Har fått mer cash, har numera 19k ska jag köpa denna?

Permalänk
Avstängd

Har fått mer cash, har numera 19k ska jag köpa denna?

Jag har plockat ihop dessa delar länk och jag undrade om allt passar, samt om jag kan förbättra något?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Antingen får du höja budgeten eller sänka prestandan lite då du har glömt nätagg:)

Ett tips är att sänka till 8GB RAM om du bara ska spela. De pengarna du sparar in kan du lägga på ett nätagg. Det är väldigt enkelt att montera RAM, så känner du att du vill ha ytterligare 8 till sen är det bara att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaggarN:

Jag har plockat ihop dessa delar länk och jag undrade om allt passar, samt om jag kan förbättra något?

Tack på förhand

Det ser väldigt bra ut.
Jag kommer inte på något som behöver ändras.
Förmodligen kan du beställa det där!

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av halojoy:

Det ser väldigt bra ut.
Jag kommer inte på något som behöver ändras.
Förmodligen kan du beställa det där!

vissa säger att jag borde ta 16gb ram ist för 8gb för att det passar datorn mera, vad tycker du?

Permalänk
Medlem

Nej.
Jag har alltid svårt för de som tar 16GB.
För att spela med datorn behövs bara 8GB .. och till och med det kommer aldrig utnyttjas.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

En liten grej undrar jag över.
Du har tagit en SSHD 1TB. Hur tänkte du där?

Det normala för mig är att ta en normal hårddisk Western Digital WD Green 1TB.
Du kan ju köra på en vanlig hårddisk eftersom du ju har en SSD 256GB som systemdisk.
Dessutom är ju en vanlig billigare.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Ser ut som att du ska montera själv? Du kan med lätthet spara in en del slantar genom att sprida ut ditt köp.

Rent spontant ser ditt gtx970 för 3900kr lite dyrt ut då de varit nere runt 3000kr (kommer ej ihåg fabrikat). Ram är inte helt ovanligt för strax över femhundringen för 8gb, 1TB hdd för 850kr när 2TB ligger där i trakten...

Förutom prisvärdheten ser valen bra ut.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*
Edit: Och igen enl § 11.

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.