Permalänk
Medlem

iom att jag ENBART använder min TV med min HTPC (har ej kabeltv eller dylikt inpluggat) så kan jag säga detta om plasma då jag hade en 55" från 2012.. Skiten bränns ju in i Tvn! asjobbigt, jag har ju windows 7 på datorn så taskbaren o allt brändes in! LCD är sååååååååååååååååååååååååååååååååå mycket bättre då jag vet att tvn kan va på, drar mindre ström, samt inte bränner in något om det tittas på för länge.

därför väljer jag LCD/OLED över Plasma alla dagar i veckan.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

fick aldrig möjlighet att testa Plasma, troligen pga de tidiga (och fortsatta) problem som Plasma drogs med, första "platt" TVn blev Samsungs LE40R72B (40" 720p) som gick på 20k via Audio Video i maj 2006, andra butiker tog 25k för den... den har fungerat utan problem i nästan 10 år utan att ha tagits ner från TV bänken.. men kände att det var dags att byta ut den så drog till med en LG 60LB870V (60" 1080p) för 10k via Dustin tills OLED hamnar på rimliga nivåer, undrar om denna TV lär rulla på i 10 år utan problem? dock lär den bytas ut tidigare beroende på OLED priserna framöver.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

iom att jag ENBART använder min TV med min HTPC (har ej kabeltv eller dylikt inpluggat) så kan jag säga detta om plasma då jag hade en 55" från 2012.. Skiten bränns ju in i Tvn! asjobbigt, jag har ju windows 7 på datorn så taskbaren o allt brändes in! LCD är sååååååååååååååååååååååååååååååååå mycket bättre då jag vet att tvn kan va på, drar mindre ström, samt inte bränner in något om det tittas på för länge.

därför väljer jag LCD/OLED över Plasma alla dagar i veckan.

Ja, du har rätt, LCD är bättre än plasma som datorskärm. Det är därför inga datorskärmar med plasmapanel gjorts.

Men nu gäller detta tv, när rörlig bild skall visas med bra återgivning, inte statisk bild med dålig återgivning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

iom att jag ENBART använder min TV med min HTPC (har ej kabeltv eller dylikt inpluggat) så kan jag säga detta om plasma då jag hade en 55" från 2012.. Skiten bränns ju in i Tvn! asjobbigt, jag har ju windows 7 på datorn så taskbaren o allt brändes in! LCD är sååååååååååååååååååååååååååååååååå mycket bättre då jag vet att tvn kan va på, drar mindre ström, samt inte bränner in något om det tittas på för länge.

därför väljer jag LCD/OLED över Plasma alla dagar i veckan.

Jag har haft ytterst få inbränningar på min plasma, och de som varit så tydliga att jag lagt märke till dem har försvunnit på några minuter av vanligt tittande. Vissa kvällar visar den spotify, webläsare eller diverse spel etc i flera timmar i streck utan att den någonsin fått någon inbränning. Vet inte om jag fått något guldexemplar eller om Panasonic lyckades med sin sista serie innan de la ner tillverkningen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

iom att jag ENBART använder min TV med min HTPC (har ej kabeltv eller dylikt inpluggat) så kan jag säga detta om plasma då jag hade en 55" från 2012.. Skiten bränns ju in i Tvn! asjobbigt, jag har ju windows 7 på datorn så taskbaren o allt brändes in! LCD är sååååååååååååååååååååååååååååååååå mycket bättre då jag vet att tvn kan va på, drar mindre ström, samt inte bränner in något om det tittas på för länge.

därför väljer jag LCD/OLED över Plasma alla dagar i veckan.

Jepp. Plasma ska inte användas som datorskärm. Håller med om att det är drygt. Min Panasonic VT50 bränner in grejjer hela tiden. Allt från loggor från tv kanaler och UI från tvspel. De är inte permanenta men det är drygt att se dem.
Är inte ledsen för att plasma försvunnit. Behövs ny bättre teknik.

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på vad det är ni ser som plasmans främsta fördelar?
Eller snarare saknar hos LCD?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag är nyfiken på vad det är ni ser som plasmans främsta fördelar?
Eller snarare saknar hos LCD?

Svärta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag är nyfiken på vad det är ni ser som plasmans främsta fördelar?
Eller snarare saknar hos LCD?

Svärta och bättre färger. Eller rättare sagt jämn svärta. Man slipper alla problem med ojämn bakgrundbelysning som LCD lider av.

Permalänk
Medlem

Köpte panasonic's sista top-of-the-line 65" plasma förra sommaren, bästa köpet någonsin. Kommer sitta på den lääääänge, svärtan är mer än tillräcklig, 4K är bara en gimmick då jag ser ändå inte skillnad på 720p och 1080p material från soffan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Jag läste en massa om det där precis när jag köpt tvn med gav upp och orkade aldrig ringa. Finns en partner rätt nära mitt hem, får väl ringa upp panasonic och kika på det där. Har du en P50VT60 också?

Yup, har en VT60. Läste en massa innan köpet om ljudliga fläktar och blev lite nojjig. Ringde in fläktarna efter ett par veckor för jag orkade inte med tanken att inte ha försökt alla lösningar efter ett köp på 13k Innan kunde jag höra fläktarna om jag hade TV:n på volymnivå 25, det kan jag inte längre så rekommenderar att du iaf slår en signal och hör med verkstaden. Som sagt så kommer dom till dig så är inte sånt stort hassle

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Köpte panasonic's sista top-of-the-line 65" plasma förra sommaren, bästa köpet någonsin. Kommer sitta på den lääääänge, svärtan är mer än tillräcklig, 4K är bara en gimmick då jag ser ändå inte skillnad på 720p och 1080p material från soffan.

Nja när riktig 4K kommer i fysiskt format så kommer du se skillnad. Inte pga upplösningen kanske men pga bättre färgdjup mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Yup, har en VT60. Läste en massa innan köpet om ljudliga fläktar och blev lite nojjig. Ringde in fläktarna efter ett par veckor för jag orkade inte med tanken att inte ha försökt alla lösningar efter ett köp på 13k Innan kunde jag höra fläktarna om jag hade TV:n på volymnivå 25, det kan jag inte längre så rekommenderar att du iaf slår en signal och hör med verkstaden. Som sagt så kommer dom till dig så är inte sånt stort hassle

Haha, ja med de ruttna högtalarna som sitter i tvn så förstår jag att du hörde fläktarna! Skall ta och ringa upp servicestället nästa vecka, återkommer med resultat!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Haha, ja med de ruttna högtalarna som sitter i tvn så förstår jag att du hörde fläktarna! Skall ta och ringa upp servicestället nästa vecka, återkommer med resultat!

Har lite mer gedigna högtalare men måste manuellt switcha input på dom så för slötittande så blir det tv-högtalarna Lycka till, kan bara bli bättre Kan inflika med historien att servicepartnern hade en hemsida dom ville att man skulle anmäla sig på, för att sedan bli uppringd av dom. Efter två veckor och fortfarande inget samtal ringde jag till slut upp och min anmälan hade såklart förbisetts av någon oklar anledning. Tipsar att du bara ringer verkstaden direkt om det fortfarande finns något liknande anmälningsformulär.

Permalänk
Medlem

Sitter med 60" plasma från LG sen årsskiftet i väntan på att 60" OLED kommer ner till kring 15000kr för ett nyköp.
Är nöjd med bilden på plasman, svärtan är inte den bästa men färgerna är fantastiska. Dock gör reflektionerna från glaset att TVn inte kommer att leva kvar hos mig längre än nödvändigt.

Som tidigare sagt så är det slut på plasmatillverkningen, hoppas bara att OLED kommer ner i pris fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Jag har haft ytterst få inbränningar på min plasma, och de som varit så tydliga att jag lagt märke till dem har försvunnit på några minuter av vanligt tittande. Vissa kvällar visar den spotify, webläsare eller diverse spel etc i flera timmar i streck utan att den någonsin fått någon inbränning. Vet inte om jag fått något guldexemplar eller om Panasonic lyckades med sin sista serie innan de la ner tillverkningen.

Har samma upplevelse av min LG Plasma. Har kört HTPC på den från dag 1, och aldrig fått någon permanent inbränning. Tror man ska va rätt klantig om man får det. Typ inte ha skärmsläckare/viloläge och glömma datorn på en hel dag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Jodå, dock är det bara en just nu som jag känner till utan att googla. En bärbar dator, Toshiba T3200SX ... från slutet av 80-talet tror jag.

Haha. Jag var så nära på att skriva "nästan inga", för ja, alltid är det nåt som dyker upp

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Har en Pioneer KURO från november 2008. Den är underbar, men tyvärr har alla jäkla tv-kanal-loggor gjort att den lyser rosa i övre högra hörnet när ljusa bilder visas och den stänger av sig själv ibland. Men sålänge den inte är helt död så kommer vi att ha kvar den. Jag har aldrig tittat på en OLED-skärm men ingen LED/icke-led LCD som jag sett har kommit ens i närheten. Bilden känns så konstgjord på LCD-skärmar tycker jag.
Hade inte pengar undanlagda för att köpa en av de sista top of the line Panasonic:arna tyvärr så får hoppas att Kuron håller tills det kommer vettiga ersättare till plasma.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

OLED dödar både Plasma och LCD/LED, dock kostar det en liten slant just nu. minst 20k för en 55" 1080p, enbart LG som gör något vettigt just nu inom OLED.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2729470

Bah! För 9 år sedan köpte en polare en Panasonic 42" plasma 720p för 40 lök. Det du!

Skrivet av BasseBaba:

Jag är nyfiken på vad det är ni ser som plasmans främsta fördelar?
Eller snarare saknar hos LCD?

Allt.

Svärta.
Kontrast.
Färger.
Absolut 0 skillnad på bilden från olika betraktningsvinklar.

Personligen föredrar jag också den mjukare kvalitén från plasma istället för LCD:ns skärpa som är så skarp att det skär i ögonen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Bah! För 9 år sedan köpte en polare en Panasonic 42" plasma 720p för 40 lök. Det du!

hehe jo, "ny" teknik var snäppet dyrare förr.. betalde själv 20k för 40" 720p LCD 2006

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Slog till på den sista generationens Pioneer Kuro 42" för 11tkr och den är fortfarande en fröjd för ögat. Aldrig haft några problem med inbränningar och annat. Har inte jagat efter TV på ett tag men kunde långt efter inköpet inte hitta något mer prisvärt.

Permalänk
Bildexpert 📺

Plasma för datorbruk är ju nostalgi med sin härliga orange! Mer läsning på http://en.wikipedia.org/wiki/Plasma_display

Men förstås inte riktigt samma sak som senare års pulsbredddmodulerande teknik även om det i grunden brygger på samma princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Svärta och bättre färger. Eller rättare sagt jämn svärta. Man slipper alla problem med ojämn bakgrundbelysning som LCD lider av.

Skrivet av mrqaffe:
Skrivet av Gibbe:

Bah! För 9 år sedan köpte en polare en Panasonic 42" plasma 720p för 40 lök. Det du!

Allt.

Svärta.
Kontrast.
Färger.
Absolut 0 skillnad på bilden från olika betraktningsvinklar.

Personligen föredrar jag också den mjukare kvalitén från plasma istället för LCD:ns skärpa som är så skarp att det skär i ögonen.

Det vanliga alltså. Jag håller med er, kass svärta är det värsta som finns, när det ser grådassigt ut.
Trots detta så blev ju uppenbarligen plasma såpass undersålda mot LCD(?) att dom slutade tillverkas..

Men hur står sig årets LCD-modeller?
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue65js9500-201502234012.htm
Dom verkar ju rätt lyriska.

Just "full-array local dimming" verkar ju vara en lovande teknik för att komma tillrätta med "ojämn bakgrundsbelysning" antar jag? 150 zoner verkar dom ju ha mätt upp i reveiwn.
21ms inputlag är ju grymt det med

Citat:

The Samsung UE65JS9500 is easily the most impressive LED TV we’ve reviewed to date,

Verkar ju lovande, jag har inte haft möjlighet till att spana in denna själv i butik ännu :/
Även sonys modeller för året verkar nice!

Enda "problemet" är väl att 65" samsungen ligger på 65 kakor i pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

iom att jag ENBART använder min TV med min HTPC (har ej kabeltv eller dylikt inpluggat) så kan jag säga detta om plasma då jag hade en 55" från 2012.. Skiten bränns ju in i Tvn! asjobbigt, jag har ju windows 7 på datorn så taskbaren o allt brändes in! LCD är sååååååååååååååååååååååååååååååååå mycket bättre då jag vet att tvn kan va på, drar mindre ström, samt inte bränner in något om det tittas på för länge.

därför väljer jag LCD/OLED över Plasma alla dagar i veckan.

Då kan jag tyvärr meddela dig om att OLED lider av samma problem (idag). Kan hända att de kan komma på något för att åtgärda detta i framtiden vad vet jag. Har själv använt en Panasonic plasma nu ett tag (ett par månader) och den har jag misshandlat rätt bra (spelmässigt), har inte fått något inbränt ännu, men då använder jag bildtvätten ganska flitigt också. Nu är jag iofs andra ägare på TV'n och han som hade den innan hade inte kört mycket dator på skärmen så ovanstående fakta kanske inte gäller om ett tag.

Rent upplevsmässigt känns plasma helt överlägset för gaming (i alla fall om man jämför tv-apparater) i och med att det nästan inte finns någon motion blur. Men samtidigt skulle jag ändå inte rekommendera plasma för datoranvändning, dels för potentialen till inbränning och dels för ABL vilket är rätt störande och finns på både plasma och oled. ABL står för Auto Brightness Limiter och håller dels ner energiförbrukningen men finns även där för att skydda mot just inbränning om jag förstått det hela rätt. Ett exempel på hur det kan te sig är att när skärmen blir väldigt vit, ex. om man slänger upp ett google fönster, så kickar ABL in och sänker styrkan på bilden. Det skulle kunna jämföras med att du drog ner bakgrundsbelysningen eller kontrasten väsentligt på en LCD så fort du fick en bild som innehöll mestadels vitt. Vid normal tv-användning, tänker då främst på tv och filmtittande, så märks inte detta alls.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Bildexpert 📺

Det ligger i sakens natur att OLED ger inbränningar. Varje pixel - och subpixel, är sin egen ljusskälla. Belastas och slits de ojämnt kommer det att bli resultera i olika former av inbränningsfenomen, så väl tillfälliga och med tiden även permanenta.

Permalänk
Medlem

Två av mina vänner köpte nya TV-apparater med LCD-skärmar förra året. Båda kostade ca 10k.
Jag tycker min 5 år gamla plasma har klart bättre bild för TV och film. Svärtan, färgerna och att bilden på min TV känns "varmare" på något sätt.
Jag har inte haft några problem med inbränning. Har en liten Android-box kopplad till TV:n, men den brukar köra igång en skärmsläckare om bilden inte ändrat sig på ett tag.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det vanliga alltså. Jag håller med er, kass svärta är det värsta som finns, när det ser grådassigt ut.
Trots detta så blev ju uppenbarligen plasma såpass undersålda mot LCD(?) att dom slutade tillverkas..

Men hur står sig årets LCD-modeller?
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue65js9500-201502234012.htm
Dom verkar ju rätt lyriska.

Just "full-array local dimming" verkar ju vara en lovande teknik för att komma tillrätta med "ojämn bakgrundsbelysning" antar jag? 150 zoner verkar dom ju ha mätt upp i reveiwn.
21ms inputlag är ju grymt det med

Verkar ju lovande, jag har inte haft möjlighet till att spana in denna själv i butik ännu :/
Även sonys modeller för året verkar nice!

Enda "problemet" är väl att 65" samsungen ligger på 65 kakor i pris

Samsung JS8000-serien borde också gå bra eftersom den också kör quantum dot-tekniken.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det vanliga alltså. Jag håller med er, kass svärta är det värsta som finns, när det ser grådassigt ut.
Trots detta så blev ju uppenbarligen plasma såpass undersålda mot LCD(?) att dom slutade tillverkas..

Men hur står sig årets LCD-modeller?
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue65js9500-201502234012.htm
Dom verkar ju rätt lyriska.

Just "full-array local dimming" verkar ju vara en lovande teknik för att komma tillrätta med "ojämn bakgrundsbelysning" antar jag? 150 zoner verkar dom ju ha mätt upp i reveiwn.
21ms inputlag är ju grymt det med

Tror du den låga försäljningen av plasma hade nånting med bildkvalitet att göra?

Local dimming är i grunden ett fulhax med varierande resultat för att panelen inte presterar bättre.

Skrivet av Laxpudding:

Det ligger i sakens natur att OLED ger inbränningar. Varje pixel - och subpixel, är sin egen ljusskälla. Belastas och slits de ojämnt kommer det att bli resultera i olika former av inbränningsfenomen, så väl tillfälliga och med tiden även permanenta.

Menar du att varje bildprojiceringsteknik där varje subpixel är sin egen ljuskälla kommer få ojämna färger pga ojämt slitage? Är det inte "bara" OLED som är mer benäget till detta? Vad med plasma? Och hur tror du SED hade klarat sig?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Jag har tyvär aldrig vågat kötära plasma TV då jag dels alltid blir förvånad över hur dåligt inställda de ser ut i butikerna och dels för inbrännings problemet, som iof kanske inte är ett problem längre,

men eftersom jag använder min TV primärt dom datorskärm då föll valet på en lg ips panel och jar är störtnöjd jag är lite nyfiken på tekniken lg tänkte släppa på TV apparater.som ersättare till ips innan oled;)

Permalänk
Skrivet av Sirme:

men eftersom jag använder min TV primärt dom datorskärm då föll valet på en lg ips panel och jar är störtnöjd jag är lite nyfiken på tekniken lg tänkte släppa på TV apparater.som ersättare till ips innan oled;)

Helt rätt val. Plasma funkar till HTPC med skärmsläckare, och spelande med hyfsad variation, som datorskärm lär man definitivt märka av bränningar med tiden. Man får dessutom inte lika skarpa pixlar, dom är mer renodlade filmvisningspaneler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Tror du den låga försäljningen av plasma hade nånting med bildkvalitet att göra?

Absolut inte, det var inte så jag menade, väldigt dåligt formulerat.

Men nånting måste ju ändå ha gått fel, jag tycker det är intressant, var ju där TS startade denna tråden.
Känner fortfarande att jag inte har ett svar på varför plasman dog ut.

Jag sitter ju själv i köptankar med plånboken redo, men vet ju inte vad jag ska köpa. Ingen LCD jag sett hittills har varit värd pengarna, jag tycker ju precis som folk i tråden, att jag inte lyckas hitta en LCD ens i dagens mått som lever upp mot äldre plasmor.

Samsungs nya modeller i JS-serien är dom enda som jag över huvud taget överväger, men känns inte så kul att betala 65 kakor för "ett fulhax med varierande resultat"