Speedlink släpper handkontrollen Strike NX

Permalänk
Melding Plague

Speedlink släpper handkontrollen Strike NX

En ny handkontroll från Speedlink ska inte bara göra det bekvämt att lira från sofflocket utan även fungera med både nya och äldre Windows-spel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, kan komma att utmana Xbox360 kontrollen

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Avstängd

Funkar den på Linux och OS X mån tro?

Permalänk
Medlem

Tror att dom flesta som kommer använda Steam Machines kommer använda Xbox kontroll eller liknande och inte Steam kontrollen

Permalänk
Medlem

Äntligen! Men, antar att den inte har tryckkänsliga knappar? Kunna ge halv gas med A-knappen t.ex. hade varit nice.

Permalänk
Medlem

bra pris, skulle va skönt att ha till BF4 när man flyger

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

bra pris, skulle va skönt att ha till BF4 när man flyger

Kanske bara gäller trådad 360-kontroll, men jag kan inte ha den ikopplad när jag ska köra BF4, den väljer då att titta rakt upp..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aleshi:

Äntligen! Men, antar att den inte har tryckkänsliga knappar? Kunna ge halv gas med A-knappen t.ex. hade varit nice.

Du har ju knappar vid pekfingarna för det.

Ser för övrigt ut som en dualshock 3 har parat sig med en Xbox 360 kontroll. Knapparna är plockade från Playstation med mycket av resten av designen, inklusive de små plopparna i tummspakarna är hämtade från Xbox.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut och inte alldeles för dyr. blir kanske att man byter ut sin trådade 360 kontroll till en trådlös då sladden till 360 kontrollen är extremt lång för att ha till datorn

Permalänk

Lär vara samma plastiga dåligt kvalité känsla som 90% av andra joypads/pc kontroller. använder hellre DS4, eller xbox one/360kontrollen verkar ju vara dom enda som är bra byggda som jag sett/testat på.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du har ju knappar vid pekfingarna för det.

Ja eller en joystick med gasreglage bredvid, eller pedaler, eller så kan jag bygga något eget, spela Playstation...
Eller så kan jag få analoga knappar till PC någon gång så att jag kan ha det i A-knappen! Varför behöva kompromissa?

Pistolknapparna sitter inte helt smidigt anser jag, de lämpar sig som specialknappar för att göra specialgrejer stundtals, dra fram någon meny för att byta vapen eller göra någon attack-kombo eller dylikt. Det mesta av spelandet vill man ha på styrkorset och A-, B-, X-, Y-knapparna.

Permalänk
Medlem

Intressant och billigt! En perfekt kombination.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Rätt billig men fel layout jag föredrar Xbox layouten

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aleshi:

Ja eller en joystick med gasreglage bredvid, eller pedaler, eller så kan jag bygga något eget, spela Playstation...
Eller så kan jag få analoga knappar till PC någon gång så att jag kan ha det i A-knappen! Varför behöva kompromissa?

Pistolknapparna sitter inte helt smidigt anser jag, de lämpar sig som specialknappar för att göra specialgrejer stundtals, dra fram någon meny för att byta vapen eller göra någon attack-kombo eller dylikt. Det mesta av spelandet vill man ha på styrkorset och A-, B-, X-, Y-knapparna.

För att slaglängden är extremt kort så att det i praktiken bara blir jobbigt plus att det ställer till det för alla andra spel där du vill ha en tydligt brytpunkt på de knapparna. Kul att köra plattformsspel med en svampig hoppknapp. Du försöker ju införa nya kompromisser. Vad har du emot gas på pekfingret? Det har fungerat fint i 15 år. Hade mycket hellre haft mekaniska knappar på D-pad och A, B, X, Y så kan spakar och två triggers vara analoga.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Ser riktigt trevlig ut, hoppas den är rubberized.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Har en gammal Logitech Dual action med samma layout. Den här ser intressant ut. Spelar dock bara mest Starcraft xD.

Permalänk
Medlem

Kör nog vidare med DS4 kontrollen. Bästa PS kontrollen hittills. Pekplattan mappar som muspekare är rätt bra med faktiskt.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Tycker inte den var så billig jämfört med xbox360, känns inte heller som den tillför något nytt direkt. Kompatibiliteten är så klart bra men nuförtiden är ändå de flesta spel med handkontroll mappade mot xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

För att slaglängden är extremt kort så att det i praktiken bara blir jobbigt plus att det ställer till det för alla andra spel där du vill ha en tydligt brytpunkt på de knapparna. Kul att köra plattformsspel med en svampig hoppknapp. Du försöker ju införa nya kompromisser. Vad har du emot gas på pekfingret? Det har fungerat fint i 15 år. Hade mycket hellre haft mekaniska knappar på D-pad och A, B, X, Y så kan spakar och två triggers vara analoga.

Fungerar utmärkt på PS3. Ingen konst att lägga en skarp brytpunkt någonstans längs slaglängden för de fall då det ska vara digitalt uppenbarligen. Dessutom har man tillräckligt med precision i tummen för att kunna hålla en specifik hastighet hur bra som helst i spel. Mycket svårare att få till den precisionen i pistolknappen.

Men återigen, varför kompromissa. På PS3 har man detta och det fungerar utmärkt, ingen kompromiss nödvändig. Att vi ska sitta fast med enbart digitala knappar till tids ände är ju bedrövligt. Ett under att vi datorspelare inte sitter kvar på Tac-2. Eller, det har ju faktiskt inte hänt ett skit sedan 90-talet så det är ju nästan så. Var lättare att hitta en bra kontroll 1997 än idag.

Permalänk
Inaktiv

Själv använder jag Xbox One-kontrollen som är mycket bättre än Xbox 360-kontrollen. Ser fram emot det trådlösa tillbehöret som faktiskt har bekräftats av Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Cove:

Kör nog vidare med DS4 kontrollen. Bästa PS kontrollen hittills. Pekplattan mappar som muspekare är rätt bra med faktiskt.

Håller med – förutom batteritiden då, som är flera gånger bättre på PS3-kontrollen. Xbox One-konrollen har också mycket bättre batteritid för den delen.

Har själv mappat vänster analog styrspak på en PS3-kotroll som muspekare och knappar för höger-/vänsterklick med programmet ControllerMate för OS X. Vet något ett bra program för Windows som gör detta? Att man kan mappa knappar och stryrspakar från handkontrollen till tangentbordskombinationer och musklick och även ställa in så att inställningarna ändras beroende vilket program som körs (är överst).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Kanske bara gäller trådad 360-kontroll, men jag kan inte ha den ikopplad när jag ska köra BF4, den väljer då att titta rakt upp..

konstigt, borde ju gå att få det att fungera på nått sätt tycker jag :S

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Speedlink, hur är deras grejor?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänkte lite på Mega Drive-kontrollen när jag såg bilden?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Håller med – förutom batteritiden då, som är flera gånger bättre på PS3-kontrollen. Xbox One-konrollen har också mycket bättre batteritid för den delen.

Har själv mappat vänster analog styrspak på en PS3-kotroll som muspekare och knappar för höger-/vänsterklick med programmet ControllerMate för OS X. Vet något ett bra program för Windows som gör detta? Att man kan mappa knappar och stryrspakar från handkontrollen till tangentbordskombinationer och musklick och även ställa in så att inställningarna ändras beroende vilket program som körs (är överst).

Xpadder,.
Försökte själb göra ett liknande program men lessnade

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

nej det får bli att sitta kvar på 360 kontrollen tills den havrerar:P

Permalänk
Skrivet av Marticus:

konstigt, borde ju gå att få det att fungera på nått sätt tycker jag :S

Ja jag har inte undersökt att närmare, men när jag googlade om problemet så fick jag massa träffar så det är inte bara för mig det händer...

Permalänk
Avstängd

Här snackar vi innovation och vågade satsningar LOL

Permalänk
Medlem

Sjukt ful, ser alldeles för plastig ut :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Bara jag som använder ps3 kontroll till bilspel mm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080