Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi kommer att göra senare i år men det dröjer nog någon månad

Tack så mycket för svaret.
Jag har en annan fråga också nedanför.

Kommer ni sälja sådana här? https://i.imgur.com/IjdLI1A.jpg
Jag hade gärna köpt en version som använder Steam, och jag verkar inte se på hemsidan att ni gör det.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cybit:

Tack så mycket för svaret.
Jag har en annan fråga också nedanför.

Kommer ni sälja sådana här? https://i.imgur.com/IjdLI1A.jpg
Jag hade gärna köpt en version som använder Steam, och jag verkar inte se på hemsidan att ni gör det.

I dagsläget har vi inte det tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!

Kommer gta 5 att skickas ut så man har det till den 14nde? Eller finns det någon möjlighet att man får hem det tidigare då preloaden redan påbörjats?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Orio:

Hej!

Kommer gta 5 att skickas ut så man har det till den 14nde? Eller finns det någon möjlighet att man får hem det tidigare då preloaden redan påbörjats?

Hej, vi skickar alltid spel med intentionen att de ska nå våra kunder på launchdagen. Tidigare än så får vi inte skicka ut dem på grund av avtal skrivna med alla utgivare etc.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag bokade GTA V för 449kr 2013, nu ser jag att priset höjts till 487kr men min bokning ligger kvar på mitt konto för 449kr. Kommer jag få betala 449kr när jag hämtar det i butik eller 487kr?

Min erfarenhet av er gällande just sånt här är att man alltid får betala det som varan kostar i butken när man väl är där trots att jag läst på er Facebook för något/några år sedan att man ska få betala det priset som var när man bokade varan. Detta har uppstått flera år i rad under eran julkalender då jag bokat och hämtat några dagar senare och då fått betala fullpris. Så nu undrar jag hur det verkligen står till

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trazer:

Hej!

Jag bokade GTA V för 449kr 2013, nu ser jag att priset höjts till 487kr men min bokning ligger kvar på mitt konto för 449kr. Kommer jag få betala 449kr när jag hämtar det i butik eller 487kr?

Min erfarenhet av er gällande just sånt här är att man alltid får betala det som varan kostar i butken när man väl är där trots att jag läst på er Facebook för något/några år sedan att man ska få betala det priset som var när man bokade varan. Detta har uppstått flera år i rad under eran julkalender då jag bokat och hämtat några dagar senare och då fått betala fullpris. Så nu undrar jag hur det verkligen står till

Det är alltid priset på ordern som ska gälla.
Om någon i butik får för sig att ändra priset i en befintlig order skulel vi jättegärna omedelbart bli informerade om detta då det betyder att någon i vår personal fullkomligt brister i rutinerna vilket vi ser allvarligt på.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Vet inte om detta är rätt forumsdel att ta detta på men jag försöker iallafall. För en vecka sedan så beställde jag ett grafikkort utav er (MSI GeForce GTX 970 Gaming) och med detta så skulle det komma två spel. När jag öppnar lådan så upptäcker jag att någon redan öppnat drivrutinsmappen av papper som skivan ligger i. Inget jag egentligen bryr mig om eftersom jag laddar ned den senaste drivrutinen från Nvidias egen sida däremot upptäcker jag att ett av de två spelen inte finns med. Jag har fått Witcher 3 och kortet fungerar klanderfritt men jag skulle gärna vilja ha det andra spelet (som är Batman Arkham Knight). Jag skrev ett email till eran kundservice i mitten av veckan men ni har inte svarat så jag väljer därför att vända mig till detta forum. Som sagt förutom avsaknad av spelet så är jag väldigt nöjd med produkten.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tumnus:

Vet inte om detta är rätt forumsdel att ta detta på men jag försöker iallafall. För en vecka sedan så beställde jag ett grafikkort utav er (MSI GeForce GTX 970 Gaming) och med detta så skulle det komma två spel. När jag öppnar lådan så upptäcker jag att någon redan öppnat drivrutinsmappen av papper som skivan ligger i. Inget jag egentligen bryr mig om eftersom jag laddar ned den senaste drivrutinen från Nvidias egen sida däremot upptäcker jag att ett av de två spelen inte finns med. Jag har fått Witcher 3 och kortet fungerar klanderfritt men jag skulle gärna vilja ha det andra spelet (som är Batman Arkham Knight). Jag skrev ett email till eran kundservice i mitten av veckan men ni har inte svarat så jag väljer därför att vända mig till detta forum. Som sagt förutom avsaknad av spelet så är jag väldigt nöjd med produkten.

Tjo, kolla pm

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer ni ta in Fallout 4 Collectors Edition tills November för förhandsokning?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Überklass:

Kommer ni ta in Fallout 4 Collectors Edition tills November för förhandsokning?

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/fallout_4/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Rare Replay Collection kommer kosta $30 i Amerika så kommer ni väl också dra ner det till ~299 kr?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lambdan:

Rare Replay Collection kommer kosta $30 i Amerika så kommer ni väl också dra ner det till ~299 kr?

Så fort vi får ett pris på dem av leverantörerna så ändrar vi priset till våra kunder (skulle man redan ha bokat ett exemplar så får man i vanlig ordning sin bokning justerad ner till det nya priset, skulle priset mot förmodan gå upp så behåller man det lägre priset).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej kommer ni ta in denna handkontroll?

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_SONY-Dualshock-4-20th-A...

Permalänk
Webhallen

Hej, ja det kommer vi troligtvis att göra men den lanseras inte förrän i september så det dröjer ett tag.

