NZXT släpper "djärva" Noctis 450 med samma stomme som H440

Permalänk
Melding Plague

NZXT släpper "djärva" Noctis 450 med samma stomme som H440

Den populära datorlådan NZXT H440 står till grund för nya Noctis 450, som ska leverera en aggressivare design med förbättrad ventilation och kylning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker att alla NZXTs chassin ser ut som rymdskepp från framtiden

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar den ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, kanske blir mitt nästa chassi. Hade dock varit bättre bara lagringsplatser för SSD, nu när man har en NAS.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ser just ut som NZXT Phantom i mina ögon.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Gillar designen!

Permalänk
Medlem

För att inte vara stilrent/cleant är det snyggt

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Första bilden är lite förbryllande och fick lite av en synvilla. Ser man det som att fotot är taget lite underifrån ser det ut som en futuristik soptunna (en sån där med vinglande lock).

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Gillar både den och vanliga H440!

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Tycker att alla NZXTs chassin ser ut som rymdskepp från framtiden

Inte jag.

Permalänk
Medlem

Det här är Nvidia 900 serien all över för mig igen. Väntade på 900 serien i 18 månader, tröttnade till slut och köpte ett 770. Tre dagar senare släpper Nvidia bomben att 900 lanseras om ca 2 månader. Här är det samma sak, väntade länge på att uppgradera mitt Fractal R4 och bestämde mig i förra veckan för ett H440....OCH SÅ KOMMER H450. Buhu =(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dracc:

Ser just ut som NZXT Phantom i mina ögon.

Haha det är just vad som är bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det ser inte ut att vara särskilt tyst däremot eller? H440 är ju en modell byggd med ljudnivån som prio. Denna har ju massa öppna hål överallt vilket inte känns som det håller nere ljudnivån något särskilt?

Permalänk
Proffsmobbare

Tillbaka till rötterna var det, ja.

Permalänk
Medlem

De första två bilderna ser ut som en kombination av en soptunna och E-V-A i Wall-E

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig kunna tänka mig att skaffa ett chassi som inte ser cleant och "classy" ut. Tur att jag inte behöver.

Det där var verkligen fult.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut. Men inget för en bakåtsträvare som mig som fortfarande har en intern DVD-spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

ååh, hade ett guardian chassi (det silvriga av dessa fast mitt va svart) för 8 år sedan, min första speldator. Memories :')

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Vad var det för fel på att göra funktionella chassin, vars huvuduppgift var att husera hårdvara och ge bra luftflöde? Måste de se ut som rymdskepp för att klara av detta?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Släpp fläkthubben som tillbehör till h440!

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

suck Ännu en låda utan plats för DVD spelare, nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Släpp fläkthubben som tillbehör till h440!

Jag röstar också på den. Borde göra en rev 2.0 med den med från början!

Permalänk

Noctis? Låter som en isglass

Permalänk

Den svarta var faktiskt inte så ful, men jag kan ändå glömma att sälja in den till sambon...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Inget jag skulle rekommendera till vänner eller på SweClockers men trevligt om det dyker upp en recension på SweClockers.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Sexig som fan.

https://www.youtube.com/watch?v=MfG9ZSnJdR4

LTT build i lådan.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AeoNES:

Vad var det för fel på att göra funktionella chassin, vars huvuduppgift var att husera hårdvara och ge bra luftflöde? Måste de se ut som rymdskepp för att klara av detta?

Vad är det för fel på att någon enstaka gång designa något som inte är rakt, svart och liknande allt annat? Måste alla chassin vara likadana?

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

suck Ännu en låda utan plats för DVD spelare, nej tack.

Vad har du en DVD spelare till?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Vad är det för fel på att någon enstaka gång designa något som inte är rakt, svart och liknande allt annat? Måste alla chassin vara likadana?

Så här ser jag på det.

Vad hade Du valt?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz