Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Findecanor:

Bara så du vet: symbolen du satt på fronten och på disken står för "Farlig smitta" (Eng: "Biohazard"), inte "Radioaktivitet".

Det vet han nog med tanke på att det även står Biohazard på den.

Trevligt bygge hursom! Övervägt ett galleri med det färdiga resultatet?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Bara så du vet: symbolen du satt på fronten och på disken står för "Farlig smitta" (Eng: "Biohazard"), inte "Radioaktivitet".

Vet att den gör det.
Dock så föredrar jag looken av biohazard märket framför radioaktivt märket.
Biohazard kan vara farliga ämnen. eller en fara för mänskligheten.

"refer to biological substances that pose a threat to the health of living organisms, primarily that of humans. This can include medical waste or samples of a microorganism, virus or toxin (from a biological source) that can affect human health. It can also include substances harmful to other animals."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det vet han nog med tanke på att det även står Biohazard på den.

Trevligt bygge hursom! Övervägt ett galleri med det färdiga resultatet?

Har tänkt lägga upp ett galleri men det kommer när jag har bytt reservoar och vätska, vill ha den så perfekt som möjligt när jag lägger upp galleriet

Permalänk
Medlem

En snygg detalj hade varit om du målade mitten på fläktarna gula också och kanske några av bladen så du får varningsskylten för radioaktivitet. Kanske svårt att få det att bli det när det snurrar men ia lla fall när datorn är avsängd:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

En snygg detalj hade varit om du målade mitten på fläktarna gula ochså och kanske några av bladen så du får varningsskylten för radioaktivitet. Kanske svårt att få det att bli det när det snurrar men ia lla fall när datorn är avsängd:)

Bra idé! kanske händer senare

Permalänk
Medlem

Snyggt som tusan. Hade det varit min maskin hade jag skrivit Tjernobyl på ryska (Чернобыль) samt kört märket för radioaktivt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Bara så du vet: symbolen du satt på fronten och på disken står för "Farlig smitta" (Eng: "Biohazard"), inte "Radioaktivitet".

Tja på disken tycker i alla fall jag är okej.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ser fint ut hoppas den inte smälter och gör en Chernobyl till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brolaugh:

Ser fint ut hoppas den inte smälter och gör en Chernobyl till

Man får hoppas!
kul att du gillar projektet!

Permalänk
Medlem

Nu är systemet omgjort och bilderna är uppe!

Permalänk
Medlem

Jäklar va snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Vet att den gör det.

Biohazard kan vara farliga ämnen. eller en fara för mänskligheten.

"refer to biological substances that pose a threat to the health of living organisms, primarily that of humans. This can include medical waste or samples of a microorganism, virus or toxin (from a biological source) that can affect human health. It can also include substances harmful to other animals."

Radioaktivitet har inget med "biological substances" att göra.

Snygga färger men jag tycker att Biohazard märket förstör något fruktansvärt.
Kanske för jag jobbar med kärnkraft så blir helheten helt skev när en helt felaktig symbol dyker upp med texten Chernobyl.

Ska du ha Biohazard kanske texten ska ändras till "Ebola"...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Radioaktivitet har inget med "biological substances" att göra.

Snygga färger men jag tycker att Biohazard märket förstör något fruktansvärt.
Kanske för jag jobbar med kärnkraft så blir helheten helt skev när en helt felaktig symbol dyker upp med texten Chernobyl.

Ska du ha Biohazard kanske texten ska ändras till "Ebola"...

Har ej sagt att radioaktivitet har något med Biohazard att göra, har sagt att jag valde att använda denna logo istället då jag tycker den passar bättre MED TANKE PÅ vart den sitter (hårddisken)
Som i biohazard(fara för mänskligheten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Har ej sagt att radioaktivitet har något med Biohazard att göra, har sagt att jag valde att använda denna logo istället då jag tycker den passar bättre MED TANKE PÅ vart den sitter (hårddisken)
Som i biohazard(fara för mänskligheten)

Näe men med texten Chernobyl så tänker nog alla på en enda sak... radioaktivitet och härdsmälta.
Var bara det jag menade... känns lite "fel"

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Näe men med texten Chernobyl så tänker nog alla på en enda sak... radioaktivitet och härdsmälta.
Var bara det jag menade... känns lite "fel"

Förstår hur du tänker, tyckte att Chernobyl passade bra då datorn kändes lite radioaktiv med min förra loop då det var lite limegrön vätska. Nu har jag såklart bytt men jag tycker att biohazard loggan passar väldigt bra på min hårddisk.
liten "pun" eller vad man ska kalla det, tack för feedbacken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Jäklar va snyggt.

Tack!

Permalänk
Medlem

Snyggt med metallen på fläktarna kanske ska fixa gula led istället för blåa ?

Visa signatur

|-|MotherboardMSI Z97-S02 INET EDITION ATX|-|GPU MSI GeForce GTX 760 Gaming OC 4GB|-|CPU Intel Core i7-4770 Processor|-|Case Corsair Carbide SPEC-01|-|CPU Cooler be quiet! Dark Rock 3|-|PSUEVGA 500W Power Supply|-|HDD Toshiba Desktop Internal Hard Drive - 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse004:

Snyggt med metallen på fläktarna kanske ska fixa gula led istället för blåa ?

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, har en VIT led slinga i toppen av chassit.

Permalänk
Avstängd

Skulle varit snyggare utan chernobyl-texten och biohazard-märket...blir lite p12-varning på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, har en VIT led slinga i toppen av chassit.

Precis, det han såg var tydligen kamerans förvrängning av vitt till blått.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Påskmust:

Hej, jag är killen med hatten som fotade din build på Dreamhack Summer 2015, och jag ville bara säga att jag fullständigt avgudar Project Chernobyl. Jag har aldrig sett en coolare build med ett chassi från Corsairs D-serie, det trots att jag föredrar nVidia över AMD. Det sista jag har att säga är att jag, om du nånsin skulle tröttna/tappa intresset/börja på ett annat bygge och strunta i den här, skulle vilja köpa Project Chernobyl. Kosta vad det kosta vill. Ha det så bra och lycka till!

Kul att du gillar bygget! Har faktiskt tankar på att sälja det mot sommaren så vi kan nog snacka om det!

Permalänk