När och hur rankar man i CS:GO?

Permalänk
Medlem

Efter mina första 10 vinster landade jag i en rank som liknar en AK med kvistar på sidorna, och nu efter 35 vinster ligger jag i en rank som ser ut som en guldmedalj med en stor stjärna i. Minns inte riktigt vad den heter men tror den förkortas DMG. Enligt syrran som spelar CS:GO competitive på turneringar o.s.v så är den ranken inte pissdålig för mitt antal spelade matcher. Har kört kanske 60 matcher totalt och det är långt ifrån en 90% win rate. Hur det ser ut längre upp mot de mer avancerade rankerna kan jag inte säga, men en 90% win rate låter ganska så extremt.

Men det enda tipset jag kan ge till dig, om än så tråkigt, är att spela bara en eller två banor som du kan riktigt jävla bra. Eller lär dig ett par banor riktigt jävla bra. Blir kanske något tråkigt i längden, men då kan man ju lära sig en till! Jag själv spelar i princip bara dust2 och inferno, och än så länge håller det ganska bra. Gör man bara bra ifrån sig under matcherna och får MVP ofta så stiger man rätt fort.

Läste lite här och snubben verkar ha koll. Sen om han drar infon direkt ur arslet på ett väldigt utförligt vis kan jag tyvärr inte säga, men det mesta låter ganska sannolikt.

God lycka!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Luktar mycket troll här

Men som sagt: Vinn fler matcher än du förlorar = Upp i rank till slut.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Jag tycker systemet är rimligt som det är nu, det är lagets prestation som är viktigast och inte spelares frags. Skulle K/D etc. spela stor roll skulle alla spela bara för att få upp sin egen K/D-ratio. Du som individ påverkar så klart din egen rank nu också, inte genom frags utan hur mycket du gör för att laget ska vinna och inte för att du ska döda folk. Det är ju inga problem att ta sig upp från gold-nova precis...

Låt mig sammanfatta mina senaste 3 matcher.

Match 1: Den vann jag, och rankade därmed upp till Novamästare.
Match 2: Forfeit eftersom en kille lämnade
Match 3: Förlust eftersom det var en smurf som gjorde hela jobbet. Vill du, kan jag skicka en bild på matchstats. De hade t.om en Bot och vann ändå pga smurfen. Dock var denna smurfen ganska fishy och sannolikt fuskade (Men det kan jag inte bekräfta. Dock sa han själv att han var en smurf).

Jag riskerar att ranka ner igen trots att jag var etta på en match och tvåa på den andra (Efter Smurfen).
Systemet fungerar inte pga att det är så många smurfs. >50% av alla matcher man spelar är det minst en smurf, som gör det mesta.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Låt mig sammanfatta mina senaste 3 matcher.

Match 1: Den vann jag, och rankade därmed upp till Novamästare.
Match 2: Forfeit eftersom en kille lämnade
Match 3: Förlust eftersom det var en smurf som gjorde hela jobbet. Vill du, kan jag skicka en bild på matchstats. De hade t.om en Bot och vann ändå pga smurfen. Dock var denna smurfen ganska fishy och sannolikt fuskade (Men det kan jag inte bekräfta. Dock sa han själv att han var en smurf).

Jag riskerar att ranka ner igen trots att jag var etta på en match och tvåa på den andra (Efter Smurfen).
Systemet fungerar inte pga att det är så många smurfs. >50% av alla matcher man spelar är det minst en smurf, som gör det mesta.

Ibland får man en smurf med sig, ibland mot sig. Jag tycker inte att det är ett stort problem, men det kanske är värre på lägre ranks. Sluta fokusera på om du är etta eller tvåa på scoreboard, det som räknas är att man hjälper laget att vinna. Är du bättre än de på din rank kommer du vinna mer än 50% av rundorna till slut och därmed ranka upp, inte svårare än så egentligen.

Permalänk
Medlem

Silver 1 är lägsta ranken i spelet, go figure om det är bra eller dåligt

Men låt inte det påverka dig, panga på och ha skoj så märker du nog snart att du blir bättre

Permalänk

Det handlar om hur många vinster vs. förluster du spelar, har ett smurf konto där jag spelat runt 20 timmar, fick mina 10 vunna matcher idag och blev DMG. När du spelar för att ranka, spela seriöst och försök så gott du kan, även fast du blir carried och allt går bra så spelar dina stats och sånt stor roll.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)