Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

. Han talar ju illa om argentinare pga att de bråkade lite nu anfaller han själv folk. Men Vi får de om det är sant eller inte. Hoppas på att de fortfortsätter. Annars kommer de ta in 3 nya och då blir det som top gear us eller Australien.

Ja Clarkson är ju lite kontroversiell. Hoppas iaf att alla 3 får fortsätta med Top Gear

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ja Clarkson är ju lite kontroversiell. Hoppas iaf att alla 3 får fortsätta med Top Gear

Det senaste ryktet är att Clarkson kanske säger upp sig, även om BBC upphäver avstängningen. Vore katastrofalt om det slutade så här.

Kör du en Peugeot förresten?

Permalänk
Medlem

Tycker det är dåligt av BBC att inte ens visa dom resterande avsnitten av säsongen. Clarkson har iaf ett enormt stöd från alla fans och även premiärministern James Cameron

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Det senaste ryktet är att Clarkson kanske säger upp sig, även om BBC upphäver avstängningen. Vore katastrofalt om det slutade så här.

Skulle vara katastrofalt för Top Gear om det händer. Fast det kanske inte är så dumt med en nystart hos Sky ändå, men det förutsätter att alla 3 följer med. Aja den som lever får se.

Skrivet av milo_:

Kör du en Peugeot förresten?

Nej, jag kör en Audi A4. Hurså?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Tycker det är dåligt av BBC att inte ens visa dom resterande avsnitten av säsongen. Clarkson har iaf ett enormt stöd från alla fans och även premiärministern James Cameron

Det var det här som gjorde mig mest upprörd inledningsvis, att vi skulle missa resterande avsnitt som även består av en superspecial som avslut på säsongen. Dock får man komma ihåg att studiosegmentet spelas in varje onsdag samma vecka som avsnittet visas och att många av de inspelade klippen saknar röstpåläggning, så det vore inte mycket att visa om de nu skulle släppa avsnitten.

Skrivet av maniac:

Skulle vara katastrofalt för Top Gear om det händer. Fast det kanske inte är så dumt med en nystart hos Sky ändå, men det förutsätter att alla 3 följer med. Aja den som lever får se.

Folk har även sagt att Clarkson borde driva Top Gear själv. Men även om han har en rejäl bunt med pengar så blir det nog rätt svårt att få till.

Skrivet av maniac:

Nej, jag kör en Audi A4. Hurså?

Kolla på det här klippet och så tänker du på ditt SweC-nick.

http://www.dailymotion.com/video/x2hyso9_top-gear-season-22-e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Det var det här som gjorde mig mest upprörd inledningsvis, att vi skulle missa resterande avsnitt som även består av en superspecial som avslut på säsongen. Dock får man komma ihåg att studiosegmentet spelas in varje onsdag samma vecka som avsnittet visas och att många av de inspelade klippen saknar röstpåläggning, så det vore inte mycket att visa om de nu skulle släppa avsnitten.

Folk har även sagt att Clarkson borde driva Top Gear själv. Men även om han har en rejäl bunt med pengar så blir det nog rätt svårt att få till.

Ja, speciellt när BBC äger rättigheterna till TG. Är nog mer realistiskt att alla 3 går över till en annan kanal för att starta en ny show
Det går som sagt en del spekulationer, så detta ska bli intressant att följa oavsett vad som händer.

Skrivet av milo_:

Kolla på det här klippet och så tänker du på ditt SweC-nick.

http://www.dailymotion.com/video/x2hyso9_top-gear-season-22-e...

Hah! Ja man hade lätt kunnat tro att jag är en Peugeot förare

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Top Gear's Richard Hammond and James May REFUSED to film without Jeremy Clarkson

http://www.mirror.co.uk/tv/tv-news/top-gears-richard-hammond-...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Haha vilken skräpsida, du kanske ska läsa artikeln innan du länkar till den?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av isbjoern:

Haha vilken skräpsida, du kanske ska läsa artikeln innan du länkar till den?

Du kanske vill utveckla ditt uttalande och förklara vad som är fel med artikeln. Ditt inlägg följer inte riktigt forumets trivselregler.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Permalänk
Medlem

Det verkar mer och mer som att Clarkson kommer att sprkas av BBC: http://www.telegraph.co.uk/news/celebritynews/11493270/Jeremy...

Jag tycker att folks försvar av Clarkson har varit lite omoget. Jag gillar verkligen Clarkson. Men om det man hört av händelsen stämmer så är det inte acceptabelt beteende som bör ses som en icke-sak som många gjort det till. Men sen är det så klart lite svårt att veta fakta då tidningar inte verkar vara ett så jätte fan av Clarkson och har en förmåga att göra icke-händelser till en stor grej. Men hela den här "det är ingen big deal, han får göra vad han vill" mentaliteten för att folk är kändisar är lite överdriven.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Föredetting

Haha, jag förstår verkligen inte hur de kan överväga att byta ut honom mot Chris Evans. Snubben är ju värdelös. Å ena sidan finns det inget som rättfärdigar att man tar till våld, men Top Gear är dött. Det kommer iofs inte som någon direkt överraskning i och med att det gått på tomgång med återvunna skämt de senaste fyra-fem åren.

Såg den här på Twitter:

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Trist om det tar slut men Clarkson är en jävla idiot vilket är det som gör han så rolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

BBC verkar ha glömt hur det såg ut för programmet innan Clarkson kom in i bilden, ett programledarbyte ger jag 1 max 2 säsonger innan det sedan läggs ner, hoppas may och hammond också slutar.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av trollhattan:

BBC verkar ha glömt hur det såg ut för programmet innan Clarkson kom in i bilden, ett programledarbyte ger jag 1 max 2 säsonger innan det sedan läggs ner, hoppas may och hammond också slutar.

Som arbetsgivare kan du inte ge någon en sista varning, låta honom puckla på någon handgripligen och komma undan med det. BBC är en hyfsat stor organisation, vad skulle det ge för signaler till resterande drygt 20000 anställda?

Jag tycker nog ändå att programmet gått på tomgång på sistone, ingen större förlust. Det känns lite som säsong 8-9 av X-Files om och om igen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Som arbetsgivare kan du inte ge någon en sista varning, låta honom puckla på någon handgripligen och komma undan med det. BBC är en hyfsat stor organisation, vad skulle det ge för signaler till resterande drygt 20000 anställda?

Jag tycker nog ändå att programmet gått på tomgång på sistone, ingen större förlust. Det känns lite som säsong 8-9 av X-Files om och om igen.

Håller med. BBC har nog inget val. James May har ju helt rätt när han säger "The man is a knob, but I quite like him."

Skulle vara kul att se alla tre i en ny motorshow på exepelvis Sky som det har ryktats om

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Håller med. BBC har nog inget val. James May har ju helt rätt när han säger "The man is a knob, but I quite like him."

Skulle vara kul att se alla tre i en ny motorshow på exepelvis Sky som det har ryktats om

Om det skulle vara så att alla tre blir lediga för annat jobb känns det troligt att något sådant kommer hända. Med tanke på hur bra programmet sålts så är det i princip ekvivalent med att köpa en legitim sedelpress. Bara att slå på, and lots of money will fall out ^^

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

RIP Top Gear.
Om BBC på fullt allvar tror att dom kan byta ut Jeremy och fortsätta som att inget har hänt, så har jag inga ord för den typen av dumhet.

Nu återstår bara att se vilken konkurrent som börjar gnugga händerna. Verkar ju som att May och Hammond inte är så pigga på att fortsätta utan Clarkson heller.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

BBC verkar ha glömt hur det såg ut för programmet innan Clarkson kom in i bilden, ett programledarbyte ger jag 1 max 2 säsonger innan det sedan läggs ner, hoppas may och hammond också slutar.

Jag tror inte BBC har glömt, men de har knappast något val

Du kan ju prova att slå ner din chef/projektledare,
och sedan följa efter honom, skrika okvädningsord och fortsätta hota honom när han försöker ta sig till akuten.

Jag tror Clarkson har kommit lindrigt undan...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Föredetting

Om jag förstått det hela rätt har alla tre ett kontrakt som går ut nu i Mars. James May har tweetat en massa grejer med #unemployed och #stillunemployed den senaste veckan (gah, nu citerar jag Twitter som en källa, jag hatar mig själv).

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

RIP Top Gear.
Om BBC på fullt allvar tror att dom kan byta ut Jeremy och fortsätta som att inget har hänt, så har jag inga ord för den typen av dumhet.

Nu återstår bara att se vilken konkurrent som börjar gnugga händerna. Verkar ju som att May och Hammond inte är så pigga på att fortsätta utan Clarkson heller.

Både Hammond och May sade att dem hoppar av om Jeremy får sparken, dem har nu också attityden att Top Gear är avslutat och deras karriärer med, May ändrade sin status på Twitter till "Former TV presenter only remembered for saying 'Oh cock'. Or was that the other bloke?" etc.

Så ja, RIP Top Gear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

BBC verkar ha glömt hur det såg ut för programmet innan Clarkson kom in i bilden, ett programledarbyte ger jag 1 max 2 säsonger innan det sedan läggs ner, hoppas may och hammond också slutar.

Var inte Clarkson med från början? Eller gick serien under annat namn först?

James May vet jag var inte med under första säsongen... men sedan andra omgången så har dessa tre varit Top Gear.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

Jo han var med i slutet av 80 talet tror jag (ett tag), men kring 2000 (minns jag rätt) gick det för dåligt och man ändrade inriktning helt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GaMeR2K5:

Var inte Clarkson med från början? Eller gick serien under annat namn först?

James May vet jag var inte med under första säsongen... men sedan andra omgången så har dessa tre varit Top Gear.

Det här är andra omgången av Top Gear. Den började visas 2002 med Clarkson och Hammond samt en tredje figur som heter Jason Dawe. Då var de mer lika det första Top Gear, alltså ett konsumentinriktat bilmagasin. Dawe var bilhandlare och gav tips på prisvärda bilar att köpa begagnat och så vidare. Dawe blev ersatt av May i andra säsongen och efter det gick det mer och mer från att vara ett program som testar bilar till ett rent underhållningsprogram med bilar som tema. I slutet var det mer sketchshow. Det tidigare Top Gear började sändas 1977 med massa olika programledare hit och dit. Clarkson var med från 1988 och det verkar som att han och många andra hoppade av runt millennieskiftet. Så BBC la ner gamla Top Gear 2001 och gjorde om formatet till 2002.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Såg denna sketchen från Russell Brand precis gällande Top Gears nuvarande situation.
Tyckte det var ganska klockrent.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/kristofer-ahlstrom-...

haha, feminister är som vanligt upprörda och förstår ingenting.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/kristofer-ahlstrom-...

haha, feminister är som vanligt upprörda och förstår ingenting.

Har du ens läst artikeln du länkar?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

may

Visa signatur

Lyckligt ovetande.