Harpan återvänder med Windows 10

Permalänk
Medlem

Själv gick jag tillbaka till Win 7 från Win 8 pga saknaden av Dam på internet (Checkers), skönt att slölira då o då medans man surfar runt.

Nån som vet ifall den har gjort en comeback med Win 10?

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Titan X minimum för Harpan.

NEJ SLI MINST

Visa signatur

Ursäktar för stavfel

Permalänk
Avstängd

Najs. Spelar fortfarande XP harpan ibland.

Avkopplande...

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Stackars far sitter med Windows 8 och saknar harpan... Nu lär det bli ändring på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Nu återstår det bara att sätta in 3D Pinball

http://puu.sh/ho1DE/0d8daf149d.png

Man kunde få hur många poäng som helst genom ett enkelt fusk.
Pinball hade varit fint med lite modernare stil i Windows 10.
http://www.gamewinners.com/Cheats/index.php/3D_Pinball:_Space...

Permalänk
Medlem

Tänk om dom kunde hotta upp DICE gamla Pinball Dreams, Pinball Fantasies och Pinball Illusions... det vore grymt dom gamla pinball-liren saknar man

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Nu återstår det bara att sätta in 3D Pinball

http://puu.sh/ho1DE/0d8daf149d.png

Haha! Du gjorde min dag, hade helt glömt bort det spelet. Så många minnen när man satt och försökte slå varandras rekord back in the days!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Hur många FPS får man med Titan X?

Spelar ingen roll hur många Titan X du har. Det kommer ändå lagga sönder när/om du får ut den och korten börjar studsa.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

tack o lov. Det stod och vägde på det.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Någon information om "Windows experience index" kommer tillbaka ?

Permalänk
Medlem

Påminner mig om en Dell reklam som gick för en herrans massa år sedan.
Kommer ihåg att de visade en kille som satt och spelade Harpan eller liknande kortspel på sin skitstora workstation.
Kommer inte ihåg punch linenen men poängen var att det är onödigt att ha en overkill dator om man inte ska använda den till något vettigt.

Permalänk
Medlem

De är förbluffande innovativa de där damerna och herrarna på Microsoft.

Men det är klart man lär sig plåstra om sår när man skjutit sig själv i foten upprepade gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Gött måste vara årets nyhet utan tvivel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Vem är du och vad har du gjort med Ozzed?

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl knappast "out of character" för mig att hylla när man gör kovändningar om idiotbeslut? Har du inte sett någon av de lyriska posterna jag gjort om att Microsoft nu backar om startmenyn, låter en köra appar i fönster, slippa metro osv osv?

Harpan är ett måste!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tillhör det Microsofts nya satsning på spel till PC?

Permalänk
Medlem

så länge dom inte släpper pinball likt xp så kommer jag aldrig bry mig vilka spel dom bundlar

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

Fränt med spel som någon kanske spelade i windows 95 hänger med win 10

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Nu återstår det bara att sätta in 3D Pinball

http://puu.sh/ho1DE/0d8daf149d.png

saknar faktiskt det spelet, var riktigt kul att spela när internet la ner

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

saknar faktiskt det spelet, var riktigt kul att spela när internet la ner

http://www.softpedia.com/blog/Download-Windows-XP-s-Pinball-G...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_vasagos:

Fränt med spel som någon kanske spelade i windows 95 hänger med win 10

Hehe, finns videor där man uppgraderar från första Windows-utgåvan och hela vägen till nutid och det hänger med en hel del.

Exempelvis:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Men har den inbyggda kortspel?

Jupp!

Solitaire
Mahjongg
Mines
Sudoku

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Windows 8 blev inte den succé Microsoft hoppats på. Detta kan i stort tillskrivas ett nytt gränssnitt utan den traditionell startmenyn

Stämmer inte, orsaken var avsaknaden av Harpan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Synd bara att Windows 10 ser lika gammalt ut som Harpan själv. Rent estetiskt så äcklar utseendet mig. Lika platt och tråkigt som min f.d.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det där med flera skrivbord verkar inte helt dumt även om det kanske kunde gått att göra smartare.

Borde kunna göra mappar eller vad man nu väljer att kalla det på skrivbordet som en ikon som vecklar ut sig när man hoovrar över den eller klickar på den.
Säg att man har 10 spel installerade, så har man en ikon där det står Spel, så håller man musen över så vecklar den ut sig så man ser alla spel ikonerna.
Flyttar musen tillbaka ut på skrivbordet och den slår ihop sig. Om dom vill ha bort startmenyn och ha mer på skrivbordet så varför inte.
Nästa steg skulle kunna vara att ha hela interfacet i 3D men det kanske är mer komplicerat att få till det bra.

ps. Dags att göra ett nytt Pinball/Flipper spel istället ds.

Permalänk

Harpan handlar bara om tur. Kungen ska det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Borde kunna göra mappar eller vad man nu väljer att kalla det på skrivbordet som en ikon som vecklar ut sig när man hoovrar över den eller klickar på den.
Säg att man har 10 spel installerade, så har man en ikon där det står Spel, så håller man musen över så vecklar den ut sig så man ser alla spel ikonerna.
Flyttar musen tillbaka ut på skrivbordet och den slår ihop sig. Om dom vill ha bort startmenyn och ha mer på skrivbordet så varför inte.
Nästa steg skulle kunna vara att ha hela interfacet i 3D men det kanske är mer komplicerat att få till det bra.

Låter ungefär som möjligheten att lägga valfri mapp i Dockan i OS X. Något som jag kört med i över tio år nu. Absolut något jag kan sakna i Windows.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Äh... in med stripp poker istället

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk

Ms röj då?

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Blir saknaden för stor kan jag rekommendera Pinball FX2. Ska vara gratis med något enstaka bord och sedan kan man köpa till om man vill. De har riktigt snygga licenserade grejer. De har både Marvell och Star Wars till exempel. De kör inte strikt realism så vissa bord har effekter som bara går att göra i en dator men grunden är helt klart pinball. Riktigt gött att dra fram handkontrollen, vrida skärmen 90 grader och spela lite pinball en stund.

Of topic:
Kan jag också rekomendera och om ni har problem med lag, fixa så ni har preredered frame till 1 via extern profil.

För övrigt tror jag att 3D Pinball har blivit gratis att tanka ner.
http://microsoft-3d-pinball-space-cadet.soft32.com/

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Blir saknaden för stor kan jag rekommendera Pinball FX2. Ska vara gratis med något enstaka bord och sedan kan man köpa till om man vill. De har riktigt snygga licenserade grejer. De har både Marvell och Star Wars till exempel. De kör inte strikt realism så vissa bord har effekter som bara går att göra i en dator men grunden är helt klart pinball. Riktigt gött att dra fram handkontrollen, vrida skärmen 90 grader och spela lite pinball en stund.

Finns gratis i MS Store och på Steam. Rekommenderar att tanka från Steam eftersom att man får en annan gratisbana, "Sorcerers Lair", som imo är mycket bättre.