Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Jag tolkar som att du har fått den, blir den någon review?

Fått låna, review kommer. 640xl om ett par veckor.

Permalänk
Medlem

Fick ett par 640Xl till jobbet idag, hittills verkar det vara en solid telefon, hyggligt pris 1335+ moms känns rapp som dom flesta Windows Phone.

Skall testa lite imorgon är ju ingen ersättare till min Iphone6 men kul att testa inför nästa top lumia.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Fått låna, review kommer. 640xl om ett par veckor.

Gött!!! Posta gärna videon här så fort den kommer ut, nvm ska subscriba o får hoppas på att subskription box funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deranger:

Fick ett par 640Xl till jobbet idag, hittills verkar det vara en solid telefon, hyggligt pris 1335+ moms känns rapp som dom flesta Windows Phone.

Skall testa lite imorgon är ju ingen ersättare till min Iphone6 men kul att testa inför nästa top lumia.

Vore gött om du kunde ta en screenshot på telefonen! är skärmen 6 inches?

Permalänk
Medlem

Kollade nyss på en video och hörde att de blir till sale i April??? > nokia lumia 640an.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wpox:

Vore gött om du kunde ta en screenshot på telefonen! är skärmen 6 inches?

XL är 5,7"

Skrivet av Wpox:

Kollade nyss på en video och hörde att de blir till sale i April??? > nokia lumia 640an.

Va? 640 finns tillgänglig nu och 640 XL börjar på att dyka upp hos återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Ni som har en XL verison eller större än 5.0 inches screen, vad är fördelen med att ha en sådan stor mobiltelefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Ni som har en XL verison eller större än 5.0 inches screen, vad är fördelen med att ha en sådan stor mobiltelefon?

Dom har större skärm, klar fördel imo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Dom har större skärm, klar fördel imo.

Fast vad gäller 640 XL så är det samma 720P upplösning som på 640. Så pixeltätheten blir ju dålig, 259ppi eller nåt sånt. Vet inte hur det ser ut i verkligheten dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut. Såg ingen större skillnad när jag höll i dem.
Utan imo, större skärm = lättare och behagligare att titta på, bättre batteritid men den tar mer plats i fickan.

Permalänk

Har en Lumia 1020 men tog idag över frugans 930,rätt mkt rappare telefon och har fått till det mesta som jag vill ha det nu.
Men en sak får jag inte igång...hur kan jag se klockan och ev. Meddelande när den är släckt som jag kunde på min tidigare lur nån som vet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Har en Lumia 1020 men tog idag över frugans 930,rätt mkt rappare telefon och har fått till det mesta som jag vill ha det nu.
Men en sak får jag inte igång...hur kan jag se klockan och ev. Meddelande när den är släckt som jag kunde på min tidigare lur nån som vet ?

930 har inte Glance, det kräver OLED eller LCD med PSR/minne (Nokia D&S nu MMO kallade detta display memory) för att inte dra för mycket ström.

Permalänk
Avstängd

En irriterande bug i systemet är att har man provat betalappar, tiden går ut, går de inte ta bort från uppdaterings-notifikationen i Store utan man får leva med att telefonen talar om att åtgärd behövs. Som mott ShareFolder Explorer och vet någon en hint om när Microsoft kommer åtgärda detta?

Finns visserligen en "work around" att först försöka avinstallera, sedan hämta programmet från hemsidan MS-Store och installera det igen men tycker man ska kunna åtgärda det från telefonen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

En irriterande bug i systemet är att har man provat betalappar, tiden går ut, går de inte ta bort från uppdaterings-notifikationen i Store utan man får leva med att telefonen talar om att åtgärd behövs. Som mott ShareFolder Explorer och vet någon en hint om när Microsoft kommer åtgärda detta?

Jag har ett par betalappar i telefonen som jag testat men inte betalt för. Dessa har legat där ett tag nu och jag får inga notifieringar om att de ska betalas. Däremot får jag notifiering om det har kommit en ny uppdatering till någon av dessa "åtgärd behövs" står det, detta är alltså bara en uppdateringsnotifiering om att det finns en senare variant appen i store.

Jag tror att det är samma för dig, det finns alltså en senare version av appen i store och att det är detta du får notifiering om.

Permalänk
Medlem

Fick en liten update idag, men ingen som förändrade några versionsnummer.

Jag tror på MS framfart, att de vill komma in i Cyanogen, för att då både kunna finnas med på Android, men även diggar jag att de själva kanske smälter in det i sin mjukvara, har iaf svårt att se det negativa i det.

Nu tycker jag man ser, hör, känner och märker att tydligare avstamp. Förmodligen för att de samkör (hyfsat) nya builds på luren och på PC.Man ser likheter, man ser sambandet, man ser hur en ny mer genomtänkt plattform ta form.

WP10 kanske blir fantastiskt när allt är på plats., men PC-10 lär vara färdigt först.

Vad man kunna läsa så finns det en hel del väldigt värdefulla patent kvar, som signalerar att ideérna är allt annat än tomma. Bådar gott.

Permalänk
Snusfri

Nu har man äntligen fått tillbaka sin 1520 som varit inne på garantireparation och fått ny skärm samt digitzer, så underbart med en telefon som fungerar

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Wpox:

Ni som har en XL verison eller större än 5.0 inches screen, vad är fördelen med att ha en sådan stor mobiltelefon?

Du får nästan testa en själv under några dagar. Beror lite på hur du använder telefonen, ringer du och skriver sms har du ingen större fördel av 5" då fungerar 4" lika bra. Men surfar du mycket och kollar på videor kan det vara skönt med stor högupplöst skärm för att slippa zooma in o ut lika mycket.

Skrivet av THB:

Nu har man äntligen fått tillbaka sin 1520 som varit inne på garantireparation och fått ny skärm samt digitzer, så underbart med en telefon som fungerar

Bra att du fick de på garanti. Hur lång tid tog det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag hoppas verkligen det kommer en 5,5" eller 6" telefon efterföljare till 1520 saknar storleken från iphone 6 plus och batteritiden.
Kommer lätt uppgradera till det från L930 , kommer bli dyrt år!

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Snusfri
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bra att du fick de på garanti. Hur lång tid tog det?

Skickade in den förra torsdagen, i fredags hade jag fått den tillbaka så ca 1v.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Skickade in den förra torsdagen, i fredags hade jag fått den tillbaka så ca 1v.

Snabbt o bra 👍 de gånger jag skickat in elektronik har det gått ungefär en månad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hoppas snart att w10 kan sägas vara klart så man vet om man ska döma ut det eller hänga med. Hade varit fantastiskt om man kände att det faktiskt blivit konkurrenskraftigt, en gång för alla.

Permalänk
Avstängd

Sitter med TP Cyan men telefonen vill inte uppdatera till Denim. Någon Clue?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Sitter med TP Cyan men telefonen vill inte uppdatera till Denim. Någon Clue?

Har du Deweloper Preview aktiverat? I så fall gå in i appen och klicka på avaktivera.
Sök därefter manuellt efter uppdatering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wickman:

Har du Deweloper Preview aktiverat? I så fall gå in i appen och klicka på avaktivera.
Sök därefter manuellt efter uppdatering.

Så var det. Alltså har man Deweloper Preview aktiverat får man inte det senaste. Konstig ordning enligt mig men finns nog en förklaring.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Blev så glad åt att Cyan är tillbaka att jag brände av en unboxing

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Blev så glad åt att Cyan är tillbaka att jag brände av en unboxing

https://www.youtube.com/watch?v=flA-NBROjAI

Har inte testat ännu men tycker du Cyan är bättre än Denim?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Har inte testat ännu men tycker du Cyan är bättre än Denim?

Ha ha!

(ifall någon mot förmodan inte fatta skämtet så är cyan namnet på färgen samt tidigare operativ)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Har inte testat ännu men tycker du Cyan är bättre än Denim?

Dagens!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har nu haft Windows Phone ett tag och kan väl säga att jag är relativt nöjd med det.

Saknar fortfarande Google appar visserligen finns där bra appar för Youtube men Gmail finns där inget vettigt av det jag kollat på. Sen blocket och prisjakt som jag ofta använder finns men har inte varit uppdaterade på hur lång tid som helst.

Svårt att hitta bra nyhetsappar för tex BBC hittade en men den var full av jobbig reklam.

Själva operativet går annars snabbt och fungerar bra men det är synd att det fortfarande inte är lika bra sett till appar enligt vad jag tycker om man jämför med andra operativsystem.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Har nu haft Windows Phone ett tag och kan väl säga att jag är relativt nöjd med det.

Saknar fortfarande Google appar visserligen finns där bra appar för Youtube men Gmail finns där inget vettigt av det jag kollat på. Sen blocket och prisjakt som jag ofta använder finns men har inte varit uppdaterade på hur lång tid som helst.

Svårt att hitta bra nyhetsappar för tex BBC hittade en men den var full av jobbig reklam.

Själva operativet går annars snabbt och fungerar bra men det är synd att det fortfarande inte är lika bra sett till appar enligt vad jag tycker om man jämför med andra operativsystem.

Har själv kört l920 två år och vart nöjd gick över till iPhone 6 iOS 8 måste säga att jag är fruktansvärt nöjd framförallt hur apparna fungerar och så gillar jag upplägget i telefonboken gentemot lumia så än så länge mycket nöjd

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile