Första androiden, vad välja?

Permalänk
Medlem

Skulle säga galaxy s6 eller s6 edge. visst det är dyra telefoner men riktigt värt det. Betalar 550/mån med fria samtal/sms och 12GB surf med telenor.

Är så äckligt nöjd med min S6 edge så det inte är sant. riktigt snabb, superbra kamera, displayen är utom denna värld (2550x1440px) och batteriet laddar riktigt snabbt! Smidigt med trådlös laddning också... köpte en laddplatta från ebay för 50:- som jag har vud datorN. Lägger bara mobilen där när jag sätter mig o spelar så laddas den.

Men som sagt, det är en dyr telefon. Men edgen är värt det i mina ögon. Riktigt snygg och skön att hålla i.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dunde:

Stämmer inte, de frekvenser som OPO har finns endast i större städer. Du lär köra på 3G om du inte är mitt i en stad.
Jag skulle inte köpa en 3G mobil idag, alltså inte heller OPO.

Stämmer inte, jag har 4G utanför storstäder. OPO känns som ett mycket bra val i sammanhanget.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Stämmer inte, jag har 4G utanför storstäder. OPO känns som ett mycket bra val i sammanhanget.

Det beror ju också mycket på vilken operatör man har. Jag vet att t.ex 3 bara bygger på LTE 2600 i städer. Jag har en vän som när vi är på kollot, som bara ligger några km ifrån en stad (som inte heller har 4G på 2600), bara får 3G, medans jag med Tele2 har 4G på 900MHz (vilket OnePlus One inte stödjer), och det var anledningen till att jag inte skaffade OnePlus One. Hade OnePlus One haft stöd för fulla 4G nätet i Sverige så hade jag köpt en

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrosnubben:

Låter som G3 verkar mest prisvärt då?

Z2 om du värdesätter vattentålighet. G3 om du gillar högupplöst skärm.

Permalänk

Vattentålighet är faktiskt inte jätteviktigt för mig.

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrosnubben:

Låter som G3 verkar mest prisvärt då?

Den eller OPO, jag hade dock köpt LG G3 för att kunna utnyttja svensk lagstifting som tex konsumentköpslagen. Om du köper från Kina garanteras inte samma rättigheter.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AndreasPC:

Den eller OPO, jag hade dock köpt LG G3 för att kunna utnyttja svensk lagstifting som tex konsumentköpslagen. Om du köper från Kina garanteras inte samma rättigheter.

Man köper från England, vill jag minnas.

Skrivet av jnsson:

Det beror ju också mycket på vilken operatör man har. Jag vet att t.ex 3 bara bygger på LTE 2600 i städer. Jag har en vän som när vi är på kollot, som bara ligger några km ifrån en stad (som inte heller har 4G på 2600), bara får 3G, medans jag med Tele2 har 4G på 900MHz (vilket OnePlus One inte stödjer), och det var anledningen till att jag inte skaffade OnePlus One. Hade OnePlus One haft stöd för fulla 4G nätet i Sverige så hade jag köpt en

Jag har Tele2 och har 4G utanför storstäderna, men vissa områden har väl bättre täckning, precis som alltid.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Vänta, OPO finns inte att köpa inom sverige? Då går den fetbort direkt.

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Afrosnubben:

Vänta, OPO finns inte att köpa inom sverige? Då går den fetbort direkt.

Nej, någonstans måste ju pengar sparas in när man ska göra ett sånt kap som OPO varit.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

LG G4 kommer inte att vara värd dom extra pengarna. Angående förslag du fått på dyra mobiltelefoner som det inte går att byta batteri på, inte så roligt att behöva slänga en mobiltelefon efter bara 3 år för batteriet dött och det inte går att byta, speciellt inte när dom flesta av nya toppmodellerna kostar nära 10000kr. För priset så är LG G3 att rekommendera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Afrosnubben:

Vänta, OPO finns inte att köpa inom sverige? Då går den fetbort direkt.

Varför betala mer på en mellanhand här i Sverige?

Permalänk

G3 ligger ju på en otroligt bra prispunkt idag, det är den telefonen jag utan tvekan skulle köpt om jag gick till en butik idag.

Uppgraderingen till G4... ja. Designmässigt är det ju ingen större skillnad. Jag har också svårt att tro att de hårdvaruuppgraderingarna som kommit med den är tillräckligt för att motivera ett så pass högre pris. Om något så skulle jag i så fall vänta till G4an kommer för att se om G3 sjunker lite till

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

köp inte lg för fan deras skärmar är så kassa och deras kameror är inte så mycket bättre.

Jag skulle kunna hålla med dig om vi pratade om deras TN-tv-apparater. Men LG G3´s skärm kan man omöjligt klaga på, den är klockren.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Skulle säga galaxy s6 eller s6 edge. visst det är dyra telefoner men riktigt värt det. Betalar 550/mån med fria samtal/sms och 12GB surf med telenor.

Är så äckligt nöjd med min S6 edge så det inte är sant. riktigt snabb, superbra kamera, displayen är utom denna värld (2550x1440px) och batteriet laddar riktigt snabbt! Smidigt med trådlös laddning också... köpte en laddplatta från ebay för 50:- som jag har vud datorN. Lägger bara mobilen där när jag sätter mig o spelar så laddas den.

Men som sagt, det är en dyr telefon. Men edgen är värt det i mina ögon. Riktigt snygg och skön att hålla i.

Du råkar inte ha kvar länken till den laddplattan du köpte på ebay?

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Man köper från England, vill jag minnas.

Jag har Tele2 och har 4G utanför storstäderna, men vissa områden har väl bättre täckning, precis som alltid.

Det låter ju helt fantastiskt, särskilt som Tele2s täckningskartor säger något helt annat.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dunde:

Det låter ju helt fantastiskt, särskilt som Tele2s täckningskartor säger något helt annat.

Ja, då är de väl utdaterade då, eller så kanske man inte ska lita blint på en statisk karta.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Ja, då är de väl utdaterade då, eller så kanske man inte ska lita blint på en statisk karta.

The denial is strong with this one...

Fakta är fakta; Täckningen för LTE på OPO är katastrofal jämfört med alla andra mobiler på marknaden. Rör man sig inte utanför göteborg/stockholm/malmö större delen av tiden ser jag det som ett mycket litet motargument för köp, men bor man utanför och värdesätter snabb surf är det helt klart något att ta hänsyn till.

Efter att ha pratat skit om min älskade telefon måste jag skryta om mitt LTE-rekord jag uppmätte med den för några veckor sedan;
https://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1942/8375/o...

Måste säga att det finns mycket intressantare alternativ på G än de som diskuteras i tråden; Både OPO, Sonyn och LG G3 känns rätt utdaterade, speciellt med hänsyn till priset som varit oförändrat jättelänge. Är det inte bråttom skulle jag helt klart vänta ett par månader; kolla bara förstasidan på Swedroid idag.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrosnubben:

Skulle precis beställa en LG G3, men fick höra om att G4 snart skulle komma som ska vara flera gånger bättre typ.

Grejen är att jag vet inte om jag orkar vänta. Har nån sketen Nokia Lumia och vill byta upp mig.

Mina alternativ:

1. Köp G3
2. Vänta på G4
3. Köp nåt annat.

Ifall ni rekkar 3, vilka alternativ rekkar ni?

one plus one

Permalänk
Inaktiv

Får 14Mbit och 32 ms med 3G på min oneplus one.
Räcker fint att surfa med.

Kollade med bredbandskollen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av the_man550:

The denial is strong with this one...

Fakta är fakta; Täckningen för LTE på OPO är katastrofal jämfört med alla andra mobiler på marknaden. Rör man sig inte utanför göteborg/stockholm/malmö större delen av tiden ser jag det som ett mycket litet motargument för köp, men bor man utanför och värdesätter snabb surf är det helt klart något att ta hänsyn till.

Efter att ha pratat skit om min älskade telefon måste jag skryta om mitt LTE-rekord jag uppmätte med den för några veckor sedan;
https://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1942/8375/o...

Måste säga att det finns mycket intressantare alternativ på G än de som diskuteras i tråden; Både OPO, Sonyn och LG G3 känns rätt utdaterade, speciellt med hänsyn till priset som varit oförändrat jättelänge. Är det inte bråttom skulle jag helt klart vänta ett par månader; kolla bara förstasidan på Swedroid idag.

Wut..?

Jag har använt den dagligen i ett halvårs tid nu. Det handlar inte om förnekelse, utan faktisk erfarenhet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Wut..?

Jag har använt den dagligen i ett halvårs tid nu. Det handlar inte om förnekelse, utan faktisk erfarenhet.

Kontentan är väl i vilket fall att täckningen ser ut som såhär (hos tele2/telenor, hos 3 finns ingen LTE alls för OPO, Telia är jag osäker)

Om man anser att allt förutom dessa prickar är "långt ut i skogen", delar man värderingar med dig och då stämmer det du säger. Tyvärr ligger jag inte riktigt där...

Ska du sedan säga att kartan inte stämmer krävs lite mer grund än att din erfarenhet säger annat; Vart och när?

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Kontentan är väl i vilket fall att täckningen ser ut som såhär (hos tele2/telenor, hos 3 finns ingen LTE alls för OPO, Telia är jag osäker)

http://imageshack.com/a/img661/9434/aNH6lt.jpg

Om man anser att allt förutom dessa prickar är "långt ut i skogen", delar man värderingar med dig och då stämmer det du säger. Tyvärr ligger jag inte riktigt där...

Ska du sedan säga att kartan inte stämmer krävs lite mer grund än att din erfarenhet säger annat; Vart och när?

Det finns LTE hos 3 med OnePlus One, dock så måste du ringa in till 3 o fråga vart dom använder band 2600, då jag har en vän som har 3 med OnePlus One och i Stockholm så får han 4G, men så fort han åker utanför Stockholm så får han ingen 4G. Finns också 4G med Telia, där det står att max hastigheten är upp till 100 Mbit så ska OnePlus One få in LTE, men om det står upp till 50 Mbit så stödjer inte OnePlus One det.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Det finns LTE hos 3 med OnePlus One, dock så måste du ringa in till 3 o fråga vart dom använder band 2600, då jag har en vän som har 3 med OnePlus One och i Stockholm så får han 4G, men så fort han åker utanför Stockholm så får han ingen 4G. Finns också 4G med Telia, där det står att max hastigheten är upp till 100 Mbit så ska OnePlus One få in LTE, men om det står upp till 50 Mbit så stödjer inte OnePlus One det.

Jaså, ja där ser man! Tack för infon. Det måste vara väldigt begränsat hos 3, jag hade dem de ~fyra första månaderna med OPO och såg aldrig röken av LTE i Göteborg, även om det som du säger står att 3 använder band 7 för LTE precis som Tele2/Telia.

Låter vettigt som du säger med Telia, ser ut att ha ungefär samma stöd som hos Tele2. Här är sidor där man kan se vilka operatörer som erbjuder vad samt vilka band OPO stödjer:

https://oneplus.net/support/answer/is-the-oneplus-one-compati...

http://prylkoll.se/frekvenser-for-4g-och-lte-i-sverige/ (<- Antar att man får tänka lite källkritiskt hos denna, men det verkar stämma hyfsat)

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk

Tror nog det blir G3, tack för hjälpen allihopa!

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av the_man550:

Ska du sedan säga att kartan inte stämmer krävs lite mer grund än att din erfarenhet säger annat; Vart och när?

Tja, områden norr om GBG stämmer kartan i alla fall inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Jaså, ja där ser man! Tack för infon. Det måste vara väldigt begränsat hos 3, jag hade dem de ~fyra första månaderna med OPO och såg aldrig röken av LTE i Göteborg, även om det som du säger står att 3 använder band 7 för LTE precis som Tele2/Telia.

Låter vettigt som du säger med Telia, ser ut att ha ungefär samma stöd som hos Tele2. Här är sidor där man kan se vilka operatörer som erbjuder vad samt vilka band OPO stödjer:

https://oneplus.net/support/answer/is-the-oneplus-one-compati...

http://prylkoll.se/frekvenser-for-4g-och-lte-i-sverige/ (<- Antar att man får tänka lite källkritiskt hos denna, men det verkar stämma hyfsat)

Prylkoll.se sidan stämmer med banden. Om du vill veta mer om 4G med OnePlus One, så gjorde jag en tråd i forumet om det: OnePlus One 4G stöd och information.

Angående 3. Dom bygger i första hand ut på 800 bandet, men i större städer så som Malmö, Stockholm o Göteborg så bygger dom också ut på 2600 bandet. Men som sagt, man måste kontakta 3 för att få den infon. Och som jag sa, den enda anledningen till att jag inte skaffade en OnePlus One utan istället en Nexus 5 var just 4G stödet i Sverige, då jag är på kollo varannan vecka, o just på det stället så är det väldigt dålig täckning (beror på operatör, Tele2 o Telenor har bättre täckning än 3) o 4G där var på ett band som OnePlus One inte stödjer

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Köp en Oneplus One!! Kan inte bli mer nöjd. Annars en Nexus 5

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Du råkar inte ha kvar länken till den laddplattan du köpte på ebay?

Den kostade visst 30:-

http://m.ebay.com/itm/201325722400?txnId=1212634149010

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att köpa en begagnad LG G3 i fint skick. Då får du absolut mest för pengarna. Nya telefoner idag motiverar inte att byta upp sig. Visserligen är de några procent snabbare, men de är också mycket dyrare. Istället för prestanda, som förövrigt är hyfsat lika mellan telefoner av samma generation, försöker man locka med yttre attribut så som böjda skärmar och läder. När du köper en telefon så är ju den verkliga kostnaden bara skillnaden mellan det du betalat för den och det du skulle få om du sålde den. Telefoner är dessutom mycket likvida, du kan sälja dem på någon vecka. Köper du en LG G3 begagnad kommer du kanske betala någon hundralapp i månaden jämnt fördelat över året, men köper du en ny telefon förlorar du ett stort belopp så fort du köpt den och din faktiska kostnad är större per månad i början för att sedan mattas av efter ett år eller så, varefter värdeminskningen blir jämnare. Sammantaget kommer du alltså att betala mycket för att inte få en särskilt mycket bättre telefon. Personen som köper din telefon efter dig, däremot, kommer att få en billig uppgradering eftersom andrahandspriser tenderar att pressas samman (även mellan modeller) då priset som sagt sjunker fortare ju nyare telefon det är. Nackdelen med att köpa begagnat är förstås att det ju är en process som tar något längre tid än att köpa i butik (dock snabbare än att beställa med posten), men att få ett par hundra kronor i timlön skulle nog de flesta säga är väl värt det.

Jag tycker att LG skiljer ut sig från mängden med sin G3:a. Förutom en mycket fin (högupplöst) skärm har LG lyckats ta upp kampen med Apple om design, och det är inte illa. Själva telefonen är en av de snyggare, men det är det grafiska gränssnittet som är dess paradgren. Alla är förstås olika, men när jag köper telefon vill jag ha ett genomtänkt gränssnitt som kombinerar funktionalitet med en välavvägd, värdig och genomtänkt design. Ser man till Samsung har de ett nästan enögt fokus på funktioner, samtidigt som telefonerna och deras inre ser helt horribla ut med plottriga menyer i svart/grå och en skarp färg som kontrast. Så såg hemsidor ut på 90-talet.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white