Permalänk
Medlem

Bästa PLEX-mediaspelaren?

Hej!

Jag använder min dator som Plex-server. Sedan har jag plexklienter både i TVn, en Samsung Smart-TV och min WD Live. Problemet är att ingen av dem är speciellt bra.

WD Live: Långsamt och det går inte att återuppta spelningen. ALLA undertexter fungerar dock, även i MKV.

Samsung smart TV-app: Uppspelningen fungerar bra, men undertexterna måste vara SRT, annars fungerar det inte.

Finns det någon bra mediaspelare som fixar båda?

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av nikce:

Hej!

Jag använder min dator som Plex-server. Sedan har jag plexklienter både i TVn, en Samsung Smart-TV och min WD Live. Problemet är att ingen av dem är speciellt bra.

WD Live: Långsamt och det går inte att återuppta spelningen. ALLA undertexter fungerar dock, även i MKV.

Samsung smart TV-app: Uppspelningen fungerar bra, men undertexterna måste vara SRT, annars fungerar det inte.

Finns det någon bra mediaspelare som fixar båda?

Jag har precis labbat en hel del med Plex de sista veckorna och har följande enheter som jag kört plex (klient) på, visas nedan. Lägger även med ett betyg hur jag tyckte de fungerade.

Jag tittar uteslutande med text, filmer och serier.
Ibland är det svenska texter och ibland engelska, allting här nedan har fungerat klanderfritt med undertexter. (dock ej testat på Smart-TV'n, då jag tyckte appen var såpass dålig att jag stängde av nästan omedelbart)

* Dator, stationär (8/10)
* Dator, Laptop (7/10)
* Dator, Windows -tablet (9/10)
* Samsung Smart TV-app (2/10) (UE55F8000)
* iPhone 6 (7/10)
* Playstation 4 (9/10)

Tycker alltså det fungerar riktigt bra på Windows platta och PS4.
Jag gillar att ha "digital-box" -känslan när jag spelar upp media på TV'n.
Att ingen utav enheterna har fått 10/10 beror på transcode processen som Plex gör, och detta är gemensamt för alla typer utav dessa lösningar. Har man filer i hög bitrate / bra källformat, och är picky med sådant - så tar Plex bort lite kvalitet, även om man kör på max.

Smidigheten med att Plex läser av mappar, katalogiserar, fixar omslag (även trailers om man har Plex Pass) osv osv är oslagbart för mig.

Idag väljer jag dock Boxee Box framför Plex-mediaspelare mestadels utav tiden, då filerna den matas med spelas upp "rått" och det finns ingen mellankodning på PC'n. Dessutom behöver ju inte datorn vara på hela tiden, vilket den ibland faktiskt inte är. (jag har en NAS med all data på)
Men Boxee Box'ens tid är förbi, och det faktum att jag kör med Hacks+ men tycker ändå att det är på väg att behöva bytas ut, gör ju att klockorna ringer. Har man dessutom ett stort arkiv med film och serier är bara funktionen i plex att sammanställa allt detta väldigt mycket värd.

Men vad gäller din fråga om bästa Plex -klienten
Skulle jag säga att PS4an fungerar klockrent, och en platta gör det smidigt med "peka och klicka".
Bara hört goda saker om iOS -versionerna också, men det kanske blir meck om du vill visa allting på TV'n.

Har även följande enheter, som har Plex -stöd, men inte provat dem ännu;

* Apple TV - Gen 2
* Xbox One
* iPad 2

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nu har jag som tur är ingen smart-tv, men gillar skarpt kombinationen smartphone + chromecast + plexserver

Permalänk
Medlem

Kör Plex med Chromecast hemma och jag tycker detta fungerar utmärkt. Väldigt sällan jag kör med undertexter dock, men har inte stött på någon undertext som inte fungerar när jag väl gjort detta.

Så det du behöver ha isåfall är Plex + Chromecast (300 kr) och Plex-app i mobil/surfplatta (tror denna kostar 50 kr eller något sånt).

Sen så styr du vad du vill se i mobilen och puttar ut det i Chromecasten som tar över allt, du kan alltså stänga av mobilen om du känner för det.

Detta fungerar för mig iallafall, kanske inte vad du är ute efter, men det är ett alternativ

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av windblownsnow:

Nu har jag som tur är ingen smart-tv, men gillar skarpt kombinationen smartphone + chromecast + plexserver

Kan tänka mig att det flyter bra!
Den inbyggda Plex historien i smart-appen var och är ren dynga... så jäkla dåligt.

