Permalänk
Medlem

Allt jag laddar ner är långsamt

Hej alla

Jag köpte GTA V nyss och började med att ladda ner clienten från deras hemsida men det står att det tar 3timmar!!!. Jag kolade min internet hastighet det var på 20Mbit/s, det ska vara 100Mbit/s jävligt konstigt.

Men samtidigt så laddade ner min kompis GTA V och det funkade på sekunden att ladda ner clienten så jag frågade han vad han hade för hastighet och då hade han 18Mbit/s, Men ändå gick det så snabbt för honom. Vad kan problemet vara? varför är det så långstam för mig, vad är problemet?

Här är bilden på nedladdningen:

http://sv.tinypic.com/r/5kg5f9/8

Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Ni hämtade nog från olika servrar. Du råkade få en långsammare/mer belastad server än din polare. Testa att starta en till nedladdning och se om den går snabbare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TsExi:

Hej alla

Jag kolade min internet hastighet det var på 20Mbit/s, det ska vara 100Mbit/s jävligt konstigt.

Vart kollade du detta?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ni hämtade nog från olika servrar. Du råkade få en långsammare/mer belastad server än din polare. Testa att starta en till nedladdning och se om den går snabbare.

Man bugar och tackar för det snabba svaret, funkade

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ok, om du bara får ut 20 Mbit är något tokigt. Det är inte så att du eller någon annan hos dig använder bandbredden genom något annat eller att du kör trådlöst?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Ok, om du bara får ut 20 Mbit är något tokigt. Det är inte så att du eller någon annan hos dig använder bandbredden genom något annat eller att du kör trådlöst?

Jag kör via fiber jacket i väggen, sedan använder min familj en box som har alla arabiska kanaler istället för parabol:P, och det körs via internet kabel till fiber jacket i väggen

Permalänk
Rekordmedlem

Vad har ni för router och har du provat att mäta utan att ha den inkopplad ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Testat att bara starta om routern?

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb