Spotify blir sämre och sämre för varje uppdatering, designmässigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Spotify ligger inte i system tray:en numera.

För att de fuckat upp och måste byte tillbaka

Permalänk
Medlem

Jag har så att aktivitetsfältet försvinner ner automatiskt, och när jag kör Spotify på fullskärm så får jag inte fram aktivitetsfältet när jag hovrar med muspekaren där nere. Den buggen är enda jag märkt av på nya. Gillade dock gamla designen bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Ska nog testa Deezer, är det någon som vet om den klarar lokala filer?

Skickades från m.sweclockers.com

Det gör det, laddar upp på webbplatsen och det går så vitt jag vet spela upp på alla enheter om de läggs i en spellista (möjligt man kanske måste ha offline-mode på spellistan). http://support.deezer.com/hc/en-gb/articles/201193782-What-is...

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ska också testa Deezer nu, så förbannat trött på Spotify, de lyssnar aldrig på kunderna känns det som.

Permalänk
Medlem

Hittade nyligen mopidy och ncmpcpp, som funkar otroligt bra tillsammans. Bra textbaserad ersättning av den vanliga klienten. Hoppas dock att de kommer fortsätta tillåta den att komma åt och logga in på spotify.

Permalänk
Entusiast

Allting skall "pekifieras" nuförtiden.

Det vill säga anpassas för pekskärmar med stora pastellfärgade handikapps-anpassade ikoner och knappar. De som använder datorer professionellt i sitt yrke, med tangentbord och mus, blir undanträngda för den stora handikappade folkmassorna med falukorvsfingrar.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Allting skall "pekifieras" nuförtiden.

Det vill säga anpassas för pekskärmar med stora pastellfärgade handikapps-anpassade ikoner och knappar. De som använder datorer professionellt i sitt yrke, med tangentbord och mus, blir undanträngda för den stora handikappade folkmassorna med falukorvsfingrar.

http://weblog.sinteur.com/wp-content/uploads/2012/06/tumblr_m...

Den minsta storleken på ikonerna på startskärmen är inte större än vanliga skrivbordsikoner....Och skrivbordsikoner har vi haft sen urminnes tider.
Dessutom är allt mer anpassningsbart än nånsin, så den som jobbar professionellt har väldigt goda möjligheter att anpassa sitt system efter tyckte och smak.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nackskägg:

Den minsta storleken på ikonerna på startskärmen är inte större än vanliga skrivbordsikoner....Och skrivbordsikoner har vi haft sen urminnes tider.
Dessutom är allt mer anpassningsbart än nånsin, så den som jobbar professionellt har väldigt goda möjligheter att anpassa sitt system efter tyckte och smak.

Det är sant. Men jag tänkte mer generellt. Bilden kanske inte var den bästa, men jag ville illustrera hur folk blir alltmer "idiotförklarade" v Microsoft och andra företag som hoppar på pekskärmståget med inställningen att alla har stora falukorvsfingrar.
Klickbara element i pekskärmsanpassade program blir ofta uppförstorade med enorma tomma marginaler.

Jag själv förespråkar alltid informationsdensitet till en vettig nivå. Man skaffar inte en stor högupplöst skärm för att slösa bort större delen på tomma utrymmen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Lite off topic kanske, men har lekt runt med Deezer i en timme nu. Bara det faktum att max gränsen för antalet låter per spelista gör ju Deezer riktgit omsidigt. Min lista som jag har försökt importera från Spotify ligger på 2200 låtar, så nu får jag ha flera listor för all min musik. Dessutom finns knappt hälften av mina låtar på Deezer. Och det går visst att ladda upp sin egen musik, en låt i taget.

Permalänk
Avstängd

Välj fler låtarpå en gång så köas uppladdningen bara det at den inte visar kön

Permalänk
Medlem

Jag gillade den nya designen, då för att jag gillar minimalism/svärta men minimalism ska vara "avskalat"! Sen länge kör jag preview.grooveshark.com nu.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Ska också testa Deezer nu, så förbannat trött på Spotify, de lyssnar aldrig på kunderna känns det som.

Haha, inte värt det. Prövade det för inte så länge sedan, fungerade riktigt jävla dåligt. Allt från utbud till sync till telefonen.

Dock var det ju riktigt trevligt att man kunde importera alla Spotify playlists direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Haha, inte värt det. Prövade det för inte så länge sedan, fungerade riktigt jävla dåligt. Allt från utbud till sync till telefonen.

Dock var det ju riktigt trevligt att man kunde importera alla Spotify playlists direkt.

Om det inte funkar så värst bra för dig, varför funkar musiktjänsten väldigt bra för mig och för många andra?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Kör Deezer på heltid, har absolut inget att klaga på

Permalänk
Medlem

VARFÖR I HELA HELVETE STÄNGS SPOTIFY AV NÄR MAN TRYCKER PÅ X.

Sparka den jävla idioten som tyckte det var en bra idé.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

VARFÖR I HELA HELVETE STÄNGS SPOTIFY AV NÄR MAN TRYCKER PÅ X.

Sparka den jävla idioten som tyckte det var en bra idé.

Fast gamla hederliga funktionen för x är ju "close program" och _ är "minimize program"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

VARFÖR I HELA HELVETE STÄNGS SPOTIFY AV NÄR MAN TRYCKER PÅ X.

Sparka den jävla idioten som tyckte det var en bra idé.

Ursäkta men du är medveten om att du klagar på att Spotify nu stängs av om du klickar på "stäng av" knappen?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Ursäkta men du är medveten om att du klagar på att Spotify nu stängs av om du klickar på "stäng av" knappen?

