Fps med handkontroll, styrspaksförhöjare?

Permalänk
Medlem

Fps med handkontroll, styrspaksförhöjare?

Hej

Som gammal PC - Mus fps:are brottas jag lite med min handkontroll för tillfället. Såg en video där någon typ av anordning för att höja navigeringsspakarna förordades. Är det någon av er som använt/använder sådana?

Fördelen med sådana skall tydligen vara att det blir lite lättare att vara "finmaskig" i rörelserna. Just nu känns det som att jag försöker fickparkera med en dragster.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Handlar om träning.
Har själv gått från joystick->tangentbord->tangentbord + mus.
Men spelar i dag i stort sett enbart spel på konsol, det handlar som sagt om träning. Ge inte upp det blir lättare när du lagt ner några timmar på det.

Permalänk
Medlem

Beroende på vilket spel du kör så, börja med en låg känslighet och arbeta dig uppåt. Det är mitt tips

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Beroende på vilket spel du kör så, börja med en låg känslighet och arbeta dig uppåt. Det är mitt tips

Ligger på ganska låg känslighet nu. Misstänker att många luttrade lirare som springer cirklar kring mig nu sitter hemma i soffan och skrattar gott

Happ, bara att ta tjuren mellan benen, hoppa upp i sadeln och akta sig för bäcken mao

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Ligger på ganska låg känslighet nu. Misstänker att många luttrade lirare som springer cirklar kring mig nu sitter hemma i soffan och skrattar gott

Happ, bara att ta tjuren mellan benen, hoppa upp i sadeln och akta sig för bäcken mao

Japp övning ger färdighet
Bara för skoj skull så kan du ju testa att köra lite med max känslighet så får du se vad som händer Allting kommer att gå mycket fortare

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Japp övning ger färdighet
Bara för skoj skull så kan du ju testa att köra lite med max känslighet så får du se vad som händer Allting kommer att gå mycket fortare

Fick killcam från en lirare som körde med sjukt hög känslighet. Är väl dit man måste för att få något riktigt styr på det hela.

Sitter och spelar CoD: Advanced Warfare. Måste säga att jag är imponerad av det. Efter Ghosts lovade jag mig själv att aldrig köpa CoD till PC igen, så detta blev en positiv överraskning

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Fick killcam från en lirare som körde med sjukt hög känslighet. Är väl dit man måste för att få något riktigt styr på det hela.

Sitter och spelar CoD: Advanced Warfare. Måste säga att jag är imponerad av det. Efter Ghosts lovade jag mig själv att aldrig köpa CoD till PC igen, så detta blev en positiv överraskning

Kör själv lite Cod:AW på xbox ibland med en polare som just börjat, man har ju tappat helt nu när man inte spelat på någon månad men det är riktigt kul ja :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Hej

Som gammal PC - Mus fps:are brottas jag lite med min handkontroll för tillfället. Såg en video där någon typ av anordning för att höja navigeringsspakarna förordades. Är det någon av er som använt/använder sådana?

Fördelen med sådana skall tydligen vara att det blir lite lättare att vara "finmaskig" i rörelserna. Just nu känns det som att jag försöker fickparkera med en dragster.

Skrivet av Rocklets:

Fick killcam från en lirare som körde med sjukt hög känslighet. Är väl dit man måste för att få något riktigt styr på det hela.

Sitter och spelar CoD: Advanced Warfare. Måste säga att jag är imponerad av det. Efter Ghosts lovade jag mig själv att aldrig köpa CoD till PC igen, så detta blev en positiv överraskning

Skrivet av Eptk:

Kör själv lite Cod:AW på xbox ibland med en polare som just börjat, man har ju tappat helt nu när man inte spelat på någon månad men det är riktigt kul ja :).

FPS på konsol är svårt att lära sig, har kört lite BLOPS 1 & 2 på Xbox 360 men aldrig kunnat lära mig. Det går dock lite bättre med CoD AW nu men långt ifrån bra men jag lyckas då få någon kill nu å då även om det är sällan

Kört både med och utan FPS Freaks men det är ingen större skillnad för mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

FPS på konsol är svårt att lära sig, har kört lite BLOPS 1 & 2 på Xbox 360 men aldrig kunnat lära mig. Det går dock lite bättre med CoD AW nu men långt ifrån bra men jag lyckas då få någon kill nu å då även om det är sällan

Kört både med och utan FPS Freaks men det är ingen större skillnad för mig

efter ett antal timmars träning kan jag väl konstatera att det är finlir under 1cm som är det största problemet. Att lyckas få geväret i generell riktning går bra, men att åstadkomma det sista finliret "Aimet"... lättare att förstå vad man gjort för fel när damen blivit "Tjejsur"

Well, borde väl gå att bli bra på detta med, ge mig ett par års träning så!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

efter ett antal timmars träning kan jag väl konstatera att det är finlir under 1cm som är det största problemet. Att lyckas få geväret i generell riktning går bra, men att åstadkomma det sista finliret "Aimet"... lättare att förstå vad man gjort för fel när damen blivit "Tjejsur"

Well, borde väl gå att bli bra på detta med, ge mig ett par års träning så!

Finns det inte aime asist i COD för just den sista biten? Det finns i BF i alla fall om man går in i "alternativ" menyn så kan man ställa in hur mycket man vill ha.
Av just den anledningen att man inte har samma presition som på PC, för på PC så finns det inte.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Finns det inte aime asist i COD för just den sista biten? Det finns i BF i alla fall om man går in i "alternativ" menyn så kan man ställa in hur mycket man vill ha.
Av just den anledningen att man inte har samma presition som på PC, för på PC så finns det inte.

Jo det stämmer, men får det inte att fungera riktigt, kanske skall läsa lite kring mekaniken bakom så kanske det går bättre. Det är som du säger, jag har spelat de flesta CoD på PC och är van att spela med fin precision, men...

Får väl börja dopa med Jolt och Snickers

*Uppdatering

Kan efter lite mera spelade och testande dra en första slutsats. Mycket av de problem jag först upplevde är relaterade till känsligheten. Har sakta men säkert ökat känsligheten, är nu uppe på 6/7, började på 3/4. När man spelar med väldigt låg känslighet "dödar" man hjälpmedlet "assisted aim" genom att rörelserna redan är väldigt långsamma.

Med en högre känslighet märker man tydligare när siktet bromsar då det passerar genom en fiende, vilket gör det betydligt enklare att bromsa sin rotation.

Så mitt råd till andra med liknande problem är att höja känsligheten 2 steg redan från start så underlättas spelet märkbart.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: