Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Vad är det som skulle vara så dåligt i så fall?

Kör min på lägsta fläkthastighet. 4.6, 1.315V och 80 grader som högsta punkt, på en 3930K.

Corsair är ju en av de bästa när de kommer till reklamationer.

Trasiga gängor, spruckna slangar och Ilink som slutat fungera.
Ska ta dit råd och reklamera. Har lådan kvar. Kostar frakten något?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Ni tror inte man faller på detta då? visserligen skriver dom om man använder ångerrätten och inte om man säger upp abonnemanget men dom lär ju kör på det ändå..

8. Abonnemang eller kontantkort
Om kunden under ångerperioden (se punkt 5 ovan) utnyttjar sin ångerrätt avseende
abonnemang eller kontantkort enbart men ej telefonen, är Kunden förpliktigad
att betala kontantpriset för telefonen

Borde man inte vara säker om man bara väntar i 15 dagar då innan man säger upp abonnemanget? Ångerrätten gäller väl bara i 14 dagar?

Visa signatur

Chassie: Silverstone SG10B - Moderkort: Asus Gryphon Z87 - CPU: Intel Core i5 4670k - RAM: G-Skill Ares 2133MHz 2x4GB - Grafikkort: 2x Zotac GeForce GTX680 4GB Referens - Nätagg: Corsair AX760 - Monitorer: 3x AOC i2367Fm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anigma:

Borde man inte vara säker om man bara väntar i 15 dagar då innan man säger upp abonnemanget? Ångerrätten gäller väl bara i 14 dagar?

Eller varför inte helt enkelt avsluta abonnemanget med 30 dagars uppsägningstid, utan att utnyttja ångerrätten?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd

Någon som provat tricket med comviq?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Galaxy S5 Comviq

Skrivet av amanito:

Någon som provat tricket med comviq?

Jag har beställt en galaxy s5 med fast pris 245kr i månaden i 24 månader och även chattat med kundservice. Man kan säga upp abonnemanget när som men du måste aktivera abonnemanget innan du kan säga upp det så första räkningen blir 245kr men om man säger upp det efter så säger kundservice att blir det 100kr i månaden för mobilen i 23 månader eller 2300kr direkt. Jag chattade med dom i morse. Att få en ny olåast Galaxy S5 för totalt 2545kr är inte illa pinkat men vi får se hur det går.

Permalänk
Skrivet av rizpusher:

Jag har beställt en galaxy s5 med fast pris 245kr i månaden i 24 månader och även chattat med kundservice. Man kan säga upp abonnemanget när som men du måste aktivera abonnemanget innan du kan säga upp det så första räkningen blir 245kr men om man säger upp det efter så säger kundservice att blir det 100kr i månaden för mobilen i 23 månader eller 2300kr direkt. Jag chattade med dom i morse. Att få en ny olåast Galaxy S5 för totalt 2545kr är inte illa pinkat men vi får se hur det går.

Jag kan även bekräfta att jag har fått samma information från deras kundtjänst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Trasiga gängor, spruckna slangar och Ilink som slutat fungera.
Ska ta dit råd och reklamera. Har lådan kvar. Kostar frakten något?

Inte vad jag vet. Ta kontakt med Corsair själva här på forumet så löser dom det åt dig

De brukar dyka upp i olika trådar när de gäller reklamation/dålig pump/allmänt trasigt.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anigma:

Borde man inte vara säker om man bara väntar i 15 dagar då innan man säger upp abonnemanget? Ångerrätten gäller väl bara i 14 dagar?

Skrivet av Dyll:

Eller varför inte helt enkelt avsluta abonnemanget med 30 dagars uppsägningstid, utan att utnyttja ångerrätten?

Skrivet av amanito:

Någon som provat tricket med comviq?

Skrivet av rizpusher:

Jag har beställt en galaxy s5 med fast pris 245kr i månaden i 24 månader och även chattat med kundservice. Man kan säga upp abonnemanget när som men du måste aktivera abonnemanget innan du kan säga upp det så första räkningen blir 245kr men om man säger upp det efter så säger kundservice att blir det 100kr i månaden för mobilen i 23 månader eller 2300kr direkt. Jag chattade med dom i morse. Att få en ny olåast Galaxy S5 för totalt 2545kr är inte illa pinkat men vi får se hur det går.

Skrivet av Leon_Azzaro:

Jag kan även bekräfta att jag har fått samma information från deras kundtjänst!

hoppas ni har rätt, sitter och pratar med kundtjänst nu men han propsar på att om man säger upp abonnemanget får man betala det endå på en slutfaktura i en klumpsumma _-_

såhär säger killen i supporten till mig

"Jag dubbelkollade och på slutfakturan betalar man för både mobiltelefonen och abonnemanget. Det vill säga 145kr + 100kr x de månader som kvarstår på bindningstiden."

och då hade jag just skrivit

"Detta är alltså det jag köpt "Avbetalning mobil, 24 mån, 100 kr/mån
Fastpris abonnemang 0,5 GB, ingen bindningstid, 145 kr/mån" , om jag säger upp abonnemanget direkt hur mycket kommer min slutfaktura hamna på?"

