Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Visst hackar det när man särskilt ska kolla kartan och markera osv? Så är det för mig, drygt.

Ja man får ofta klicka som en galning för att sätta dit en waypoint. Men det kommer fixas via en patch som säkerligen kommer inom några dagar!

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Avstängd

Går det att föra över pengar mellan de olika karaktärerna i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Tydligen någon som kommit på en lösning att komma förbi detta. Har inte ens lyckats starta spelet så vet ej om det funkar.

Guys, its one road in the first car mission that is broken. But you cant avoid it. I even tried it a couple of time in safe mode. If any of you find a way to drive fast enough let me know.
It is the road after you went on the mountain. I took another road which is no problem. Only when I merge in that road I get the ZLIB!! By the way Online Jobs is working for me.

Är det när man kör Franklin för första gången? För den funkade för mig. Har dock ett annat problem och det är att varje gång jag startar GTA V så kommer den in i Online och när jag ändrar grafikinställningar för Singleplayer så står det att jag måste starta om för att det ska fungera och när jag gör det så går inställningarna tillbaka dit dom var från början

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag förhandsbokade spelet från webhallen istället för att köpa spelet direkt från steam, nu när jag märker att jag inte kan aktivera spelet på steam. Damn! Aja, det får bli dubbelköp helt enkelt.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag beställde en fysisk kopia från spelbutiken.se i början av April för att jag skulle ha den i lådan idag när det släpps. Tror ni jag fått det?
Ska man ha spel på relasedagen, köp inte från spelbutiken.se.

Jag fick mitt från spelbutiken så ingen ond skugga över de, aldrig haft några problem.
Gäller kanske att inte bo 100 mil norr om Stockholm bara?

Permalänk
Medlem

Inga ord beskriver hur besviken jag är fick en gamestopper så drog repair på spelet och nu startar inte skiten . Jävligt lyckad repair av Rockstar efter att man blivit straffat av deras kassa servrar kommer detta. Fan ska man göra nu ? Rockstar riktiga bluffare

Tycker du jag överdriver? Satt och tanka 65 GB i 100 kb/s och sen krashar spelet i ett mission och nu måste jag tanka ner 65 gb igen inget att vara frustrerad över va? You failed me again rockstar

Dold text
Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

de ska komma automatiskt när du väl skapar ett rockstar konto och är i spelet så ska de komma.

Har spelat nästan 10% och har inte fått det än..

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shelter:

Har märkt att spelet ser snyggare ut om man stänger av Depth of Field tycker jag, blir så suddigt med det på. Men det kanske är en smaksak.

Tack för tipset, har suttit och stört mig på suddigheten som man alltid såg en bit framför sig och fundera på om det fanns nån inställning för det, en smaksak som sagt men detta är mycket skönare tycker jag

Skrivet av peji89:

Har spelat nästan 10% och har inte fått det än..

Köpte du via steam? fick först inte heller några cash, men sen kolla jag min mejl och hade fått ett aktiverings mejl från rockstar soical hub i den som jag aktivera då sen nästa gång jag logga in fick jag cashen. Så om du ny regga dig på soical hub och inte kollat mejlen så kanske det kan vara en lösning.. annars vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Få se om jag förstått allt nu..

500K är för SP..
Resten är för MP..
Du får SP pengarna varje gång du startar ett nytt spel..
MP pengarna delas i samma "bank" i rockstar social club kontot, alltså delar alla MP karaktärer dem pengarna?

Med bilar, kan man ta bort bilar man lagt tracer på?

Permalänk
Medlem

Funkar som det ska för mig nu, så sjukt nice! Får justera grafiken imorgon, men är det någon som vet var man sätter på så att man ser hur mycket videominne som används hela tiden?

Permalänk
Medlem

laddat ner patchen på 5Gb i 8h och nu blev den klar eller ja det står ju RETRY... faaak

finns inte datan någonstans eller kan man ladda om de sista Mb tro?

finns det någon med en lösning?

Visa signatur

CPU: I5 3570K / GPU: Asus GTX 680 DC2 OC / Motherboard: MSI Z77-GD65 ATX / RAM: Corsair 16GB CL10 1600MHz Vengeance LP / SSD: Intel 320 180GB / Chassi: Cooler Master Black & White / PSU: FSP Aurum 650W 80+ Gold / HDD: WD Green 500GB

Permalänk

Vad ni än gör och vad för slags dator ni har, se till att ha Shadow Quality på Very High och Detailed Shadows på On.

Det gör så sjukt stor skillnad. Det tillsammans med Grass på Ultra bidrar mest till hur spelet ser ut.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

Jag har problem med sli, när ja kör på 1 970 så går de stabilt men när man aktiverar sli så laggar de som tusan

Visa signatur

I7 3770K 4,3GHZ, 970 ssc SLI, Z77 Sabertooth 16gb Vengance, hx1000i, ASUS pb27q 2560x1440

Permalänk

*Får en invite* *accepterar direkt* "Session full" *Får stirra på en loading screen i 2 minuter" *repeat* Ungefär hur GTA online känns Seriöst, måste vara något fel med laddningstiderna, är typ 30 gångers så långa som i singleplayer...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Känslan när man knäpper helikopterchauffören rakt i skallen. <3

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk

För er som köpt spelet i butik, var hitta ni eran cd key? Har en polare i DK som säger han inte fått någon manual och ingen key, han hittar den inte i boxen, inte bakom skivorna, inte på skivorna eller någonstans...

Anyone got an idea?

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

Okej från ingenstans kraschar mitt spel så fort jag går in i fullscreen... Får upp ett felmeddelande som föreslår att jag ska installera om spelet om problemet kvarstår...jo tjena, det kommer ju hända...

EDIT: När fullscreen väl bestämmer sig för att fungera igen så ligger jag kostant på 15FPS, efter att ha haft 60-80FPS konstant. Märker att Vsync är påslaget igen, så stänger av det; Krash. I'm confused...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Fuuuuck, nu verkar min dator ha dött.

Första datorn på SweC som dräps av GTA 5?

(såklart inte hela datorn dött, men nån komponent lär vara rökt, ingen signal till nån av skärmarna vid boot)

fick kallsvettningar innan. fick bluescreen... Men datorn hoppade igång, *pjuh*
hur går det för dig?

Skrivet av polanski:

Samma här, 55GB tog ca 8 timmar, väntar på de sista 5GB som hittils kommit 800MB på 2 timmar. 100/100 fiber.

100/100 och kunde spela 01:16 efter lansering, Pre-load dagar innan och F5 kl 01

Skrivet av peji89:

Har spelat nästan 10% och har inte fått det än..

nu när du säger det så, undra om jag fått det.. Kan vara så att det är en karaktär som har alla pengar?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Okej från ingenstans kraschar mitt spel så fort jag går in i fullscreen... Får upp ett felmeddelande som föreslår att jag ska installera om spelet om problemet kvarstår...jo tjena, det kommer ju hända...

EDIT: När fullscreen väl bestämmer sig för att fungera igen så ligger jag kostant på 15FPS, efter att ha haft 60-80FPS konstant. Märker att Vsync är påslaget igen, så stänger av det; Krash. I'm confused...

Jo mitt kraschade också i början. Problemet var att i menyn kunde jag bara välja den obskyra upplösningen 1914x1080. Men när jag lägt G-gorce Experience (GFE) ställa in upplösningen åt mig till 1920x1080 blev det riktigt och spelet har inte kraschat igen. Dock inte riktigt nöjd med 25-40 FPS i bilen, Pilot-läge, så kommer försöka finslipa GFE- inställningar. Går jag omkring får jag dock runt 60-70 FPS.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

Frågan är då, har du saphire kort?

Nej jag har inte saphire kort. Vrf skulle det göra skillnad? Jag har en Gigabyte och den andra är en MSI kort.

Permalänk
Medlem

Blev klart överraskad hur bra detta spel flyter på min åldrade rigg, i7 920 + gtx 750 ti. Har klarat mig från buggar ännu, inga problem i början men kanske var för att jag körde raka vägen utan att testa gränserna vart man kan åka som brukligt är. Dock bara spelat så långt att man fått två karaktärer att välja mellan. Det är så lätt att falla tillbaka i träsket och inte få något gjort efter att man kommit ur lasarettet.. "nu ska jag börja ett nytt liv.. först en bil.. ojdå kom du ivägen.. krasch med en annan, oops, en stjärna.. äh det löser sig, ojdå en till... osv!" Nu gäckar vi snuten!" Resten är historia..

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Spelet laggar som helvite när man kör bil ! I början av spelet så flöt det på huuuur bra som helst, men nu är det ospelbart? Och det verkar lagga ju mer jag ställer ner grafiken ?? Kör just nu på allt max förutom texture på medium och den under texture vae den nu hette. Dessa 2 kan jag ej ändra då mitt grafikkort inte har GB nog för det.. Någon som också har detta problemet och har en lösning? Laggar speciellt otroligt mycket när man kör bil. Kanske är så att världen laddas otroligt segt?

Kan tillägga att jag ej installerat senaste grafikdrivrutin ännu om det skulle fixa problemet? Frustrerande iallafall när man kämpat med installationen i över 5 timmar....

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JagdKatzen:

Det tillsammans med Grass på Ultra bidrar mest till hur spelet ser ut.

Den sistnämnda inställningen bidrar också till 40FPS "Ute på landet" för mig med övriga inställningar så tack men nej tack
Kanske om de optimerar det i framtiden men just nu för det vara last gen "Normal"-gräs, vill vara så nära mina kära 120FPS som möjligt!

Skrivet av Lasergurka:

Okej från ingenstans kraschar mitt spel så fort jag går in i fullscreen... Får upp ett felmeddelande som föreslår att jag ska installera om spelet om problemet kvarstår...jo tjena, det kommer ju hända...

EDIT: När fullscreen väl bestämmer sig för att fungera igen så ligger jag kostant på 15FPS, efter att ha haft 60-80FPS konstant. Märker att Vsync är påslaget igen, så stänger av det; Krash. I'm confused...

Fungerar windowed borderless som det ska då?
Ger exakt lika bra "kvalitet" som fullscreen ändå så om det fungerar som det ska för dig är ju det bra under tiden men det kanske du redan provat?

Skrivet av EMM386:

Spelet laggar som helvite när man kör bil ! I början av spelet så flöt det på huuuur bra som helst, men nu är det ospelbart? Och det verkar lagga ju mer jag ställer ner grafiken ?? Kör just nu på allt max förutom texture på medium och den under texture vae den nu hette. Dessa 2 kan jag ej ändra då mitt grafikkort inte har GB nog för det.. Någon som också har detta problemet och har en lösning? Laggar speciellt otroligt mycket när man kör bil. Kanske är så att världen laddas otroligt segt?

Kan tillägga att jag ej installerat senaste grafikdrivrutin ännu om det skulle fixa problemet? Frustrerande iallafall när man kämpat med installationen i över 5 timmar....

Det är inte riktigt en bugg eller så utan det är helt enkelt jobbigare för hårdvaran att rendera världen när du flyger fram snabbt som vinden, inget mer med det
Så har det varit för konsolerna också, de flesta dropsen sker vid körning av fordon.
Det som skulle göra mest skillnad för prestandan här skulle nog vara "Distance Scaling" som avgör hur långt bort du renderar saker i världen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hade 2,5 gig kvar av patchen igår kväll när jag gav upp. Startade datorn imorse och patchen var nedladdad o klar????? Ja ja, spelat igenom prologen innan jobbet 😊

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

hmm, blir galen snart.
När jag startar spelet så startar det i windowed mode. Ändrar upplösning och då blir rutan olika stor.
Väljer fullscreen och skärmen blir svart i några sekunder och sen är det windowed mode igen.

Testat reparera installationen, installerat nyaste drivrutinerna, inaktiverat SLI, testat olika upplösningar men inget hjälper fan..
Vägrar ju spela i windowed mode.. Någon som har något knep?

När jag googlar får jag bara upp "Går det att spela Gta4 i windowed mode?" "Vill du spela GTA4 i windowed mode" och liknande träffar.

Pl0x helf...

Edit: Hittade problemet efter lite sökande i steams forum.
Inaktivera/avsluta Teamviewer så funkade fullscreen igen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Uzanar;15352059

Det är inte riktigt en bugg eller så utan det är helt enkelt jobbigare för hårdvaran att rendera världen när du flyger fram snabbt som vinden, inget mer med det
Så har det varit för konsolerna också, de flesta dropsen sker vid körning av fordon.
Det som skulle göra mest skillnad för prestandan här skulle nog vara "Distance Scaling" som avgör hur långt bort du renderar saker i världen.[/QUOTE]

Det laggar så fort jag börjar köra sakta med bilen också Men jag ska testa dra ner distance scaling sen när jag kommer hem och även installera senaste grafikdrivrutinen, hoppas att det löser sig då. Men hur mycket ska jag dra ner distance scaling innan det ser förjavligt ut ?
Kan förövrigt gå runt i staden i runt 50-70 fps, men vid snabba rörelser så laggar det till. Även lite konstigt att det laggar mer när jag ställer ner grafiken, och spelet blir faktiskt jävligt fult då också...

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Skulle länka mitt PSN på Rockstar Social Club och råkade givetvis länka fel. Nu när jag unlinkar det och ska linka ett nytt så linkar den bara ihop med det jag skrev in innan. Någon som vet hur jag kan ändra linkade PSN? Har inte hittat några svar på Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Funkar som det ska för mig nu, så sjukt nice! Får justera grafiken imorgon, men är det någon som vet var man sätter på så att man ser hur mycket videominne som används hela tiden?

Använd MSI Afterburner så får du reda på allt om hur grafikkortet beter sig!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Om någon får crash efter ca 5 minuter så gå in i GTA mappen och ställ in att köra launchern och exe som administratör.. (Jag kör på steam) Fungerade för mig! Sen fick jag d3d gfx init någonting.. Där fungerade det att klocka ner kortet med nvidia inspector

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Dawidowski:

För er som köpt spelet i butik, var hitta ni eran cd key? Har en polare i DK som säger han inte fått någon manual och ingen key, han hittar den inte i boxen, inte bakom skivorna, inte på skivorna eller någonstans...

Anyone got an idea?

På baksidan av manualen hittar du koden.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K