Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tror ni det är någon idé att ge sig på spelet om man inte gillade BG och liknande spel?
Jag har alltid hatat mig själv över att jag inte kan uppskatta BG, minst en gång om året försöker jag göra ett seriöst försök, men det går inte, det är som Morrowind, jag var för sen till festen och hade redan spelat nyare spel som helt enkelt gör det omöjligt för mig att njuta av klassikerna, trots att jag vill... åh vad jag vill

I spel där man behöver pausa (dragon age exempelvis) så kör jag alltid med lättaste svårighetsgraden bara för att slippa syssla med sånt... why can't i be like everyone else

Stridssystemet i PoE är mer finslipat, men om det är själva konceptet du inte gillar tror jag inte att spelet kommer ändra din uppfattning.
15 timmar in har dock storyn varit väldigt djup och intressant, med relaterbara karaktärer. Om du inte har något emot att köra igenom det på Easy blir jag förvånad om du blir missnöjd.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Hmm. Intressant spel, men har aldrig ägt något liknande förut. Intresserad av att köpa det på gog.com men har inte bestämmt mig än!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av NodCommander:

Hmm. Intressant spel, men har aldrig ägt något liknande förut. Intresserad av att köpa det på gog.com men har inte bestämmt mig än!

GOG.com alla gånger! Må ju stödja DRM fritt & 30 dagars ångerrätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBHErazor:

GOG.com alla gånger! Må ju stödja DRM fritt & 30 dagars ångerrätt

Absolut. Blir det köp så köper jag via GOG tveklöst. DRM kan verkligen dra åt pipan.

Hmm, synd att bara 30 dagar gäller för om spelet inte fungerar. Är rätt säker på att jag skulle tycka om det, dock är det en del mer än vad jag brukar spendera på ensamma titlar nu för tiden Dock är det frestande att kasta pengar på de som både lyckas göra (Vad som verkar) ett bra spel, gör det DRM fritt via GOG och dessutom stöjder Linux native.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobberoth:

Tror inte det är tanken att du ska kunna ta björnen i början. Jag kör tank fighter och hade ingen chans, kunde överleva några slag men björnen har ganska hög deflection så det är väldigt svårt att få in bra träffar, och även om du får det kommer den slå ihjäl dig bra mycket snabbare än du slår ihjäl den. Jag tror den är där så tidigt för att man snabbt ska lära sig att det är ett klassiskt RPG utan scaling, vissa områden får man helt enkelt komma tillbaka till senare. Samma med templet i guilded vale, går att klara fint direkt så länge man får med sig aloth och edér, men är inte en cakewalk direkt och det finns lättare quest man kan ta tag i först. Det gäller att lära sig hur man ska slåss och använda sina gubbar rätt, men också att veta när man ska ta en fight och när man ska vänta tills man levlat lite.

Thx!

Ja, det ligger nog mycket i det du säger att det är saker man får komma tillbaka till senare. Det är ju så det ska vara. En "öppen" och okänd värld där man får pröva sig fram. Jobbiga är ju att spela med Perma Death bara men det får man väl testa med en annan karaktär senare när man lärt sig spelet.

Jag får tänka om helt enkelt eftersom alla spel på sistone har varit helt annorlunda Ja, inom några dagar ska jag vara helt inne i det

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Jag är ju en Rouge också *haha* Nu blev jag ännu mer nedtryckt i skorna. Har dock klarat templet efter mycket om och men efter att ha sänkt till Easy. Det måste vara något jag helt missar känns det som. Med björnen blir jag slaktat på ett slag. Testade dock ingen pilbåge, men jag har nog mycket att lära då det är många många år sen jag spelade liknande spel

Det var ju ett tag sen nu, men om jag minns rätt så körde jag sneak attack med armborst för att lura med mig den stora björnen, och sen gjorde jag slut på den med melee och en gnutta tur Sen var den lilla björnen (kanske bara är med på hard?) en enkel match. Som rogue är det viktigt att använda special-attackerna som man har för att tillfoga fienderna status som gör att man gör extra skada med sneak attacks.

Permalänk

Har ni problem i början vilket jag också hade så behöver ni samla en gäng först. Eder och Wizard är i samma stad. Har ni båda med kommer det bli betydligt lättare. Sen är det så mycket strategi i det här spelet. jag kan dö 30 ggr från en boss för att sedan till slut döda honom när jag placerade rätt charrs. Man får tänka på att bossar går ofta på light armor gubbar. Det är viktigt att placera de bakom och sedan anfalla med Edar och som jag har en paladin. Möter ni wizards måste ni döda de först annars kommer de döda alla ganska snabbt. De börjar först med light armor gubbar sen ger de sig till slut på Heavy Armors. En grej till som jag missade helt. Plocka allt ni ser för att sedan enchanta armor, vapen och shields. det såg jag först långt inne i spelet och det är synd för de statsen hjälper en ganska mycket.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jaha... Möblerade om budgeten lite för att kunna köpa (ännu) ett spel denna månad. Så nu blir det lite mindre oxfilé, lite mer Pillars of Eternity i april. Måste säga att jag är helt sjukt sugen på att komma igång (hann inte mer än ladda ner och kolla introt igår kväll) och tänkte köra en rogue. Hållbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

Ha fler sparade filer utöver quicksave och autosave. Jag stötte på en bugg som crashar mitt spel varje gång jag försöker ladda en nivå. Tack och lov hade jag en spar fil från några timmar tidigare som inte har samma bugg (än så länge).

Jag har kollat runt på steam och obsidians forum med anledning av detta och det verkar inte vara helt ovanligt.

Jag hade bara auto och quick save när jag gick in Raedrics hold. Dessa saves blev ju snabbt överskrivna, efter jag knatat tillbaka till stan för att köpa nya tändstickor kunde jag inte komma in igen. Spelet lägger bara av utan något felmeddelande öht. Verkar vara många som drabbats av detta.
Som tur är, är det ju inte så långt in i spelet så man kan börja om.
Nu har man i alla fall lärt sig (igen) att spara ordentligt.

Förutom denna bug är spelet helt fantastiskt. Nu har jag inte kommit så långt men det är nog snäppet bättre än DOS. Hoppas på fler liknande spel i framtiden.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jag hade bara auto och quick save när jag gick in Raedrics hold. Dessa saves blev ju snabbt överskrivna, efter jag knatat tillbaka till stan för att köpa nya tändstickor kunde jag inte komma in igen. Spelet lägger bara av utan något felmeddelande öht. Verkar vara många som drabbats av detta.
Som tur är, är det ju inte så långt in i spelet så man kan börja om.
Nu har man i alla fall lärt sig (igen) att spara ordentligt.

Förutom denna bug är spelet helt fantastiskt. Nu har jag inte kommit så långt men det är nog snäppet bättre än DOS. Hoppas på fler liknande spel i framtiden.

Ajaj, det var ju surt! Jag crashade också i Readric's Hold. Lyckligtvis hade jag ett sparat spel från två timmar tidigare jag kunder återgå till.
Som du skrev dock, så förfärligt långt in i spelet är det ju faktiskt inte.

Verkar också finnas en annan bugg. Om man dubbelklickar i stället för att klicka och dra gear till sina gubbar verkar det strula till med statsen. Det hela verkar vara lite diffust gällande vilken påverkan detta egentligen har i spelet.
Länkar en mer utförlig beskrivning: http://www.rockpapershotgun.com/2015/03/31/the-emperors-borked-clothes-pillars-of-eternity-uber-bug/

Permalänk
Medlem

Sådär, då har jag tagit mig igenom PoE. Storyn blev mer och mer intressant ju längre spelet fortskred, men slutet kändes nästan lite kort. Förutom eftertexterna då, som listade samtliga 70000 backers Jag började nästan få lite Torment-vibbar i slutet faktiskt, men då var det i princip redan över. Det blir väl att vänta på Tides of Numenera för att få lite mer filosofisk inriktning. Det ska också bli intressant att se om de tänker fortsätta på samma historia i nästa spel/expansion, eller om det blir något annat i samma värld.

Det känns dock som att det finns en del kvar i spelet som man inte kunde uppleva p.g.a. de val man var lov att göra i spelet, så det blir nog att spela igenom det igen någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Sådär, då har jag tagit mig igenom PoE.

oj redan, är fortfarande i act 1, är mest fast i loading screens nuförtiden men de ska fixa det som tur! http://forums.obsidian.net/topic/73986-chanter-rime-and-frost-traps-get-saved-causing-mobileobjectssave-to-grow-out-of-control/

råkade också sälja min rymdgris, vet inte vilken säljare som har den nu ...som tur kan man ha olika pets

Permalänk
Skrivet av perost:

Sådär, då har jag tagit mig igenom PoE. Storyn blev mer och mer intressant ju längre spelet fortskred, men slutet kändes nästan lite kort. Förutom eftertexterna då, som listade samtliga 70000 backers Jag började nästan få lite Torment-vibbar i slutet faktiskt, men då var det i princip redan över. Det blir väl att vänta på Tides of Numenera för att få lite mer filosofisk inriktning. Det ska också bli intressant att se om de tänker fortsätta på samma historia i nästa spel/expansion, eller om det blir något annat i samma värld.

Det känns dock som att det finns en del kvar i spelet som man inte kunde uppleva p.g.a. de val man var lov att göra i spelet, så det blir nog att spela igenom det igen någon gång.

Får man fråga hur många timmar det tog? Endless Paths kör jag igenom nu enormt!

Raedrics Hold buggades sig för mig. Kan inte klara questen. Patchen ska komma denna veckan.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Raedrics Hold buggades sig för mig. Kan inte klara questen. Patchen ska komma denna veckan.

Om det är den dolda dörren du inte kan öppna, går det att glitcha sig igenom. Tryck dig mot väggen tills fog of war försvinner från andra sidan, och gå in i trappan som finns på andra sidan väggen tillräckligt nära dig. Gå ned trappan du just gick upp genom, så är du nu över.

Är det ett annat problem, och den väggen gick att få upp på något sätt råkade jag glitcha mig igenom först...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Får man fråga hur många timmar det tog?

43 timmar enligt Steam. Då har jag inte gjort någonting med Durance, Hiravias eller Kana Rua. Tänkte köra med dem nästa gång jag spelar istället. I övrigt har jag nog gjort det mesta, och nådde level 12 med alla karaktärer nånstans i mitten av akt 3. Jag verkar dock ha haft tur med buggar. De enda spelförstörande buggarna jag träffat på är Ogre-druiderna som kör nån insektsmagi som inte försvinner, och några Hylea-präster i Oldsong som tonade ner skärmen till svart och sen stack innan de återställt den.

Permalänk

Jag är på act3 nu och har spelat 25 timmar. Tycker act2 var lite tråkig pga av alla quest i staden annars var det kul det man spelade runt omkring. Act3 börjar ute igen och det är mycket roligare.Har inte haft några allvarliga buggar bortsett från ett där mina gubbar självmant byter till second weapon:( Riktigt kul när wizard springer in bland en stor klump med melee enemys och ställer sig framför min paladin och fighter. Man slipper dock plågas för länge då han dör som en fluga LOL

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av buchno:

Om det är den dolda dörren du inte kan öppna, går det att glitcha sig igenom. Tryck dig mot väggen tills fog of war försvinner från andra sidan, och gå in i trappan som finns på andra sidan väggen tillräckligt nära dig. Gå ned trappan du just gick upp genom, så är du nu över.

Är det ett annat problem, och den väggen gick att få upp på något sätt råkade jag glitcha mig igenom först...

Dödar killen men quest-loggen uppdateras icke. Ska fixas i patchen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Nu är det påsk!
Inget jobb, indragna pendeltåg, helt enkelt, speldags!

Skall man köpa på Steam eller GOG?
GOG är alltid nice, men vi delar på ett par olika datorer här hemma, så att ha sparningarna via Steam Cloud vore riktigt praktiskt.
Funkar molnsparning bra?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Startade upp med en Monk igår, men tänkte börja om idag men har oerhört svårt att bestämma mig för klass. I det stora hela spelar det väl ingen större roll med tanke på att man har companions, men vill ha något som känns kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

GOG är alltid nice, men vi delar på ett par olika datorer här hemma, så att ha sparningarna via Steam Cloud vore riktigt praktiskt.

En av de främsta anledningarna till att köpa spel via GOG är väl att de är fria från DRM. Men PoE via Steam har ju ingen DRM, så det är ingen fördel för GOG i detta fall. Steam har dock en fördel när det gäller uppdateringar, achievements, etc. Jag valde i alla fall att köpa via Steam p.g.a. de fördelar som Steam-klienten ger, även fast jag gillar GOG väldigt mycket. Huruvida molnsparning fungerar kan jag dock inte säga.

Edit: Men sen ser man sånt här, och börjar fundera på om inte GOG är värt det extra besväret ändå

Permalänk
Avstängd

Började med Pillars of Eternity idag. Helt ok. Känns lite som första Dragon Age eller Diablo.

Blev en Elf Hunter med Lion companion för mig. Har inte spelat så långt än. Har wipat några gånger redan och det känns kul. Trevligt med spel som inte idiotförklarar spelaren (press X to pay respects) eller håller en i handen hela tiden.

Ser framemot 1.03 patchen. Lite glitchigt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Skaffade PoE igår, och även om jag bara har spelat 3-4 timmar så är jag såld.

Som en riktigt stor Baldur's Gate-fantast (hint: mitt nickname) så verkar detta spelet vara precis det som jag har väntat på de senaste 10 åren. Spelet hade "lika gärna" kunnat heta BG3 och jag hade gått med på det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa spelet tycker jag man ska köpa det direkt från Obsidians hemsida så att 100% av pengarna går till dom, sen får man välja var man vill ha key.

http://eternity.obsidian.net/

Kickstartade spelet själv, ska redan bokat expansionen via deras sida med.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Min främsta kritik än så länge mot det här spelet är att Rogues är en mer eller mindre trasig klass.

1) Alla kan med tillräckligt hög Perception upptäcka fällor och dolda gångar/fack, etc.
2) Alla kan med tillräckligt hög Mechanics desarmera fällor och låsa upp lock.
(Detta är inte nödvändigtvis något dåligt i sig, men det tar bort en stor del av den klassiska roguens utility i gruppen.)

3) Att hela partyt stealthar/unstealthar, gör att Backstab blir den sämsta talenten någonsin, då det antingen innebär att din Rogue kommer stealtha in mitt bland fienderna och dra en Backstab, för att sen stå mitt i smeten när combat börjar (och därmed omgående bli slagen till en röd sörja), eller att din Rogue aldrig kommer kunna backstabba någon, då roguen dras ur stealth trots att sword&bord-krigaren startar combat... 50 meter bort.

Sneak-attack har dom implementerat bra, men jag väntar nog med att spela min Rogue-PC tills/om dom fixar framförallt så att rogues can stealtha oberoende av gruppen. Att spela range-rogue verkar fungera ganska bra, men att spela melee-rogue just nu känns riktigt klumpigt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Min främsta kritik än så länge mot det här spelet är att Rogues är en mer eller mindre trasig klass.

1) Alla kan med tillräckligt hög Perception upptäcka fällor och dolda gångar/fack, etc.
2) Alla kan med tillräckligt hög Mechanics desarmera fällor och låsa upp lock.
(Detta är inte nödvändigtvis något dåligt i sig, men det tar bort en stor del av den klassiska roguens utility i gruppen.)

3) Att hela partyt stealthar/unstealthar, gör att Backstab blir den sämsta talenten någonsin, då det antingen innebär att din Rogue kommer stealtha in mitt bland fienderna och dra en Backstab, för att sen stå mitt i smeten när combat börjar (och därmed omgående bli slagen till en röd sörja), eller att din Rogue aldrig kommer kunna backstabba någon, då roguen dras ur stealth trots att sword&bord-krigaren startar combat... 50 meter bort.

Sneak-attack har dom implementerat bra, men jag väntar nog med att spela min Rogue-PC tills/om dom fixar framförallt så att rogues can stealtha oberoende av gruppen. Att spela range-rogue verkar fungera ganska bra, men att spela melee-rogue just nu känns riktigt klumpigt.

Började igår och hann köra 2-3 timmar, som rogue, men kör ranged... Om du skulle välja en annan klass vad hade du kört som då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Funkar molnsparning bra?

Det här är kanske överspelat nu, men ja, för mig funkar molnsparningen bra.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Min främsta kritik än så länge mot det här spelet är att Rogues är en mer eller mindre trasig klass.

1) Alla kan med tillräckligt hög Perception upptäcka fällor och dolda gångar/fack, etc.
2) Alla kan med tillräckligt hög Mechanics desarmera fällor och låsa upp lock.
(Detta är inte nödvändigtvis något dåligt i sig, men det tar bort en stor del av den klassiska roguens utility i gruppen.)

3) Att hela partyt stealthar/unstealthar, gör att Backstab blir den sämsta talenten någonsin, då det antingen innebär att din Rogue kommer stealtha in mitt bland fienderna och dra en Backstab, för att sen stå mitt i smeten när combat börjar (och därmed omgående bli slagen till en röd sörja), eller att din Rogue aldrig kommer kunna backstabba någon, då roguen dras ur stealth trots att sword&bord-krigaren startar combat... 50 meter bort.

Sneak-attack har dom implementerat bra, men jag väntar nog med att spela min Rogue-PC tills/om dom fixar framförallt så att rogues can stealtha oberoende av gruppen. Att spela range-rogue verkar fungera ganska bra, men att spela melee-rogue just nu känns riktigt klumpigt.

Det finns spells för att dra tillbaka sina gubbar till sig, afaik. Bara för att man är en rogue så betyder det inte automatiskt att man är utbildad till låssmed och en riktigt trapper.

Det är just det som är bra med PoE, att man BEHÖVER INTE ha med EXAKT rätt party för att ta sig vidare eller förbi vissa moment. Allt funkar, även med 6st klottrare antar jag.

Rekommenderar iaf att man spelar nån gång igenom med enbart karaktärerna man hittar efter vägen som vill hänga med. Annars missar man en hel del roligt gibberish, speciellt Edér är en ganska härlig typ.

Är inne på 68h i spelet iaf. Vet inte om den nu räknar in tiden man har tabbat ned spelet för annat men, i vart fall så var de där €41 för champion edition helt klart värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Började igår och hann köra 2-3 timmar, som rogue, men kör ranged... Om du skulle välja en annan klass vad hade du kört som då?

Jag rerollade till glaskanons-barbar, och har haft rätt kul hittills.

Ranged Rogue verkar dock funka riktigt bra - bry dig inte om att specca Backstab bara.

Skrivet av GooGeL:

Det finns spells för att dra tillbaka sina gubbar till sig, afaik. Bara för att man är en rogue så betyder det inte automatiskt att man är utbildad till låssmed och en riktigt trapper.

Det är just det som är bra med PoE, att man BEHÖVER INTE ha med EXAKT rätt party för att ta sig vidare eller förbi vissa moment. Allt funkar, även med 6st klottrare antar jag.

Som jag skrev så tycker jag inte nödvändigtvis att det är "dåligt" att alla karaktärer kan upptäcka fällor/dyrka lås/lägga ut fällor, däremot tycker jag att stealth-mekaniken fungerar riktigt dåligt för närstridsrogues. Det finns ingen logik i att din Stealth 10 rogue 20 meter bort blir upptäckt bara för att plåtnicklas med 0 i Stealth chargar in i strid.

Visst finns det teleportspells och några invis-abilities (med betoning på "några"), men då blir det imo så mycket management bara för att roguen ska få till backstab, att jag tycker man lika gärna kan köra någon annan melee-dps istället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

43 timmar enligt Steam. Då har jag inte gjort någonting med Durance, Hiravias eller Kana Rua.

Oj, du måste ha spelat väldigt fort eller missat en hel del.

Har nu själv spelat ca 45 timmar (har gjort Endless Paths), och är inte ens klar i zonen där man träffar Grieving Mother, och har inte varit i någon av zonerna öster om den - så har en hel del kvar att spela igenom. Tror t.o.m. jag är kvar i Act 1.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Hur funkar det med experience från strider? Vissa monster tycks inte ge XP alls?

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....