Inget crossfire alternativ i ccc

Permalänk
Medlem

Inget crossfire alternativ i ccc

Hej. Installerade ett till HD5850 i min dator idag men jag får inget crossfire alternativ i ccc.
Båda korten fungerar och det är inget fel på xfire bryggan och båda korten kan ses i device manager.

Däremot är det ett varningstecken på ena kortet i device manager vilket lyder ''Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)''

Så nu behöver jag eran hjälp!

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem

Testat att avinstallera och installera om det felande kortet i Enhetshanteraren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Testat att avinstallera och installera om det felande kortet i Enhetshanteraren?

Yes. Testade också att avinstallera båda två och CCC men ingen framgång

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4X3R:

Yes. Testade också att avinstallera båda två och CCC men ingen framgång

Vad händer om du bara kör med det kort Enhetshanteraren vill stoppa?
Vad säger du om risken att kortet helt enkelt är trasigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Vad händer om du bara kör med det kort Enhetshanteraren vill stoppa?
Vad säger du om risken att kortet helt enkelt är trasigt?

Det blir inga varningar om man kör korten ensamma. Tvivlar på att de är trasiga då de fungerar ensamma men det kan mycket väl möjligt vara som du säger. Men just nu så tvekar jag på det.

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem

Detta moderkort?
http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=3789#sp

"Multi-Graphics Technology Support for ATI Hybrid CrossFireX technology"

"Hybrid crossfireX" är crossfire med chipset och diskret GPU. Inget stöd för crossfire med 2 diskreta grafikkort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Detta moderkort?
http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=3789#sp

"Multi-Graphics Technology Support for ATI Hybrid CrossFireX technology"

"Hybrid crossfireX" är crossfire med chipset och diskret GPU. Inget stöd för crossfire med 2 diskreta grafikkort.

Där ser man... Var så längesen jag byggde denna dator. Trodde jag hade köpt ett crossfire kompatibelt moderkort. Aja tack för hjälpen

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud