GTA 5 PC Steam eller affär?

Permalänk
Medlem

GTA 5 PC Steam eller affär?

Undrar vars jag ska köpa GTA 5. Det är ju dyrare på steam, med det fanns rykten i januari att om man köper spelet via en affär så kan man inte ha det i steam library. Hur har ni som förbokat gjort det och vad rekommenderar ni?

Permalänk
Skrivet av Redblaze:

Undrar vars jag ska köpa GTA 5. Det är ju dyrare på steam, med det fanns rykten i januari att om man köper spelet via en affär så kan man inte ha det i steam library. Hur har ni som förbokat gjort det och vad rekommenderar ni?

jag drog det genom steam då fick man typ bonus cash osv och pga alla förseningar som får vi ännu mer bonus in-game cash och lite annat afaik

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Nja det kommer nog inte finnas någon version som inte funkar att köra via steam om nu inte rockstar gjort en deal med Ea's origin att vara med där men det är inte så troligt enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Jag köper sällan rakt i steam. Köp istället från annat håll online så du får en steam kod. Mycket billigare. Fast2play köper jag oftast ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Jag köper sällan rakt i steam. Köp istället från annat håll online så du får en steam kod. Mycket billigare. Fast2play köper jag oftast ifrån

Glöm inte att de nycklarna ofta är stulna och man egentligen inte får köpa från de sidorna för steam så ha så skoj om nyckeln konfiskeras, jag skulle själv betala en extra 50-100kr för att inte riskera något.

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45CPU:4670K RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: ASUS R9 280X Crossfire PSU: AX850 HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm HDD2: WD Caviar Blue 500gb SSD: Samsung 840 basic 120GB
Tangentbord: Qpad MX 85 Cherry red

Permalänk
Avstängd

Som jag förstått det så får man ändå inte HELA spelet om man köper det på skiva... alltså man måste ladda hem en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nepeta:

Glöm inte att de nycklarna ofta är stulna och man egentligen inte får köpa från de sidorna för steam så ha så skoj om nyckeln konfiskeras, jag skulle själv betala en extra 50-100kr för att inte riskera något.

50-100kr? Det kostar 600kr på Steam. Man kan få det för ca 400kr på t.ex g2play eller Kinguin, som oftast inte säljer stulna nycklar.

Skrivet av mini-z1994:

Nja det kommer nog inte finnas någon version som inte funkar att köra via steam om nu inte rockstar gjort en deal med Ea's origin att vara med där men det är inte så troligt enligt mig.

Man kan välja mellan att köpa det på Steam, eller t.ex skiva som då aktiveras i Rockstar Social Club eller vad det heter nuförtiden. Skiva = icke Steam alltså.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Blir nog fyfisk kopia för min del, så jag kan komplettera med mina två andra GTA V kartor

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Blir nog fyfisk kopia för min del, så jag kan komplettera med mina två andra GTA V kartor

Vet inte om jag vill ha en "dum fisk kopia" utan kanske en fysisk kopia men det kanske är bara jag.... =P

Jag är själv i valet och kvalet på att köpa från Steam eller annan sida som är bra det är ca 200:- skillnad trots allt.
Sedan vet man inte hur snabba dom är på att få ut nycklarna med Steam har man redan fått nyckeln man väntar bara på att det ska gå att ladda ner spelet.

Permalänk
Medlem

Via steam ska man få ladda ner spelet dagen före det släpps

Det är ju 65gb det handlar om

Permalänk
Medlem

fysisk kopia i butik är ju billigare än steams pris väl.

Permalänk
Medlem

Affär? back to the 90s?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

50-100kr? Det kostar 600kr på Steam. Man kan få det för ca 400kr på t.ex g2play eller Kinguin, som oftast inte säljer stulna nycklar.

My bad, tänkte inte på steam, utan på GMG. Där kostar spelet runt 370 kr och så brukar man ju få 20-25% rabattkoder i mailen hyffsat ofta, skulle aldrig köpa nya spel från steam. GMG är mycket bättre än t.ex g2play då man kan vara helt säker på att nyckeln är äkta och kommer inte tas bort. Det är iallafall vad jag tycker

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45CPU:4670K RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: ASUS R9 280X Crossfire PSU: AX850 HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm HDD2: WD Caviar Blue 500gb SSD: Samsung 840 basic 120GB
Tangentbord: Qpad MX 85 Cherry red

Permalänk
Avstängd

GTA V har jag beställt från Discshop för länge sen. Hoppas att de inte flyttar fram release igen nu bara.
Brukar annars köpa via Steam eller Origin och tycker båda har funkat bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Jag kör på steam. Köper du det i affären så kommer du inte kunna aktivera det på steam och du lär antagligen ha skriva i för att starta spelet.

Sen kan man ju alltid hoppas på saker som Steam workshop med mera. Jag föredrar att ha allt på Steam helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Affär? back to the 90s?

Alltid nice att ha en fyskisk kopia i bokhyllan, dock har man ingen dvd-rom längre så för min del får nog steam köp.

Vem minns inte dessa tjocka papkartongerna som pc-spel levererades i på 90-talat.

Dold text
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Blir nog steam för mig också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Alltid nice att ha en fyskisk kopia i bokhyllan, dock har man ingen dvd-rom längre så för min del får nog steam köp.

Vem minns inte dessa tjocka papkartongerna som pc-spel levererades i på 90-talat.

haha mmm de var fina... hade mina i mitt rum , synd bara att de tar sån jäkla platts...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Dyrare på Steam så valde att inte göra det. Man kan känna sig mer säker på att det släpps den 14nde nu och på GameStop så betalar man inte hela summan direkt samt att man kan ångra sig och få tillbaka den lilla summan man får betala när man förbokar (50kr). Men att spelet inte aktiveras på Steam om du köper det i en butik gäller även Uplay-spel.

Permalänk
Medlem

Lär köpa det som alla andra av mina spel via någon kodsida såsom fast2play, g2a, g2play etc.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Flygman:

50-100kr? Det kostar 600kr på Steam. Man kan få det för ca 400kr på t.ex g2play eller Kinguin, som oftast inte säljer stulna nycklar.

Man kan välja mellan att köpa det på Steam, eller t.ex skiva som då aktiveras i Rockstar Social Club eller vad det heter nuförtiden. Skiva = icke Steam alltså.

Gillar ditt "oftast inte" idiotiskt.

Alltså säljer dem stulna nycklar. Varför köper man nåt som nån annan stulit? Varför inte vända sig till en legitim butik?

Permalänk
Skrivet av Hcz:

Vet inte om jag vill ha en "dum fisk kopia" utan kanske en fysisk kopia men det kanske är bara jag.... =P

Jag är själv i valet och kvalet på att köpa från Steam eller annan sida som är bra det är ca 200:- skillnad trots allt.
Sedan vet man inte hur snabba dom är på att få ut nycklarna med Steam har man redan fått nyckeln man väntar bara på att det ska gå att ladda ner spelet.

fyfisk 10/10

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Köper man via Kinguin G2A osv kan man aldrig vara säker på att just den nyckeln man köper inte är stulen. Men det är lätt att vara dumsnål tills det biter en i arslet.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Köpte mitt för 400 på gmg, har inte fått koden än men gissar att man får den närmare release

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Jag kör på steam. Köper du det i affären så kommer du inte kunna aktivera det på steam och du lär antagligen ha skriva i för att starta spelet.

Sen kan man ju alltid hoppas på saker som Steam workshop med mera. Jag föredrar att ha allt på Steam helt enkelt.

*Antar att du menar skiva och inte skriva*

Man bör med stor sannolikhet inte behöva skivan för att starta spelet, det behövde man inte till Max Payne 3 till PC. Man startade bara spelet och loggade in på Social Club.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nepeta:

My bad, tänkte inte på steam, utan på GMG. Där kostar spelet runt 370 kr och så brukar man ju få 20-25% rabattkoder i mailen hyffsat ofta, skulle aldrig köpa nya spel från steam. GMG är mycket bättre än t.ex g2play då man kan vara helt säker på att nyckeln är äkta och kommer inte tas bort. Det är iallafall vad jag tycker

Jo GMG är alltid ett bättre val, men också oftast dyrare än t.ex g2play. GMG säljer ingen Steam-nyckel dock, vilket de flesta hellre vill ha. Jag får nog betala en hundralapp eller två extra för Steam.

Skrivet av tcntad:

Gillar ditt "oftast inte" idiotiskt.

Alltså säljer dem stulna nycklar. Varför köper man nåt som nån annan stulit? Varför inte vända sig till en legitim butik?

Varför man köper stöldgods? Det vet jag faktiskt inte, kanske för att det är billigare och man är snål/ekonomisk.
Men du borde skriva "Varför köper man av någon som stjäl?" (åtminstone säljer stöldgods, stjäl förmodligen inte) istället.

En äggförsäljare sålde ett 10-pack ägg till dig, men de var tyvärr ruttna. Ska du nu anta att alla andra ägg de säljer är ruttna?

Jag föredrar att handla direkt via Steam och liknande, men jag tänker inte betala 600 spänn för ett två år gammalt spel, när det går att få för ett par hundralappar billigare.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Gillar ditt "oftast inte" idiotiskt.

Alltså säljer dem stulna nycklar. Varför köper man nåt som nån annan stulit? Varför inte vända sig till en legitim butik?

Priset såklart... enda anledningen.

Jag köper själv spel ifrån g2play... skulle aldrig få för mig att betala flera hundra extra för samma spel.

Det om något är idiotiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Priset såklart... enda anledningen.

Jag köper själv spel ifrån g2play... skulle aldrig få för mig att betala flera hundra extra för samma spel.

Det om något är idiotiskt.

Inte om du möjligtvis får en stulen kopia och spelet helt plötsligt försvinner från ditt Steam bibliotek

Permalänk
Medlem

Köpte mitt för 300kr på GMG. Orkar inte bry mig om det är Steam nyckel eller inte när jag fick det för typ halva priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Inte om du möjligtvis får en stulen kopia och spelet helt plötsligt försvinner från ditt Steam bibliotek

Det har hänt en gång. Fick en ersättningsnyckel.