Tt Esports Ventus X är spelmus för svettiga handflator

Permalänk
Melding Plague

Tt Esports Ventus X är spelmus för svettiga handflator

Den som tampas med fuktiga labbar får ett nytt alternativ när Thermaltakes gamingdivision lanserar en ny spelmus med både ventilation och halkskydd.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser framför mig hur hudflagor, svett och fett bildar en grå gegga i hålen...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

När kommer skrivbordsstolar för svettiga rövar?

Permalänk
Medlem

Kul idé - tills musen är så full i skräp, damm och annat skit som faller ner i den att den låter som en blender.
Ser inte ut att vara nåt filter vid hålen så vitt jag kan se.

Tanken är nog god, genomförandet inte lika bra.

Permalänk
Medlem

Jag är en av dom där personerna som blir kall om händerna när jag lirar. Vart är min värmemus!?

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju mest vara en gimmick. Men ponera att man faktiskt blir extremt svettig i händerna när man lirar.. De där hålen lär ju gunka igen på nolltid alltså. Nej då är det nog bättre att ha en fläkt eller något vid sidan av att kyla av handen med mellan rundorna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koyaanis:

Jag är en av dom där personerna som blir kall om händerna när jag lirar. Vart är min värmemus!?

Skaffa en brud så ska du se att de ordnar upp sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo:ASRock X99M Killer mATX Gaming Processor:Intel i7 5820K@ 4.0Ghz + corsair Hydro H110. Ram:Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE. SSD x2 Raid 0:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB. GPU:ASUS GeForce GTX 980 HDMI 3xDP 4GB . Nätdel:EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär. Chassi:Corsair Carbide Air 240 Vit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Detta verkar ju mest vara en gimmick. Men ponera att man faktiskt blir extremt svettig i händerna när man lirar.. De där hålen lär ju gunka igen på nolltid alltså. Nej då är det nog bättre att ha en fläkt eller något vid sidan av att kyla av handen med mellan rundorna.

Fast fundera på hur du håller musen.

Jag lägger inte handflatan över hålen fullt. Utan snarare vid början(högst upp) vilar jag handen när jag lirar, så det blir en luftspalt mellan.

Vill man ha luftflöde över fingrarna så får man kolla på Black Element Cyclone Edition gaming mouse

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Entusiast

Tror nog mer på detta alternativet isåfall.
https://www.youtube.com/watch?v=6YRSTYLGJNE

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

NY produkt - gammal ide

Kommer ihåg den här snart 15 år gamla modden från metku:

http://metku.net/index.html?path=mods/rottaflekti/index_eng

Visa signatur

Livet, universum och allting...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Jag är en av dom där personerna som blir kall om händerna när jag lirar. Vart är min värmemus!?

Lider av samma problem. Riktigt jobbigt i precisionsspel där jag helt tappar kontrollen över musen, önskar det fanns en mus som värmde jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Fast fundera på hur du håller musen.

Jag lägger inte handflatan över hålen fullt. Utan snarare vid början(högst upp) vilar jag handen när jag lirar, så det blir en luftspalt mellan.

Kan du tänka dig att det finns fler än ett sätt att hålla i musen?

Permalänk
Rekordmedlem

Är det en zombies händer på bilden eller lider han av vita fingrar
Det har väl tidigare gjorts en del möss med fläktventilation ? Jag saknar däremot uppvärmda musmattor men det kan man bygga själv via värmefolie.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så är de lite sena med det här...

Tt esports har ju redan bra produkter!

Dold text

Eller så reser man sig bara upp och slutar spela 10 timmar i sträck.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte felet i hal mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Kan du tänka dig att det finns fler än ett sätt att hålla i musen?

Jo absolut, men gör du själv det, dvs. lägger hela handflatan över lufthålen?

Tyckte idén lät helt skev, men sen provade jag själv hur jag höll min kontorsmus.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Vilka ilands problem vi har... datormöss om är för kalla eller varma.

Vet att problemet existerar, men håller med tidigare talarna om att feta hål i toppen på en mus, inte är en bra ide... var tror de allt skit, svett och damm hamnar???
Varför slutade man fort som attan att använda kul-mus? ju pga allt skit som samlades i rullarna, och dessa nuddade inte ens handen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Jo absolut, men gör du själv det, dvs. lägger hela handflatan över lufthålen?

Tyckte idén lät helt skev, men sen provade jag själv hur jag höll min kontorsmus.

Ja det beror på modellen, på jobbet har jag en Tesoro Shrike, och den ligger mot handflatan så som du menar. Hemma har jag en Logitech G400 som är aningen lägre, då blir det lite luft mellan om jag inte minns fel nu.

Permalänk
Skäggig legend

Så fort det handlar om möss pratar alla om kvinnors framstjärt (fniss).

Jag ser mer problemet att den borde bli äcklig? Samt borde inte hålen täppas igen av handen = inget flöde? - bara under som kanske kittlas lite. Btw, nice hår killen i videon har :/

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xelithium:

Eller så reser man sig bara upp och slutar spela 10 timmar i sträck.

Handsvett vid datorspelande har absolut ingenting med hur länge man spelar. Dem som lider av problemen får det på en gång, dem som inte gör det kan lira ett dygn utan problem.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Går den att rengöra när svett droppar ner i den då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

När kommer skrivbordsstolar för svettiga rövar?

Har funnits länge.

Kostar ~en månadslön men det kan det vara värt?

Herman Miller Aeron

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snachel:

Kommer ihåg den här snart 15 år gamla modden från metku:

http://metku.net/index.html?path=mods/rottaflekti/index_eng

Shit, den kommer jag ihåg.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Har funnits länge.

http://machineoffice.com/wp-content/uploads/2015/02/aeron-cha...

Kostar ~en månadslön men det kan det vara värt?

Herman Miller Aeron

Finns för 89$

Nu pratar vi i-landsproblem Deluxe

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Finns för 89$

Nu pratar vi i-landsproblem Deluxe

"Is that a fan blowing air from your ass, or is that just you?"

Permalänk
Avstängd

haha jag har faktiskt tänkt på de här konceptet sedan ms 3.0 musen var ny satt och tänkte på det igen här om dagen faktiskt!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Ah kör med clawgrip så löser sig problemet.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Jag är en av dom där personerna som blir kall om händerna när jag lirar. Vart är min värmemus!?

Samma här! "Värmemus" hittar du på andra ställen

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Livsnjutare 😎

Wow... va "nytt"

På tiden när det fanns en hemsida som hette "Techsajt.com" var det en kille som hette Oskar, han gjorde ihop mig både en musvärmare (en nyckel med koppartrådlindad runt och pressad mot skalet på musen, samt en kylande mus (en 40mm fläkt och borrade hål i skalet)

Simpla moddar, kostade lika mycket som en dumle-klubba att göra då man ofta redan hade prylarna liggande hemma.

Så, gammal skåpmat, men i ny kartong. Fancy

Edit; hittade nyhetslänken här från Swec faktiskt, daterad 2003-02, amazing

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av snachel:

Kommer ihåg den här snart 15 år gamla modden från metku:

http://metku.net/index.html?path=mods/rottaflekti/index_eng

Var det första jag tänkte på ;D

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm