MMOne är fritt roterande robotstol för virtuell verklighet

Permalänk
Melding Plague

MMOne är fritt roterande robotstol för virtuell verklighet

En upphängd robotstol med förmågan att rotera i alla led ska ge en rejält övertygande upplevelse av den virtuella verkligheten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Liseberg ftw!

Permalänk
Medlem

Påminner om en flygsimulator jag såg i en arkadhall i Brighton på mitten 90-talet. Där flög man en F-14 eller något liknande. Såg väldigt coolt ut då och ser fortfarande coolt ut!
I första hand lär det ju dock lämpa sig för just arkadhallar och knappast något man kunna ha hemma.

Permalänk
Medlem

Flyga jetplan med den stolen och O R är nog en riktigt häftig upplevelse.

Eller va fan, jag tror alla spel är roliga med den stolen

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Inte långt kvar nu...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

MMOne, riktigt dåligt namn.
Den har ju ingenting med MMO att göra.
Den borde heta VR One istället eller nåt...

Permalänk
Inaktiv

Tänk att spela mechwarrior online i denna. MMMM.

Permalänk
Medlem

Nu börjar VR likna något!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

MMOne, riktigt dåligt namn.
Den har ju ingenting med MMO att göra.
Den borde heta VR One istället eller nåt...

Tror inte alla förknippar MMO med speltypen

Permalänk
Entusiast

Ingår spypåsar?

Permalänk
Hjälpsam

Första tanke var att det är ett snabbt sätt att förlora lunchen :/

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Bättre namn: Vomit Comet.

Tufft, men inget för mig tyvärr med min förbaskade karusellsjuka...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

hur kommer den kosta då? 50k? kommer iallafall inte bli billigt.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av brolle:

Tror inte alla förknippar MMO med speltypen

Vad skulle man annars förknippa MMO med? Jag tror att 99.9% av de som skulle vara intresserade av den stolen förknippar MMO med Massivly Multiplayer Online

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Ingår spypåsar?

Skrivet av Fluf:

Första tanke var att det är ett snabbt sätt att förlora lunchen :/

Men spypåsar nästan krävs för känsliga personer med O R utan MMOne stolen.

Med O R + MMOne så "balanseras" balanssinnet rätt ju

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Visst kommer man kunna komma närmare en perfekt simulering, men än är det långt kvar. Tex, sitter du i ett bilspel och vill accelerera rakt framåt på ett horisontellt underlag så trycks du bakåt i stolen. För att du ska uppleva samma kraft på din rygg här så måste stolen tiltas bakåt - något som säkert kommer kännas konstigt då du inte gör det i spelet. Alternativet är väl kanske att man roteras som i en centrifug med ryggen utåt. Vet dock inte om denna maskin fixar detta och dessutom uppkommer andra problem.
Men, men.. Kul att sådant här utveckas i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

hur kommer den kosta då? 50k? kommer iallafall inte bli billigt.

Tja, gamla utrangerade robotar finns det gott om, men att slänga runt på 100kilo+? Det blir dyrt.. Och tungt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Dold text
Permalänk

Låter nice men inte billigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Vad skulle man annars förknippa MMO med? Jag tror att 99.9% av de som skulle vara intresserade av den stolen förknippar MMO med Massivly Multiplayer Online

Då får man skriva MMOne då och inte MMO? Finns hur många förkortningar som helst som har många betydelser, märkt att vissa förkortningar osv inom data/dator världen används även inom el fast det står för olika saker

Permalänk

Är det bara jag som funderar på hur OR's interna sensorer kommer fungera med detta?
Man måste bygga in så att signalerna från stolen inte reagerar, och att endast input från personens huvud skall reagera..?
Troligtvis därför de inte visade något spel, utan bara en video:/

Tuff idé, svårare att få ner till konsumentnivå dock!

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Konsolgrävare

118kg? Jahapp där sprack min dröm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det lutar mer och mer åt att man måste bygga sig ett litet utrymme för VR-eufori om några år
Inte mig emot!

Permalänk
Medlem

Det skulle vara riktigt häftigt att ha den här stolen samtidigt som man såg på nyaste Star Trek eller nånting tycker jag! Total inlevelse <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

hur kommer den kosta då? 50k? kommer iallafall inte bli billigt.

Billgaste 6DOF platformen jag kunnat hitta går lös på över 100 000 kr.
Denna lär kosta mer eftersom det handlar om en robotarm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

MMOne, riktigt dåligt namn.
Den har ju ingenting med MMO att göra.
Den borde heta VR One istället eller nåt...

Den heter ju heller inte MMO så det är väl klart att den inte har med MMO att göra.
På precis samma sätt som skollov inte har med en sko att göra eller åror inte har med år att göra.

Läser du det MMO-ne eller MM-One?.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av skog1s:

Men spypåsar nästan krävs för känsliga personer med O R utan MMOne stolen.

Med O R + MMOne så "balanseras" balanssinnet rätt ju

Blev lite grön första gången jag testade OR, var bakis, körde rolercoaster och vänliga kollegor lekte med musen så jag blev alldeles yr i bollen, plus upptäckte i samma veva att jag borde ha terminalglasögon... Inte en bra dag men det höll sig nere i alla fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Billgaste 6DOF platformen jag kunnat hitta går lös på över 100 000 kr.
Denna lär kosta mer eftersom det handlar om en robotarm.

Super... man får äta nudlar i tre år får att kunna köpa sånt här.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Jag var på Disney World i Paris för typ 10 år sedan och då hade de nån Star Wars simulator med 3D effekter som var sjukt häftigt! Undrar hur samma simulator ser ut i framtiden! En sån här stol kommer få en att svimma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Då får man skriva MMOne då och inte MMO? Finns hur många förkortningar som helst som har många betydelser, märkt att vissa förkortningar osv inom data/dator världen används även inom el fast det står för olika saker

Absolut, förstår inte vad ditt inlägg har med mitt och göra och varför du citerade mig dock :S

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional