Några brister med SweCs Marknad

Permalänk
Inaktiv

Några brister med SweCs Marknad

1. Kan ej uppdatera texten efter ett dygn utan endast priset. Om jag nu upptäcker ett fel eller skönhetsfel eller annat dylikt kommit upp sedan jag la upp annonsen så kan jag ej ändra eller uppdatera texten. Detta är riktigt dumt, varför har ni denna regel? T.om Tradera låter en uppdatera texten så länge annonsen ligger uppe.

2. Egentligen en konsekvens av att inte kunna uppdatera texten utan endast priset är om jag lägger upp flera saker jag vill sälja under en och samma annons. Oftast skriver man någon nonsens summa i prisrutan när man lägger upp flera saker i annonsen och skriver priserna i textrutan istället. När man väl vill ändra priset i själva texten och texten går det då inte att uppdatera eftersom det gått längre än ett dygn. Men jag antar att ni vill att man ska separata annonser och då tjäna en hacka på det istället för att vissa lägga allt i en klumpannons.

Bättre kan ni! För så som det är nu kan jag lika gärna lägga upp allt på Blocket för samma pris och få ut den till en större publik.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det finns ett utrymme på 24 timmar för att alla ska ha möjlighet att rätta till eventuella felaktigheter, därefter går det enbart att uppdatera priset. Syftet med denna begränsning är att folk inte ska byta ut varor i annonser och göra sönder historiken, förvirra spekulanter och orsaka allmän oreda.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015