byta/sälja Steam-Spel.

Permalänk

byta/sälja Steam-Spel.

Hej. Jag har haft ett steam konto i ca 2veckor nu. Så jag kan nästan inget om reglerna och jag vill ju inte bli avstängd över nån småsak

Jag har ett spel City Skylines som jag köpte först. Det ville inte fungera alls med HD6450 så den började funka först då jag skaffade ett nyare kort. Jag har köpt en massa andra spel och jag tror inte jag hinner spela City Skylines så mycket nu. Har bara testat det i 5 min.

-Kan jag sälja det på något sätt?
-Byta? (såg en tråd där man byter spel)
-Skänka bort ...ge som present åt min brorsa?
-Ge bort spelnyckeln helt enkelt?

Tack för info!

Permalänk
Medlem

Det går inte att ge bort eller sälja spel på steam då spelen är låsta till kontot när du aktiverar dem(köper på steam, eller skriver in spelnyckeln i steam), och jag har för mig att man inte får sälja sitt konto enligt Steams regler.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

Nej det kan du inte.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

hittade detta

http://feber.se/spel/art/323038/nu_kan_du_ngra_dina_kp_p_stea...

edit

jaha Möjligheten att lämna tillbaka spelet gäller bara om du inte har börjat ladda ner det.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

men vad är det för tråd då man byter spel?? är det bonusspel såna som inte har aktiverats än?

Skrivet av paltkoma:

hittade detta

http://feber.se/spel/art/323038/nu_kan_du_ngra_dina_kp_p_stea...

edit

jaha Möjligheten att lämna tillbaka spelet gäller bara om du inte har börjat ladda ner det.

Japp. då får jag väl börja spela det då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

men vad är det för tråd då man byter spel?? är det bonusspel såna som inte har aktiverats än?

Du kan köpa spel som gåvor utan att ge bort dem och ha dem i ditt förråd. Typiskt bra att göra vid reorna, köp billiga spel som du ev. är intreserad av, ångrar du dig kan du alltid byta bort dem (eller bara ge bort dem om du känner för det)

Permalänk
Skrivet av Limpanax:

Du kan köpa spel som gåvor utan att ge bort dem och ha dem i ditt förråd. Typiskt bra att göra vid reorna, köp billiga spel som du ev. är intreserad av, ångrar du dig kan du alltid byta bort dem (eller bara ge bort dem om du känner för det)

MYCKET BRA TIPS!!!

kan jag ge en gåva åt mig själv?? men det är väl 30 dagar högst då? efter 30 dagar blir spelet ditt eget eller förlorar du det? jag har faktisk köpt nåt hackerspel för 1€ åt mig själv och 1 som gåva... vad händer efter 30 dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

MYCKET BRA TIPS!!!

kan jag ge en gåva åt mig själv?? men det är väl 30 dagar högst då? efter 30 dagar blir spelet ditt eget eller förlorar du det? jag har faktisk köpt nåt hackerspel för 1€ åt mig själv och 1 som gåva... vad händer efter 30 dagar?

Vad har du fått 30 dagar ifrån? Spelet ligger kvar tills du aktiverar det själv eller ger bort det till någon annan, jag har spel som legat i ett par år.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Vad har du fått 30 dagar ifrån? Spelet ligger kvar tills du aktiverar det själv eller ger bort det till någon annan, jag har spel som legat i ett par år.

Här?? Vad är det för samlarkort annars?

Permalänk
Skrivet av Dual-Tjur:

Hej. Jag har haft ett steam konto i ca 2veckor nu. Så jag kan nästan inget om reglerna och jag vill ju inte bli avstängd över nån småsak

Jag har ett spel City Skylines som jag köpte först. Det ville inte fungera alls med HD6450 så den började funka först då jag skaffade ett nyare kort. Jag har köpt en massa andra spel och jag tror inte jag hinner spela City Skylines så mycket nu. Har bara testat det i 5 min.

-Kan jag sälja det på något sätt?
-Byta? (såg en tråd där man byter spel)
-Skänka bort ...ge som present åt min brorsa?
-Ge bort spelnyckeln helt enkelt?

Tack för info!

Skrev till Steam och ställde i stort sett samma frågor som dig. Det går inte att ge, sälja eller på annat sätt överlåta nycklar till någon annan. Precis som några här redan har sagt.

Däremot så ska det finnas möjlighet att skapa någon form av familjekonto som familjemedlemmarna kan använda. Det innebär att alla kan spela allas spel inom familjen och på så sätt avancera och tjäna ihop uppgraderingar mm. åt sig själv i respektive spel.

Perfekt om man bara lirar ett spel i taget och inte spelar samtidigt.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Här?? Vad är det för samlarkort annars?

http://i62.tinypic.com/6qjrkk.jpg

Läs texten en gång till.
Du kan byta spelet först efter 30 dagar.
Du kan när som aktivera det till ditt konto eller ge bort det.

Permalänk
Skrivet av Sarynoth:

Läs texten en gång till.
Du kan byta spelet först efter 30 dagar.
Du kan när som aktivera det till ditt konto eller ge bort det.

det fanns inget "först eller Senast" , så man får gissa den 30 om det är första eller mear de att det är den sista dagen ok... då vet man det nu!

Permalänk
Skrivet av Aqua_HeaD:

Skrev till Steam och ställde i stort sett samma frågor som dig. Det går inte att ge, sälja eller på annat sätt överlåta nycklar till någon annan. Precis som några här redan har sagt.

Däremot så ska det finnas möjlighet att skapa någon form av familjekonto som familjemedlemmarna kan använda. Det innebär att alla kan spela allas spel inom familjen och på så sätt avancera och tjäna ihop uppgraderingar mm. åt sig själv i respektive spel.

Perfekt om man bara lirar ett spel i taget och inte spelar samtidigt.

Ok. då vet man det. tänkte mest kasnke på att byta spel med brorsan men då vi inte längre bor tillsammans så är detta lite för sent

Kan nån ännu förklara samlarkorten???