Obekvämaste respektive bekvämaste lurarna ni testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Anser personligen det är skräp, kasst och överdramatiserat ljud samt något otroligt obekväma. Vet att många älskar dem men kan verkligen inte se varför. De är inte ens särskilt prisvärda. Mikrofonen är däremot helt ok faktiskt.

Något ditåt jag också tycker. Ljudet var riktigt avdankat och svagt, prövade spela cs med dom och att höra någon stepa var nästa omjligt, fastän dom är slutna, så inget ljud tränger in.

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns rätt många som kan platsa i båda kategorierna, men bland det som finns hos de seriösa tillverkarna så tror jag att det sämsta jag känt på huvudet är Beyerdynamic DT 48A.00 de har dessutom en impedans på 5 Ohm så de passar inte direkt att driva med vad som helst heller.
När det gäller bekväma lurar så finns det rätt många riktigt bra, jag har själv AKG K 1000 men gillar även Sennheiser och Beyer med fullstora omslutande kåpor. sedan så finns ju alla formgjutna inears som kan sitta oerhört bekvämt om man nu får räkna in personligt anpassade lurar.
Bekväma kan ju även till stor del bestämmas på vad man ska göra när man har lurarna på sig så det är svårare att ge nått entydigt svar där.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

Något ditåt jag också tycker. Ljudet var riktigt avdankat och svagt, prövade spela cs med dom och att höra någon stepa var nästa omjligt, fastän dom är slutna, så inget ljud tränger in.

Jag har absolut inget problem med o höra ljud som du verkar ha. Stepp o sånt i spel är absolut inget problem. Klart och tydligt ljud.
Sen ang komfort, alla tycker olika. Det finns hörlurar som vissa älskar och andra hatar i komfort. Ungefär som möss, alla tycker olika

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Bekvämaste steelseries 5H
Obekvämast steelseries 5H

Har bara haft ett par, detta är version 1 hållt i 8 år nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Vilken skillnad det är på vad folk uppfattar som bekvämt. I och för sig ganska givet.

Bekvämlighet kan jag bara svara på när man haft lurarna på sig en längre stund.

Har testat drösvis med hörlurar på olika ställen.

Helt klart mest bekvämaste är ett par Philips Fidelio M1, eller KEF M500. On ear som täcker hela "formen", inte ett hål i mitten som gör att det trycker för hårt mot yttersidorna på örat.

Något som jag verkligen inte klarade av var ett par Sennheiser HD-25 och Beyerdynamic DT 770. Trycker så in i fanskapet mot örat så en längre stund var att totalt glömma. "Vinner" priset av mest obekvämaste med längder.

Sennheiser Momentum Over ear (första versionen), alldeles för små kåpor, något som iofs ska vara "löst" med Momentum 2 (ej testat).

Momentum On ear, gick OK, men verkligen inte superbekväm.

Ultrasone DJ1 Pro, rätt bekväma, dock tryckte alldeles för hårt mot öronen.

Marshall Monitor, gick OK, inte superbekväm.

Sennheiser HD598, några år sedan jag testade men minns att de var väldigt bekväma.

Några st, säkert glömt några.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

de bekvämaste jag har testat är sennheiser hd598, som jag är väldigt nöjd med. kan ha på mig dem hur länge som helst utan några som helst problem.

inte säker på vad jag skulle säga är obekvämast men hade några vita hörlurar för många år sedan som tryckte hårt mot öronen.

Permalänk
Proffsmobbare

Bekvämste måste vara Beyerdynamic's DT990 Premium. Pro-versionen är inte heller dum.

Obekväma blir svårt. AKG518 är hemsk, samma med Pioneer HDJ-500. Inte heller Koss Porta-Pro är allt för bekväm, måste vara någon av dessa.

Permalänk
Medlem

Obekvämaste: Creative Fatal1ty
Bekvämast: Ett par trådlösa phillip lurar jag hade för många år sen kommer inte ihåg vad dom hette
Av dom jag kommer ihåg så var det Corsair Vengeance 2000
Sitter nu i valet och kvalet vilka lurar jag ska denna gång
Denna gång blir det dock renodlade lurar och inget headset
Funderar på Beyerdynamic Custom One Pro eller Fostex T50RP – Version 1

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

obekvamast: med enkelhet sa tar Apple earbuds posten.
Bekvamast: corsair H1500 USB glommer alltid bort dem, sen har de en extremt lang kabel, som jag folangde med 2m extra usb kabel...
sa nar man lamnar datorn faller de av forst ute i hallen, vilket ar irriterande. Men man kan ga runt i rummet och stretcha lite mellan rundorna utan att ta av dem >D

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.