EDIT: Nu har vi lagt upp den:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/224383-hand...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Angående Naruto storm 4 collectors edition, Möjligtvis att vi får pre order edition med spelet så man får sweet bonusar med sitt spel? Har sett att gamestop och Amazon inkluderar detta och undrar om ni också gör det. Skulle verkligen vara nice om det ingick i collectors edition :).

Permalänk
Entusiast

Förbokade 2st Black Ops III efter nyheten om att splitscreen kommer till PC, men då ska man ju få koder till betan, fick en kod på er hemsida, men hemsidan verkar inte förstå att jag vill ha en kod för varje spel

Kommer den andra koden lite senare bara kanske eller bör jag kontakta kundtjänst?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Förbokade 2st Black Ops III efter nyheten om att splitscreen kommer till PC, men då ska man ju få koder till betan, fick en kod på er hemsida, men hemsidan verkar inte förstå att jag vill ha en kod för varje spel

Kommer den andra koden lite senare bara kanske eller bör jag kontakta kundtjänst?

Hej, jag tror vi har en limit på 1 kod per order främst för att förhindra att bottar orderlägger massa spel för att norpa koderna (mycket vanligt problem tyvärr).
men om du som livs levande människa hör av dig till kundtjänst så löser de den andra koden åt dig.
Ursäkta besväret!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Naruto storm 4 collectors edition

Kommer Naruto storm 4 innehålla pre order och day 1 edition bonusar? Gamestop ser ut att ha det och såg inte det på er hemsida då så tänkte fråga.

Permalänk
Medlem

När får ni in fler kopior av Phantom Pain till era butiker? spelet verkar ju vara helt slutsålt i hela sverige just nu ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HazZarD:

När får ni in fler kopior av Phantom Pain till era butiker? spelet verkar ju vara helt slutsålt i hela sverige just nu ?

vi har tyvärr inget bekräftat leveransdatum för tillfället :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tror ni Fallout 4 (pc) kommer vara fullbokad när launch börjar närma sig, eller har ni beställt tillräckligt många exemplar?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hipstergamer:

Tror ni Fallout 4 (pc) kommer vara fullbokad när launch börjar närma sig, eller har ni beställt tillräckligt många exemplar?

Som det ser ut just nu kommer det (med undantag för Pip Bot Edition) inte att vara fullbokat så bör inte vara problem

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ska ni ta in nvidia Shield TV eller ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HazZarD:

Ska ni ta in nvidia Shield TV eller ?

hej, det är bara Komplett och Elgiganten som ska sälja den i norden egentligen, men vi har sett att elgigantens systeföretag electroworld också säljer den så vi diskuterar saken med nvidia just nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tjena.

Förbeställde Guitar Hero Live och märkte att gitarren redan från början missade noter och dubbelstrummade. Forskade lite då jag hoppades jag var ensam om detta, men tyvärr börjar forum svämma över med dessa problemen. Och Activision har tyvärr inga lösningar på problemen (förutom dom vanliga "pröva dessa" lösningarna som inte funkar) Har ni fått in många reklamationer på dessa problemen? Fortsätter mina problem så blir det tyvärr att skicka tillbaka gitarren.

Mvh Martin

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SuperLandis:

Tjena.

Förbeställde Guitar Hero Live och märkte att gitarren redan från början missade noter och dubbelstrummade. Forskade lite då jag hoppades jag var ensam om detta, men tyvärr börjar forum svämma över med dessa problemen. Och Activision har tyvärr inga lösningar på problemen (förutom dom vanliga "pröva dessa" lösningarna som inte funkar) Har ni fått in många reklamationer på dessa problemen? Fortsätter mina problem så blir det tyvärr att skicka tillbaka gitarren.

Mvh Martin

Hej Martin, tyvärr har vi fått en hel del felanmälningar ja. Vi byter ut enheter i den mån de finns tillgängliga (i början gick det lite trögt då vi inte fick in tillräckligt många nya men nu har det lossnat och rulla rpå bra).
Givetvis kan du häva köpet med hänvisning till din ångerrätt om du så vill.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Köpte den vita fina Destiny The Taken king PS4:an av er...till min stora besvikelse ser jag att ni inte säljer några vita vertical stands, skulle ni kunna ta hem sådana eller är dom helt omöjliga att få tag i nu för tiden?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av saturn5:

Köpte den vita fina Destiny The Taken king PS4:an av er...till min stora besvikelse ser jag att ni inte säljer några vita vertical stands, skulle ni kunna ta hem sådana eller är dom helt omöjliga att få tag i nu för tiden?

Hej, jag har satt våra inköpare på att jaga fatt dessa. De är en slags limited edition men vi håller tummarna.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Livsnjutare 😎

Såg att ni hade kampanj på Nvidia GTX -kort och attman får Fallout 4 på köpet.
Dock lite frågande till hurvida det är med 970-kortet i kampanjsidan här;

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/asus_geforece_f...

För artikelns namn säger grafikkort + Fallout 4 och beskrivningen säger ytterliggare spel, rainbow six eller assassins creed. Stämmer detta?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Webhallen
Skrivet av andreas_dock:

Såg att ni hade kampanj på Nvidia GTX -kort och attman får Fallout 4 på köpet.
Dock lite frågande till hurvida det är med 970-kortet i kampanjsidan här;

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/asus_geforece_f...

För artikelns namn säger grafikkort + Fallout 4 och beskrivningen säger ytterliggare spel, rainbow six eller assassins creed. Stämmer detta?

Hej, det som ingår är fallout, vi har uppdaterat texterna nu!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch