Permalänk
Medlem

Hjälp! inget ljud.

Hejsan!

jag vet inte riktigt om det här är rätta stället att be om hjälp men jag försöker ändå.

jag har ett jätteproblem med ljud sedan jag ominstallerade mitt Windows 7 Ultimate.

jag har hdmi kabel kopplat till min led tv men det kommer inte något ljud över huvud taget.

jag har försökt att koppla en ljudkabel ifrån datorn till min tv och kopplat in hörlurar med samma resultat.

Jag har också försökt att ladda ner drivers till ifrån realtek utan någon som helst lycka.

Hjälp är guld värt!

här nere får ni en bild på hur det ser ut.

MVH Rasmus

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem, avinstallera drivrutinerna, starta om och låt Windows installera sina egna. De funkade för mig.

Permalänk

Högerklicka och bocka för "show disabled devices" och borde dyka upp en ljudutgång som heter hdmi nånting som är disabled. Sätt igång den och välj den som standard ljudutgång.

Men beror givetvis vad vi snackar för hårdvara... som än sålänge är ospecifierad i tråden.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det ska väl vara HDMI ljud symbolen som ska visas, om ej som ovan sa visa disablade enheter i ljudenheter.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Rekordmedlem

Om du ska använda hdmi för ljudet är det grafikkortat som ska sköta om det så då håller du på med fel driver, har du installerat grafikkortet ordentligt ? Har du provat att installera om grafikdrivern ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.