CsGo 144hz high fps Lagg

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "CHOPPY" Du skriver att du har 200+ FPS, då borde det ju inte vara några problem?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Som de andra har sagt, vad menar du med choppy?

Permalänk
Medlem

Stutter, spelet hackar alltså det flyter helt enkelt inte på. Animation på reload laggar också.

Permalänk
Skrivet av bleet244:

Stutter, spelet hackar alltså det flyter helt enkelt inte på. Animation på reload laggar också.

Använder du några "Launch Options"? prova annars med att gå in på steam högerklicka på Counter-strike Global Offensiv välj sedan "properties" ligger längst ned bland valen du får upp. Välj sedan "Set Launch Options" och skriv in föjande

-novid -high -threads 8 +cl_forcepreload 1

+cl_forcepreload 1 gör att spelet läser in alla texturer och annat på kartan du spelar på så det kommer att ta lite längre tid att starta men ger bättre flyt i spelet

skriv gärna om det blev bättre.

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Skrivet av bleet244:

Ja det har väl vart så i ca 3 månader skulle jag tro, Och nu har det blivit värre -.- Nu bootar datorn om sig själv

hade något liknande med mitt grafikkort. det jag gjorde för att fixa det var att avaktivera maskinvaruacceleration på webläsaren. prova

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Tack för svar! =D Men har redan testat det

Skrivet av Brightsin:

Använder du några "Launch Options"? prova annars med att gå in på steam högerklicka på Counter-strike Global Offensiv välj sedan "properties" ligger längst ned bland valen du får upp. Välj sedan "Set Launch Options" och skriv in föjande

-novid -high -threads 8 +cl_forcepreload 1

+cl_forcepreload 1 gör att spelet läser in alla texturer och annat på kartan du spelar på så det kommer att ta lite längre tid att starta men ger bättre flyt i spelet

skriv gärna om det blev bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bleet244:

Stutter, spelet hackar alltså det flyter helt enkelt inte på. Animation på reload laggar också.

Låter som ett fel på internet/servern.

Permalänk
Medlem

Har samma problem och vet vad du menar med "hackigt". Flyter på bra med 250+ fps @ 144Hz, men ibland stuttrar det till i rörelser & animationer. FX-8320 här med, 4,4 GHz rullar den i så ska inte vara något problem alls.

Kan tillägga att problemet bara är närvarande i matcher som icke är competitive. Dm/casual/custom servers. Därav låter det som server-side och inte client-side.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Det är även lagg och stutter i offline mode

Permalänk
Medlem

Tack för svar, testade med att ta power mode till balanced ( Hade high performance ) och det verkade fungera! =D

Skrivet av Brightsin:

hade något liknande med mitt grafikkort. det jag gjorde för att fixa det var att avaktivera maskinvaruacceleration på webläsaren. prova

Permalänk
Medlem
Skrivet av bleet244:

Det är även lagg och stutter i offline mode

Hur är det i competitive?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av bleet244:

Tack för svar, testade med att ta power mode till balanced ( Hade high performance ) och det verkade fungera! =D

Hur vet du det redan nu? Du skrev ju att det händer en gång i veckan.

Permalänk
Medlem

Nej nu var det att den restarade om sig själv *

Skrivet av lorgix:

Hur vet du det redan nu? Du skrev ju att det händer en gång i veckan.

Permalänk
Medlem

Som i offline mode bara att det känns som man skjuter med en softair gun xD Men det är väl bara 64 tick

Skrivet av Flygman:

Hur är det i competitive?

Permalänk
Medlem

Du känner inte alls av det i något annat spel? Cs:go är ju enligt mig ett spel som nästan kan förstärka sådana problem eftersom så mycket fokus ligger på att allt ska flyta på med FPS, mus-känslighet osv.

Jag hade problem med att spel "stuttrade" fram, speciellt vid panorering. Detta märktes ännu mer efter jag bytt till 144hz skärm.
Det botades efter jag flyttat musen från en USB 2.0- till en USB 3.0-port. Kanske låter helt helt knas enligt dom flesta, men du kan ju pröva. : / Skadar ju ingen.

Om du har en skärm med lägre hertz inkopplad samtidigt, testa dra ur den och starta om datorn.

Om du har så mycket som 300 fps och kör utan v-sync så kommer du få screen tearing, även med en 144hz skärm.