Vet inte om man kan köra AirPlay om man har iOS -enhet och en Apple TV ?
Om man kan det (och då inte bara skicka ljudet) så borde det vara exakt samma upplevelse som Chormecast'en gör..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Chromecast i vardagsrummet. I mitt rum kör jag Plex Home Theater på en Mac Mini (som även kör servern). Brorsan kör Rasplex på sin Raspberry Pi. Sedan kör jag ibland Plex på iPad eller iPhone.

Chromecast ger jag 4/5. Det är lite segt att behöva ta upp telefonen för att pausa.
Plex Home Theater på dator ger jag 5/5. Med officell Apple Remote är det hur smidigt som helst.
Rasplex ger jag 4/5. Funkar bra, dock är detta en originell Raspberry Pi vi pratar om (inte modell 2), så därför är menyer sega.
Plex appen på iOS enheter ger jag 5/5. Inget att klaga på där.

EDIT: Glömde nämna att det finns ju fler också jag använder:

Web Interface: duger. Tycker kvalitén blir dålig och menyerna kan lagga ibland, men det duger att ha på andra skärmen om man t.ex. spelar något. 3/5.
PS3: relativt sega menyer, och ändra inställningar går inte. Du kan ändra upplösning osv, men du kan inte välja text t.ex. PS3 kontrollen är inte heller rolig att navigera med, och det går segt att spola. Duger ifall du inte har något annat val. 2/5.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av lambdan:

Själv kör jag Chromecast i vardagsrummet. I mitt rum kör jag Plex Home Theater på en Mac Mini (som även kör servern). Brorsan kör Rasplex på sin Raspberry Pi. Sedan kör jag ibland Plex på iPad eller iPhone.

Chromecast ger jag 4/5. Det är lite segt att behöva ta upp telefonen för att pausa.
Plex Home Theater på dator ger jag 5/5. Med officell Apple Remote är det hur smidigt som helst.
Rasplex ger jag 4/5. Funkar bra, dock är detta en originell Raspberry Pi vi pratar om (inte modell 2), så därför är menyer sega.
Plex appen på iOS enheter ger jag 5/5. Inget att klaga på där.

Kan man använda Plex Home Theater som en klient med?
Eller är det liksom "server-och-klient" i ett ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Kan man använda Plex Home Theater som en klient med?
Eller är det liksom "server-och-klient" i ett ?

Nej då, du måste ha en Plex server igång.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av lambdan:

Nej då, du måste ha en Plex server igång.

Aja men om jag har min PC som kör Plex -servern och sådär, precis som jag har det idag - så kan jag ha en Mac Mini i tv-hyllan och köra Plex Home Theater på den då?

Iom att jag har en Apple TV, men den används bara för Airplay då och då, har jag även en Apple Remote som nästan aldrig används... Detta blev precis väldigt intressant!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Hemma har jag plexservern kopplad till tvn som htpc där jag även har xbmc (analogt med plex home theatre) men tycker ändå att det är mångt mycket smidigare med just smartphone + chromecast som jag istället har hos svärmor. Bara att dra igång såväl bamse från youtube till t.ex. barnen som någon trevlig rulle för lite fredagsmys från plexbiblioteket utan att behöva leta efter en extra kontroll till datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Aja men om jag har min PC som kör Plex -servern och sådär, precis som jag har det idag - så kan jag ha en Mac Mini i tv-hyllan och köra Plex Home Theater på den då?

Iom att jag har en Apple TV, men den används bara för Airplay då och då, har jag även en Apple Remote som nästan aldrig används... Detta blev precis väldigt intressant!

Det borde fungera utan problem! Jag kör själv både servern och Home Theater på min Mac Mini, men jag kan ju t.ex. köra Home Theater på min speldator och titta på filmerna som serveras ifrån min Mac Mini, så det borde fungera lika bra för dig.

Jag tror Home Theater kommer direkt hitta din server och visa dig dens filmer/tv-serier, om både servern och Home Theater är på samma lokala nätverk.

Vad gäller Apple Remoten vet jag inte hur du får den att ansluta till din Mac Mini istället för din Apple TV. Själv hade jag ingen Apple TV innan så jag köpte kontrollen separat, och då pekade jag bara med den mot min Mac Mini och tröck på en knapp så parkopplades det. Ingen aning hur det gick till men funkar väldigt bra iaf!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Har satt upp rasplex på en RPI2 och styr denna med plex app på iPhone.

Väldigt nöjd.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av lambdan:

Det borde fungera utan problem! Jag kör själv både servern och Home Theater på min Mac Mini, men jag kan ju t.ex. köra Home Theater på min speldator och titta på filmerna som serveras ifrån min Mac Mini, så det borde fungera lika bra för dig.

Jag tror Home Theater kommer direkt hitta din server och visa dig dens filmer/tv-serier, om både servern och Home Theater är på samma lokala nätverk.

Vad gäller Apple Remoten vet jag inte hur du får den att ansluta till din Mac Mini istället för din Apple TV. Själv hade jag ingen Apple TV innan så jag köpte kontrollen separat, och då pekade jag bara med den mot min Mac Mini och tröck på en knapp så parkopplades det. Ingen aning hur det gick till men funkar väldigt bra iaf!

Kanske skall fundera över att skaffa mig en beg Mac Mini och testa lite med.. eller så kör jag en PC.
Antingen en USFF, har en Lenovo M93P liggandes eller så kan jag ju ta en laptop med.
Men då faller lite utav fjärrkontrolls ideén... Allra helst hade jag velat ha Boxee Box'ens fjärr, då den går på radio och då kan man liksom gömma undan sakerna och det fungerar ändå.

Ja nu snurrar tankarna... får nog sova på det här
Tack för info iaf!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Du kan lyckas få igång CEC och styra med ex TV-fjärrkontroll.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Har aldrig provat undertext (för jag tycket det förstör serier/film).
Men tycker det fungerar bra på raspberrypi, android platta, wiiu och genom webbläsaren på min win7 burk.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Jag har precis labbat en hel del med Plex de sista veckorna och har följande enheter som jag kört plex (klient) på, visas nedan. Lägger även med ett betyg hur jag tyckte de fungerade.

Jag tittar uteslutande med text, filmer och serier.
Ibland är det svenska texter och ibland engelska, allting här nedan har fungerat klanderfritt med undertexter. (dock ej testat på Smart-TV'n, då jag tyckte appen var såpass dålig att jag stängde av nästan omedelbart)

* Dator, stationär (8/10)
* Dator, Laptop (7/10)
* Dator, Windows -tablet (9/10)
* Samsung Smart TV-app (2/10) (UE55F8000)
* iPhone 6 (7/10)
* Playstation 4 (9/10)

Tycker alltså det fungerar riktigt bra på Windows platta och PS4.
Jag gillar att ha "digital-box" -känslan när jag spelar upp media på TV'n.
Att ingen utav enheterna har fått 10/10 beror på transcode processen som Plex gör, och detta är gemensamt för alla typer utav dessa lösningar. Har man filer i hög bitrate / bra källformat, och är picky med sådant - så tar Plex bort lite kvalitet, även om man kör på max.

Smidigheten med att Plex läser av mappar, katalogiserar, fixar omslag (även trailers om man har Plex Pass) osv osv är oslagbart för mig.

Idag väljer jag dock Boxee Box framför Plex-mediaspelare mestadels utav tiden, då filerna den matas med spelas upp "rått" och det finns ingen mellankodning på PC'n. Dessutom behöver ju inte datorn vara på hela tiden, vilket den ibland faktiskt inte är. (jag har en NAS med all data på)
Men Boxee Box'ens tid är förbi, och det faktum att jag kör med Hacks+ men tycker ändå att det är på väg att behöva bytas ut, gör ju att klockorna ringer. Har man dessutom ett stort arkiv med film och serier är bara funktionen i plex att sammanställa allt detta väldigt mycket värd.

Men vad gäller din fråga om bästa Plex -klieten
Skulle jag säga att PS4an fungerar klockrent, och en platta gör det smidigt med "peka och klicka".
Bara hört goda saker om iOS -versionerna också, men det kanske blir meck om du vill visa allting på TV'n.

Har även följande enheter, som har Plex -stöd, men inte provat dem ännu;

* Apple TV - Gen 2
* Xbox One
* iPad 2

Ja allt som har med transcoding att göra upplever jag som negativt.
Plex har en PMS klient för Windows som inte behöver någon transcoding. Sedan finns det en ModernUI app som behöver transcoding.
PMS klienten anser jag vara den överlägset bästa medan ModernUI appen är den som ser visuellt bäst ut. En önskedröm hade varit att kombinera dessa två...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Run4life:

Ja allt som har med transcoding att göra upplever jag som negativt.
Plex har en PMS klient för Windows som inte behöver någon transcoding. Sedan finns det en ModernUI app som behöver transcoding.
PMS klienten anser jag vara den överlägset bästa medan ModernUI appen är den som ser visuellt bäst ut. En önskedröm hade varit att kombinera dessa två...

Hur kommer man åt denna "PMS Klient" ?
Är det den som automatiskt körs i Chrome när man kör via datorn då eller?

Kollade loggen på servern när jag provade att stream'a till PS4'an och iPhonen - då var det iaf transcode'ing på.

.. Eller är kanske detta ett alternativ man måste aktivera eller inaktivera någonstans så den struntar i att transcode'a om det inte behövs på klientsidan för att kunna spela upp ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

* Dator, stationär (8/10)
* Dator, Laptop (7/10)
* Dator, Windows -tablet (9/10)
* Samsung Smart TV-app (2/10) (UE55F8000)
* iPhone 6 (7/10)
* Playstation 4 (9/10)

Tycker alltså det fungerar riktigt bra på Windows platta och PS4.
Jag gillar att ha "digital-box" -känslan när jag spelar upp media på TV'n.
Att ingen utav enheterna har fått 10/10 beror på transcode processen som Plex gör, och detta är gemensamt för alla typer utav dessa lösningar. Har man filer i hög bitrate / bra källformat, och är picky med sådant - så tar Plex bort lite kvalitet, även om man kör på max.

Du måste ha något fel hos dig om PMS måste transcoda till dina enheter som kör Windows och PHT (Dator, stationär (8/10), Dator, Laptop (7/10), Dator, Windows -tablet (9/10)).

Skrivet av andreas_dock:

Hur kommer man åt denna "PMS Klient" ?
Är det den som automatiskt körs i Chrome när man kör via datorn då eller?

Kollade loggen på servern när jag provade att stream'a till PS4'an och iPhonen - då var det iaf transcode'ing på.

.. Eller är kanske detta ett alternativ man måste aktivera eller inaktivera någonstans så den struntar i att transcode'a om det inte behövs på klientsidan för att kunna spela upp ?

Sker per automatik om formatet inte stöds i mottagaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Hur kommer man åt denna "PMS Klient" ?
Är det den som automatiskt körs i Chrome när man kör via datorn då eller?

Kollade loggen på servern när jag provade att stream'a till PS4'an och iPhonen - då var det iaf transcode'ing på.

.. Eller är kanske detta ett alternativ man måste aktivera eller inaktivera någonstans så den struntar i att transcode'a om det inte behövs på klientsidan för att kunna spela upp ?

Det är den man laddar ned från deras hemsida
Längst ned till höger
https://plex.tv/downloads

ModernUI appen kommer via Store. Utan att vara hundra procent säker så tror jag att all media som går via browser också är transcodad från början. Om du laddar ned programmet så kommer all media din dator normalt klarar av att spela upp också fungera rakt av i Plex. Jag minns inte om jag installerat FFmpeg eller något annat codec pack men vad jag vet så fungerar allt utan mankemang.

Permalänk
Medlem

Allt du spelar upp i plextheater spelas upp utan transcoding om du inte specifikt väljer detta, den fungerar annars som en vanlig klient och kan styras med plex appen.
Det finns även ett plugin till kodi som inte heller kräver transcoding det heter plexbmc.

Permalänk
Medlem

Bästa är utan tvekan en dator. Om det sen är en mac mini, NUC, mega-tower eller laptop spelar mindre roll (utöver att grafikkortet kan ha inverkan på bildkvalite och att hårdvaran ska vara tillräcklig).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Själv kör jag Chromecast i vardagsrummet. I mitt rum kör jag Plex Home Theater på en Mac Mini (som även kör servern). Brorsan kör Rasplex på sin Raspberry Pi. Sedan kör jag ibland Plex på iPad eller iPhone.

Chromecast ger jag 4/5. Det är lite segt att behöva ta upp telefonen för att pausa.
Plex Home Theater på dator ger jag 5/5. Med officell Apple Remote är det hur smidigt som helst.
Rasplex ger jag 4/5. Funkar bra, dock är detta en originell Raspberry Pi vi pratar om (inte modell 2), så därför är menyer sega.
Plex appen på iOS enheter ger jag 5/5. Inget att klaga på där.

EDIT: Glömde nämna att det finns ju fler också jag använder:

Web Interface: duger. Tycker kvalitén blir dålig och menyerna kan lagga ibland, men det duger att ha på andra skärmen om man t.ex. spelar något. 3/5.
PS3: relativt sega menyer, och ändra inställningar går inte. Du kan ändra upplösning osv, men du kan inte välja text t.ex. PS3 kontrollen är inte heller rolig att navigera med, och det går segt att spola. Duger ifall du inte har något annat val. 2/5.

Chromecast har fått en uppdatering med stöd för CEC så jag kan pausa Plex med fjärrkontrollen till min tv.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Plex på Mac Mini direkt till TV, funkar utmärkt. (Men jag brukar dock ofta köra med VLC också när jag Minin igång)
Har provat PS3 och PS4 och där ser det liknande ut men PS4an ger bättre bild. På PS3an kör jag då gärna PS3 Media Server i stället.
Har provat Apple TV gen 2 och en ganska gammal klient för det var ett tag sedan. Det funkar men den är i segaste laget.
Sedan jag skaffade två st Samsung Smart TVs (en i 9000 serien och en i 8000) så använder jag dessa i stort sett uteslutande. Jag gillar att man kan få den att ta nästa fil så enkelt när man tittar på amerikanska tv-series som varar i 20 minuter så är det skönt att den bara spelar vidare. Jag gillar också hur menyerna är uppbyggda på Samsung, enkelt att hoppa till första bokstaven och sedan hitta vad man letar efter.

Men jag använder aldrig textning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Kanske skall fundera över att skaffa mig en beg Mac Mini och testa lite med.. eller så kör jag en PC.
Antingen en USFF, har en Lenovo M93P liggandes eller så kan jag ju ta en laptop med.
Men då faller lite utav fjärrkontrolls ideén... Allra helst hade jag velat ha Boxee Box'ens fjärr, då den går på radio och då kan man liksom gömma undan sakerna och det fungerar ändå.

http://core0.staticworld.net/images/article/2013/10/1253926_1...

http://core0.staticworld.net/images/article/2013/10/1253926_b...

Ja nu snurrar tankarna... får nog sova på det här
Tack för info iaf!

Boxee fjärren för pc har varit omöjlig att få tag på, i alla fall för mig. Jag har försökt allt. Slutade tillverlas flera år sedan och ingen verkar vilja sälja den begagnad.

Jag rekommenderar fjärren mele-f10 delux. Även om den är ir, så är mottagningen kanonbra. Känns som radio faktiskt. Sen klarar den både din dator, airmouse, tangentbord OCH programerbar ir för tv osv utan problem. Rätt imponerande. Fungerar dessutom ootb för plex/kodi. Jag är helnöjd med den.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Som andra också säger så behöver du inte köra transcode i plex.
Tex Plex Home Theater eller "webappen" i chrome har en inställning som heter "Direct Play". Detta gör att du inte transcodear något alls.

Jag kör server på en egen serverdator och directplay till min HTPC i vardagsrummet. Även ibland till spel-pc:n om jag inte vill sitta i vardagsrummet.

Sen transcodeas allt material till iOS appen. Men kör på högsta setting där med 20Mbit så man märker inte av det så mycket på så pass liten skärm som ipad eller iphone har.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Som andra också säger så behöver du inte köra transcode i plex.
Tex Plex Home Theater eller "webappen" i chrome har en inställning som heter "Direct Play". Detta gör att du inte transcodear något alls.

Jag kör server på en egen serverdator och directplay till min HTPC i vardagsrummet. Även ibland till spel-pc:n om jag inte vill sitta i vardagsrummet.

Sen transcodeas allt material till iOS appen. Men kör på högsta setting där med 20Mbit så man märker inte av det så mycket på så pass liten skärm som ipad eller iphone har.

Webbappen transcodar så fort du använder undertexter kan vara bra att veta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Webbappen transcodar så fort du använder undertexter kan vara bra att veta..

Aha, jag använder inte undertexter förutom på utländska filmer (med annat språk än svenska/engelska). Så har inte märkt av det

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kör Plex på Chromecast, Ipad och Iphone och dator ibland. Funkar mycket bra på allihopa.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av jimjans:

Webbappen transcodar så fort du använder undertexter kan vara bra att veta..

Skrivet av SunQ:

Aha, jag använder inte undertexter förutom på utländska filmer (med annat språk än svenska/engelska). Så har inte märkt av det

Där är ju anledningen till att jag ser / märker av transcode'n med andra ord.
Eftersom jag, precis som TS, nästan uteslutande vill ha text. Undantag på svenska filmer och serier, men det är väl... Vadå typ 3-4% utav utbudet man tittar på? Om ens det.

Så ok, transcode'ing om man har undertexter - check.

Skall prova home theater nu under veckan eller i helgen så får jag se sedan.
Spännande detta

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •