Köpa klockor från AliExpress | Erfarenheter

Permalänk
Medlem

Köpa klockor från AliExpress | Erfarenheter

Hejsan!
Tänkte kolla med er angående er erfarenhet när det kommer till att köpa produkter från AliExpress.
Är nyfiken lite på deras kvalité samt beställningsmetoder.

Tanken är att jag ska köpa in en billig klocka. Jag vill vara noggrann med att poängtera att jag inte är ute efter en högkvalitativ klocka, då jag har en klocka jag är väldigt nöjd över i min ägo. Det är mestadels för att jämföra den i ett av mina gymnasieprojekt. Det jag är ute efter en fullt fungerande klocka, och inte någonting som går sönder så fort jag vrider tillbaka tiden på den.
Då det är väldigt låga priser, och det står att det är fri frakt, blir jag lite fundersam på hur det kan vara möjligt.

Klockorna jag har i min tanke:

Första: Klocka för 1,68-2,35$

Andra: Klocka för 2,99 dollar MEN observera att det är 90% rea, alltså från 29,99 dollar. Hur är det möjligt?

Så det jag behöver är era konkreta råd. Har läst några trådar här på SweC, där de flesta endast haft gott att säga om Ali. Men samtidigt har jag polare som sagt att när de beställt hem plånböcker t ex, har de fallit i bitar samma sekund som de öppnade plånboken.
Är det värt att ens försöka införskaffa en klocka? Och hur fungerar det med betalningen, är det säkert?

Tack på förhand!
Inte säker på om tråden är där den tillhör, då får gärna MOD ändra på det!

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Hejsan!
Tänkte kolla med er angående er erfarenhet när det kommer till att köpa produkter från AliExpress.
Är nyfiken lite på deras kvalité samt beställningsmetoder.

Tanken är att jag ska köpa in en billig klocka. Jag vill vara noggrann med att poängtera att jag inte är ute efter en högkvalitativ klocka, då jag har en klocka jag är väldigt nöjd över i min ägo. Det är mestadels för att jämföra den i ett av mina gymnasieprojekt. Det jag är ute efter en fullt fungerande klocka, och inte någonting som går sönder så fort jag vrider tillbaka tiden på den.
Då det är väldigt låga priser, och det står att det är fri frakt, blir jag lite fundersam på hur det kan vara möjligt.

Klockorna jag har i min tanke:

Första: Klocka för 1,68-2,35$

Andra: Klocka för 2,99 dollar MEN observera att det är 90% rea, alltså från 29,99 dollar. Hur är det möjligt?

Så det jag behöver är era konkreta råd. Har läst några trådar här på SweC, där de flesta endast haft gott att säga om Ali. Men samtidigt har jag polare som sagt att när de beställt hem plånböcker t ex, har de fallit i bitar samma sekund som de öppnade plånboken.
Är det värt att ens försöka införskaffa en klocka? Och hur fungerar det med betalningen, är det säkert?

Tack på förhand!
Inte säker på om tråden är där den tillhör, då får gärna MOD ändra på det!

Det mesta på Aliexpress går efter devisen att du får vad du betalar för.. köpt massa junk därifrån, men betalar du 20 spänn så får du i regel nåt som är värt i runda slängar det.. En polare köpte ett set med skidjacka och byxor för 1500:-, vilket är en del om man ser till att det är AE, men det var top-notch grejer..

Summa summarum så tror jag att det du har kollat på är ren o skär dynga tyvärr.

(Köpt en Casio retro kopia för 7 spänn där, den släpade med ca 2 minuter per dag.. inte godkänt ens för 7 spänn om du frågar mig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mushuu:

Det mesta på Aliexpress går efter devisen att du får vad du betalar för.. köpt massa junk därifrån, men betalar du 20 spänn så får du i regel nåt som är värt i runda slängar det.. En polare köpte ett set med skidjacka och byxor för 1500:-, vilket är en del om man ser till att det är AE, men det var top-notch grejer..

Summa summarum så tror jag att det du har kollat på är ren o skär dynga tyvärr.

(Köpt en Casio retro kopia för 7 spänn där, den släpade med ca 2 minuter per dag.. inte godkänt ens för 7 spänn om du frågar mig)

Det var ungefär det jag förväntade mig. Tror du att det kan finnas något som kan vara i lägre prisklass när det kommer till klockor, men ändå väl fungerande?

-Edit Men den första kanske kan vara helt okej, eller? Eller använder dem en falsk marknadsförning? Vill inte vara jobbig haha, men hade varit skönt och spara in pengar

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem

Ger inte mycket för kvaliten på klockor som säljs där.

Har oxå gjort ett test köp, köpte två klockor för ca 300:- st, kommer inte ihåg exakt, men båda klockorna paja inom 12mån, inte batteriet som var slut, utan det var urverk som drog upp sig själva lr på klassikt sätt vrida själv.

Hade inga förväntningar på klockorna, men skit vart det och jag en erfarenhet rikare

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk

Kolla DX.com. De har recensioner som brukar stämma. Jag har ingen aning om hur de kan skicka grejjerna fraktfritt över hela världen, tror att det måste vara staten som subventionerar frakten eller något.
Har handlat mycket på aliexpress och dx, inga problem med betalningen. DX kan betalas genom paypal, hos aliexpress får man snällt fylla i sina kortuppgifter. Jag har aldrig haft några problem med någon av hemsidorna.
Beställningen är oftast hemma vid dörren inom en månad. Den enda beställning som tog mycket längre än en månad var ett par batterier som inte kunde flygas utan behövde skeppas med båt.

Permalänk
Medlem

Åtminstone första klockan på bilden av baksidan ser väldigt grov ut i bearbetningen. Ingen tid till polering av mindre synliga ytor. De mindre visarna är högst troligen bara påklistrade. Ser ut som en klocka du kan få i 10-kronors automaten i entrén till livsmedelsbutik. Med quartsverk bör den kunna hålla tiden ganska exakt, men när batteriet är slut så är den så sliten att man slänger den.

Kinesiska postväsendet har portopriser som vi inte haft i Sverige på kanske 50 år. Kan inte vara mer än en femma för mindre utrikespaket.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag har beställt flera prylar från Alibaba och Aliexpress förr och alltid fått det som utlovats. Det funkar helt enkelt. Köper man det allra allra billigaste ska man såklart inte förvänta sig för mycket, men det går absolut att göra riktiga kap. Jag har själv ett kinesiskt armbandsur för ~50kr som utvändigt håller ungefär "ur & penn-kvalitet". Jag har märkt tidigare att den är helt sjukt precis, och av en händelse tittade jag på den igår (efter omställningen till sommartid) efter att ha låtit den ligga orörd sedan förra julen då jag fick en finare klocka. Den gick då mindre än en minut fel.

Betalningen är säker eftersom du ansluter direkt till Alis servrar genom en SSL-tunnel. Ali agerar sedan mellanhand och skickar vidare pengarna till säljaren, som därmed inte kan se några kortuppgifter.

Permalänk
Medlem

Urverk är komplicerade saker så man får nog vad man betalar för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Urverk är komplicerade saker så man får nog vad man betalar för

Nej för tusan, kvartsklockan är faktiskt fantastiskt simpel. Du har själva kvartsoscillatorn som svänger i 32768 Hz, sen tar du den signalen genom ett par frekvensdelare (eftersom 32768 = 2^15) och driver visarna med en liten stegmotor. Busenkelt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Nej för tusan, kvartsklockan är faktiskt fantastiskt simpel. Du har själva kvartsoscillatorn som svänger i 32768 Hz, sen tar du den signalen genom ett par frekvensdelare (eftersom 32768 = 2^15) och driver visarna med en liten stegmotor. Busenkelt!

Skickades från m.sweclockers.com

Ok det må så vara, men titta på dokumentären Mechanical Marvels Clockwork Dreams
Det var också någon som nämnde självuppdragande klockor, jag antar att det fortfarande är komplicerat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Defendermannen:

Kolla DX.com. De har recensioner som brukar stämma. Jag har ingen aning om hur de kan skicka grejjerna fraktfritt över hela världen, tror att det måste vara staten som subventionerar frakten eller något.
Har handlat mycket på aliexpress och dx, inga problem med betalningen. DX kan betalas genom paypal, hos aliexpress får man snällt fylla i sina kortuppgifter. Jag har aldrig haft några problem med någon av hemsidorna.
Beställningen är oftast hemma vid dörren inom en månad. Den enda beställning som tog mycket längre än en månad var ett par batterier som inte kunde flygas utan behövde skeppas med båt.

Well. DX.com väljer rätt nogrannt ut vilka kommentarer de vill behålla.
Jag köpte ett gäng in ear-lurar (5-6 par tror jag) där som hette något i stil med genuine eller original samsung... blablabla. De såg identiska ut med de originallurar jag hade hemma men ljudet i de kopiorna var verkligen kass. Inte så konstigt kanske. Skrev en review om dem att man får vad man betalar för och de känns sköna men att det inte kunde röra sig om originallurar för de skilde sig så pass mycket från originalet som jag faktiskt hade hemma och hade jämfört med.
Resultatet blev att de inte gillade den reviewn och tog bort den.
Samma sak har hänt för andra reviews jag skrivit på dx.com. De tar bort betyg om det inte passar dem. Samtidigt behåller de inlägg med "rätt typ" av låga betyg så att det inte ska se så friserat/misstänkt ut. Do not trust dx.com-betygen ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Well. DX.com väljer rätt nogrannt ut vilka kommentarer de vill behålla.
Jag köpte ett gäng in ear-lurar (5-6 par tror jag) där som hette något i stil med genuine eller original samsung... blablabla. De såg identiska ut med de originallurar jag hade hemma men ljudet i de kopiorna var verkligen kass. Inte så konstigt kanske. Skrev en review om dem att man får vad man betalar för och de känns sköna men att det inte kunde röra sig om originallurar för de skilde sig så pass mycket från originalet som jag faktiskt hade hemma och hade jämfört med.
Resultatet blev att de inte gillade den reviewn och tog bort den.
Samma sak har hänt för andra reviews jag skrivit på dx.com. De tar bort betyg om det inte passar dem. Samtidigt behåller de inlägg med "rätt typ" av låga betyg så att det inte ska se så friserat/misstänkt ut. Do not trust dx.com-betygen ;).

Delar inte riktigt den uppfattningen om dx.com
Har väl köpt ett gäng olika saker därifrån och då de varit dåliga, har jag recenserat dåligt. Aldrig fått något borttaget, men du kanske skrivit i rent vredesmod?

Min största rekommendation gällande dylika siter; köp bara saker med ett dugligt antal recensioner som verkar seriösa. Då går det göra riktigt fina fynd.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet med klockor från Ebay och liknande är att de inte håller tiden, de går antingen för långsamt eller för snabbt. Med andra ord värdelös som klocka. Köp en billig Regalklocka från Ur & Penn istället, de är också väldigt billiga men håller för det mesta tiden.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Om du tänker dig att någon faktiskt ska bära den så ska du vara vaksam på nickelinnehåll. Det finns säkert en del andra ohälsosamma ämnen som man ska vara uppmärksam på också, speciellt när det rör sig om prylar som man bär mot huden.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Köpt tre stycken.
Alla förhållandevis dyra mellan 250-500:-
1:a Gav allergi och luktade fruktansvärt, byta batteri kan du glömma, glaset var sämre än i engångsflaskor, enda sättet att komma in i den var framifrån genom att krossa glaset. Inuti riktigt usel kvalitet på allt. Alla funktioner var inte fungerande.
2:a Såg extremt billig ut, gick att öppna men med samma usla innehåll, alla funktioner var inte fungerande.
3:e ser relativt ok ut och lever fortfarande efter 2 år och jag har inte plockat isär den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av marmeladov:

Delar inte riktigt den uppfattningen om dx.com
Har väl köpt ett gäng olika saker därifrån och då de varit dåliga, har jag recenserat dåligt. Aldrig fått något borttaget, men du kanske skrivit i rent vredesmod?

Min största rekommendation gällande dylika siter; köp bara saker med ett dugligt antal recensioner som verkar seriösa. Då går det göra riktigt fina fynd.

Ja, hade jag inte känt mig själv eller sett någon annan skriva mitt inlägg ovan så hade jag resonerat precis som dig :). Alltså att jag uttryckt mig för vasst eller otrevligt.
Min uppfattning var emellertid att jag höll en sansad ton och inte sågade produkten men hade invändningar på dess beskrivning. Alltså att det inte rörde sig om original samsung lurar. Aja, kanske har jag haft otur. Och det verkar ju som att andra (exempelvis du) inte råkat ut för något sådant heller vilket är positivt!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Beställt från AliExpress flera gånger, alltid varit nöjd hittils iallafall, (cufflinks, montblanc penna, plånbok, laddkabel, telefonskal, hdmi-kabel, armband, prada väska) Klockor löns dock knappast att köpa därifrån, köpte själv Omega seamaster replica för $175 från perfectwatches . com och den har funkar sedan september, överträffade mina förväntningar med råge.
Gäller överlag att vara skeptisk när man beställer krimskrams från kina, ofta är det inte speciellt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Well. DX.com väljer rätt nogrannt ut vilka kommentarer de vill behålla.
Jag köpte ett gäng in ear-lurar (5-6 par tror jag) där som hette något i stil med genuine eller original samsung... blablabla. De såg identiska ut med de originallurar jag hade hemma men ljudet i de kopiorna var verkligen kass. Inte så konstigt kanske. Skrev en review om dem att man får vad man betalar för och de känns sköna men att det inte kunde röra sig om originallurar för de skilde sig så pass mycket från originalet som jag faktiskt hade hemma och hade jämfört med.
Resultatet blev att de inte gillade den reviewn och tog bort den.
Samma sak har hänt för andra reviews jag skrivit på dx.com. De tar bort betyg om det inte passar dem. Samtidigt behåller de inlägg med "rätt typ" av låga betyg så att det inte ska se så friserat/misstänkt ut. Do not trust dx.com-betygen ;).

Jag köpte en Minidisplayport-VGa adapter på DX och även min SSD är därifrån.. Dom håller än. Har Moppehjälmar och allt möjligt skit därifrån. Riktigt skön hjälm faktiskt x)

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Köpt lite allt möjligt från Aliexpress. Allt från klockor, plånböcker, skor till allmän elektronik. Och du får det du betalar för, helt enkelt. Har köpt klockor från $3 till $30 ungefär, och de som legat mellan $20-30 har faktiskt fungerat väldigt bra. (Främst köpt mekaniska ur.) Min jag har nu har jag haft cirkus ett år snart, och tickar på som den ska. Vrider upp den typ, 20 gånger om dagen, så håller den i 18-24h ungefär. Själva armbanden är dock ofta rätt kass kvalité på, men är superbilligt att köpa nya och byta själv.

Angående betalningen betalar jag alltid med e-kort, bara som vana. Men det har aldrig varit något beskymmer.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Det var ungefär det jag förväntade mig. Tror du att det kan finnas något som kan vara i lägre prisklass när det kommer till klockor, men ändå väl fungerande?

-Edit Men den första kanske kan vara helt okej, eller? Eller använder dem en falsk marknadsförning? Vill inte vara jobbig haha, men hade varit skönt och spara in pengar

Jag köpte 2 st infantry för ca 70:- st på ebay.
Var ~ ett par år sen. Funkar "klockrent".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yooriitzz:

Jag köpte en Minidisplayport-VGa adapter på DX och även min SSD är därifrån.. Dom håller än. Har Moppehjälmar och allt möjligt skit därifrån. Riktigt skön hjälm faktiskt x)

Ja fast alltså jag har inte kritiserat DX för att ha undermålig kvalité (även om en del grejer är skräp ). Jag köpte några riktigt billiga lurar och de fungerade därefter. Fine so far.
Jag ska förtydliga. Lurarna jag köpte marknadsfördes som genuine samsung ear phones och jag hade redan identiska sådana hemma men ljudet var så pass annorlunda och mycket sämre att det inte kan ha varit genunie samsung-gear. Och det är väl också fine egentligen.
Problemet var väl snarare att jag skrev detta i en recension på DX vilken blev borttagen för att jag påstått att det inte är originalgrejer och att ljudkvaliten skiljer sig från samsungs lurar.
Så att dina grejer håller är grejt! Kanon, men du verkar ha missat min poäng. Jag har också grejer som än håller väl från DX och jag har handlat där flera gånger efter att jag köpte de lurarna. Det jag ville ha sagt var snarare att betygen på DXprodukter verkar vara "friserade" i vissa fall.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

köpt många klockor genom ebay och aliexpress. allt från 10-300:-, Funkar prima för slit och släng klockor. Batterierna brukar hålla ett par månader. Kvaliten är sådär men köper man en klocka för det prtiset förväntar jag mig inget mer.

För övrigt har jag en tissot för 4000:- med safirglas. Slagit emot och råkat dra den mot saker och fortfarande inte ens en repa.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Ja, hade jag inte känt mig själv eller sett någon annan skriva mitt inlägg ovan så hade jag resonerat precis som dig :). Alltså att jag uttryckt mig för vasst eller otrevligt.
Min uppfattning var emellertid att jag höll en sansad ton och inte sågade produkten men hade invändningar på dess beskrivning. Alltså att det inte rörde sig om original samsung lurar. Aja, kanske har jag haft otur. Och det verkar ju som att andra (exempelvis du) inte råkat ut för något sådant heller vilket är positivt!

Hehe, ja du tog mitt inlägg med den där smileyn på rätt sätt märker jag. Bra
Du kasnke haft otur och jag tur, eller så har du skrivit fler recensioner än vad jag gjort (mycket troligt) och då upptäckt problemet. Tack för inputen dock, man ska vara på sin vakt.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk

Har köpt lite bråte från både dx och ali, dx är lite bättre kvalité.
Men klockor skulle jag undvika om det är under 100kr, det är bara skit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Köpte en sådan här för ca 1 år sedan
http://www.aliexpress.com/item/Winner-brand-Luxury-Sport-men-...
Fungerar fortfarande klockrent.

Permalänk
Medlem

varför inte bara köpa nån billig klocka från uret eller nåt? dom där kina skit är ju värdelöst haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

varför inte bara köpa nån billig klocka från uret eller nåt? dom där kina skit är ju värdelöst haha.

Ja uret har bara klockor tillverkade av högutbildade ingenjörer från väst

Har köpt en hel del både från Ali och turkiet och det finns mycket skräp, men också en del som håller samma kvalité som originalen(inte så konstigt när produktionen av många av märkena sker just där).

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED