Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag ringde och pratade med Dustin.
Erbjudandet Office 365 + mus är slutsålt. Tydligen fungerade inte deras lagersaldo även att det stor 10+ när jag beställde.

Dock så kommer Dustin skicka endast Office 365 utan mus, men man måste nog ringa till dom för att dom ska göra det.
Ok för mig efter jag redan har en hel låda med möss hemma.

Fick precis mail från Dustin om att de avbeställt ordern, ska kontakta dem också, har inte heller något behov av möss, men Office-paketet vill man däremot ha.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Vad tycker ni, ska vi byta namn på tråden till Dagens fynd på NetOnNet?

Starta ny tråd kanske?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoffaJaffer:

Varför var du missnöjd?

Batteritiden är fruktansvärd. Räcker inte ens en dag trots att jag inte spelar någon på den. Messenger, några sms,.2-3 samtal plus BT med ljudbok dödar dem snabbare än min gamla iPhone 5S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Audio pro högtalaren som nu är på rea hos Elgiganten, vad tror ni om den? Har Android så är lite fundersam över hur airplay fungerar? Någon som testat denna högtalare?

Visa signatur

C2D E6400 | Kingston 2gb | 8800GT 512 Zalman | Asus P5B | 3x WD 500gb | p182 | Zalman 370w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petus_emo:

Audio pro högtalaren som nu är på rea hos Elgiganten, vad tror ni om den? Har Android så är lite fundersam över hur airplay fungerar? Någon som testat denna högtalare?

Undrar jag med, den är ju två år gammal trots allt.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Whathifi testade den igen i mitten av 2014 och gav fortfarande Audio Pro högtalaren ett fantastiskt bra betyg så min gissning är att den fortfarande står sig mycket bra. Hade jag bara haft nånstans att ha den så hade jag slagit till.

"Our Verdict
Best wireless speaker £400+, Awards 2013. The Air One really puts the cat among the pigeons – it’s a class-leading wireless speaker"
http://www.whathifi.com/audio-pro/allroom-air-one/review

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

På tal om samma ämne, någon med tidigare erfarenhet som vet när man bör infinna sig på plats för att vara bland de säg 50 första?

Permalänk
Medlem

Nu pratar vi gamers, räkna med att 50 pers finns i kön från 8

Permalänk
Medlem

Alltså, inet är ju ett skämt med deras 50st osv.
Kommer ju gå åt på nolltid. Hade det varit permanenta priser under dagen som fylls med beställning om det tagit slut i lager, visst. Men med dom små mängder som finns tillgängliga så kommer det säkert sälja slit första timmen.

Förstår inte riktigt meningen med en sån här annons, 90% av alla som åker dit måste ju mötas av en besvikelse när det är slutsålt?

Jag förutspår kö-kaos och polisutryckning

Skrivet av tsarraz:

Nu pratar vi gamers, räkna med att 50 pers finns i kön från 8

Det blir nog långt värre än så.
Bara kolla kön sist
http://www.mynewsdesk.com/se/inet/pressreleases/festen-starta...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Alltså, inet är ju ett skämt med deras 50st osv.
Kommer ju gå åt på nolltid. Hade det varit permanenta priser under dagen som fylls med beställning om det tagit slut i lager, visst. Men med dom små mängder som finns tillgängliga så kommer det säkert sälja slit första timmen.

Förstår inte riktigt meningen med en sån här annons, 90% av alla som åker dit måste ju mötas av en besvikelse när det är slutsålt?

Jag förutspår kö-kaos och polisutryckning

Det blir nog långt värre än så.
Bara kolla kön sist
http://www.mynewsdesk.com/se/inet/pressreleases/festen-starta...

Det är ju trots allt lockpriser för att locka dit kunder. Endast de mest desperata lär väl spara någon hundring på vad det nu är de lockar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är ju trots allt lockpriser för att locka dit kunder. Endast de mest desperata lär väl spara någon hundring på vad det nu är de lockar med.

Fast jag har aldrig förstått ett "lockpris".

Vill jag köpa vara X för pris Y, så kommer jag ju knappast köpa vara Q för pris Z istället när vara X är slutsåld?
Jag kommer ju snarare bara åka därifrån irriterad med tanken "nä denna affären besöks inte igen".

Men det är klart, jag och många med mig här på Swec avviker nog rätt starkt från köpmönstret hos medelsvensson...

Och detta kort för 999:- skulle jag inte direkt kalla "nån hundring"
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2982801

Även denna laptop ligger ju 1500.- under billigaste
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2726042

Xboner hade ju helt okej pris också..
Nä jag hade nog köpt på mig en 4-5 produkter om priserna gällt i deras webbutik.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Fast jag har aldrig förstått ett "lockpris".

Vill jag köpa vara X för pris Y, så kommer jag ju knappast köpa vara Q för pris Z istället när vara X är slutsåld?
Jag kommer ju snarare bara åka därifrån irriterad med tanken "nä denna affären besöks inte igen".

Men det är klart, jag och många med mig här på Swec avviker nog rätt starkt från köpmönstret hos medelsvensson...

Och detta kort för 999:- skulle jag inte direkt kalla "nån hundring"
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2982801

Tanken är nog att de lockar tillräckligt med kunder som ändå gör andra köp för att de ex de säljer billigt för att ändå tjäna på det. Finns som du säger de som blir irriterad och lämnar butiken men också de som passar på att köper annat.

Nu hade jag ingen koll på vad för priser som gällde i detta fall men ofta är det inga superpriser även om det såklart finns undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tanken är nog att de lockar tillräckligt med kunder som ändå gör andra köp för att de ex de säljer billigt för att ändå tjäna på det. Finns som du säger de som blir irriterad och lämnar butiken men också de som passar på att köper annat.

Nu hade jag ingen koll på vad för priser som gällde i detta fall men ofta är det inga superpriser även om det såklart finns undantag.

Så sant. Denna gången var det faktiskt i min mening helt okej sänkningar:
http://www.inet.se/kampanj/2155/inet-barkarby-invigning

USB-minne och musmatta för 9:-... Sånt kan man ju bara köpa på sig för att det är "bra att ha".
En 2TB WD-red disk hade nog slunkit med av bara farten också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Så sant. Denna gången var det faktiskt i min mening helt okej sänkningar:
http://www.inet.se/kampanj/2155/inet-barkarby-invigning

USB-minne och musmatta för 9:-... Sånt kan man ju bara köpa på sig för att det är "bra att ha".
En 2TB WD-red disk hade nog slunkit med av bara farten också.

Ja, det är en del grejjer där som faktiskt skulle vara intressanta..
Men kommer nog vara för mycket folk för att man skulle orka dra dit.

Fel sida av stan också

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tanken är nog att de lockar tillräckligt med kunder som ändå gör andra köp för att de ex de säljer billigt för att ändå tjäna på det. Finns som du säger de som blir irriterad och lämnar butiken men också de som passar på att köper annat.

Nja tanken är nog snarare att få ut budskapet om att de nu finns i Barkarby, finns nog inte en tanke i världen från Inet's håll att man ska tjäna pengar första dagen med öppningserbjudande. Men de har nog räknat ut att det är värt förlusten för publiciteten och hypen man skapar med det.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naga:

Nja tanken är nog snarare att få ut budskapet om att de nu finns i Barkarby, finns nog inte en tanke i världen från Inet's håll att man ska tjäna pengar första dagen med öppningserbjudande. Men de har nog räknat ut att det är värt förlusten för publiciteten och hypen man skapar med det.

Självklart räknar de med att både sälja bra första dagen men också få publicitet. Får de en bra kö utanför butiken så bara måste ju eventuell lokaltidning dit och fota och göra ett inslag med.

Win-win. Det de förlorar på lockvarorna tjänar de nog snabbt ihop igen skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

De som inte hinner köpa lockvarorna men ändå har köat kommer känna ett behov att för sig själva motivera ansträngningen de gjort när de köat och på så sätt förmodligen köpa något annat som det står "REA" på.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Inet kör med max tre kampanjvaror per köp så slinker det ner en musmatta, ett usb-minne och en extern hdd i farten så slipper man köpa annat
Det gör väl däremot att det finns chans att köpa (åtminstone vissa av) deras erbjudna produkter utan att campa utanför butiken inatt.. Annars verkar Webhallen vara sugna på att ta hand om besvikna kunder genom att erbjuda delvis samma varor i sin helgkampanj.

Permalänk

På Inets öppningerbjudande imorgon har dom en ganska billig bärbar Acer:

Mer specifika specs verkar vara:
AMD a8-7100
1080p IPS
AMD R5 graphics (?)
4GB DDR3

Vad tycker ni? Har tänkt använda den för lättare kontorsarbete och streaming. Frågan är om man kan stoppa i mer RAM i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

På Inets öppningerbjudande imorgon har dom en ganska billig bärbar Acer:

riktigt fina priser ju, synd att jag inte bor närmare för då hade jag gått dit och shoppat loss. sugen på att köpa flera av sakerna.

Permalänk
Medlem

Har en polare som ska ner till Inet för min skull och försöka fixa ett Asus 980 STRIX + Samsung SSD och Crucial minnen.

- Är Asus "the way to go" för 4999kr eller ska man försöka hitta ett MSI, Gigabyte eller EVGA istället?
Funderade även på om man skulle vänta tills 980Ti :/

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Alla handel ska ske via Marknaden.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Nja tanken är nog snarare att få ut budskapet om att de nu finns i Barkarby, finns nog inte en tanke i världen från Inet's håll att man ska tjäna pengar första dagen med öppningserbjudande. Men de har nog räknat ut att det är värt förlusten för publiciteten och hypen man skapar med det.

Tror inte Inet behöver ta några jätteförluster. Den här typen av event är nästan alltid sponsrade av tillverkarna. ÅF:arna har alldeles för låg marginal för att klara en sådan drive själva. Man tror ofta att åf:arna har mer att säga till om än vad de har. Nästan alltid är det tillverkarna som styr med hjälp av marknadspengar och kickbacks för omsättningsmål.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag ringde och pratade med Dustin.
Erbjudandet Office 365 + mus är slutsålt. Tydligen fungerade inte deras lagersaldo även att det stor 10+ när jag beställde.

Dock så kommer Dustin skicka endast Office 365 utan mus, men man måste nog ringa till dom för att dom ska göra det.
Ok för mig efter jag redan har en hel låda med möss hemma.

Det löste sig för mig också efter att ha varit i kontakt med med dem, de hade tydligen översålt denna produkt, men dem skickade igår mina licenser, dock utan de trådlösa mössen.. klarar mig utan dem ändå..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Hur ser köerna ut på inet någon som var där ännu?

Tänkte åka ut för kolla läget men om köerna är längre än 5min känns det inte värt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Enligt deras Facebook, är det mycket lång kö!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Hur ser köerna ut på inet någon som var där ännu?

Tänkte åka ut för kolla läget men om köerna är längre än 5min känns det inte värt

https://www.facebook.com/inet.se/photos/a.398362728259.178179...
Sådär såg det ut.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Jo det där var vid öppning, hur ser det ut nu två och en halv timme senare?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Jo det där var vid öppning, hur ser det ut nu två och en halv timme senare?

Det kan jag dock inte svara på, tror inte det är såpass farligt.
Du har fortfarande chans att köpa några kampanjvaror skulle jag tro för det är endast GTX960 och Acer Predator som verkar vara slutsålda änsålänge.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Jo det där var vid öppning, hur ser det ut nu två och en halv timme senare?

Kom dit själv kl. 8, gick därifrån runt 11 och då var kön lite längre än vid öppning. Finns ju fortfarande massvis med varor kvar och man får en gratis pingvinstång vid köp

EDIT: Här är varorna som finns kvar:

http://www.inet.se/kampanj/2155/inet-barkarby-invigning?utm_s...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII