Kass prestanda i Far Cry 4

Permalänk
Medlem

Kass prestanda i Far Cry 4

Tjena! Jag har nu ägt Far Cry 4 sedan dagen det släpptes. Och enda sedan dag 1 har jag haft riktigt dålig prestanda. Jag kör allt på Low settings, 1080p och Jag kommer sällan över 60fps när jag är utomhus. Med mitt system så borde den iaf klara Medium-High med 60fps. Jag vänder mig till er som kan en bit mer än mig och undrar om ni kan hjälpa mig?

Tack på förhand :).

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower | Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX-8120 4.2GHz O.C | Noctua NH-C14 (Kylare) | Sapphire Radeon R9 280x Toxic | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8 GB (4GB x2 Sticks) | Cooler Master GX Lite 600W | Samsung SSD 830 128GB | Win. 10 Pro |

Permalänk
Medlem

det är så på min pc också, far cry 4 är lite laggigt till pc så det är bara att stå ut:)

Visa signatur

Stationär dator specifikationer:
Processor:intel core i5-4460 3.2GHz Grafikkort:Nvidia GeForce GTX 760 1.5gb (OEM) RAM:8GB 1600MHz Hårddisk:1TB Tangentbord:Razer blackwidow chroma Mus:Razer deathadder chroma

Permalänk
Skrivet av djiviak:

Tjena! Jag har nu ägt Far Cry 4 sedan dagen det släpptes. Och enda sedan dag 1 har jag haft riktigt dålig prestanda. Jag kör allt på Low settings, 1080p och Jag kommer sällan över 60fps när jag är utomhus. Med mitt system så borde den iaf klara Medium-High med 60fps. Jag vänder mig till er som kan en bit mer än mig och undrar om ni kan hjälpa mig?

Tack på förhand :).

det är ju mest en "core" som används enligt detta test. så den processorn du har är enkeltrådat lika bra som en Core2duo
http://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/far-cry-4-pc...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredde02:

det är så på min pc också, far cry 4 är lite laggigt till pc så det är bara att stå ut:)

Stå ut? Jag byggde denna datorn för att den skulle klara grafiktunga spel. Detta är inte ok från Ubisoft's sida.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower | Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX-8120 4.2GHz O.C | Noctua NH-C14 (Kylare) | Sapphire Radeon R9 280x Toxic | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8 GB (4GB x2 Sticks) | Cooler Master GX Lite 600W | Samsung SSD 830 128GB | Win. 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av djiviak:

Stå ut? Jag byggde denna datorn för att den skulle klara grafiktunga spel. Detta är inte ok från Ubisoft's sida.

varför ta AMD om du ska ha den till nya spel ? det är ju inte många spel idag som klarar av mer än 2-4 cores.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av djiviak:

Tjena! Jag har nu ägt Far Cry 4 sedan dagen det släpptes. Och enda sedan dag 1 har jag haft riktigt dålig prestanda. Jag kör allt på Low settings, 1080p och Jag kommer sällan över 60fps när jag är utomhus. Med mitt system så borde den iaf klara Medium-High med 60fps. Jag vänder mig till er som kan en bit mer än mig och undrar om ni kan hjälpa mig?

Tack på förhand :).

Enbart FC4 som bråkar så eller?

Permalänk
Medlem

varför behöver du mer än 60fps ens? detta är väl inte quake.. sätt vsync så har du 60fps stabilt väl eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Enbart FC4 som bråkar så eller?

Japp, datorn klarar Battlefield 3/4, Crysis 2/3 med mera galant. :/

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower | Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX-8120 4.2GHz O.C | Noctua NH-C14 (Kylare) | Sapphire Radeon R9 280x Toxic | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8 GB (4GB x2 Sticks) | Cooler Master GX Lite 600W | Samsung SSD 830 128GB | Win. 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av djiviak:

Stå ut? Jag byggde denna datorn för att den skulle klara grafiktunga spel. Detta är inte ok från Ubisoft's sida.

Det kanske är processorn, men det är möjligt att du har otur på annat håll också. Med min dator nr1 i signaturen kör jag i 1080p med högsta inställningarna utan några drops. Spelade dock senast i Januari ungefär

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ca 1 timme nu och jag pallar inte mer. Spelar med högsta inställningar i 1440p och får över 60FPS, men spelet känns jävligt segt. Det är liksom inga mjuka kamerarörelser alls. Lite tråkigt då jag gärna hade spelat igenom det, men jag får typ ont i ögonen.

Har provat med V-sync av, men då är tearingen på tok för störande. Känns ju som att ett spel borde vara hyfsat optimerat efter så lång tid efter release...

Hoppas bara inte Far Cry: Primal har samma problem.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua