Permalänk
Inaktiv

GTX 900 serien frågor

När 900serien lanserades blev gtx 970 sli väldigt prisvärd men efter att ha googlat runt lite på senare tid så är det många som vill att man ska undvika det.

Dessa anledningar att undvika 970sli är:
För lite vram (3,5GB)
Microstutter
Och andra tekniska problem

Jag tänkte skaffa en 1440p skärm och jag vet att 700serien har ju bara 3GB vram men dom kör ju 1440p helt ok (tror jag).
Så vad ska jag göra? 970sli? 1x gtx980? eller vänta tills gtx980ti kommer ut?

Är det någon som har 970 sli? Om ni har det sprid gärna er upplevelse med dom

Permalänk
Skrivet av anon253380:

När 900serien lanserades blev gtx 970 sli väldigt prisvärd men efter att ha googlat runt lite på senare tid så är det många som vill att man ska undvika det.

Dessa anledningar att undvika 970sli är:
För lite vram (3,5GB)
Microstutter
Och andra tekniska problem

Jag tänkte skaffa en 1440p skärm och jag vet att 700serien har ju bara 3GB vram men dom kör ju 1440p helt ok (tror jag).
Så vad ska jag göra? 970sli? 1x gtx980? eller vänta tills gtx980ti kommer ut?

Är det någon som har 970 sli? Om ni har det sprid gärna er upplevelse med dom

Vilken hets på Nvidia inte funderat att se vad konkurrenten amd har i sitt sortiment?

Hur som, ett kort i 1440P går fint, men inte 4k (spel då) eller sli är inte så bra idé, vist fungerar. Men du har bara 3,5Gb ram. På en skärm på 1440P funkar det ju bra, men är ju inte så prisvärt för den upplösningen med sli.

980 är ju lite bättre runt 15%, men är lite väl dyr.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vilken hets på Nvidia inte funderat att se vad konkurrenten amd har i sitt sortiment?

Hur som, ett kort i 1440P går fint, men inte 4k (spel då) eller sli är inte så bra idé, vist fungerar. Men du har bara 3,5Gb ram. På en skärm på 1440P funkar det ju bra, men är ju inte så prisvärt för den upplösningen med sli.

980 är ju lite bättre runt 15%, men är lite väl dyr.

Nvidia verkar inte bry sig så hårt, visst dom utvecklar väl nya drivrutiner ifs.
Men skulle dom bry sig hade dom ju släppt en 8GB version som kan använda 7 av 8GB då försvinner nog de flesta problemen.

Tyvärr verkar det dröja ett tag tills AMD släpper sin nya serie kort.
Nvidia väntar säkert in AMD's nya serie för att kunna släppa något sammtidigt, antagligen GTX980Ti.

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Nvidia verkar inte bry sig så hårt, visst dom utvecklar väl nya drivrutiner ifs.
Men skulle dom bry sig hade dom ju släppt en 8GB version som kan använda 7 av 8GB då försvinner nog de flesta problemen.

Tyvärr verkar det dröja ett tag tills AMD släpper sin nya serie kort.
Nvidia väntar säkert in AMD's nya serie för att kunna släppa något sammtidigt, antagligen GTX980Ti.

Jo och TS är ju beredd att vänta på 980TI så han verkar ju kunna vänta;)

Ironiskt nog har antingen partner tillverkare och/eller AMD släppt kort med mer ram i efterhand (inte varje gen kanske, men ändå). Sen annan rolig fakta är att Nvidia alltid snålat med ram på sina kort, blev förvånad att dom ens släppte med 3Gb och ännu mer än dom gick över till 4gb så fort (i för sig vore 2Gb ett sämre alternativ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Så ska man kanske skaffa en gtx 970 och senare uppgradera till 980ti när priset gått ner?

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att om man inte kan lägga hur mycket som helst är det bästa valet att köra på det bästa singel-gpu kortet du kan och sedan längre fram när du kan/"behöver" mer prestanda så kan du skaffa ett till (till exempel 980) då det också blivit billigare. Själv rekommenderar jag dock inte 980, snart kommer nya grejer ut och 980 är väldigt dyrt för vad man får

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon253380:

När 900serien lanserades blev gtx 970 sli väldigt prisvärd men efter att ha googlat runt lite på senare tid så är det många som vill att man ska undvika det.

Dessa anledningar att undvika 970sli är:
För lite vram (3,5GB)
Microstutter
Och andra tekniska problem

Jag tänkte skaffa en 1440p skärm och jag vet att 700serien har ju bara 3GB vram men dom kör ju 1440p helt ok (tror jag).
Så vad ska jag göra? 970sli? 1x gtx980? eller vänta tills gtx980ti kommer ut?

Är det någon som har 970 sli? Om ni har det sprid gärna er upplevelse med dom

Jag kör 970 Sli med 1440 skärm, inga som helst problem med ngt.
Folk ansåg först att korten var finfina men efter att ha läst om den smalare bussen till den sista delen minne tog dom på sig foliehatten och ansåg att kortet inte alls var lika bra.
Anser fortf att jag gjorde ett riktigt bra köp och den dagen jag upplever att 4GB är för lite får jag bara köpa fetare kort

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Ev kommer ju kort i sli kunna nyttja "dubbelt" med minne jämfört idag senare (har inte länken framme men det skrevs om det på SweC för inte så länge sedan)

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av _niko_:

Ev kommer ju kort i sli kunna nyttja "dubbelt" med minne jämfört idag senare (har inte länken framme men det skrevs om det på SweC för inte så länge sedan)

du tänker på DX12 som ska öppna upp för användning av minnet på flera grafikkort i flerkortslösningar istället för att minnet speglas mellan korten.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kör 970 sli om du ändå tänker lira 1440. Inte som att 3,5GB kommer vara för lite för den upplösningen. 1440 BF4 på ultra allt tar precis över 2GB...

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Skrivet av _niko_:

Jag kör 970 Sli med 1440 skärm, inga som helst problem med ngt.
Folk ansåg först att korten var finfina men efter att ha läst om den smalare bussen till den sista delen minne tog dom på sig foliehatten och ansåg att kortet inte alls var lika bra.
Anser fortf att jag gjorde ett riktigt bra köp och den dagen jag upplever att 4GB är för lite får jag bara köpa fetare kort

Skrivet av crumpets:

Kör 970 sli om du ändå tänker lira 1440. Inte som att 3,5GB kommer vara för lite för den upplösningen. 1440 BF4 på ultra allt tar precis över 2GB...

Som i alla fall jag varit inne på fungerar 1440P bra med ett kort och vist likna bra i sli, men jag tycker inte det är värt priset. Har man tänkt ha flera grafikkort så vill/går man upp högre upplösning just för korten ska ju teoretiskt orka detta (blir ju lite så man automatiskt tänker). Sanningen är att Nvidia verkar ha hört hårt på låg upplösning och låg strömförbrukning på denna gen. Även om kortet haft 4Gb att använda, så är busen väldigt snäv. AMD´s kort orkar ju högre upplösning av en anledning.

Vist inte många som kör över 1080P, men finns ju en del som har behovet över det (men det siktas inte på den målgruppen med 900 serien).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kör också på 2560 x 1440. Skaffade mitt andra GTX 970 idag faktiskt, och har tillbringat kvällen framför datorn och testat, maxat och benchmarkat. Har än så länge inte stött på några problem. Testade även Dying Light som åt 3650mb som max.

För mig hade ett GTX 970 egentligen varit tillräckligt. Anledningen att jag köpte ett till kort redan var för att jag hittade ett billigt, annars hade jag väntat några månader innan jag hade kört på ett andra.

Hoppas också på att det ska gå att använda hela minnet i flerkortslösningar med DX12, annars blir det VRAM som kommer flaska de här korten i framtiden. Trots denna risk känner jag mig för tillfället mycket nöjd med mitt inköp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon253380:

När 900serien lanserades blev gtx 970 sli väldigt prisvärd men efter att ha googlat runt lite på senare tid så är det många som vill att man ska undvika det.

Dessa anledningar att undvika 970sli är:
För lite vram (3,5GB)
Microstutter
Och andra tekniska problem

Jag tänkte skaffa en 1440p skärm och jag vet att 700serien har ju bara 3GB vram men dom kör ju 1440p helt ok (tror jag).
Så vad ska jag göra? 970sli? 1x gtx980? eller vänta tills gtx980ti kommer ut?

Är det någon som har 970 sli? Om ni har det sprid gärna er upplevelse med dom

Finns AMD 290 som presterar som ett 970 men är billigare och AMD 290x som är bättre än 970 och kostar lika mycket.
Två bra alternativ om du är osäker på 970 och inte vill lägga hutlöst mycket pengar på ett 980.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Ja lite skumt ändå. Satt på köpknappen på ett 970 och var lite små lycklig. Men självklart råka jag läsa om minneshanteringen och vips så ville jag inte köpa det. Hade jag inte läst det så hade jag köpt kortet, suttit och lirat GTA V, som jag precis fått av frugan i födelsedagspresent, på höga inställningar och varit glad och säkert inte ens märkt av nåt negativt med kortet på mina 1080p. Nu sitter jag här istället och har precis installerat klart och har ångest över vad jag ska köpa för nytt kort och att det kommer sluta med att jag får sitta på lägre inställningar med mitt 760.... Ibland läser man på och velar för mycket

Permalänk
Medlem

Kör 2st 290. Presterar bättre än 970 i 1440p till ett lägre pris.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Finns AMD 290 som presterar som ett 970 men är billigare och AMD 290x som är bättre än 970 och kostar lika mycket.
Två bra alternativ om du är osäker på 970 och inte vill lägga hutlöst mycket pengar på ett 980.

Fel att säga att 290 är lika bra och att 290X skulle vara bättre. Om vi tittar på dom senaste testerna på SweC så är faktiskt 970 någon enstaka fps högre även i 1440p mot 290X i GTA V. Dock om vi går upp i 4K så är 290X bättre än 970 men det är bara 2 fps skillnad i genomsnitt så dom är väldigt identiska i prestanda oavsett om det är 1080p eller 4K, alltså är tjafset om 3.5GB incidenten något man borde sluta haka upp sig på. Både 290X och 970 är kort som inte är mycket bättre än 290 och som inte är värt att köpa om man inte fått dom på en kampanj eller liknande (köpte själv på mellandagsrea) då skillnaden i dom flesta spel är väldigt liten och 290 kan man få för en tusenlapp under 290X eller GTX970 idagsläget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fel att säga att 290 är lika bra och att 290X skulle vara bättre. Om vi tittar på dom senaste testerna på SweC så är faktiskt 970 någon enstaka fps högre även i 1440p mot 290X i GTA V. Dock om vi går upp i 4K så är 290X bättre än 970 men det är bara 2 fps skillnad i genomsnitt så dom är väldigt identiska i prestanda oavsett om det är 1080p eller 4K, alltså är tjafset om 3.5GB incidenten något man borde sluta haka upp sig på. Både 290X och 970 är kort som inte är mycket bättre än 290 och som inte är värt att köpa om man inte fått dom på en kampanj eller liknande (köpte själv på mellandagsrea) då skillnaden i dom flesta spel är väldigt liten och 290 kan man få för en tusenlapp under 290X eller GTX970 idagsläget

Dold text

Ok i GTA V verkar 970 prestera bra. Men i sweclockers prestandaindex baserat på tester i 10 spel ser det annorlunda ut.

1440 här är 290 o 970 i princip lika (men ser också 970 har en "poäng" mer)och 290x har edge. Men håller med dig on att 290x inte behöver vara värt det då 290 brukar ha mycket lägre pris. Iofs såg jag 290x gick för 2990kr på netonnet igår.

Dold text

4k, 290 och 290x är i snitt hyffsat mycket bättre än 970 om man testar flera spel.

Dold text

Så går man upp i upplösning drar 290 och 290x ifrån. Hur mycket det gör i spelen kan man diskutera, är mer för att visa att de är i sanma prestandasegment som 970. Så menar på att är man osäker på 970 så finns där två AMD kort i samma prisklass lr billigare där du får samma prestanda.
Så man måste inte köpa ett 980 som kostar skjortan.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar verkligen geforce experiance och shadowplay men jag hittade en r9 290x matrix platinum från asus för 3300kr ska jag köpa den då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon253380:

Jag gillar verkligen geforce experiance och shadowplay men jag hittade en r9 290x matrix platinum från asus för 3300kr ska jag köpa den då?

Slå till på det du

http://www.guru3d.com/articles_pages/asus_radeon_r9_290x_matr...

Cooling & Noise Levels

So if we think back and picture the reference cooled 290X products, then we can only conclude that they show pretty average to poor temperatures at 95 Degrees C under load. ASUS was able to get the temps under 80 Degrees C under long term load. We actually measured 77 Degrees C as maximum. This is a bit higher then the competition to be honest, then again .. the card hardly makes noise/sounds and the is a huge benefactor.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Entusiast

Från att vara höjt till skyarna till att klassas som kattbajs...

Har inte stött på några direkta bekymmer med mina 970's och går man på prestanda per krona så är det svårslaget. Visst kan du få två 290x för ett aningen mindre belopp. Men då ska du agget för det samt en välventilerad burk.

Själv spelar jag i 3440x1440 och har inte direkt stött på nån patrull i nåt av de spel jag kört. Frågan är kanske vilka spel TS har tänkt sig köra... finns säkert nåt spel som inte jag kör där "minnesproblemet" är mer påtagligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Ok i GTA V verkar 970 prestera bra. Men i sweclockers prestandaindex baserat på tester i 10 spel ser det annorlunda ut.

1440 här är 290 o 970 i princip lika (men ser också 970 har en "poäng" mer)och 290x har edge. Men håller med dig on att 290x inte behöver vara värt det då 290 brukar ha mycket lägre pris. Iofs såg jag 290x gick för 2990kr på netonnet igår.

4k, 290 och 290x är i snitt hyffsat mycket bättre än 970 om man testar flera spel.

Så går man upp i upplösning drar 290 och 290x ifrån. Hur mycket det gör i spelen kan man diskutera, är mer för att visa att de är i sanma prestandasegment som 970. Så menar på att är man osäker på 970 så finns där två AMD kort i samma prisklass lr billigare där du får samma prestanda.
Så man måste inte köpa ett 980 som kostar skjortan.

När 970 först kom var det snabbare, sedan efter ett tag så fick AMD uppdaterade drivrutiner så att dom kom ikapp och lite till, det är så det går men det handlar om få fps och skillnaden är både åt ena och andra hållet beroende på spel och upplösning. Skulle inte rekommendera något 4GB kort för att köra i 4K, men 1440p är ganska ok antar jag. GTA V är ett bra spel att jämföra i då det är det senaste testet på SweClockers med senaste drivrutiner för både AMD och Nvidia, tyvärr finns det inga andra tester nu verkar det som i andra spel här utan dom senaste är några få månader gamla eller hur det nu var. Kan man få 290X/970 på kampanj är det helt ok val men i vanliga priser känns dom ganska dyra för vad man får, men det kanske bara är så att 290 är ett sjukt bra prissatt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

När 970 först kom var det snabbare, sedan efter ett tag så fick AMD uppdaterade drivrutiner så att dom kom ikapp och lite till, det är så det går men det handlar om få fps och skillnaden är både åt ena och andra hållet beroende på spel och upplösning. Skulle inte rekommendera något 4GB kort för att köra i 4K, men 1440p är ganska ok antar jag. GTA V är ett bra spel att jämföra i då det är det senaste testet på SweClockers med senaste drivrutiner för både AMD och Nvidia, tyvärr finns det inga andra tester nu verkar det som i andra spel här utan dom senaste är några få månader gamla eller hur det nu var. Kan man få 290X/970 på kampanj är det helt ok val men i vanliga priser känns dom ganska dyra för vad man får, men det kanske bara är så att 290 är ett sjukt bra prissatt kort

Håller med, men tänker även att gta v är så nytt och ofta tar det ett par uppdateringar av själva spelet och ett par optimeringar av drivrutinerna innan man får full prestanda i ett nytt spel.
Så egentligen borde ett jämföresletest inte göras förrän efter ett par månader. Men har inte så mycket nyhetsvärde då. Men kul om de hade testat spelen efter ett par månader och sett vad de fick för resultat då och om det var några större skillnader i resultat.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Håller med, men tänker även att gta v är så nytt och ofta tar det ett par uppdateringar av själva spelet och ett par optimeringar av drivrutinerna innan man får full prestanda i ett nytt spel.
Så egentligen borde ett jämföresletest inte göras förrän efter ett par månader. Men har inte så mycket nyhetsvärde då. Men kul om de hade testat spelen efter ett par månader och sett vad de fick för resultat då och om det var några större skillnader i resultat.

Tror faktiskt GTA V är ett undantag, alltså spelet presterar förvånansvärt bra (det är mer om du kör allting på högsta i 4K som även Titan X knappt får stabila 30fps). Inte mer än några fps i skillnad efter uppdateringar skulle jag tro. Anledningen att det funkar så bra så tidigt är nog pga all finslipning under förseningarna samt att det är ett eget spel och inte en port från någon konsol. Nvidia/AMD har säkert fått ha vantarna på spelet långt innan release för att släppa sina drivrutiner i tid också. Tänker mer på att 970/290X går fram och tillbaka några få fps därför är dom "lika bra" i mina ögon och det man kan få billigast är det man borde skaffa tycker jag. Folk bryr sig alltför mycket om kortet är från röda eller gröna laget

Permalänk
Skrivet av anon253380:

Jag gillar verkligen geforce experiance och shadowplay men jag hittade en r9 290x matrix platinum från asus för 3300kr ska jag köpa den då?

AMD kort har detta med. Så inget att fundera på:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag är hel nöjd med mina 2 GTX970 kort dom funka fin fint i sli har ultra i far cuy 4 i 2560 x 1440 det flyter fint
har fundera på att fixa en till kort och köra 3 i sli men priset på dom nu är lite för högt fick mina för 3200 & 3300 kr

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon253380:

När 900serien lanserades blev gtx 970 sli väldigt prisvärd men efter att ha googlat runt lite på senare tid så är det många som vill att man ska undvika det.

Dessa anledningar att undvika 970sli är:
För lite vram (3,5GB)
Microstutter
Och andra tekniska problem

Jag tänkte skaffa en 1440p skärm och jag vet att 700serien har ju bara 3GB vram men dom kör ju 1440p helt ok (tror jag).
Så vad ska jag göra? 970sli? 1x gtx980? eller vänta tills gtx980ti kommer ut?

Är det någon som har 970 sli? Om ni har det sprid gärna er upplevelse med dom

Vänta på AMD eller gtx 980 Ti.
För 1440p behövs - enligt mig - minst ett gtx 980.
Skärmen ska ju gärna ha G-sync också. Du vill sen aldrig gå tillbaka..

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=jPlCIUh_Tp0

denna förklarar video buggen hur bra som helst.. detta har praktiserats väldigt länge, bara att nvidia lyckades krama fram 3,5gb istället för 3gb som 780 korten har, + det något segare 512mb vramet..

jag har 970 black från asus, inga problem som helst, lirar GTA V i 1920x1080 ultra settings i 55fps minimum... o då har jag en 2700k oklockad..

inget coil whine heller, dock vart första kortet ett DOA.

jag är RIKTIGT nöjd med min 970, stor prestanda skillnad mellan 670 faktiskt!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Jag slog till på ett EVGA GeForce GTX970 SSC 4GB ACX2.0+ trots en massa velande. Men kände i affären att nu var jag trött på detta velande och slog till på det kort jag först var sugen på. Testat GTA V och lite fler spel snabbt och är nöjd än så länge iaf:)