Permalänk
Medlem

Testat left 4 dead 2 , Counter-Strike source och unturned på hög grafik och det fungerade bara bra, Men vsync verkar inte hjälpa ett piss, + att musen känns totalt fakkad och recoil går nästan inte att kontrollera alls med vsync "On" Ska skicka in delarna till felsökning, Hittar dom inget som är fel så är det väl CsGo som bara är ett enda stort skit spel. Det är ju klart om jag inte köper en I7 och ett nvidia grafikkort för ett par tusen kanske det fungerar lite bättre men vem pallar att göra det när man bara kan gå ut och kasta lite kottar istället

Skrivet av jbing:

Du känner inte alls av det i något annat spel? Cs:go är ju enligt mig ett spel som nästan kan förstärka sådana problem eftersom så mycket fokus ligger på att allt ska flyta på med FPS, mus-känslighet osv.

Jag hade problem med att spel "stuttrade" fram, speciellt vid panorering. Detta märktes ännu mer efter jag bytt till 144hz skärm.
Det botades efter jag flyttat musen från en USB 2.0- till en USB 3.0-port. Kanske låter helt helt knas enligt dom flesta, men du kan ju pröva. : / Skadar ju ingen.

Om du har en skärm med lägre hertz inkopplad samtidigt, testa dra ur den och starta om datorn.

Om du har så mycket som 300 fps och kör utan v-sync så kommer du få screen tearing, även med en 144hz skärm.

Permalänk
Medlem

Men hallå, om du bara har problem i CS:GO så är det ju inget fel på dina datordelar.

Kör utan v-sync om du nu har så många problem med det igång. Plocka sedan fram konsollen i CS:GO och skriv "fps_max 150" för att begränsa din fps till 150. Det borde göra att du inte får screen trearing i alla fall och kan förhoppningsvis göra så musen inte blir lika "fakkad".

Permalänk
Inaktiv

Stäng av Flow Control och Interrupt Moderation på din nätverksadapter. Det löste mina nätverksspikar som jag fick vid fiender. Ha en bra dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jbing:

Du känner inte alls av det i något annat spel? Cs:go är ju enligt mig ett spel som nästan kan förstärka sådana problem eftersom så mycket fokus ligger på att allt ska flyta på med FPS, mus-känslighet osv.

Jag hade problem med att spel "stuttrade" fram, speciellt vid panorering. Detta märktes ännu mer efter jag bytt till 144hz skärm.
Det botades efter jag flyttat musen från en USB 2.0- till en USB 3.0-port. Kanske låter helt helt knas enligt dom flesta, men du kan ju pröva. : / Skadar ju ingen.

Om du har en skärm med lägre hertz inkopplad samtidigt, testa dra ur den och starta om datorn.

Om du har så mycket som 300 fps och kör utan v-sync så kommer du få screen tearing, även med en 144hz skärm.

Not really, olika drivrutiner för 2.0 och 3.0 porten samt oftast också olika tillverkare så det kan vara lite olika beroende på port. Detta är iofs på Linux men hade problem i ETT spel där musen gick bra så länge man inte rörde den i cirklar någolunda snabbt då började den twitcha och inte följa handen som den skulle. Bytte jag port från 3.0 porten (tror Asmedia eller liknande) till 2.0 port så fixade sig problemet direkt. Och det hände bara i Witcher 2 medans inga andra spel hade problem fast de använder samma metod att hämta och använda musen.

OT, Jag skulle nog inte skicka in delarna på kontroll då du förmodligen kommer hamna på en felsökningsavgift. Ta reda på om det är lagg eller hack du upplever sedan fortsätter du ifrån där.

-threads är också "depricated" ett bra tag sen också så det hjälper inget alls.

Om det är hack du upplever och inte lagg så kan det vara att variansen mellan min och max FPS. Dra på en fps limit (fps_max) eller dylikt kan då vara något och då försöka göra så att högsta FPS blir vad skärmen klarar av dvs. 144.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag har redan testat med Fps limit, Testade med Console command -fps_max 144/150/152 och så vidare. Laddade även ner ett programmet Msi afterburner för att testa deras fps limit men det fungerade inte heller. Som sagt redan testat allt typ. Och ja det kommer ju bli en liten avgift på det hela 700 kr för att vara exakt på felsökningen dåra..

Hack eller lagg bra fråga. Det är väl hack tror jag efter som att jag upplever samma problem i offline mode

fxfighter: Det har inget med servern/ mitt internet att göra
jbing : Efter som att jag kan spela andra spel utan lagg så måste ju detta ha något med processorn att göra skulle jag tänka mig. innan jag beställde delarna ifrån inet.se så frågade jag ju supporten om amd fx 8320 skulle kunna klara av CsGo och jag fick ett solklart ja som svar. Så då har jag 2 alternativ att gå på
1# Hardware fel på processorn
2# Att cs go bara är dåligt optimerat
Eller har jag fel kanske?

Permalänk
Skrivet av bleet244:

Jag har redan testat med Fps limit, Testade med Console command -fps_max 144/150/152 och så vidare. Laddade även ner ett programmet Msi afterburner för att testa deras fps limit men det fungerade inte heller. Som sagt redan testat allt typ. Och ja det kommer ju bli en liten avgift på det hela 700 kr för att vara exakt på felsökningen dåra..

Hack eller lagg bra fråga. Det är väl hack tror jag efter som att jag upplever samma problem i offline mode

fxfighter: Det har inget med servern/ mitt internet att göra
jbing : Efter som att jag kan spela andra spel utan lagg så måste ju detta ha något med processorn att göra skulle jag tänka mig. innan jag beställde delarna ifrån inet.se så frågade jag ju supporten om amd fx 8320 skulle kunna klara av CsGo och jag fick ett solklart ja som svar. Så då har jag 2 alternativ att gå på
1# Hardware fel på processorn
2# Att cs go bara är dåligt optimerat
Eller har jag fel kanske?

Låter konstigt att din prossesor skulle flaska jag kör ju fan på en i3a 3.4 ghz och den klarar att mata ut 270 fps ungefär till min 144hZ skärm utan problem. Visst den har det jobbigt men den klarar att leverera det

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Jaha, Min dator verkar iaf ha väldigt stora problem med CsGo..

Skrivet av fredrik910402:

Låter konstigt att din prossesor skulle flaska jag kör ju fan på en i3a 3.4 ghz och den klarar att mata ut 270 fps ungefär till min 144hZ skärm utan problem. Visst den har det jobbigt men den klarar att leverera det

Permalänk
Medlem

Felsökning

istället för att skicka in hela datorn till inet för felsökning kan jag felsöka datorn själv på något sätt? För att titta som cpu & gpu presterar som dom ska. Tänker bara på att det blir mycket billigare..

Permalänk
Skrivet av bleet244:

istället för att skicka in hela datorn till inet för felsökning kan jag felsöka datorn själv på något sätt? För att titta som cpu & gpu presterar som dom ska. Tänker bara på att det blir mycket billigare..

ja kan genom mina magiska krafter och oerhörda förmåga att se det som inte skrivits att det inte räcker med bara Cpu & Gpu.
ja tänkte böja kl: 16.30 med lite magic är det lugnt om du tar på dig foliehatten vill helst inte scanna av fel hårvara.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Skriv dina specificationer för datorn och vad det är som krånglar med den så finns det säkert någon som kan ge dig tips på vad du borde felsöka.

Permalänk
Medlem

AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core
Motherboard: Msi 970 gaming am3+ with Audio Boost and Killer lagg
RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
GPU: AMD R9 270X 2GB
Powersupply: 600w
hårddisk: SSD kingstone
Jag har problem med CsGo ( hack & stutter fastän man har bra fps och en 144 hz skärm ) jag skulle kunna tro att det har något med processorn att göra eller gpu. För drivers är uppdaterade. Även testat med att installera om drivers med ddu men det fungerade inte heller.

Permalänk
Skrivet av bleet244:

AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core
Motherboard: Msi 970 gaming am3+ with Audio Boost and Killer lagg
RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
GPU: AMD R9 270X 2GB
Powersupply: 600w
hårddisk: SSD kingstone
Jag har problem med CsGo ( hack & stutter fastän man har bra fps och en 144 hz skärm ) jag skulle kunna tro att det har något med processorn att göra eller gpu. För drivers är uppdaterade. Även testat med att installera om drivers med ddu men det fungerade inte heller.

Powersupply: 600w ?
hur bra fps ? kollat i MSI afterburner hur mycket av ditt grafik-minne som används.
används alla kärnorna i processorn när du spelar CS ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Gpu usage 63 max, temp på gpu är 45C
Ram usage är lite upp & ner eller vad ska man säga det ligger på 20-30 men det kan hoppa upp till 44-50
Alla 8 trådar japp

Skrivet av Grönahunden:

Powersupply: 600w ?
hur bra fps ? kollat i MSI afterburner hur mycket av ditt grafik-minne som används.
används alla kärnorna i processorn när du spelar CS ?

Permalänk
Skrivet av bleet244:

Gpu usage 63 max, temp på gpu är 45C
Ram usage är lite upp & ner eller vad ska man säga det ligger på 20-30 men det kan hoppa upp till 44-50
Alla 8 trådar japp

  • inte temp utan använt grafikminne.

  • vad är 20-30 44-50 för något ?

  • Powersupply: 600w ?

  • hur bra fps ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:
  • inte temp utan använt grafikminne.

  • vad är 20-30 44-50 för något ?

  • Powersupply: 600w ?

  • hur bra fps ?

Du behöver inte ens vara Einstein för att lista ut det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.