Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Några tips för kortköp:

* Dels finns det promotion koder att köpa på nätet som matas in på battle.net sidan, det brukar vara billigare än att köpa via in-game store. Max 10 promotion koder per konto tror jag?

Exempel där jag köpte för några månader sedan, dock var priset lite bättre då nu när dollarna dragit iväg.
http://www.kinguin.net/catalogsearch/result/index/?q=hearthst...

* Ibland har Amazon 30% cashback på kort paketsköp som man får tillbaka i amazon coins som man sedan kan köpa kort eller annat för. Det gäller endast om man laddat ner Hearthstone via Amazons Play Store via surfplatta eller kör android emulator på sin PC. Dock så gäller cashbacken ibland bara i USA ibland så kolla upp det innan.

mer info här:
http://www.amazon.com/b?node=10558189011

Det där med Amazon kan vara värt att kolla när Blackrock släpps för förköp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det där med Amazon kan vara värt att kolla när Blackrock släpps för förköp!

Jo det är väl mest när man gör större köp som det kan ge något.

Vill någon lira lite så adda mig på Flippin#2344

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Från att ha haft 7 vinster som rekord i arenan fick jag nu 12! Helt otroligt!

Tyvärr så fick jag inget roligt. En epic, resten skräp :/

Permalänk
Medlem

Köpte BRM, pepp som tusan på att spela och bara för att jävlas kommer jag spendera torsdag-söndag utan internet. Ibland planerar man ju förjävla dåligt alltså

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Köpte BRM, pepp som tusan på att spela och bara för att jävlas kommer jag spendera torsdag-söndag utan internet. Ibland planerar man ju förjävla dåligt alltså

Jag förbokade det direkt! Imorgon åker jag på vintertur ut i vildmarken och är borta en vecka, vilken timing

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Några tips för kortköp:

* Dels finns det promotion koder att köpa på nätet som matas in på battle.net sidan, det brukar vara billigare än att köpa via in-game store. Max 10 promotion koder per konto tror jag?

Exempel där jag köpte för några månader sedan, dock var priset lite bättre då nu när dollarna dragit iväg.
http://www.kinguin.net/catalogsearch/result/index/?q=hearthst...

* Ibland har Amazon 30% cashback på kort paketsköp som man får tillbaka i amazon coins som man sedan kan köpa kort eller annat för. Det gäller endast om man laddat ner Hearthstone via Amazons Play Store via surfplatta eller kör android emulator på sin PC. Dock så gäller cashbacken ibland bara i USA ibland så kolla upp det innan.

mer info här:
http://www.amazon.com/b?node=10558189011

Läser man på sidan just nu står det "US, UK, and Germany customers only". Går det då eller ej? Om du själv har testat, vad stod det då för region? Väldigt tacksam för svar då erbjudandet troligtvis slutar snart

tillägg
Permalänk
Medlem

Precis skaffat Hearthstone på min Tab S 10.5 platta.
Riktigt roligt är det :D. Lite beroende framkallande nästan.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Precis skaffat Hearthstone på min Tab S 10.5 platta.
Riktigt roligt är det :D. Lite beroende framkallande nästan.

Flyter det på bra? På vissa plattor verkar det gå perfekt och på vissa får man typ <10 fps... På min Tab 4 10" flyter det i alla fall på riktigt bra!

Och jag håller med om det andra också! ;D

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Flyter det på bra? På vissa plattor verkar det gå perfekt och på vissa får man typ <10 fps... På min Tab 4 10" flyter det i alla fall på riktigt bra!

Och jag håller med om det andra också! ;D

Det flyter på riktigt bra. Det segar ner när motståndarens hjälte "sprängs" efter man vunnit, men annars så.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Tycker BRM är lite väl för lätt, Pve menar jag.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Tycker BRM är lite väl för lätt, Pve menar jag.

Jo, de flesta bossar klarade jag på ett eller ett par försök, utan att kolla guider eller liknande. På heroic är det svårare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jo, de flesta bossar klarade jag på ett eller ett par försök, utan att kolla guider eller liknande. På heroic är det svårare.

Skickades från m.sweclockers.com

Får man fråga vad du heter på HS. Skulle vara kul att specca någon som varit med ett tag. Samt att uppnå dagens quest. Kan fortfarande inte slita mig från spelet.

Skulle var felstavat
Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Får man fråga vad du heter på HS. Skukle vara kul att specca någon som varit med ett tag. Samt att uppnå dagens quest. Kan fortfarande inte slita mig från spelet.

Skickar PM!

Permalänk
Medlem

Priest må vara ganska svag just nu men det är fortfarande väldigt rolig lek att spela. Ibland går allt rätt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Priest må vara ganska svag just nu men det är fortfarande väldigt rolig lek att spela. Ibland går allt rätt
http://www.sakurakai.se/wp-content/uploads/PriestOp.jpg

Haha, nice! Jag har också haft planen full av Grim patrons. Det är riktigt kul att sno motståndarens minions.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nyfiken fråga: Hur mycket pengar har ni spenderat i Hearthstone?

Själv har jag spenderat ca 200 kr för att låsa upp Naxx. Jag har inte köpt några packs.

Skickades från m.sweclockers.com

Ich 1200kr

Aldrig spelat WoW eller liknande så 1200 är billigt för ett spel som jag spelar väldigt regelbundet sen det kom.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa Naxx och BRM?

Spelar rätt casual - kör mest playmode än så länge och kanske 30% av matcherna ranked(håller på att lära mig spelet) - inte gett mig in i Arenan ännu.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av daolo:

Är det värt att köpa Naxx och BRM?

Spelar rätt casual - kör mest playmode än så länge och kanske 30% av matcherna ranked(håller på att lära mig spelet) - inte gett mig in i Arenan ännu.

Undrar lite samma sak, spelar väldigt casual och inte speciellt ofta.
Jag har heller inte riktigt förstått mig på det här med arenan.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Undrar lite samma sak, spelar väldigt casual och inte speciellt ofta.
Jag har heller inte riktigt förstått mig på det här med arenan.

Många mycket bra kort kommer med Naxx och Brm, så, ja det är värt det.
Arena är kul, vänta inte med det, utan kör bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Många mycket bra kort kommer med Naxx och Brm, så, ja det är värt det.
Arena är kul, vänta inte med det, utan kör bara.

Precis! Om man spelar mycket och tycker att det roligt så är det värt att köpa adventures. För det första så är det roligt och för de andra så får man garanterat bra kort, med flera legedaries.

Köper du Naxx och BRM för ca 400 - 500 kr. Får du garanterat bra kort. Om du istället köper vanliga packs för samma pengar är du inte garanterad ett enda bra kort, även om du med största säkerhet lär få ett eller annat bra kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Precis! Om man spelar mycket och tycker att det roligt så är det värt att köpa adventures. För det första så är det roligt och för de andra så får man garanterat bra kort, med flera legedaries.

Köper du Naxx och BRM för ca 400 - 500 kr. Får du garanterat bra kort. Om du istället köper vanliga packs för samma pengar är du inte garanterad ett enda bra kort, även om du med största säkerhet lär få ett eller annat bra kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Får man några unika kort som inte går att få på annat sätt?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andre_H:

Får man några unika kort som inte går att få på annat sätt?

Ja. Som dessutom är väldigt bra o populära, till exempel Sludge Belcher.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Började spela igår och är helt fast i spelet nu. Hade betanyckel rätt så tidigt men orkade inte sätta mig in i spelet då.

Sugen på att köpa mig en surfplatta bara för HS nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Började spela igår och är helt fast i spelet nu. Hade betanyckel rätt så tidigt men orkade inte sätta mig in i spelet då.

Sugen på att köpa mig en surfplatta bara för HS nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte samma sak, tills det släpptes på iphone

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Jag tänkte samma sak, tills det släpptes på iphone

Synd att man sitter med en Samsung då. Hehe.

Fanns tydligen till Android också. Ska fixa det när jag är hemma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

Får man några unika kort som inte går att få på annat sätt?

Belcher som sagts. Andra kort som är bra som man får i NAX:
Zombie chow - bra till control decks
Mad scientist - bra om man har secrets
Shade of naxaramas - bra till rouge och druid
Deaths bite - braa till control och enrage warrior
Nerubian egg - bra till warlock/zoo
Haunted creeper - bra till rush/zoo
Loatheb <-- riktigt bra till allt, mini dr. boom
Deathlord - bra anti-aggro/rush
Kel'thuzad - bra engame för control decks

I blackrock finns också några som är bra, men främst Thaurissian skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Är det värt att köpa Naxx och BRM?

Spelar rätt casual - kör mest playmode än så länge och kanske 30% av matcherna ranked(håller på att lära mig spelet) - inte gett mig in i Arenan ännu.

Jag spelar rätt casual och köper dom för guld, inte för pengar.
Gör man daily mission quests eller vad det heter så får man ihop rätt mycket guld ganska lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Började spela igår och är helt fast i spelet nu. Hade betanyckel rätt så tidigt men orkade inte sätta mig in i spelet då.

Sugen på att köpa mig en surfplatta bara för HS nu.

Jag har köpt denna. Högupplöst skärm och bra storlek. Fungerar utmärkt!

http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2427703

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Jag har köpt denna. Högupplöst skärm och bra storlek. Fungerar utmärkt!

http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2427703

Ok. Ser bra ut. Funkar helt ok på mobilen just nu. Kanske fixar en surfplatta om intresset håller i sig.

Här tillräckligt med guld för arena när jag kommer hem efter jobbet idag. Ser framemot det. Spelat mest mage hittills men shaman och hunter är också kul. Kommer att ta ett tag att klura ut vad som är bra med olika klasser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd

Helvete vad dåligt det där gick då.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek