Permalänk
Medlem

EVGA Hadron Air 2011-3

Enklare mod för att kunna montera in ett MATX moderkort i chassit.
Jag tog bort 3.5" buren och kunde montera in ett ASrock X99M Killer 2011-3 moderkort.

EVGA Hadron Air 2011-3

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

detta intressanta projekt skulle ju kunna ha många fler bilder!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

detta intressanta projekt skulle ju kunna ha många fler bilder!

Kan ordnas Jag tyckte det huvudsakliga var att få fram att det går att bygga mATX med mITX chassi, och förmodligen ett av de minsta mITX chassin som går att köra sådana high-end komponenter i.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Enklare mod för att kunna montera in ett MATX moderkort i chassit.
Jag tog bort 3.5" buren och kunde montera in ett ASrock X99M Killer 2011-3 moderkort.

EVGA Hadron Air 2011-3

Får man fråga vad du tänkt använda all den där brutala CPU kraften till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

detta intressanta projekt skulle ju kunna ha många fler bilder!

Skrivet av Salleee:

Får man fråga vad du tänkt använda all den där brutala CPU kraften till?

Rendering, multi-seat m.m.
Fruktansvärt smidigt att ett system i mitx chassi kan driva 4 instanser av BF4 tex, eller andra favoritiserade spel för tex LAN. Det enda riktiga problemet nu är antal USB portar.

Inte så många som vet vad multi-seat är, men det är i grunden som att köra VMs. Tidigare hade jag flera grafikkort i ett 900D med EATX moderkort och 5960X för multi-seat, men det var ju inte vänligt att frakta runt precis.

Lättaste LANet är ju dock när det endast behövs skärm, mus och t-bord sedan slippa dra runt en dator. Denna setup väger nog inte mer än 8kg skulle jag tro.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Rendering, multi-seat m.m.
Fruktansvärt smidigt att ett system i mitx chassi kan driva 4 instanser av BF4 tex, eller andra favoritiserade spel för tex LAN. Det enda riktiga problemet nu är antal USB portar.

Inte så många som vet vad multi-seat är, men det är i grunden som att köra VMs. Tidigare hade jag flera grafikkort i ett 900D med EATX moderkort och 5960X för multi-seat, men det var ju inte vänligt att frakta runt precis.

Lättaste LANet är ju dock när det endast behövs skärm, mus och t-bord sedan slippa dra runt en dator. Denna setup väger nog inte mer än 8kg skulle jag tro.

Använder du dig av SoftXpand eller något annat liknande?:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Använder du dig av SoftXpand eller något annat liknande?:)

SoftXpand tillåter max 2 användare men med licens 6 användare, har jag för mig. Provat de flesta lösningarna. Dock är riktiga VMs det som fungerar bäst, finns hårdvaru acceleration för 3D. VMWare är en trogen favorit trotts lite mer pyssel än enklare multi-seat mjukvara där man i princip bara mappar usb portarna, ex SoftXpand

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

SoftXpand tillåter max 2 användare men med licens 6 användare, har jag för mig. Provat de flesta lösningarna. Dock är riktiga VMs det som fungerar bäst, finns hårdvaru acceleration för 3D. VMWare är en trogen favorit trotts lite mer pyssel än enklare multi-seat mjukvara där man i princip bara mappar usb portarna, ex SoftXpand

Yes, och där har vi anledningen till varför du satt på xeon, missade det först;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Yes, och där har vi anledningen till varför du satt på xeon, missade det först;)

Ja precis. Klockfrekvensen är förhållandevis låg när samtliga kärnor körs, men det går att dela upp dem per VM vilket gör det betydligt effektivare, speciellt med turbo boost. Gick även utmärkt med min tidigare 5960X men fick då dela upp dem om 2 per instans, med hyper threading. Nu slipper jag hyper threading, men kan ändå dela dem 4-4-4-4 och fortfarande ha kraft kvar.

Tittade först på EVGA X99 mATX brädan men Asrock's har per default stöd för Xeon samt ECC minne. Och så sitter USB 3.0 headern bättre placerad. Så lite planering var det ändå med bygget :'-D

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Rendering, multi-seat m.m.
Fruktansvärt smidigt att ett system i mitx chassi kan driva 4 instanser av BF4 tex, eller andra favoritiserade spel för tex LAN. Det enda riktiga problemet nu är antal USB portar.

Inte så många som vet vad multi-seat är, men det är i grunden som att köra VMs. Tidigare hade jag flera grafikkort i ett 900D med EATX moderkort och 5960X för multi-seat, men det var ju inte vänligt att frakta runt precis.

Lättaste LANet är ju dock när det endast behövs skärm, mus och t-bord sedan slippa dra runt en dator. Denna setup väger nog inte mer än 8kg skulle jag tro.

Så vadå? Du har 4 uppsättningar skärm, tangentbord och mus till en och samma dator så fyra pers kan spela? Låter fräckt om det funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Så vadå? Du har 4 uppsättningar skärm, tangentbord och mus till en och samma dator så fyra pers kan spela? Låter fräckt om det funkar!

Nej. Men vännerna har ju egen skärm osv. Istället för att släpa med sig HAF X, Corsair 800D med mera då räcker en Ikea påse med skärm och tillbehör sen kan samtliga köra från en dator istället väldigt smidig lösning. Googla multi-seat om det är nytt för dig.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Jag har gjort samma mod på min Hadron air (tog bort hårddiskvaggan) dock skall nämnas att mitt mATX passade utan modden, men jag gillade inte att vaggan tog onödig plats i mitt fina chassi.

Tyst skriver du? Mitt är allt annat än tyst, den lilla fläkten i nätagget tjuter konstant...

Har lyckats klämma in ett (för) långt grafikkort 28cm - man måste givetvis ta bort håddiskvaggan om man vill försöka sig på detta samt nätagg och kylare om man redan har monterat detta på prollen.

Permalänk
Medlem

Vet du om man kan få in ett asus rampage IV extreme i denna? Eller vet du någon annan liten burk man kan få in ett rampage iv i?

Permalänk
Skrivet av WenenOne:

Vet du om man kan få in ett asus rampage IV extreme i denna? Eller vet du någon annan liten burk man kan få in ett rampage iv i?

Så länge det är mATX kan du få in det (förutsatt att du plockar bort harddiskvaggan) det kan ge sämre luftgenomströmning då en del venthål blir täckta, jag har dock kört mATX utan problem i över ett år i detta chassi. Skall tilläggas att det var rätt meckigt att modda bort vaggan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WenenOne:

Vet du om man kan få in ett asus rampage IV extreme i denna? Eller vet du någon annan liten burk man kan få in ett rampage iv i?

Det får inte plats.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

@WenenOne:

Minsta burk jag hittat som stödjer full ATX (rampage IV extreme) är Cooltek w2. Det chassit är betydligt större än Hadron air dock. Med det sagt är det fortfarande det minsta chassi jag hittat, det ser både snyggt ut och har goda möjligheter för vattenkylning och god luftgenomströmning i stort. Det är nästan lite kubliknande då det är bredare än ett vanligt chassi och det finns två kammare, en för moderkort och en för nätagg/hårddiskar.

Här är länk till Cooltek w2: http://www.cooltek.de/en/jonsbo-powered-by-cooltek/w-series/1...
det finns också en del recensioner på Youtube. Den enda butik i Sverige som säljer detta chassi är coolerkit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulanddanne:

@mrerik:

Minsta burk jag hittat som stödjer full ATX (rampage IV extreme) är Cooltek w2. Det chassit är betydligt större än Hadron air dock. Med det sagt är det fortfarande det minsta chassi jag hittat, det ser både snyggt ut och har goda möjligheter för vattenkylning och god luftgenomströmning i stort. Det är nästan lite kubliknande då det är bredare än ett vanligt chassi och det finns två kammare, en för moderkort och en för nätagg/hårddiskar.

Här är länk till Cooltek w2: http://www.cooltek.de/en/jonsbo-powered-by-cooltek/w-series/1...
det finns också en del recensioner på Youtube. Den enda butik i Sverige som säljer detta chassi är coolerkit.se

Tackar för tipset. Ska ta en titt på det chassit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Tomika Kan du ta några fler bilder EVGA Hadron?

Om jag skulle köpa detta chassit måste jag sälja halva datorn för just bytta till detta.