Permalänk
Medlem

comhem vs bredbandsbolaget

Flyttar 18:e maj, har dessa att välja mellan!
Vilken ska man välja? Spelar mest spel, laddar ner lite då och då.

Det gäller fiberlina. När jag väl valt operatör - ska man ringa 2-3 veckor innan jag flyttar in? Eller får man det mer eller mindre direkt man ringer?
mvh

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

alltså är det fiber har jag för mig att dom kan dra igång det direkt. Annars kanske du får vänta på inloggningsinformation bara och det tar max arbetsdagar. Fråga i telefon, när jag beställde 100/100 från BBB fråga jag om dom kunde sätta igång det direkt om jag signa dom, och det kunde dom.

Permalänk
Medlem

Fiber från BBB alla dagar i veckan, vet inte hur mycket strul med usel ping och dåliga modem jag upplevt med comhem genom åren, skulle jag flytta är ett krav att det inte bara finns comhem i kåken så att man kan undvika det

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Haft comhem och Tele2. Coax samt fiber.
Skulle välja fiber framför comhem coax alla dagar i veckan, just för att du slipper comhem netgear cg-xxxx modem eller vad för slags skräp dom använder idag.
Bredbandsbolaget har dock i dagsläget överlägset längre väntetider v.g supporten. Däremot behöver man sällan ringa deras support, comhem kan man ringa och bråka med lite då och då pga driftstörningar och annat kul.

Mina 5-cent.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

I dagsläget så skulle jag nog välja Comhem över BBB. Är du säker på att det är fiber, låter lite skummt om du bara kan välja mellan BBB och Comhem, om det nu skulle handla om att det är ett tidigare Tele2 nät som BBB tog över skulle jag absolut inte ta BBB, verkar vara fruktansvärda problem där.

Permalänk
Medlem

Pest eller kolera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Flyttar 18:e maj, har dessa att välja mellan!
Vilken ska man välja? Spelar mest spel, laddar ner lite då och då.

Det gäller fiberlina. När jag väl valt operatör - ska man ringa 2-3 veckor innan jag flyttar in? Eller får man det mer eller mindre direkt man ringer?
mvh

Skrivet av Gaist:

Pest eller kolera...

Precus så, pest eller kolera. Produkten ska vara likvärdig så kan bara dela personliga erfarenheter. Jag skulle aldrig någonsin välja BBB även om jag fick betalt för det.

Permalänk
Medlem

Jag har kört fiben via bbb i 3 år nu och aldrig haft ett enda problem... Och då menar jag aldrig...

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Om det är Comhem genom tv-uttaget(koax) så välj Bredbandsbolaget fiber.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Vart har ni fått coax ifrån? TS skriver ju "Det gäller fiberlina"
Comhen har levererat bredband via TP-uttag (fiber) länge nu.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Avstängd

har kört fiber via BBB i ca 15 år, hur bra som helst!

Permalänk
Medlem

Just nu Comhem då BBB verkar ha sagt upp all sin kundtjänst personal.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Rätt nöjd med min senaste upgrade/downgrade jag gjorde hos BBB, gick från 100/100 till 250/10 och får nu en 30kr billigare faktura varje månad samt 3x nerladdnings hastighet.