Permalänk

Kan inte installera Windows!!

Min dator har fungerat kanon i ngn månad nu, och igår från ingenstans fick jag en bluescreen, tänkte inge mer på saken men de hände igen kort efter.. fick lite diverse felmeddelanden och orsaker. Så tänkte ominstallera windows. Började med att försöka installera på min HDD och fick 0x80057070 efter ett tag in på installationen... så tänkte då ominstallera på min SSD fick samma problem... tänkte då att jag provar en annan skiva och med den samma problem igen så jag rensa mina diskar helt... och ändå kommer det där felmeddelandet upp... jag kmr olika långt i % vid installationen me aldrig över 50%... provat 2 "set-ups" med ram, rensat bios... någon som har något förslag? (Har byggt datorn själv) tror de är något mjukvaru fel någonstans...

Permalänk
Medlem

Prova att lägga en Windows 7/ 8 som ISO på USB och prova därefter Vet du hur du gör detta?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Varför kan det inte vara hårdvarufel? Min första gissning annars..

Permalänk
Medlem

Prova med USB. Hade ungefär samma problem för ca 1 vecka sen.
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1361648...

Permalänk

Helt random verkar det funka nu... har exakt samma kopplingar som de var från start... provade dock reset ta bios ännu en gång... inte helt klar än men är iaf förbi steget jag tidigare failat på... tror detta är 15de gången jag testar installera
Tack för era snabba svar dock, testar usb om detta fuckar upp ngnstans med vägen