Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ja, jag köpte två när WD sålde de för 750kr styck. Det är WD's "recertified" diskar och inte sådanna man normalt hittar i butik alltså.

Nackdelen är att man bara får ett halvårs garanti men kollar man så diskarna fungerar bör det vara relativt riskfritt iallafall. Är det fel på de man får hem bör man ha upptäckt det efter den tiden nästan. Därav att 900kr-priset just nu inte känns lika tilltalande pga den sämre garantin. I Sverige levereras dessa genom UPS bör också nämnas, om man har någon allergi mot dessa.

Hej.

Hur får man diskarna levererade av UPS? Till dörren eller till ett utlämningsställe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Mycket snack om Vimla... Tänk på att kundtjänsten är mycket liten och att svarstiderna är långa på nätet. Hur vet jag detta? Två kompisar skaffade abonnemang hos Vimla, oberoende av varandra. Båda är nöjda men har upplevt olika problem med operatören som resulterat i kontakt med kundtjänst.

Alltså, tänk på att kundtjänst endast finns på Internet, det finns inga butiker eller hjälp via telefon. Därav det lägre priset.

Med det sagt så vill jag varken mena att nätet eller operatören är sämre gällande hastigheter eller liknande. Det är nog som vanligt mellan operatörerna. Har man tålamod och sällan behöver support av olika anledningar så är det nog en bra deal.

Kundtjänsten med Vimla är absolut deras största fördel. Svarstiderna är väldigt är väldigt korta och mina erfarenheter och mina vänners erfarenheter av deras kundtjänst är att den är helt jäkla outstanding!

Man får MYCKET bättre hjälp på Vimla än på både Tre, Tele2, Telia och, ironiskt nog, Telenor.

Dock så verkar det som att det strömmar in nya kunder i ganska rask fart, så frågan är om de kan upprätthålla deras goda service på sikt, men oavsett så är det inget fel på den just nu i alla fall.

Angående nätet så är det Telenor, och där hänger det ju på var man bor någonstans.

Permalänk
Medlem

110a;15307611]Hej.

Hur får man diskarna levererade av UPS? Till dörren eller till ett utlämningsställe?[/QUOTE]

Till dörren. Dom ringer inte så du måste vara hemma eller ange din adress till jobbet.

Permalänk
Medlem

Vimla fungerar ju inte? Behövde man kod förut också eller det nåt de har lagt till efteråt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bakgrund:

Vimla fungerar ju inte? Behövde man kod förut också eller det nåt de har lagt till efteråt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det står ju i inläggen innan ditt...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Electroworld har hela 25% rabatt på alla hörlurar!

Priset reduceras när man lagt till varan i kundvagnen.
Gäller tom torsdag 26/3

T.ex. Sennheiser Hörlurar Momentum on ear för 817:- inkl. frakt
http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/horlurar/SENMOMB...

Är det bra lurar? Verkar vara lite mer än 2år gamla. Finns det ingen nyare modell i serien?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Mycket snack om Vimla... Tänk på att kundtjänsten är mycket liten och att svarstiderna är långa på nätet. Hur vet jag detta? Två kompisar skaffade abonnemang hos Vimla, oberoende av varandra. Båda är nöjda men har upplevt olika problem med operatören som resulterat i kontakt med kundtjänst.

Alltså, tänk på att kundtjänst endast finns på Internet, det finns inga butiker eller hjälp via telefon. Därav det lägre priset.

Med det sagt så vill jag varken mena att nätet eller operatören är sämre gällande hastigheter eller liknande. Det är nog som vanligt mellan operatörerna. Har man tålamod och sällan behöver support av olika anledningar så är det nog en bra deal.

Har Vimla sedan några veckor och personligen kan jag säg att jag har nog aldrig varit med om en mer personlig och smidig kundtjänst. Visst, allting går över nätet vilket i sig säkert skulle kunna ge långa svarstider vid högt tryck. Men de gånger jag har varit i kontakt med dem så har det gått med en hejdundrande hastighet. Men vissa saker, om man skulle behöva köpa mer data tillfälligt tex, kan ju ta tid iom att det sköts manuellt. Händer det på en helg så får man gott vänta till måndag tex om jag förstått det rätt.

Bytte från Telia som jag haft i 15år eftersom de har ockerpriser på sin mängd data och inte kunde ge mer än en usel rabatt. Ska ge Vimla en chans, mest nyfiken är jag på täckningen då jag åker till Norrland i sommar...

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmer:

Verkar inte gälla alla hörlurar. Beats By Dre och Jaybird till exempel.

CDON verkar ha 20% på dessa också http://cdon.se/hemelektronik/h%C3%B6rlurar/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rally_:

Crucial CT250BX100SSD1 BX100 250 GB SATA 2.5-Inch Internal Solid State Drive with Adapter

£59.99
http://www.amazon.co.uk/dp/B00RQA6TEI/

Tillsammans med standard frakt till Sverige blir det 913.56 kr. Lite billigare än t.ex. Inet som säljer dessa för 999 kr:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2973974

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tillsammans med standard frakt till Sverige blir det 913.56 kr. Lite billigare än t.ex. Inet som säljer dessa för 999 kr:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2973974

Får det till £69.02 inkl leverans till Sverige, 872.14kr enligt Google.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Får det till £69.02 inkl leverans till Sverige, 872.14kr enligt Google.

Jag la den i kundvagnen, valde standard shipping och kom fram till kassan där Amazon själva räknar ut hur mycket det blir i svenska kronor (de har sin egna kurs).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tillsammans med standard frakt till Sverige blir det 913.56 kr. Lite billigare än t.ex. Inet som säljer dessa för 999 kr:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2973974

För drygt 85kr skillnad så köper jag hellre från INET och där man troligtvis lättare kan reklamera produkten än att behöva skicka tillbaka den till .uk

mao, inte ens värt kika på utlandet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jag la den i kundvagnen, valde standard shipping och kom fram till kassan där Amazon själva räknar ut hur mycket det blir i svenska kronor (de har sin egna kurs).

För mig räknade den inte om till SEK, man får alltid en sämre kurs då. Kan välja att betala med £. Nu behöver jag inte en SSD till och frågan är väl om det är värt att spara 100SEK genom att köpa från utlandet om den skulle gå sönder/DOA.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

För drygt 85kr skillnad så köper jag hellre från INET och där man troligtvis lättare kan reklamera produkten än att behöva skicka tillbaka den till .uk

mao, inte ens värt kika på utlandet..

That's the point

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

110a;15307611]Hej.

Hur får man diskarna levererade av UPS? Till dörren eller till ett utlämningsställe?[/QUOTE]

Skrivet av planta:

Till dörren. Dom ringer inte så du måste vara hemma eller ange din adress till jobbet.

Till dörren var det även när jag beställde. Lite trist att det ser ut som att 4TB-modellen försvunnit helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Kundtjänsten med Vimla är absolut deras största fördel. Svarstiderna är väldigt är väldigt korta och mina erfarenheter och mina vänners erfarenheter av deras kundtjänst är att den är helt jäkla outstanding!

Man får MYCKET bättre hjälp på Vimla än på både Tre, Tele2, Telia och, ironiskt nog, Telenor.

Dock så verkar det som att det strömmar in nya kunder i ganska rask fart, så frågan är om de kan upprätthålla deras goda service på sikt, men oavsett så är det inget fel på den just nu i alla fall.

Angående nätet så är det Telenor, och där hänger det ju på var man bor någonstans.

Kul att höra att det fungerar bra! Bra också att det finns olika åsikter i frågan. Jag önskar att jag själv kunde bidra med en direkt upplevelse men får väl konstatera att det råder delade meningar om kundtjänsten alltså. Det kanske är en god idé att skapa en tråd i något delforum för att föra diskussionen vidare om operatören. Kan tänka mig att det kan dyka upp en del intressant inlägg!

Skrivet av marmeladov:

Har Vimla sedan några veckor och personligen kan jag säg att jag har nog aldrig varit med om en mer personlig och smidig kundtjänst. Visst, allting går över nätet vilket i sig säkert skulle kunna ge långa svarstider vid högt tryck. Men de gånger jag har varit i kontakt med dem så har det gått med en hejdundrande hastighet. Men vissa saker, om man skulle behöva köpa mer data tillfälligt tex, kan ju ta tid iom att det sköts manuellt. Händer det på en helg så får man gott vänta till måndag tex om jag förstått det rätt.

Bytte från Telia som jag haft i 15år eftersom de har ockerpriser på sin mängd data och inte kunde ge mer än en usel rabatt. Ska ge Vimla en chans, mest nyfiken är jag på täckningen då jag åker till Norrland i sommar...

Se mitt inlägg ovan.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Är det bra lurar? Verkar vara lite mer än 2år gamla. Finns det ingen nyare modell i serien?

Finns momentum M2 (större pads och vikbar) och en trådlös version. Inte värt prisökningen dock. Momentum (orginalet) för 1300-1400 är ett kap.

