Mus och tangentbord funkar inte efter byte av moderkort + cpu, även blåskärm

Permalänk
Medlem

Mus och tangentbord funkar inte efter byte av moderkort + cpu, även blåskärm

Köpt ett nytt moderkort och en ny processor efter att något av de förra gick sönder. Efter att ha fått bluescreen direkt när windows loggan kommer upp varje gång jag startar datorn, så funkar nu inte heller musen eller tangentbordet, dem lyser inte ens. Så det första steget i att fixa datorn blir att lösa mus och tangentbords problemet så att jag senare kan lösa bluescreen problemet.

Skulle man av misstag kunnat ha gjort något i bios som gör att dem inte fungerar?

Enormt tacksam för svar.

Permalänk
Skrivet av jori123:

Köpt ett nytt moderkort och en ny processor efter att något av de förra gick sönder. Efter att ha fått bluescreen direkt när windows loggan kommer upp varje gång jag startar datorn, så funkar nu inte heller musen eller tangentbordet, dem lyser inte ens. Så det första steget i att fixa datorn blir att lösa mus och tangentbords problemet så att jag senare kan lösa bluescreen problemet.

Skulle man av misstag kunnat ha gjort något i bios som gör att dem inte fungerar?

Enormt tacksam för svar.

ja tror nog du måste läsa igenom det mest grundläggande delen hur man gör en tråd och vilken info som ska finnas med.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ta ut strömmen och stäng av nätagget, ta sedan ut batteriet på moderkortet och låt stå 15 min. Koppla sedan tillbaka allt och prova gå in i bios och sätt default. Annars provar du andra USB portar och ett annat tangentbord eller uppdaterar bios (kanske har USB flashback funktion? Kolla moderkorts manualen)

Funkar det kan du testa dina ram med memtest.

Permalänk
Medlem

Om du inte skriver mer ingående om vad du gjort, vilka komponenter du har och mer utförligt så kommer du få många lösa gissningar..
Har du gjort en ren installation av windows efter bytet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom detta verkar vara ett mer omfattande problem än bara tangentbord och mus så flyttar jag till generella supportforumet och ber dig läsa samt komplettera enligt detta: http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Välkommen hit!

*Tråd flyttad, trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro