iPhone 6 plus eller Sony Xperia Z3 ??

Permalänk
Medlem

Har en Z3 i och är riktigt nöjd. Batteriet håller minst två dagar vid normalt användande. Har magnetdockstationen till min och den laddas på drygt en timme..

Permalänk
Medlem

Z3 Alla dagar i veckan om jag måste välja mellan dom 2 men annars en OnePlus One SJÄLVKLART!

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk

Om du nöjer dig med 3-4 timmar skärmtid om dagen så lär du bli nöjd med s6an

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Om du nöjer dig med 3-4 timmar skärmtid om dagen så lär du bli nöjd med s6an

Skickades från m.sweclockers.com

Finns några tester ute? Nya amoledskärmen skulle tydligen vara väldigt energieffektiv. Samt exynos 7420 är väl 14nm teknik?

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Finns några tester ute? Nya amoledskärmen skulle tydligen vara väldigt energieffektiv. Samt exynos 7420 är väl 14nm teknik?

Finns flera reviews ute nu och alla nämner att den har sämre batteritid än s5an.
Inte så oväntat faktiskt då batteriet ligger bara på 2550mAh, t.o.m. Z3 "compact" har större batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Finns flera reviews ute nu och alla nämner att den har sämre batteritid än s5an.
Inte så oväntat faktiskt då batteriet ligger bara på 2550mAh, t.o.m. Z3 "compact" har större batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp den har sämre batteritid.
Ligger i linje med dom flesta andra idag dock.
Bättre än Iphone6(vanliga), HTC m9 (vilket är komiskt då dom har en 1080p display) iaf.

"For comparison, the Samsung Galaxy S6 lasted 10:24h in video playback and 8:44 in web browsing, while packing a smaller battery and feeding a significantly higher-res screen." M9

Så ja mindre batteri men mer stömsnålt än vissa andra.

Sen är de ju en nergrading batteritid vs S5an såklart.

Z3 compact har varit batteri kungen länge nu, finns ingen som slår den om man är ute efter det
Z3 har också bra och ligger i linje med S5an.

Får la se vad Z4an hamnar på, då alla senaste gen har droppat typ 20h endurance rating på batteriet mot förra gen

Bryr mig personligen inte, alla mobiler håller en dag o ja laddar på natten ändå.

Permalänk

Z3:an lätt. Vattentät, nice kamera, o vad har IPhone, förutom att det är högre status att äga en?

Visa signatur

Citera mig om du vill få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikke_datakunnig:

Z3:an lätt. Vattentät, nice kamera, o vad har IPhone, förutom att det är högre status att äga en?

Status?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikke_datakunnig:

Z3:an lätt. Vattentät, nice kamera, o vad har IPhone, förutom att det är högre status att äga en?

Härligt OS, inte av plast (dock inte Z3an heller ), dubbelsidig laddkontakt, tunn och lätt, generellt tycker jag apparna är bättre till iOS än till Android

Permalänk

Jag köpte en iPhone 6 plus, cash för 5990.
Mycket nöjd med den! Men...några veckor
efter mitt köp gick priset för samma telefon
upp till 8590, vilket förstås inte är rimligt.
Dollarn förstör köpsuget efter Appleprodukter.

/P

Permalänk
Avstängd

Kommer bli nöjd med min galaxy s6

Permalänk
Medlem

Creativ: "Om batteriet inte skulle räcka en dag så kanske det vore något att ha i åtanke."

Den som år 2015 inte har ett Powerpack med sig på stan under långpromenad, t ex mässor eller utflykter, får helt enkelt skylla sig själv, det är ju helt bäng. Jag har ett TeckNet 15000 mAh pack från Amazon, kostade 360 kr, jag kan ladda min Galaxy S4 från 10-100% 3-4 gånger med det. Batteri-jämförelser vid telefoninköp är för mig totalt ointressant då batterierna i sig är så lika och det mest hänger på vilka appar man kör i bakgrunden.

Mitt batteri: http://www.amazon.co.uk/TeckNet-PowerZen-15000mAh-Technology-...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Skrivet av Arnkell:

Creativ: "Om batteriet inte skulle räcka en dag så kanske det vore något att ha i åtanke."

Den som år 2015 inte har ett Powerpack med sig på stan under långpromenad, t ex mässor eller utflykter, får helt enkelt skylla sig själv, det är ju helt bäng. Jag har ett TeckNet 15000 mAh pack från Amazon, kostade 360 kr, jag kan ladda min Galaxy S4 från 10-100% 3-4 gånger med det. Batteri-jämförelser vid telefoninköp är för mig totalt ointressant då batterierna i sig är så lika och det mest hänger på vilka appar man kör i bakgrunden.

Mitt batteri: http://www.amazon.co.uk/TeckNet-PowerZen-15000mAh-Technology-...

Det är ju snarare helt bäng att man ska behöva släpa med sig ett klumpigt batteripack för att klara sig en dag. Som tur var så har jag en lur som fixar två dagar utan problem men att ha ett extra tillbehör att släpa runt på för att klara sig är inte ok för de flesta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

Creativ: "Om batteriet inte skulle räcka en dag så kanske det vore något att ha i åtanke."

Den som år 2015 inte har ett Powerpack med sig på stan under långpromenad, t ex mässor eller utflykter, får helt enkelt skylla sig själv, det är ju helt bäng. Jag har ett TeckNet 15000 mAh pack från Amazon, kostade 360 kr, jag kan ladda min Galaxy S4 från 10-100% 3-4 gånger med det. Batteri-jämförelser vid telefoninköp är för mig totalt ointressant då batterierna i sig är så lika och det mest hänger på vilka appar man kör i bakgrunden.

Mitt batteri: http://www.amazon.co.uk/TeckNet-PowerZen-15000mAh-Technology-...

Som tidigare skribent skrev så är det inte alla som vill släpa med sig massa extra saker. Batteritider hänger väl mer på vad det är för typ av telefon, som tex cpu,gpu,mAh,skärmtyp,skärmteknik osv än vilka appar man kör i bakgrunden?

Du borde ju köpa något i stil med detta så slipper du ju ha med dig en extra laddare: http://zerolemon.com/product/zerolemon-samsung-galaxy-s4-zero...

Permalänk
Medlem

Kop en Z2. Billigt och inte mycket skillnad mot z3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Det är ju snarare helt bäng att man ska behöva släpa med sig ett klumpigt batteripack för att klara sig en dag. Som tur var så har jag en lur som fixar två dagar utan problem men att ha ett extra tillbehör att släpa runt på för att klara sig är inte ok för de flesta

Mitt Tecknet är inte klumpigt, jag kan ha det i ena inre jackfickan och dra en sladd till andra fickan, där S4:an ligger, men oftast har jag den i min väska om jag går på stan.

Det finns bärbara batterier som inte är större än ett läppstift och har ungefär en telefonladdning i sig, så klumpigt är det verkligen inte.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

Mitt Tecknet är inte klumpigt, jag kan ha det i ena inre jackfickan och dra en sladd till andra fickan, där S4:an ligger, men oftast har jag den i min väska om jag går på stan.

Det finns bärbara batterier som inte är större än ett läppstift och har ungefär en telefonladdning i sig, så klumpigt är det verkligen inte.

Men det är ändå en extra pryl att ha med sig i fickan som bara finns till för att en annan pryl inte täcker ens behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Men det är ändå en extra pryl att ha med sig i fickan som bara finns till för att en annan pryl inte täcker ens behov.

Du missar resonemanget. Hur bra batterier dom än bygger (dvs även om du skulle ha ett batteri som räckte i tre dagar på full belastning) så tar batterier slut, och tillfällen kommer när man står på en busshållplats ute i obygden med 1% laddning och råkar behöva ringa efter skjuts. Det är då det är perfekt att ha ett extra batteri som man bara kan ansluta på en sekund, utan att behöva öppna skalet och fysiskt byta batterier, som man behövde för tio år sedan.

Återigen, om man bryr sig om bra batteri-livslängd finns det ingen ursäkt att inte skaffa ett bärbart batteri. Att lida av en nalle som dör på stan men undvika powerpacks utav stolthet, och säga "Jag väntar hellre tre år tills det finns effektivare batterier i telefonen" är ologiskt. Det kommer aldrig komma bättre batterier "nästa år", för så fort batterierna blir bättre så ökar telefontillverkaren minnestörsten och OS-storleken i takt med den nya juicen (se bara hur skitdåligt Apple optimerar sitt iOS så att användarna bara får en liten hörna av minnet att lagra på).

Appar kommer aldrig bli mindre i utrymme och strömsnålare, inte när det nu finns Steam Mobile och Youtube som spelar i 2160p@60Hz.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G