Hur mycket kan man sälja Windows 7 Ultimate 32+64 bit för?

Permalänk
Medlem

Hur mycket kan man sälja Windows 7 Ultimate 32+64 bit för?

Hej!

Har Windows 7 Ultimate i originalförpackning dock är förpackningen öppnad då jag kontrollerat om nyckeln och skivorna fanns i. Tänkte sälja den på Tradera eller Blocket men är osäker på vilket pris jag ska sätta. Någon som har en aning? Är 1500 för högt?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Var har du köpt produkten?
Har du kvitto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Var har du köpt produkten?
Har du kvitto?

Ingen aning, det är min morfar som köpt det åt mig. Finns inget kvitto. Microsoft har bekräftat att licensen är äkta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gingho:

Ingen aning, det är min morfar som köpt det åt mig. Finns inget kvitto. Microsoft har bekräftat att licensen är äkta.

Jag hade personligen inte köpt en lös Windows-licens som saknar kvitto från någon erkänd återförsäljare, oavsett pris. Det finns massor av kopior på W7 (speciellt ultimate) som säljs och har sålts via Tradera och Ebay. Jag tror t o m det finns trådar om det här i forumet. Nyckeln fungerar oftast ett tag innan den blir ogiltig.

Hur har Microsoft bekräftat att licensen är äkta?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gingho:

Ingen aning, det är min morfar som köpt det åt mig. Finns inget kvitto. Microsoft har bekräftat att licensen är äkta.

Din morfar kan väl berätta var han har köpt det?

Permalänk
Medlem

jag köpte den engelska fullversionen av Windows 7 Ultimate från Amazon.co.uk för 168£ 2010.

1500 spänn är definitivt för högt idag. Om jag skulle köpa en licens (inkl. skiva) idag skulle jag inte ge mer än maximalt 500 spänn.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag hade personligen inte köpt en lös Windows-licens som saknar kvitto från någon erkänd återförsäljare, oavsett pris. Det finns massor av kopior på W7 (speciellt ultimate) som säljs och har sålts via Tradera och Ebay. Jag tror t o m det finns trådar om det här i forumet. Nyckeln fungerar oftast ett tag innan den blir ogiltig.

Hur har Microsoft bekräftat att licensen är äkta?

Ja, microsot har bekräftat att licensen är äkta.

Skrivet av niclasc:

Din morfar kan väl berätta var han har köpt det?

Nej, han lever inte längre.

Skrivet av Morgan:

Ultimate är inte personligt, det går att registrera om.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gingho:

Ja, microsot har bekräftat att licensen är äkta.

Hur, inte har, var frågan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Med förpackningen öppnad får du inte mer än 20 kr för den

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir svårt att hitta en köpare.

Jag själv har 5-6 licenser liggandes. Sök till högskolan så får ni en jäkla massa licenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur, inte har, var frågan.

Läste helt fel. Kontaktade dem via deras chattsupport, gav dem produktnyckeln och de bekräftade att licensen var äkta.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen