Hjälp med köp av ny DAC/Amp

Permalänk
Medlem

Hjälp med köp av ny DAC/Amp

Hej,
Funderar på att köpa en DAC/Amp combo för användning till min dator(85% musik, 10% spel, 5%filmer). Men har lite svårt att välja, så tänkte kolla om man kan få lite hjälp här...

Mina hörlurar (i ordning av som får mest till minst speltid)
-Sennheiser HD700 (används betydligt mycket mer än de andra när jag sitter vid datorn)
-Beyerdynamic t51p
-Sennheiser ie80
-Sony mdr-1A (skall snart säljas)
-Audio Technica ATH-M50 (skall snart säljas)

Jag kollar just nu i ca 1500-2500kr klassen.
De DAC/Amp combo:n som jag tittar mest på just nu är:
O2-Odac:
Denon DA-300USB:
NAD D1050:

Jag har provat Denon och NAD Amp:arna, och är lite osäker men tror att jag gillar Denon:en lite mer (känns som lite renare ljud men lite fattigare men mer kontrollerad bas). O2+Odac går ju tyvärr inte att prova...

-Vart att nämna är att jag, om några månader, kommer skaffa ett par nya högtalare, antagligen JBL lsr305.

All hjälp uppskattas!

Visa signatur

Define r3 || 3930k || EVGA GTX 780 || 16GB Vengeance || Corsair HX750W || Samung 840 Evo 500GB + Corsiar Force 120GB + Samsung 840 250GB HDD 2x WD Blue 1TB + Seagate 2TB || Razer Blackwidow || Razer Deathadder 2013 || Asus MG279 || Sennheiser HD700 + Beyerdynamic T51p + Sennheiser ie80 || Rode Podcaster || Denon DA-USB300 + Schiit Valhalla

Permalänk
Medlem
Skrivet av casserly:

Hej,
Funderar på att köpa en DAC/Amp combo för användning till min dator(85% musik, 10% spel, 5%filmer). Men har lite svårt att välja, så tänkte kolla om man kan få lite hjälp här...

Mina hörlurar (i ordning av som får mest till minst speltid)
-Sennheiser HD700 (används betydligt mycket mer än de andra när jag sitter vid datorn)
-Beyerdynamic t51p
-Sennheiser ie80
-Sony mdr-1A (skall snart säljas)
-Audio Technica ATH-M50 (skall snart säljas)

Jag kollar just nu i ca 1500-2500kr klassen.
De DAC/Amp combo:n som jag tittar mest på just nu är:
O2-Odac:
Denon DA-300USB:
NAD D1050:

Jag har provat Denon och NAD Amp:arna, och är lite osäker men tror att jag gillar Denon:en lite mer (känns som lite renare ljud men lite fattigare men mer kontrollerad bas). O2+Odac går ju tyvärr inte att prova...

-Vart att nämna är att jag, om några månader, kommer skaffa ett par nya högtalare, antagligen JBL lsr305.

All hjälp uppskattas!

Vill du kunna koppla högtalarna till förstärkaren?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett tips kan vara att ta en titt på vad Schiit har att erbjuda, en modi+magni kombo är riktigt nice

http://schiit.com/

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Vill du kunna koppla högtalarna till förstärkaren?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl det är bäst? Jag har väldigt låg kundskap när det gäller DAC/AMP/Högtalare...

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Ett tips kan vara att ta en titt på vad Schiit har att erbjuda, en modi+magni kombo är riktigt nice

http://schiit.com/

Skulle absolut inte ha något emot det. men köper helst inte från USA. Så mycket lättere inom EU...

§ 9 raderat.
Visa signatur

Define r3 || 3930k || EVGA GTX 780 || 16GB Vengeance || Corsair HX750W || Samung 840 Evo 500GB + Corsiar Force 120GB + Samsung 840 250GB HDD 2x WD Blue 1TB + Seagate 2TB || Razer Blackwidow || Razer Deathadder 2013 || Asus MG279 || Sennheiser HD700 + Beyerdynamic T51p + Sennheiser ie80 || Rode Podcaster || Denon DA-USB300 + Schiit Valhalla

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.