Kanske han gör men när Spotify låg i system tray så funkade det som det skulle med X = mimize to tray. Nu har de dock tagit bort det från tray och det funkar väl som det ska för ett vanligt taskbar program men som sagt folk klagar på att det inte ligger i tray längre och vill ha bort det från taskbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

VARFÖR I HELA HELVETE STÄNGS SPOTIFY AV NÄR MAN TRYCKER PÅ X.

Roligaste jag läst på länge.

Själv hatar jag när program ska bråka med att åka ner till tray när trycker på X, men man tillhör väl kanske den generationen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Roligaste jag läst på länge.

Själv hatar jag när program ska bråka med att åka ner till tray när trycker på X, men man tillhör väl kanske den generationen.

Samma här. Jag vill ha det så att när man minimerar så blir det Tray och X så stängs programmet helt. Tyvärr är det allt för vanligt med program som "lurar sig kvar" fast man bett programmet att stänga, och tydligen har det gått såpass långt att folk till och med förväntar sig detta beteende.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Samma här. Jag vill ha det så att när man minimerar så blir det Tray och X så stängs programmet helt. Tyvärr är det allt för vanligt med program som "lurar sig kvar" fast man bett programmet att stänga, och tydligen har det gått såpass långt att folk till och med förväntar sig detta beteende.

Skulle säga att det är mera att man blivit van med att man kan trycka ner programmet med X. Och sen när det ändrats så fortsätter man med samma vana och då stängs programmet fastän man inte ville det, och då blir det lite irriterande.

Första dagen jag hade nya uppdateringen tryckte jag på X över 20 gånger fastän jag inte skulle stänga av Spotify, och då var det nära att datorn åkte ut genom fönstret.

Inte tror jag någon irriterat sig på detta problem om Spotify alltid hade stängts av med X:et, men när de ändrar någon sån funktion så tar det sin tid innan man kommer ihåg att man måste trycka på minimera (om man inte förstås alltid använt sig av minimera).

Då kan man förstås undra varför man väljer att använda sig av X istället för _? För i de flesta andra program så vet man att man ska trycka på _ och inte på X...

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Skulle säga att det är mera att man blivit van med att man kan trycka ner programmet med X. Och sen när det ändrats så fortsätter man med samma vana och då stängs programmet fastän man inte ville det, och då blir det lite irriterande.

Första dagen jag hade nya uppdateringen tryckte jag på X över 20 gånger fastän jag inte skulle stänga av Spotify, och då var det nära att datorn åkte ut genom fönstret.

Inte tror jag någon irriterat sig på detta problem om Spotify alltid hade stängts av med X:et, men när de ändrar någon sån funktion så tar det sin tid innan man kommer ihåg att man måste trycka på minimera (om man inte förstås alltid använt sig av minimera).

Då kan man förstås undra varför man väljer att använda sig av X istället för _? För i de flesta andra program så vet man att man ska trycka på _ och inte på X...

Ja det är väl lite drygt att de ändrar men jag tycker inte de borde gjort "fel" från början så hade man sluppit förvirringen.. Se'n är det såklart allra trevligast om man får välja själv via en inställning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Samma här. Jag vill ha det så att när man minimerar så blir det Tray och X så stängs programmet helt. Tyvärr är det allt för vanligt med program som "lurar sig kvar" fast man bett programmet att stänga, och tydligen har det gått såpass långt att folk till och med förväntar sig detta beteende.

Det är dock skillnad på taskbar och system tray. Är det ett program som ligger i system tray så ska X INTE stänga programmet.
Som sagt är Spotify inte ett program som ligger i system tray längre och det är det som är problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja det är väl lite drygt att de ändrar men jag tycker inte de borde gjort "fel" från början så hade man sluppit förvirringen.. Se'n är det såklart allra trevligast om man får välja själv via en inställning.

Ja bäst vore det om man fick välja själv vad man föredrar i inställningarna.

Någon förresten som vet var man hittar ''kölistan''? Man kan ju köa låtar men jag har inte hittat var man ser vilka man köat.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Ja bäst vore det om man fick välja själv vad man föredrar i inställningarna.

Någon förresten som vet var man hittar ''kölistan''? Man kan ju köa låtar men jag har inte hittat var man ser vilka man köat.

Nere till höger, brevid "lyrics"

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Fick också uppdateringen idag men tycker fortfarande att det är mycket sämre än tidigare

Kom igen nu, det är inte svårt att nedgradera: http://www.reddit.com/r/spotify/wiki/1011060gc75ebdfd#wiki_re...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Gamla och i mina ögon lättöverskådliga och snygga designen:
http://cdn1.vox-cdn.com/assets/4226447/Spotify-Interface.png

Nya:
http://www.alpackashare.com/uploads/new%20spotify.PNG2015-03-...

Tycker spotify blir sämre och sämre, vad tycker ni? Har även blivit buggigt på sista tiden!

http://i.imgur.com/7H4wZ3g.jpg

inte för att jag använder spotify längre men finns ju sätt och få tag på äldre versioner..

https://community.spotify.com/t5/Help-Desktop-Linux-Mac-and/H...
https://community.spotify.com/t5/Help-Desktop-Linux-Mac-and/T...

Edit: Reklamen verkar tyvärr inte fungera mellan låtarna heller

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Fast gamla hederliga funktionen för x är ju "close program" och _ är "minimize program"

Skickades från m.sweclockers.com

men spotify har alltid minimerats till tray på X sen de lanserades så att bryta den trenden nu är ganska irriterande

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Fick ännu en uppdatering, mera buggar

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Fick ännu en uppdatering, mera buggar

Fortfarande inte lagt tillbaka saker som folk klagat på sen 1.0 släpptes.