Sony avtäcker nya flaggskeppet Xperia Z4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wRRM:

Varför skulle jag lämna ifrån mig telefonen till någon annan? Om det nu skulle vara så går det fortfarande att låsa upp den med en 4 siffrig kod.

Dessutom är det inte apples egna fingerprint software jag använder mest utan jailbreak applikation som låser bland annat appar och annat.

Varför inte? Jag gör det hela tiden, men vi kanske har lite olika sociala liv...

Vad menar du med låser appar? Vad behöver man det till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Varför inte? Jag gör det hela tiden, men vi kanske har lite olika sociala liv...

Vad menar du med låser appar? Vad behöver man det till?

Jag förstår ju att vi har olika användnings områden för telefoner, alla mina vänner har egna telefoner som dom kan använda så jag ser inte varför jag skulle vilja lämna ifrån mig min telefon.

Permalänk
Avstängd

vad är det som är förändrat jämfört med Z1-Z2-Z3 egentligen. De ser likadan ut med i princip samma specs. Ändå sätter de nymobilspris för varje lansering. Så jävla pinsamt.

Permalänk
Medlem

Sony med alla deras säkerhetsproblem, jag tror jag avstår.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Ja nu syftade jag på materialvalet, som du vet är en del av designen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

tycker precis motsattsen till dig. Tycker Z serien ser väldigt gedigen, stilren och lyxig ut.

På ett sätt tycker jag det är tråkig design men på ett annat sätt tycker jag den har en tidlös design som håller en längre tid, vilket jag värdesätter högre än när det är "snyggt" i en månad för att sedan vill man ha något annat som är snyggare.

Men skulle vara roligt om de fick bort lite av dö-ytorna några mm till så blir det bättre.

Permalänk
Medlem

Koppar-varianten är fortfarande marknadens snyggaste lur. Trist att Android förstör hela upplevelsen så fort man startar telefonen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Man börjar förstå varför sony varslar hela tiden i sverige då deras lurar är bland dom tråkigaste som finns, vad hände med designen? ser ju helt bedrövlig ut med dessa döda ytor och ser inte ens nån skillnad mot z3.. Om dom ändå gjorde om designen lite och drog ner dom jävla döytorna som lg gör ett väldigt bra jobb med skulle dom nog sälja mer telefoner. Deras mjukvara imponerar inte direkt eller kameran i mobilerna.. alltid är samsung bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Man börjar förstå varför sony varslar hela tiden i sverige då deras lurar är bland dom tråkigaste som finns, vad hände med designen? ser ju helt bedrövlig ut med dessa döda ytor och ser inte ens nån skillnad mot z3.. Om dom ändå gjorde om designen lite och drog ner dom jävla döytorna som lg gör ett väldigt bra jobb med skulle dom nog sälja mer telefoner. Deras mjukvara imponerar inte direkt eller kameran i mobilerna.. alltid är samsung bättre.

Samsungs mjukvara bättre...vilket skämt!! Samsungs bloatware är den absolut värsta som finns. Med det sagt så är den här telefonen totalt ointressant,förhoppningsvis kommer nästa modell bli åt det här hållet: http://www.swedroid.se/vilda-rykten-om-xperia-z4-fingeravtryc... då blir det ett definitivt köp.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

jag tycker denna design är snygg, DOCK tycker jag att ha glas på baksidan är bara idiotiskt.

dessa mobiler kan pga att dom är täta och glas fram och bak självspricka om glaset är riktigt kallt och komponenterna blir varma snabbt så expanderar luften och eftersom glaset inte kan flexa så spricker det.

vet detta av egen erfarenhet, har fortfarande min z3 compact efter lagning och den är annars en underbar telefon

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

Man börjar förstå varför sony varslar hela tiden i sverige då deras lurar är bland dom tråkigaste som finns, vad hände med designen? ser ju helt bedrövlig ut med dessa döda ytor och ser inte ens nån skillnad mot z3.. Om dom ändå gjorde om designen lite och drog ner dom jävla döytorna som lg gör ett väldigt bra jobb med skulle dom nog sälja mer telefoner. Deras mjukvara imponerar inte direkt eller kameran i mobilerna.. alltid är samsung bättre.

Tror knappast Sony i Sverige har nåt att göra med mobiltelefonerna i sig.

För min del bytte jag från Samsung till Sony och tycker Sony är bättre i allt. Kamera, mjukvara och hårdvara (inkl telefonens material).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Tror knappast Sony i Sverige har nåt att göra med mobiltelefonerna i sig.

För min del bytte jag från Samsung till Sony och tycker Sony är bättre i allt. Kamera, mjukvara och hårdvara (inkl telefonens material).

Har en kompis som säger exakt samma sak som du eftar han gjort samma byte.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Tror knappast Sony i Sverige har nåt att göra med mobiltelefonerna i sig.

För min del bytte jag från Samsung till Sony och tycker Sony är bättre i allt. Kamera, mjukvara och hårdvara (inkl telefonens material).

samma för för mig

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Man börjar förstå varför sony varslar hela tiden i sverige då deras lurar är bland dom tråkigaste som finns, vad hände med designen? ser ju helt bedrövlig ut med dessa döda ytor och ser inte ens nån skillnad mot z3.. Om dom ändå gjorde om designen lite och drog ner dom jävla döytorna som lg gör ett väldigt bra jobb med skulle dom nog sälja mer telefoner. Deras mjukvara imponerar inte direkt eller kameran i mobilerna.. alltid är samsung bättre.

Knappa lite i menyerna på en Samsung och sen gå över till en Sony. Det är som natt och dag, Samsung är så siraps-seg så det är inte sant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Sony är den enda tillverkaren, förutom kanske Apple, som förstår sig på design. Fulare telefoner än Samsungs är svåra att hitta.

Ja den ena är ju klart mycket fulare än den andra

OnT: Inte mycket till skillnad på denna och förra som sagt...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Kanske dags då att byta ut min xperia Z. Som jag har haft sedan den släpptes. Och den har funkat klockrent!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

På ett sätt tycker jag det är tråkig design men på ett annat sätt tycker jag den har en tidlös design som håller en längre tid, vilket jag värdesätter högre än när det är "snyggt" i en månad för att sedan vill man ha något annat som är snyggare.

Men skulle vara roligt om de fick bort lite av dö-ytorna några mm till så blir det bättre.

för mina fingrar är dö-zonerna på min Z1 perfekta, vill ha nått att hålla i utan att fingerkanterna snuddar på skärmen och gör att telefonen får spatt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av evulme:

Kanske dags då att byta ut min xperia Z. Som jag har haft sedan den släpptes. Och den har funkat klockrent!!

Har precis samma tanke. Bindningstiden för mig går ut i slutet på juni, så det passar ju perfekt tidsmässigt. Samtidigt är jag skitnöjd med min Xperia Z som har fungerat perfekt. Sen har Z sexigare design än Z1-Z4, så man byter ner sig i stil om man skaffar den nya. Man får väl se vad som händer när det väl är dags.

Permalänk
Medlem

Förväntade mig att den nya kamerasensorn IMX230 hade suttit i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Stilren design, funkar fint allihop. Om jag har något att invända så är det kanske lite onödigt stora kanter runt skärmen.

Håller helt klart, alldeles för mycket "bezels" ... hade Z4 sett ut mer som typ Huawei's Mate7 så hade jag inte gnällt... men när dom kör med identisk design iår igen så blir man lite uttråkad..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Roligt att iafall det nu finns 2 tillverkare som inser att man inte behöver 1440p eller ännu högre upplösning för att använda sin enhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade inte Z3 anmärkningsvärt bättre batteritiden än andra tillverkares toppmodeller? Hoppas det fortsätter. Med tanke på vilka minimala förändringar så kanske Z-telefonerna fortsätter att vara prisvärda.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Intressant påstående.

Samsung Galaxy s6 (ej edge) och iPhone 6 ser nästan likadana ut, bortsett från baksidan och hemknappen.

Jag drar inte alla modeller av en viss tillverkare över en och samma kam. Mina åsikter är riktade mot just den specifika modellen. Z serien tycker jag personligen är för fyrkantig med mycket dödutrymme på ovan och undersidan av skärmen. Det är dock en smaksak.

Med undantag för baksidan och hemknappen. Det vill säga 50% utav ytan på telefonen är inte ett dugg lik iphone. Så nej, den ser inte nästan likadan ut. Apple har åtminstone smak på sin design. Samsungs ser ut som Frankensteins monster.

Permalänk

Trevlig lur, en uppgraderad Z3a! Hade varit mitt val idag om inte jag haft min Nexus 5! Den får hänga med ett tag nu, tänker inte köpa Nexus 6 i alla fall!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/6499_sony_xperia_z4_far_trad...

LDAC för Hi-Fi-fans
Den stora nyheten är att Z4 kommer med LDAC som är Sonys nya teknik för trådlöst ljud. LDAC klarar av att skicka så kallad "lossless" musik trådlöst. Det innebär tre gånger mer information än nuvarande Bluetooth-tekniken. Sony har tidigare släppt en dyrgrip till Walkman med samma teknik.

Andra uppgraderingar
Utöver det bygger systemet på Snapdragon 810 med en hastighet på 2GHz, samt med åtta kärnor och 64-bits funktionalitet. Lite lägre hastighet men fler kärnor än Z3 med andra ord. Hela 3GB RAM är nu inkluderat vilket bör ge bättre multitasking i Android 5.0 Lollipop som är installerat från start. Z4 får även ett 2930MAh-batteri med som ska ge 17 timmar taltid i 3G. Främre kameran är nu på 5.1 megapixlar med en vidvinkellins och bildstabiliseringsfunktioner (dock ej OIS). Allt detta är inbakat i en telefon som nu är 4mm tunnare och 8 gram lättare.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Camridge:

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/6499_sony_xperia_z4_far_trad...

LDAC för Hi-Fi-fans
Den stora nyheten är att Z4 kommer med LDAC som är Sonys nya teknik för trådlöst ljud. LDAC klarar av att skicka så kallad "lossless" musik trådlöst. Det innebär tre gånger mer information än nuvarande Bluetooth-tekniken. Sony har tidigare släppt en dyrgrip till Walkman med samma teknik.

Andra uppgraderingar
Utöver det bygger systemet på Snapdragon 810 med en hastighet på 2GHz, samt med åtta kärnor och 64-bits funktionalitet. Lite lägre hastighet men fler kärnor än Z3 med andra ord. Hela 3GB RAM är nu inkluderat vilket bör ge bättre multitasking i Android 5.0 Lollipop som är installerat från start. Z4 får även ett 2930MAh-batteri med som ska ge 17 timmar taltid i 3G. Främre kameran är nu på 5.1 megapixlar med en vidvinkellins och bildstabiliseringsfunktioner (dock ej OIS). Allt detta är inbakat i en telefon som nu är 4mm tunnare och 8 gram lättare.

Både Z2 och Z3 har 3gb ram, samma kamera som finnas i Z4 finns i Z2 och Z3. Enda skillnaden är processorn och att flärpen till att ladda via USB är borta

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Som jag förstod det, så är detta inte årets flaggskepp från Sony, utan en mobil ämnad enbart för Japanska marknaden. Det verkar komma något mer flaggskeppsliknande för oss senare i år.

http://m.gsmarena.com/sony_xperia_z4_is_not_the_2015_flagship...

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furze:

När finns Z4 tab på marknaden då?!

Funnits länge.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Är samma kamera i Z1-4. Och jag tycker den är awesome, bästa mobilkameran jag sett.

Vaaa? Z-lineupen har i särklass sämsta färgåtergivningen bland dagens utbud. Rött blir rosa oavsett vitbalans. Och vitbalansen blir väldigt sällan bra, oavsett inställning. "Detaljerna" är bara från sharpening filter. Bilderna duger om man skalar ner dom till 1MP samt manuellt färkorrigerar dem. Sjukt oimponerad med Sony här och skulle ta samsungs eller apples kamera vilken dag som helst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mikael07:

Vaaa? Z-lineupen har i särklass sämsta färgåtergivningen bland dagens utbud. Rött blir rosa oavsett vitbalans. Och vitbalansen blir väldigt sällan bra, oavsett inställning. "Detaljerna" är bara från sharpening filter. Bilderna duger om man skalar ner dom till 1MP samt manuellt färkorrigerar dem. Sjukt oimponerad med Sony här och skulle ta samsungs eller apples kamera vilken dag som helst.

Bullshit. Har haft ett par Samsung-telefoner innan som haft vettiga kameror, men Sony slår dom på fingrarna.