Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Ytterligare en fråga om köp via andra än Steam:
Om man exempelvis köper från webhallen, får man
det på disc då eller är det fortfarande download som
gäller??

Som jag förstått det så får du hela spelet på 7st DVD skivor. CD nyckeln kommer du behöva registrera till ett RSC konto där du även kan ladda ner hela spelet om du hellre skulle vilja göra det än att installera med skivorna.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av n_sandstrom:

Det går att göra en genväg i steam och dina polare kommer se att du spelar ett "non steam game".

Definitivt inte samma sak som att koppla till steam.
Inga steam-achievments, inget cloud save, inga patcher via steam.

Byt dator, starta steam, inget GTA5 i din spellista. Kopplat? not so much.

Okej då förstår jag.
Personligen finner jag inte steam-achievements och cloud-sparningar värda 150kr så det får nog bli GMG och att helt enkelt koppla det som non-steam.

Patcher får man ju ändå så.
Hade det funnits Steam Workshop hade det varit annat dock.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Ytterligare en fråga om köp via andra än Steam:
Om man exempelvis köper från webhallen, får man
det på disc då eller är det fortfarande download som
gäller??

Webhallen erbjuder både digital download samt skivor. Bara att välja vilken du vill ha.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Angående ingame bonusen, hur mycket är det till online och hur mycket till single player?

Såg nyss när jag aktiverade spelet. Men har bara siffrorna i huvudet.

500.000 Singleplayer
500.000 GTA Online
Resten(200.000?) var också till GTA Online men skrivet på egen rad av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Laddat ner i 2 dagar och snart är det klart haha. http://puu.sh/h8HXY/4136c4f0d7.jpg

Tack Rockstar för förladdningen av spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Laddat ner i 2 dagar och snart är det klart haha. http://puu.sh/h8HXY/4136c4f0d7.jpg

Tack Rockstar för förladdningen av spelet!

Funderat på skaffa snabbare internet?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Funderat på skaffa snabbare internet?

Bor i Sherwoodskogen och kan tyvärr inte få ut mer. Ska eventuellt flytta i sommar och då kommer det bli fiber!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Funderat på skaffa snabbare internet?

Har 100/100 och hastigheten pendlade väldigt mycket upp å ner ibland nästan stillastående.. Bara läsa runt, många som hade samma "problem"

Permalänk
Medlem

Gta 5 launcher has stopped working!!!!

Hejsan

Jag får detta meddelande när jag försöker ladda ner spelet varje gång. Jag har kollar runt lite inne på Rockstars forum, där jag finner folk med samma problem. Jag har provat allt som de inne på forumet föreslagit, allt utom att formatera och installera om windows. Är det någon här som har liknande bekymmer? Jag får igång Max Paine 3 och social club därtill utan problem. Min kopia är inte köpt på steam utan från greenmangaming. Men det borde ju inte spela någon roll då de båda så småningom öppnar denna launcher som är Rockstars iallafall.

Finns det någon här som eventuellt har hittat en lösning på detta, skulle det vara ytterst tacksamt om ni hade möjlighet att bidra med lite input gällande ärendet ovan.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Så nu var det köpt! 564 kronor via Steam. Laddar ner just nu, som tur är har jag snabbare internet än wezc00. 29 MB i sekunden

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Så nu var det köpt! 564 kronor via Steam. Laddar ner just nu, som tur är har jag snabbare internet än wezc00. 29 MB i sekunden

Ha-ha

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Du köper alltså spelet DYRARE från en "gråzon" reseller istället för t.ex. Green Man Gaming. Nu kanske du inte visste om GMG men där kostar spelet 406 kr.

Kostar ju ~515 kr på GMG...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Kostar ju ~515 kr på GMG...

Inte med 22% rabattkoden som är tillgänglig för alla.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Blev lite förvånad över några av de program som GTA krävde vid installation.
Kunde inte starta installationen då Windows media player krävdes, vilken jag hade inaktiverat. Sedan meddelades det under installationen att den skulle installera Google Chrome.

För att spekulera fritt, vad kommer de att användas till...
WMP: Ingame radio, Video-editing?
Chrome: Visa någon form av online content i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Blev lite förvånad över några av de program som GTA krävde vid installation.
Kunde inte starta installationen då Windows media player krävdes, vilken jag hade inaktiverat. Sedan meddelades det under installationen att den skulle installera Google Chrome.

För att spekulera fritt, vad kommer de att användas till...
WMP: Ingame radio, Video-editing?
Chrome: Visa någon form av online content i?

Jag hade båda aktiverade så jag fick inget meddelande Men ja, antagligen är det något sånt som du skrev.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag tycker det är rätt löjligt att butiker inte får skicka ut boxade PC-spel innan release, eftersom man ändå inte kan spela det innan och de digitala versionerna har pre-load. Är det för att man förväntas kunna spela ett boxat spel när man fått det i handen?

Det måste jag verkligen hålla med om, med dagens DRM som låser upp spelet när det är dags, varför inte låta de boxade kunna pre-loada spelet som de digitalt sålda. Skulle tro att det är det gamla som lever kvar.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AlbertMwugabi:

Det måste jag verkligen hålla med om, med dagens DRM som låser upp spelet när det är dags, varför inte låta de boxade kunna pre-loada spelet som de digitalt sålda. Skulle tro att det är det gamla som lever kvar.

Det borde gå att aktivera spelet och ladda ner det med boxade utgåvor på samma vis som med digitala utgåvan. Sedan har man ju ändå all data på skivorna så man behöver inte ladda hem det och belasta servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Det måste jag verkligen hålla med om, med dagens DRM som låser upp spelet när det är dags, varför inte låta de boxade kunna pre-loada spelet som de digitalt sålda. Skulle tro att det är det gamla som lever kvar.

Mina skivor skickades igår, så jag hoppas att dom kommit redan idag eller på Måndag iaf.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JagdKatzen:

Lyllo! Började tanka i samma veva som amerikanerna kom igång och belastade R* servrarna. Trots 100/100 fiber så tog det runt 10 timmar. Men nu är det klart. spelet ligger och ruvar på en ny SSD och jag dör av förväntan

Lite tips inför lanseringen av online: använd era pre-orderpengar till att köpa en lägenhet med ett 10 bilars garage. Sedan köper man en bra sportbil därtill. Allt detta behövs inför Heists. Det kan också vara bra att satsa på en lägenhet som inte ligger precis mitt i smeten så att man inte blir sprängd i luften vid sin morgonpromenad...

Vill någon förresten lira Online senare så adda mig gärna på Social Club: x----Kronan----x

Alltid undrat vad folk får tiden till att sitta och onlinespela i timmar dag efter dag. Visst, jag kan sitta en hel dag och spela kampanj men att göra detta i multiplayer 3-5 ggr/veckan för att nöta in skicklighet i ett spel är för mig en gåta. Önskar jag hade den tiden över (jo och jag har ändå inte några barn). Arbetar fulltid och tycker det finns annat mycket roligt att göra.

Så frågar er om spel är er enda njutning och inget fel med det... spela är en rolig sysselsättning.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tysonayt:

Jag köpte det för flera veckor sedan, var inte samma pris då. Drog bara Xe.com på £31.6, såklart inte den summan som man betalar. Kollade på PayPal och där blev kostnaden 425 kr. Fortfarande billigare än GK4A.

Och £31.6 är priset på GMG VIP sektionen. Vad jag vet så behöver man dock bara skapa ett konto för att få tillgång till den. Eller ja, £31.19 var det till och med.

Fick några kronros bätte kurs 17 februari

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Oneplay får nya preorder nycklar på måndag för endast 400kr tagga!

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Snålheten bedrar visheten om man jagar kronor och köper på en key reseller. Om man redan köpt GTA V på konsoler förstår jag om man vill köpa så billigt som möjligt, men inte annars.

I övrigt så har Nvidia bekräftat att de släpper en GTA V "Game ready" driver på releasedagen eller tidigare.
https://twitter.com/PellyNV/status/586304713332690944

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lexius:

Oneplay får nya preorder nycklar på måndag för endast 400kr tagga!

Eller så... köper man via GreenManGaming för typ 420kr och är helt säker på att man får behålla nyckeln
OnePlay har ju sina historier.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Letar efter ett kul crew till GTA V, som jag kan gå med i när spelet är släppt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5, fönstersida | CPU: Intel Core i5-4690K Quad, 3,5 GHz 6GB| GPU: MSI GeForce GTX 1080ti Gaming X 11GB | Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Minne: 16GB Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Hårddisk: 1x SSD 250Gb 1x 1 TB Western Digital Caviar Blue | Nätaggregat: Fractal Design 650W | Skärm Asus swift rog

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Alltid undrat vad folk får tiden till att sitta och onlinespela i timmar dag efter dag. Visst, jag kan sitta en hel dag och spela kampanj men att göra detta i multiplayer 3-5 ggr/veckan för att nöta in skicklighet i ett spel är för mig en gåta. Önskar jag hade den tiden över (jo och jag har ändå inte några barn). Arbetar fulltid och tycker det finns annat mycket roligt att göra.

Så frågar er om spel är er enda njutning och inget fel med det... spela är en rolig sysselsättning.

Håller med, tiden räcker knappt till för singleplayer spelen.
Är lycklig om man får 3 timmar/vecka för spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Hej! Tror ni mitt system med en i5 4670k överklockad till 4.4GHz och ett Nvidia GTX 770 från MSI kommer klara av 1080p i typ 60FPS eller kommer jag behöver byta ut kortet? Om ja, vad för kort skulle ni rekommendera. Ska vara nvidia då jag har haft problem med AMD grafikkort sist. Är det värt att skaffa ett till 770 o för i SLI, om ja, går det att ett av 770 har 2GB GDDR5 medans den andra har 4GB GDDR5 Mer specs om min dator finns i signaturen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hej! Tror ni mitt system med en i5 4670k överklockad till 4.4GHz och ett Nvidia GTX 770 från MSI kommer klara av 1080p i typ 60FPS eller kommer jag behöver byta ut kortet? Om ja, vad för kort skulle ni rekommendera. Ska vara nvidia då jag har haft problem med AMD grafikkort sist. Är det värt att skaffa ett till 770 o för i SLI, om ja, går det att ett av 770 har 2GB GDDR5 medans den andra har 4GB GDDR5 Mer specs om min dator finns i signaturen

Jag tror din dator klarar av det eftersom det ska gå med ett sämre GTX 660. Exakt med vilka inställningar är dock omöjligt att säga på förhand. Det borde gå att köra SLI med ett 2 GB och ett 4 GB kort men dock kommer det användbara grafikminnet bara att vara 2 GB.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hej! Tror ni mitt system med en i5 4670k överklockad till 4.4GHz och ett Nvidia GTX 770 från MSI kommer klara av 1080p i typ 60FPS eller kommer jag behöver byta ut kortet? Om ja, vad för kort skulle ni rekommendera. Ska vara nvidia då jag har haft problem med AMD grafikkort sist. Är det värt att skaffa ett till 770 o för i SLI, om ja, går det att ett av 770 har 2GB GDDR5 medans den andra har 4GB GDDR5 Mer specs om min dator finns i signaturen

Du kommer nog klara dig fint, kolla upp requirements Sen så skulle jag inte köra SLI med tanke på att du bara har 2GB (Ja, det går att slänga in ett med 4GB, men då har du 2GB som inte används) jag skulle istället köpa ett nytt ensamt, lite värre kort

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Förladdar via Rockstars launcher och jag tror jag har laddat ner över 150GB nu för den börjar alltid om på typ 18GB när den når 58GB, vad är det för fel?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv

Vad jag har förstått så om man köper GTA V från en annan återförsäljare än Steam så går det inte att koppla spelet till Steam-biblioteket? Vart hamnar spelet då isåfall? Origin/Uplay?

Skickades från m.sweclockers.com