Star Wars: Battlefront – ny trailer ute nu

Permalänk

Garanterat BF4-skin, som alla andra EA-spel den senaste tiden så blir det här inte heller något köp för mig.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

Garanterat BF4-skin, som alla andra EA-spel den senaste tiden så blir det här inte heller något köp för mig.

Så bf4 hade 3rd person, 20v20 och hero & villain characters?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

Garanterat BF4-skin, som alla andra EA-spel den senaste tiden så blir det här inte heller något köp för mig.

Oavsett om det är ett "EA-spel/ BF4-skin bla bla" eller inte så är det lite sorgligt när vissa bestämmer sig att "det inte blir något köp" utan att ha sett något från spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Står ju iof. "In game engine footage" vilket betyder mer eller mindre "Se vad vi kan åstadkomma med denna motor OCH OBEGRÄNSAD DATORKRAFT".

La till ett viktigt tillägg på ditt "citat" där, känns som hyfsat vanligt att de renderar ut en scen från motorn med bra fps

Minns Watchdogs in-game och sen slutresultatet.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Blir lätt köp på detta, Star wars nostalgi och feta effekter!

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Avstängd

Kommer ikke til å røre dette spillet før jeg har fått sett en del "reviews" på youtube av selve spillingen.

Permalänk

Vill köpa men DICE?

Svor ju att aldrig mer köpa något från DICE- Vill bara kränga till kids men skiter fullständigt i att ha kommunikation med sina kunder. Blir det fel så skiter dom fullständigt i det utan kan gå ut med glada klipp på nätet att allt är jättebra samtidigt som servrarna står stilla.

Varning för DICE dom kan bara göra spel fulla med buggar och har inte fixat skinn utanför box buggen än. Eller gömma sig bakom sten men bli träffad i alla fall buggen, Vilket är en bugg som följer med i alla spel dom gör.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Kommer hålla mig långt borta tills recenssioner av tillitbara källor har släppts.

Jag vill påpeka att spelet kommer endast ha 4 banor vid släpp. Kommer en 5e en månad senare som ska vara gratis. Spelet har heller ingen klon-era och inga rymdstrider.

Besvikelse.

Skrivet av Jonssown:

Det var väldigt länge sedan jag har sett fram emot ett spel som jag ser fram emot detta, kanske blir en förhandsbokning?
Jag vågar hoppas att Star Wars spel med Lucas Arts bakom håller en viss kvalité.

Skrivet av Fredag:

Man förhandsbokar inte ett EA-spel.

Man förhandsbokar inga spel, oasvett utvecklare eller utgivare. Ingen tvekan om den saken om man bryr sig om kvalitén på spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Decoman:

Kommer ikke til å røre dette spillet før jeg har fått sett del "reviews" på youtube.

Hur kan det finnas reviews på ett spel som inte har blivit released?

Permalänk
Medlem

bara be till gudarna de har vettet att låta det ta den tid de tar att göra ett färdigt spel, pumpas ju ut 500mb patcher än till bf4 sisådär över 1,5år efter release.. en sak är säker cod ligger 6-7år efter med deras uråldriga pryttlar

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Det såg bra ut. Men jag hoppas INNERLIGT att vi slipper ljussablar, Darth Vader, Yoda m.fl. och "kraften" i multiplayer.

Öh! Då är det inte Star Wars. Du har nog förväxlat det med Star Trek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Tack, det skitet är en deal breaker för mig när det gäller ea spel.
Illa nog man måste använda origin.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Oavsett om det är ett "EA-spel/ BF4-skin bla bla" eller inte så är det lite sorgligt när vissa bestämmer sig att "det inte blir något köp" utan att ha sett något från spelet.

Bara andra sidan myntet, det är ett nytt Star Wars spel till PC. Det räcker för mig. Jag har ägt och spelat sönder var enda star wars spel sen jag köpte min första 486:a.
Jag kommer att förbeställa premium edition (med extra allt), utan att ha sett något från spelet

Nähäpp nu ska jag se trailern ett par tre gånger till.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Well, snygg trailer som fan men det är ju en film-.trailer. längtar till gameplay trailer!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Det såg bra ut. Men jag hoppas INNERLIGT att vi slipper ljussablar, Darth Vader, Yoda m.fl. och "kraften" i multiplayer.

Skulle säga att de var bra om de hade allt det där i multiplayer, vill ha ett battlefront, inte ett battlefield med star wars skin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Bara det gör ju att det kommer vara ett 10ggr bättre spel än BF4.

Dvs om det inte är värre än tidigare BF browsers som dom aldrig lyckades fixa genom alla åren (rapportera hela tiden fel, random sökresultat, etc).

Men eftersom det är typ 10:e BF spelet eller så kommer dom kanske lyckas denna gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Kommer hålla mig långt borta tills recenssioner av tillitbara källor har släppts.

Jag vill påpeka att spelet kommer endast ha 4 banor vid släpp. Kommer en 5e en månad senare som ska vara gratis. Spelet har heller ingen klon-era och inga rymdstrider.

Besvikelse.

Man förhandsbokar inga spel, oasvett utvecklare eller utgivare. Ingen tvekan om den saken om man bryr sig om kvalitén på spel.

En ifrån dice tweetade att det kommer vara fler än åtta maps under launch.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Blev väldigt skeptisk av trailern. Ännu en kass jävla reklamfilm...?
Känns som EA kommer faila så hårt på denna..

Obalanserad buggfest, fullt med noobtools och lock-on grejer. Autoaim till pc?
OP rymdskäpp. Inga spacebattles.

EA vet att dom kommer sälja så förbannat mycket i vilket fall. Lätt att dom kommer snåla och slänga ut spelet halvklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Obalanserad buggfest, fullt med noobtools och lock-on grejer. Autoaim till pc?

Känns som att du dömer ett spel för hårt innan det ens släppts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Blev väldigt skeptisk av trailern. Ännu en kass jävla reklamfilm...?
Känns som EA kommer faila så hårt på denna..

Obalanserad buggfest, fullt med noobtools och lock-on grejer. Autoaim till pc?
OP rymdskäpp. Inga spacebattles.

EA vet att dom kommer sälja så förbannat mycket i vilket fall. Lätt att dom kommer snåla och slänga ut spelet halvklart.

Hur kan du dra dessa slutsatser ifrån trailern?

Du är en sann optimist

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk

Det ända jag egentligen bryr mig om är fordonen kommer dom nerfa fordonen lika hårt som i bf3/bf4 kolla på flygplan och helikoptrar så blir det ingen köpt. Och snälla för guds skull PLOCKA BORT JEDIS......

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Ser grymt snyggt ut .. Trist att det är ett fps spel =(

Går att spela i tredje person om du vill precis som de andra spelen.

Skrivet av foxzox7:

Hur länge har dice jobbat på detta? Kan de vara bf3 teamet som står bakom spelet?

Dice Stockholm har jobbat på det sedan de första dlct till Bf4, sen har dice Los Angeles haft Bf4.

Permalänk
Inaktiv

YEAY! Ännu ett spel fullt med fuskare. Varför ska jag ens lägga pengar på ett DICE spel när jag inte får valuta för det. DICE sitter och balanserar alla vapen och gameplay i oändlighet till ingen nytta, med så mycket fuskare fungerar ju inte balansen i spelet ändå.

Spelade Hardline Hardcore i går och på ena servern sprang det runt en snubbe och headshotade alla med aimbot han fick 5x mer kills än alla andra på servern. Nästa Hardcore server var det en Heli gunner som fick 6x mer kills än alla andra och bra krossade gameplay, man kunde inte ens spawna förrän man var död an honom.

DICE säger att det är våran uppgift att anmäla fuskare, så vi ska alltså betala dem för spelet och sedan göra jobbet åt dem som vi betalat dem att göra.

DICE SKÄRP ER, massa av mina polare har inte ens köpt Hardline för de är så trötta på fuskare.

Eftersom det är så lätt att fuska blir det en kultur att man måste fuska för alla andra gör det. De som gör fusken tjänar då mer pengar och lägger då ner ännu mer arbete på att göra fusk som är omöjliga att upptäcka. En ond cirkel som måste brytas.

Visst kommer många köpa Battlefront men så fort fuskarna tar över kommer normala spelare sluta spela.

Det var alltså flera gånger mer spelare på PS3 hardline än det var på PC senaste mätningen. Borde kanske vara en varningens flagga på att FPS spel på PC håller på att får riktiga problem.

Permalänk
Medlem

Ser super najs ut men är förvirrad. Finns det något story läge och vad är det för story? Är det bara jag som är sjukt dålig på att hitta någon information eller har de inte kommit ut med det än?

EDIT: Hittade lite info på Webhallen:
"Förhandsboka Star Wars™ Battlefront™ så blir du en av de första som får uppleva Slaget om Jakku• den 1 december 2015 - det kritiska ögonblicket när den Nya republiken attackerade Imperiets viktigaste befästningar på en avlägsen ökenplanet i Yttre kanten. Under efterdyningarna av rebellernas seger i Slaget om Endor kommer spelare uppleva de händelser som skapade det enorma, stridsärrade landskapen på Jakku som visas i Star Wars™: The Force Awakens™"

Permalänk
Medlem

Är folk seriöst hypade för detta? Låter mest som nostalgi. Och imponerade av grafiken? Seriöst? Jag tycker det ser sjukt B ut. Stelt och torftigt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Går att spela i tredje person om du vill precis som de andra spelen.

Dice Stockholm har jobbat på det sedan de första dlct till Bf4, sen har dice Los Angeles haft Bf4.

DICE LA gjorde väl Naval Strike som sin första DLC?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

"Craig Macleod är noga med att poängtera att rymdstrider inte kommer finnas med i spelet"

Där försvann all min hype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Är folk seriöst hypade för detta? Låter mest som nostalgi. Och imponerade av grafiken? Seriöst? Jag tycker det ser sjukt B ut. Stelt och torftigt.

Jag ser mer fram emot att testa andra fps som inte är baserat på nutid. Skulle döda för ett ww2 fps i dagens grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Hur kan det finnas reviews på ett spel som inte har blivit released?

Nej han vill inte se recensioner på ett spel som inte blivit släppt......

Han skriver ju att han inte kommer att köpa spelet förrän han har fått se recensioner och gameplayvideos på Youtube.