Permalänk
Skrivet av TiasE:

Ser rätt nice ut, zonen för Kaom ser på tok för stor ut dock med tanke på hur linjärt och kort allt annat blivit.

Hur ser det ut i övrigt? Funkar actsen som förut? Att man kör dem tre gånger? Vad är det för levels i act 4?
Anmält mig till betan... men vet inte om jag kommer testa om jag får ebn key.

PS Nådde act 3 i merciless nu i morse! End game here i come! Hittat min första map med. Upptäkt att jag älskar Granit flasks dessutom! Och äntligen har jag manabalans så jag kan köra alla mina 3 auror samtidigt. DS

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Hur ser det ut i övrigt? Funkar actsen som förut? Att man kör dem tre gånger? Vad är det för levels i act 4?
Anmält mig till betan... men vet inte om jag kommer testa om jag får ebn key.

Är inte med i betan heller men har kikat på ett gäng streams

Man kör fortfarande alla akter 3 gånger (suck) och zonerna i A4 än så länge är 32-38, dock är inte hela akten släppt ännu, detta innebär givetvis att tidigare akter är tweakade så A3 har 32 som högsta zon.
En del zoner är borttagna, andra är mindre och mer streamlinade.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Har inte orkat köra på länge nu. Försökte slå ihjäl Atziri men det gick inget vidare och sen tappade jag suget

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Någon här som fått en Beta Invite? Själv väntar man otåligt på en, men det lär inte hända.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Någon här som fått en Beta Invite? Själv väntar man otåligt på en, men det lär inte hända.

Chris sa under Kripps stream att han uppmuntrar folk till att kolla på hemsidan på måndag (missade vilken tid dock) för då skulle någonting hända, vet inte om de kommer ge ut nycklar eller vad som ska hända så kika in då
Just nu är det ju inte många som fått nycklar alls (tyvärr minst 2 konton som skapats av bottar dock som redan blivit bannade), utöver det nästan 400 alpha medlemmar/press/streamers så är det ju bara 12 nycklar per timme som går ut.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Chris sa under Kripps stream att han uppmuntrar folk till att kolla på hemsidan på måndag (missade vilken tid dock) för då skulle någonting hända, vet inte om de kommer ge ut nycklar eller vad som ska hända så kika in då
Just nu är det ju inte många som fått nycklar alls (tyvärr minst 2 konton som skapats av bottar dock som redan blivit bannade), utöver det nästan 400 alpha medlemmar/press/streamers så är det ju bara 12 nycklar per timme som går ut.

Ok, får kolla på hemsidan som en galning då

Stämmer det att desync är fixat? Verkar inte vara något desync på dom streamsen jag kollat på i alla fall.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Ok, får kolla på hemsidan som en galning då

Stämmer det att desync är fixat? Verkar inte vara något desync på dom streamsen jag kollat på i alla fall.

De har gjort något med nätkoden som fixat det någorlunda, Helman och Mors diskuterade det igår då de kände av det men lockstep är fortfarande några veckor borta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

om jag fattat det hela rätt så försvinner shotgun möjligheter iom nästa exp. stämmer det?

Har mina 2 favoritkaraktärer som kör shotgun builds men känns som att dom kommer gå i graven i framtiden...please tell me im ute och cyklar!!

Permalänk
Skrivet av misguided:

om jag fattat det hela rätt så försvinner shotgun möjligheter iom nästa exp. stämmer det?

Har mina 2 favoritkaraktärer som kör shotgun builds men känns som att dom kommer gå i graven i framtiden...please tell me im ute och cyklar!!

Shotgun i de flesta former försvinner. Det som använder bågar har inte kunnat shotgunna tidigare så de är oförändrade har jag för mig. Saker som Spark har lite eget beteende och ska kunna träffa med alla projektiler.
Sedan så ska många skills ha balanserats om. Flame totem tappar t.ex sin shotguneffekt, men numera får den fler projektiler när den levlar. Istället för att länka GMP som har en Less Damage modifier så kan man istället länka något som ökar skadan. Det är även möjligt att spells som Fireball kan göra skada med varje explosion om alla projektiler träffar samma fiende.

Jag har nog en hel del builds som kommer gå sönder av 2.0 och en del items som kommer tappa i värde, men jag oroar mig inte så mycket. Tanken är att alla skills ska kunna användas och det är upp till oss att lista ut hur man får en gammal build att fungera med nya trädet, jewels och nya uniques.

Vilka builds har du som påverkas?

Permalänk

Flame totem och icespear crit...

men men blir väl att rerolla så småningom...blir det free respeccs tror du? Med så mkt ändringar så borde dom väl slänga in lite free respeccs?

Permalänk
Medlem

Vet nån vad för förändringar som gjorts med burn och prolif? Hittar inget om det förutom att bland annat dessa har förändrats.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av misguided:

Flame totem och icespear crit...

men men blir väl att rerolla så småningom...blir det free respeccs tror du? Med så mkt ändringar så borde dom väl slänga in lite free respeccs?

Japp. Det blir repecs varje gång det blir en förändring i skillträdet, dvs om 6-8 veckor när expansionen släpps.

Flame totem kommer nog fungera utan shotgun eftersom du får fler projektiler med den utan att behöva länka LMP eller GMP. Ice Spear blir nog lite krångligare eftersom den är tänkt att använda på längt avstånd och kanske inte balanseras om så väl för att fungera på shotgun-avstånd.

Skrivet av oTiuZ:

Vet nån vad för förändringar som gjorts med burn och prolif? Hittar inget om det förutom att bland annat dessa har förändrats.

Det enda jag vet är att prolif har reducerad effekt och mindre yta.

Permalänk
Medlem

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1250619

Citat:

We've added a page on The Awakening's site for the New Items we're introducing in the expansion. There's a locked section about Divination Cards which are something you'll find out about next week! We'll also keep the Unique Items section of that page updated with the new Unique items that have been found in the Closed Beta so far. We've also given Closed Beta access to the 260 Diamond supporters that generously contributed $1000 back during Path of Exile's Closed Beta.

Our plan for scaling up Beta access for existing users has two prongs.

We will give Closed Beta access to top-tier supporters from previous sets of Supporter Packs:
Diamond Supporters (Closed Beta) were granted access today
Ruler/Eternal Supporters (Open Beta) will be granted access tomorrow
Conqueror Supporters (Release) will be granted access the next day
Grandmaster Supporters (Forsaken Masters) will be granted access the day after

We'll also be running some events in-game over the next few weeks that award keys. Tomorrow's news post is about a solo (trading disabled) five-day event that we'll be running starting on the weekend.

As our requirements for more testers grow over time, we look forward to adding more opportunities for you to get into the Beta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Helt rätt att släppa in supporters, men det känns lite surt att vara 3 gånger 2nd tier supporter med mer spenderat än någon som "bara" är grandmaster.

Nåja. Jag släpps nog in så småningom och jag slipper handskas med de stösta buggarna.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Helt rätt att släppa in supporters, men det känns lite surt att vara 3 gånger 2nd tier supporter med mer spenderat än någon som "bara" är grandmaster.

Nåja. Jag släpps nog in så småningom och jag slipper handskas med de stösta buggarna.

Det blir ju en konstant balansgång för GGG. Hur mycket ska man "belöna" vissa grupper. Man förstår ju spelare som spenderat pengar och vill ha lite förtur och att den som spenderat mest borde få förtur först... Samtidigt så ska ju spelet vara helt gratis och man ska inte kunna köpa sig fördelar.
Om "alla" erbjuds beta så är det ju upp till var och en om man vill köra den så att man får en liten "headstart" kunskapsmässigt vid release. men om inte alla som vill får testa betan så kommer ju de facto en del att ha lite mindre kunskap vid release.
Själv så har jag redan spenderat så jag är master supporter... väl värt pengarna tycker jag.

Tror du stt dom kommer släppa tidsbegränsade ligor direkt vid release eller kommer det bara vara normal ett tag först?

Lite ot men... min hunter är nu L63 och jag är på väg till Imperial Garden och Lunaris temple. Ska jag levla upp till 66 i Docks innan jag kör vidare i "main quest"? Har hittat 2 maps än så länge men dom är ju inte aktuella före L66 som jag förstår?

Hittade en "Thousand Ribbon Robe" som ser galet bra ut så jag blev tvungen att skapa en Witch med.
Tips på bra Witch build? pangar Fireball just nu.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Få vi som var med i closed beta någon förtur? Någon som vet?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av Främling:

Det blir ju en konstant balansgång för GGG. Hur mycket ska man "belöna" vissa grupper. Man förstår ju spelare som spenderat pengar och vill ha lite förtur och att den som spenderat mest borde få förtur först... Samtidigt så ska ju spelet vara helt gratis och man ska inte kunna köpa sig fördelar.
Om "alla" erbjuds beta så är det ju upp till var och en om man vill köra den så att man får en liten "headstart" kunskapsmässigt vid release. men om inte alla som vill får testa betan så kommer ju de facto en del att ha lite mindre kunskap vid release.
Själv så har jag redan spenderat så jag är master supporter... väl värt pengarna tycker jag.

Tror du stt dom kommer släppa tidsbegränsade ligor direkt vid release eller kommer det bara vara normal ett tag först?

Lite ot men... min hunter är nu L63 och jag är på väg till Imperial Garden och Lunaris temple. Ska jag levla upp till 66 i Docks innan jag kör vidare i "main quest"? Har hittat 2 maps än så länge men dom är ju inte aktuella före L66 som jag förstår?

Hittade en "Thousand Ribbon Robe" som ser galet bra ut så jag blev tvungen att skapa en Witch med.
Tips på bra Witch build? pangar Fireball just nu.

Fast att få spela beta har inte så mycket att göra med p2w. Det blir ju en wipe och theorycrafting av builds är knappt möjligt just nu med tanke på att alla uniques inte har släppts och trädet kommer säkert ändras mer.

Jag är nästan 100% säker på att ny flermånadersliga kommer direkt när 2.0 släpps.

Om du klarar av det ska du döda Piety i Lunaris så fort som möjligt för att få 2 passive points som quest reward. Däremot kan du skippa att göra dominus efteråt eftersom belöningen för det är ganska tråkig (1 rare map). Jag brukar köra Docks till level 65 och sedan starta med maps. Om du får slut på maps, kan du få några av mig. Alla maps under level 75 är helt värdelösa för mig i Standard ändå.

Thousand Ribbons är mycket bra att levla med eftersom den inte har någon level requirement (har jag för mig). Däremot erbjuder den inte så mycket efter level 15-20, så jag skulle inte rekommendera att göra en build runt den.

Witch är en av de mest populära klasserna för stunden på grund av att hennes start i trädet är mycket bra och man har så nära till Eldritch Battery.
Arc witch är nog en av de mest populära och den är även ganska kul att köra.

Skrivet av xpanterx:

Få vi som var med i closed beta någon förtur? Någon som vet?

Än så länge är svaret nej och min egna gissning är att det kommer förbli nej. Mitt PoE-konto är från 2010 och tror inte det kommer ge mig någon sorts förtur. Däremot är det inte orimligt att de med lägre nivåer av supporter packs kommer släppas in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Tror du stt dom kommer släppa tidsbegränsade ligor direkt vid release eller kommer det bara vara normal ett tag först?

Jag hoppas på nya ligor direkt från start iaf, gillar inte de permanenta ligorna pga all currency och items som cirkulerar där så ekonomin är helt körd jämfört mot en ny liga.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Konsolgrävare

Perfekt att nya supporter packs kommer snart nu vid löning och allt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av formerself:

Fast att få spela beta har inte så mycket att göra med p2w. Det blir ju en wipe och theorycrafting av builds är knappt möjligt just nu med tanke på att alla uniques inte har släppts och trädet kommer säkert ändras mer.

Jag är nästan 100% säker på att ny flermånadersliga kommer direkt när 2.0 släpps.

Om du klarar av det ska du döda Piety i Lunaris så fort som möjligt för att få 2 passive points som quest reward. Däremot kan du skippa att göra dominus efteråt eftersom belöningen för det är ganska tråkig (1 rare map). Jag brukar köra Docks till level 65 och sedan starta med maps. Om du får slut på maps, kan du få några av mig. Alla maps under level 75 är helt värdelösa för mig i Standard ändå.

Thousand Ribbons är mycket bra att levla med eftersom den inte har någon level requirement (har jag för mig). Däremot erbjuder den inte så mycket efter level 15-20, så jag skulle inte rekommendera att göra en build runt den.

Witch är en av de mest populära klasserna för stunden på grund av att hennes start i trädet är mycket bra och man har så nära till Eldritch Battery.
Arc witch är nog en av de mest populära och den är även ganska kul att köra.

Än så länge är svaret nej och min egna gissning är att det kommer förbli nej. Mitt PoE-konto är från 2010 och tror inte det kommer ge mig någon sorts förtur. Däremot är det inte orimligt att de med lägre nivåer av supporter packs kommer släppas in.

Blir till att ge sig på Piety i kväll

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Citat:

A five day solo event (i.e. no partying or trading) will then start the following day. There are both Standard (event thread here) and Hardcore (event thread here) versions of this event. The top 35 players from each will have The Awakening Closed Beta access enabled on their accounts at the end of the event.

UPDATE: You're right. 25 additional key prizes have been added as a random draw for players who reach level 70 in either event. Check the event threads for more information.

Nån mer som ska ge sig på HC ligan?
Så länge alla de vanliga som brukar toppa listorna håller sig till betan så borde gemene man ha möjlighet att ta sig in bland top 35 iaf
5 dagar är mer än tillräckligt för att nå 80+ så random draw på 70+ är man ju garanterat med i iaf.

Edit: både SC och HC ligan börjar 22:00 imorgon lördag.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Nån mer som ska ge sig på HC ligan?
Så länge alla de vanliga som brukar toppa listorna håller sig till betan så borde gemene man ha möjlighet att ta sig in bland top 35 iaf
5 dagar är mer än tillräckligt för att nå 80+ så random draw på 70+ är man ju garanterat med i iaf.

Edit: både SC och HC ligan börjar 22:00 imorgon lördag.

Jag kanske skulle ge mig på att testa... tveksamt om jag når längre än L50 på 5 dar dock.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nån mer som ska ge sig på HC ligan?
Så länge alla de vanliga som brukar toppa listorna håller sig till betan så borde gemene man ha möjlighet att ta sig in bland top 35 iaf
5 dagar är mer än tillräckligt för att nå 80+ så random draw på 70+ är man ju garanterat med i iaf.

Edit: både SC och HC ligan börjar 22:00 imorgon lördag.

Kan man både köra SC och HC för att få större chans få nyckel? Det kanske räknas som fusk?

Ska nog hoppa på HC, vet dock inte vilken build jag ska köra på. Lutar åt en lightning-build, typ Arc Witch.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Kan man både köra SC och HC för att få större chans få nyckel? Det kanske räknas som fusk?

Ska nog hoppa på HC, vet dock inte vilken build jag ska köra på. Lutar åt en lightning-build, typ Arc Witch.

Det ska nog inte vara några problem att vara med i båda, dock lär du ju få förlita dig på random dragningen isf för du lär ju inte hinna pressa för top 35 i båda ligorna.

Funderar på Arc också, enda problemet jag ser med det är Spell Echo som ger en enorm dmg boost men har man inte tur med drops eller Masters så lär man inte se det gemet förens Archives questen i Merciless.

Skrivet av Främling:

Jag kanske skulle ge mig på att testa... tveksamt om jag når längre än L50 på 5 dar dock.

Testa kan man alltid, det kommer ju ge dig erfarenhet om inte annat
Självklart har de som har mer erfarenhet större chans att nå längre, samma sak gäller för de som har mycket tid.

Skulle tippa på runt 60 under första natten för min del om jag inte har tur med drops (typ Spell echo och 5link eller ännu hellre en Tabula Rasa) i vilket fall runt 70 inte borde vara några problem.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kommer också köra femdagars HC, brukar dock inte orka sitta och tokköra och har lite annat på schemat så får se hur långt det bär mot top35. I värsta fall är det ju bara att köra upp en lvl70 i SC sista dagen för att få vara med i båda dragningarna.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Det ska nog inte vara några problem att vara med i båda, dock lär du ju få förlita dig på random dragningen isf för du lär ju inte hinna pressa för top 35 i båda ligorna.

Funderar på Arc också, enda problemet jag ser med det är Spell Echo som ger en enorm dmg boost men har man inte tur med drops eller Masters så lär man inte se det gemet förens Archives questen i Merciless.

Testa kan man alltid, det kommer ju ge dig erfarenhet om inte annat
Självklart har de som har mer erfarenhet större chans att nå längre, samma sak gäller för de som har mycket tid.

Skulle tippa på runt 60 under första natten för min del om jag inte har tur med drops (typ Spell echo och 5link eller ännu hellre en Tabula Rasa) i vilket fall runt 70 inte borde vara några problem.

Skrivet av twit:

Kommer också köra femdagars HC, brukar dock inte orka sitta och tokköra och har lite annat på schemat så får se hur långt det bär mot top35. I värsta fall är det ju bara att köra upp en lvl70 i SC sista dagen för att få vara med i båda dragningarna.

Hoppar man sidequests och fokuserar helt på att hitta blå mobs? Typ Ledge, Chambers of Sins, Docks, Catacombs/Library?
Brukar man byta skills/spelstil alteftersom beroende på drops? Eller kör man typ med gemen man får på stranden hela vägen?
Orb of chance måste vara guld värt att använda på bra drops av hög kvalitet?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Hoppar man sidequests och fokuserar helt på att hitta blå mobs? Typ Ledge, Chambers of Sins, Docks, Catacombs/Library?
Brukar man byta skills/spelstil alteftersom beroende på drops? Eller kör man typ med gemen man får på stranden hela vägen?
Orb of chance måste vara guld värt att använda på bra drops av hög kvalitet?

Eftersom det är 5dagars race så kan man gott köra de sidequests man behöver, tänker då först och främst på de som ger skill point.
Progressa så fort du kan och behöver du farma levlar så är det oftast ledge, sins, city of sarn och docks som gäller.
Angående gems så får man väl bestämma sig lite i förväg, jag funderar som ovanstående på Arc och denna få man först i A2, tills dess blir det Lightning Tendrils som man får i A1 om jag nu ska satsa på Arc.
Man ska ju dock inte räkna med gems som man inte kan få på andra sätt än drops utan man får ta en klass som kommer få iaf majoriteten av de gems man vill ha genom quest rewards.

Orb of Chance kan väl vara värt på items som kan ge bra uniques, annars är det bättre att iaf för vapen använda sig av vendor recipes, och andra delar räcker det utmärkt med transmutes och augments till en början.
Alchemy, Chaos och till viss del Alterations lär iaf jag spara till 60+ om det inte är så att jag ligger jättelångt efter på nån slot.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Eftersom det är 5dagars race så kan man gott köra de sidequests man behöver, tänker då först och främst på de som ger skill point.
Progressa så fort du kan och behöver du farma levlar så är det oftast ledge, sins, city of sarn och docks som gäller.
Angående gems så får man väl bestämma sig lite i förväg, jag funderar som ovanstående på Arc och denna få man först i A2, tills dess blir det Lightning Tendrils som man får i A1 om jag nu ska satsa på Arc.
Man ska ju dock inte räkna med gems som man inte kan få på andra sätt än drops utan man får ta en klass som kommer få iaf majoriteten av de gems man vill ha genom quest rewards.

Orb of Chance kan väl vara värt på items som kan ge bra uniques, annars är det bättre att iaf för vapen använda sig av vendor recipes, och andra delar räcker det utmärkt med transmutes och augments till en början.
Alchemy, Chaos och till viss del Alterations lär iaf jag spara till 60+ om det inte är så att jag ligger jättelångt efter på nån slot.

Tack för svar. Ska läsa in mig lite mer innan start.

PS Det droppade en Tabula Rasa till mig i dag! Jösses vilken skillnad i dps på min Tornado när man kan köra 6L istället för 4L. Nästa mål är 5L Bow, 4L Gloves och en Drillneck DS

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Tack för svar. Ska läsa in mig lite mer innan start.

PS Det droppade en Tabula Rasa till mig i dag! Jösses vilken skillnad i dps på min Tornado när man kan köra 6L istället för 4L. Nästa mål är 5L Bow, 4L Gloves och en Drillneck DS

Kör du en egen build eller baserar du på någon annans? Undrar mest för att veta om Tabula Rasa kanske passar min typ av ranged-build.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Hoppar man sidequests och fokuserar helt på att hitta blå mobs? Typ Ledge, Chambers of Sins, Docks, Catacombs/Library?
Brukar man byta skills/spelstil alteftersom beroende på drops? Eller kör man typ med gemen man får på stranden hela vägen?
Orb of chance måste vara guld värt att använda på bra drops av hög kvalitet?

Det skiljer sig en hel del mellan SC och HC, i SC kan man slänga sig fram ganska vårdslöst och köra efter vad som ger mest xp hela tiden. I HC måste man ibland stanna upp för att nå miniminivå av försvar inför en boss exempelvis.
Gemensamt i alla race är att man inte får snöa in alltför mycket på att slå ihjäl alla monster man möter, utan springa mellan de större packen och strunta i enslingar. Ett magiskt monster ger 3.5x den xp du skulle få för en likadan vit mob, och rara ger 5.5x xp så magiska pack är alltid värda sin vikt i guld, särskilt i början då de knappt tar längre tid att klå ihjäl.
Man behöver alltid ha en plan för ett race, man börjar med en AoE-skill man känner sig bekväm med men ofta har man en plan att byta ut den mot en senare quest reward. Det finns vissa gems som fungerar bra från lvl1 och hela vägen till slutet, som exempelvis Static Strike och Freezing Pulse.
Nu i femdagars kommer man inte kunna byta med andra spelare, så de enda gems man med säkerhet vet att man får är de genom quest rewards, dock kan det vara bra att inte vara helt låst utan att kunna ändra sin plan om någonting bra droppar som man inte kunde planerat efter.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720