Permalänk
Medlem

Om man lyckades beställa Vimla-abbet för 100 kr/mån, kan man utan oro säga upp sitt gamla abb nu? Frågan är alltså om det finns indikationer på att de inte skulle stå för erbjudandet.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Om man lyckades beställa Vimla-abbet för 100 kr/mån, kan man utan oro säga upp sitt gamla abb nu? Frågan är alltså om det finns indikationer på att de inte skulle stå för erbjudandet.

Har du porterat ditt gamla nummer till Vimla så ska du inte säga upp gamla abonnemanget, det kommer upphöra automatiskt samtidigt som numret flyttas.

Så har det åtminstone fungerat när jag har porterat till annan operatör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ännu en i raden av vattenkylningskit som reas ut av Net On Net. Rekommenderar dock inte just denna produkt. Min ligger avmonterad i garderoben och ruttnar trots bra betyg i teslabbet men så är ju en test att produkten är ny. Hållbarheten eller konditionen efter ett tags användande är ju rätt dyrt att testa.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av Koyaanis:

Finns momentum M2 (större pads och vikbar) och en trådlös version. Inte värt prisökningen dock. Momentum (orginalet) för 1300-1400 är ett kap.

Indeed. jag har redan en momentum som jag köpte i aug 2013 (för 1800kr) men dels glappade handsfreesladden efter ett år och så tappade jag bort den sladden nån gång efteråt. Att köpa en ny sladd skulle kosta nästan tusen spänn så för dryga 1300 för en momentum plus sladden som jag behöver är ett kap.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Skrivet av Funnyvlad:

Indeed. jag har redan en momentum som jag köpte i aug 2013 (för 1800kr) men dels glappade handsfreesladden efter ett år och så tappade jag bort den sladden nån gång efteråt. Att köpa en ny sladd skulle kosta nästan tusen spänn så för dryga 1300 för en momentum plus sladden som jag behöver är ett kap.

Vad är det för specialkabel du kräver? Finns för 300 kronor här: http://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/horlurar-handsfree/over-ear/sennheiser-momentum-android-cable

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Alina har ASUS dagar just nu.
ASUS Titan X går på cirkus 10800 kr.
Något man bör slå till på om man är intresserad av ett sådant kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Till dörren var det även när jag beställde. Lite trist att det ser ut som att 4TB-modellen försvunnit helt.

Tycker också det är trist att 4TB modellen har försvunnit. För min del fick det bli en 3TB model. Bör dyka upp idag. Frugan är hemma och kan ta emot UPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

Till dörren. Dom ringer inte så du måste vara hemma eller ange din adress till jobbet.

Eller så lämnar dom över till grannen, även man inte är hemma. Hände mig senast och jag känner inte grannen ens. Så om man undrar var paketet tagit vägen, får man själv gå till UPS och spåra paketet. Om den har överlämnats när man inte är hemma och vem har skrivit under. Sen får man leka detektiv och söka på namnet online.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Eller så lämnar dom över till grannen, även man inte är hemma. Hände mig senast och jag känner inte grannen ens. Så om man undrar var paketet tagit vägen, får man själv gå till UPS och spåra paketet. Om den har överlämnats när man inte är hemma och vem har skrivit under. Sen får man leka detektiv och söka på namnet online.

Det är helt emot vad de FÅR göra, men det har hänt mig vid 2 tillfällen.
1a gången så hade DHL förfalskat min namnteckning och antagligen lämnat paketet på trappen, det kom ialla fall aldrig fram.
Det tog 3 månader + att jag fick fakturera DHL för varan som försvann, så de kunde ersätta mig.

Andra gången lämnade de till just grannen, som var vänlig nog att ge mig paketet.

Permalänk
Medlem

Jag beställer rätt ofta från WD. DHL-ombudet brukar lämna det på trappan och antingen förfalska namnteckningen eller skriva att de stoppat den i brevlådan. Gå till granne gör de aldrig för de har så bråttom.

Permalänk

Är det bara här uppe som de ringer innan och kollar att man är hemma? Har lyckligtvis alltid varit hemma då de ringt så jag har inte haft några problem...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Ännu en i raden av vattenkylningskit som reas ut av Net On Net. Rekommenderar dock inte just denna produkt. Min ligger avmonterad i garderoben och ruttnar trots bra betyg i teslabbet men så är ju en test att produkten är ny. Hållbarheten eller konditionen efter ett tags användande är ju rätt dyrt att testa.

Vad är det som skulle vara så dåligt i så fall?

Kör min på lägsta fläkthastighet. 4.6, 1.315V och 80 grader som högsta punkt, på en 3930K.

Corsair är ju en av de bästa när de kommer till reklamationer.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Kompletts 6H-SUPER-REA börjar om 10 minuter.
https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=14759

Postar länken i denna tråden då eventuella fynd inte har visats upp än.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.