Permalänk
Avstängd

Som student är det sjukt kokat att ge pengar för windows när du kan få det gratis via dreamspark...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fax110:

hoppas ni har rätt, sitter och pratar med kundtjänst nu men han propsar på att om man säger upp abonnemanget får man betala det endå på en slutfaktura i en klumpsumma _-_

såhär säger killen i supporten till mig

"Jag dubbelkollade och på slutfakturan betalar man för både mobiltelefonen och abonnemanget. Det vill säga 145kr + 100kr x de månader som kvarstår på bindningstiden."

och då hade jag just skrivit

"Detta är alltså det jag köpt "Avbetalning mobil, 24 mån, 100 kr/mån
Fastpris abonnemang 0,5 GB, ingen bindningstid, 145 kr/mån" , om jag säger upp abonnemanget direkt hur mycket kommer min slutfaktura hamna på?"

Och vad fick du för svar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Och vad fick du för svar?

Skickades från m.sweclockers.com

Svaret var ju
"Jag dubbelkollade och på slutfakturan betalar man för både mobiltelefonen och abonnemanget. Det vill säga 145kr + 100kr x de månader som kvarstår på bindningstiden."

Alltså enligt honom får man man betala abonnemang+telefon i 24 månader / en klump summa om man säger upp abonnemanget,

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:

Förmodligen redan någon som har tipsat om detta, men är själv överglad över att ha hittat:

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/mj...

549kr för Windows 8.1 PRO (bemärk INTE OEM, dvs går att flytta runt och installera på en ny dator utan licensproblem) (en ikke OEM version billgaste efter detta tror jag är 1100?)

Kräver dock att någon som studerar i din närhet köper, men dom flesta har någon student i sin omgivning!

Vänligen
Victor

Vill uppmärksamma om att vissa högskolor och universitet erbjuder gratis licens för privat bruk via Microsoft Dreamspark! Men väldigt bra fynd för resterande studenter!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av trollhattan:

Som student är det sjukt kokat att ge pengar för windows när du kan få det gratis via dreamspark...

Jag tror inte alla studenter har den möjligheten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Svaret var ju
"Jag dubbelkollade och på slutfakturan betalar man för både mobiltelefonen och abonnemanget. Det vill säga 145kr + 100kr x de månader som kvarstår på bindningstiden."

Alltså enligt honom får man man betala abonnemang+telefon i 24 månader / en klump summa om man säger upp abonnemanget,

Läser jag ovanstående 145:- + 100:- x 24 månader, tolkar jag det som en engångsavgift (som nämns av annan här) och sedan endast 2 400:- i en klumpsumma (alternativt 100:- i 24 månader).

Permalänk
Skrivet av fax110:

Svaret var ju
"Jag dubbelkollade och på slutfakturan betalar man för både mobiltelefonen och abonnemanget. Det vill säga 145kr + 100kr x de månader som kvarstår på bindningstiden."

Alltså enligt honom får man man betala abonnemang+telefon i 24 månader / en klump summa om man säger upp abonnemanget,

Det är väldigt konstigt att dom säger så för det står ju ingen uppsägningstid/bindningstid "Fastpris har ingen bindnings- eller uppsägningstid" det säger väl sig självt? Om jag säger upp abonnemandet direkt så behöver väl jag inte betala för det för det finns ingen bindnings tid eller uppsägningstid. Vi får se jag ska ringa dom på måndag och kolla annars så ångrar jag bara allt 14 dagars ångerrätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Jag kan även bekräfta att jag har fått samma information från deras kundtjänst!

Samma här, skall bara vara att beställa och sedan säga upp abonnemanget om man vill. Så det fick bli ett köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rizpusher:

Det är väldigt konstigt att dom säger så för det står ju ingen uppsägningstid/bindningstid "Fastpris har ingen bindnings- eller uppsägningstid" det säger väl sig självt? Om jag säger upp abonnemandet direkt så behöver väl jag inte betala för det för det finns ingen bindnings tid eller uppsägningstid. Vi får se jag ska ringa dom på måndag och kolla annars så ångrar jag bara allt 14 dagars ångerrätt

Ja jag tycker som er och jag påpekade det men han fortsatte säga samma sak.. Ja jag ska också ringa på måndag och fråga,

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Som student är det sjukt kokat att ge pengar för windows när du kan få det gratis via dreamspark...

Jag läser civing. i maskinteknik vid Liu och enligt de som administrerar windowslicenser på Liu så är jag ej behörig så jag skulle väl inte riktigt kalla det "sjukt kokat". De har ganska nyligen ändrat hur det där fungerar.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Som student är det sjukt kokat att ge pengar för windows när du kan få det gratis via dreamspark...

Vet du vilka skolor det gäller på? Är det bara under tiden man studerar man får licensen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

I princip alla högskolor i alla fall, licensen gäller för alltid

Permalänk
Medlem

Sedan kanske 6-12 månader-ish så erbjöds inte längre operativ om man var student på LiU iaf. I övrigt så såg Dreamspark ut likadant. Har ni inte kollat nyligen så är jag skeptisk..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av trollhattan:

I princip alla högskolor i alla fall, licensen gäller för alltid

Det är inte heller på alla högskolor som alla elever har tillgång till det. Så det är nog gott om studenter som är utan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Det är inte heller på alla högskolor som alla elever har tillgång till det. Så det är nog gott om studenter som är utan.

Ja precis! Lite dumt att tro att Windows är gratis för "alla" studenter.

Permalänk
Rekordmedlem

Pellesoft ger väl fortfarande tillgång till Dreamspark för alla som har Mecenatkort om skolan inte ger access själva ?
Det är inte helt gratis men nästan, Dreamspark premium kostar i så fall 150 kr/år och då får man tillgång till dessa mjukvaror.
http://e5.onthehub.com/WebStore/ProductsByMajorVersionList.as...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morfeus:

Före de som fundera på NUC:en så kan man nu sätta ihop ett mkt trevligt paket på dustin om man har studentkonto. (priser inom parantes för de som inte har studentkonto)
Speciellt mSATA-disken är ett fynd (men vill man ha lite mer disk (120GB) så kanske Webhallens 850 Evo är ett bättre val)
Komplett kit 3202:- med 8GB ram

Intel NUC I5 4250U 1990:- (1990)
https://www.dustinhome.se/product/5010824944/nuc-i5-4250u-has...

Intel 530 Series mSATA 80GB mSATA SATA-600 404:-!!! (749:-)
https://www.dustinhome.se/product/5010759955/530-series-msata

Crucial DDR3L 4GB 292:- (345:-)
https://www.dustinhome.se/product/5010824838/ddr3l

PCI Express nätverkskort Intel Dual Band Wireless-AC 7260 224:- (269:-)
https://www.dustinhome.se/product/5010807591/dual-band-wirele...

NUC:en för 1990:-, hur ser man till så att man får WiFI till den? Vill att min Samsung Smart TV ska hitta den på trådlösa nätverket för att köra Plex trådlöst.
Kör via min stationära och vill gå till något som står på hela tiden. NUC:en med det här priset verkar vara perfekt. Verkar funka med transcoding av Plex osv också.

Men hur är det med WiFIn? Står på Dustin att man "väljer till det", men vart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

NUC:en för 1990:-, hur ser man till så att man får WiFI till den? Vill att min Samsung Smart TV ska hitta den på trådlösa nätverket för att köra Plex trådlöst.
Kör via min stationära och vill gå till något som står på hela tiden. NUC:en med det här priset verkar vara perfekt. Verkar funka med transcoding av Plex osv också.

Men hur är det med WiFIn? Står på Dustin att man "väljer till det", men vart?

Sista änken i Morfeus lista:

Citat:

PCI Express nätverkskort Intel Dual Band Wireless-AC 7260 224:- (269:-)
https://www.dustinhome.se/product/50...reless-ac-7260

Permalänk
Medlem
Skrivet av pomelo:

Sista änken i Morfeus lista:

Herregud. Ursäkta! *facepalm*

Permalänk
Medlem

Jag är en smula förvånad att ingen uppmärksammat dustins kampanj på 970...
Det verkar som att jag missat något, dessutom låter "special modell" en smula suspekt. Jag hade tänkt vara solidarisk med AMD mitt nästa köp men det här är svårt...

https://www.dustinhome.se/product/5010815963/gtx970-dc2oc-4gd...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luminous:

Jag är en smula förvånad att ingen uppmärksammat dustins kampanj på 970...
Det verkar som att jag missat något, dessutom låter "special modell" en smula suspekt. Jag hade tänkt vara solidarisk med AMD mitt nästa köp men det här är svårt...

https://www.dustinhome.se/product/5010815963/gtx970-dc2oc-4gd...

Detta har varit uppe då jag beställt en.
Starkare strömdel och 8+6 strömanslutning.
Högre klock samt annan kylare än vanliga modellen "fler heatpipes"

Detta är black edition av asus gtx 970.
Ett spel hänger ochså med, witcher 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Detta har varit uppe då jag beställt en.
Starkare strömdel och 8+6 strömanslutning.
Högre klock samt annan kylare än vanliga modellen "fler heatpipes"

Detta är black edition av asus gtx 970.
Ett spel hänger ochså med, witcher 3.

Snacka om agressiva kampanjer...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself