Skillnaden mellan dessa 2 grafik kort?

Permalänk
Avstängd

Skillnaden mellan dessa 2 grafik kort?

Första : länk
Andra länk

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ja det går ju faktiskt väldigt enkelt läsa sig till där eftersom specifikationerna är utskrivna.
Det är 2 olika märken med 2 olika kylare, EVGA har högre klockfrekvens på både minne och gpu och högre boostclock.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaggarN:

Första : länk
Andra länk

Tack på förhand!

MSI är verkligen klockrena och deras Twinfrozr kylare låter verkligen komma till sin rätt.
EVGA är väl premiummärke när det kommer till Nvidia. Det är väldigt svårt att välja mellan dessa två då båda är fruktansvärt bra.
Men jag skulle ha valt EVGA i ditt fall.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Jag var helt inställd på MSI-kortet själv när jag valde delar till datorn och så dök den nya EVGA-modellen upp. Efter att ha läst många användarrecensioner på Newegg, så kom jag fram till att EVGA verkat rätta till det de gjorde fel med den tidigare modellen, 2974, på denna. Det som sålde mig var dock att många användare av MSI-korten skrev att detta bågnade något då det saknar backplate och även om det inte verkat påverkat prestandan, så det lät inte optimalt i mina öron. Även EVGAs kort saknar backplate (tror du måste köpa FTW-varianten för att få en backplate), men det verkar som att kylaren stabiliserar kortet så det inte bågnar under sin egna tyngd i alla fall.

Spoltjut verkar korten alla vara mer eller mindre drabbade av oavsett tillverkare, så håll tummarna för att du får ett utan eller att v-sync fixar det eventuella problemet.

Jag valde alltså det EVGA-kortet du länkat till p.g.a. vad jag tidigare nämnt + att det var billigare och efter att ha registrerat det hos EVGA, så får man dessutom sammanlagt 5-års garanti. Jag tror dock du blir nöjd oavsett vilket du väljer.