Permalänk
Medlem

Ersättare till AX850

Jag har problem med att mitt Corsair AX850 som har problem sedan länge med kall start eftersom den inte startar ibland därför har CDON sagt att jag ska skicka in den och få pengarna tillbaks eftersom varan inte längre finns i lager. Men nu behöver jag ju ett nätaggregat innan jag skickar in den så att jag kan använda datorn. Vilken nätaggregat ska jag ersätta AX850 med? Jag använder datorn i sign men har ett grafikkort som har gått sönder så jag har bara det ena kvar som har 2 8-pins till strömförsörjning. Tanken är att byta ut grafiken mot ett GTX 970 eller kanske ett GTX980 TI vilket i båda fallen skulle dra mycket mindre ström än jag behövt tidigare. Därför har jag kollat på bland annat Corsair CX600M då den är både billigare och borde ha tillräckligt med ström för att försörja ett GTX 980 Ti. Jag kommer inte köra SLI tanken är att jag bara ska ha ett grafikkort och byta ut PSU så borde datorn hålla sig i förhoppningvis 3 år till. Letar efter bättre tips och åsikter på detta.

Tack på förhand.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Evga supernova g2 750w skulle jag ta. Ett av de bästa aggen just nu

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Som ovan sa, registrerar du det får du 10 års garanti också.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Evga supernova g2 750w skulle jag ta. Ett av de bästa aggen just nu

Ser väldigt bra ut men nästan dubbelt så dyrt. Vet du om sladdarna är styva? De är slevade också så de är ju snyggt också

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Corsair CX-serie är skit. Håll dig undan från de nätaggen.

Permalänk
Medlem

Gå från AX till CX rekommenderas verkligen inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Seasonic X-750 750W , bättre kvalitet än Seasonic är svårt att hitta, räcker gott och väl för alla Singel gpu setups.

Visa signatur

im gonna walk the earth like Kane

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Corsair CX-serie är skit. Håll dig undan från de nätaggen.

Skrivet av saturday_sun:

Gå från AX till CX rekommenderas verkligen inte.

Jasså är det så illa! Har Corsair inga bra nätaggregat längre? Jag läste på att det finns en risk för coilwhine i EVGA nätaggregaten när datorn är avstängt är detta något man borde vara orolig för? Jag såg också NetOnNet hade en begagnad för 799:- någon som vet hur det ser ut med tillbehör och garanti om man köper där ifrån?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jasså är det så illa! Har Corsair inga bra nätaggregat längre? Jag läste på att det finns en risk för coilwhine i EVGA nätaggregaten när datorn är avstängt är detta något man borde vara orolig för? Jag såg också NetOnNet hade en begagnad för 799:- någon som vet hur det ser ut med tillbehör och garanti om man köper där ifrån?

Corsair har marknadsledande nätaggregat, men bara HXi, AX och AXi.

Gör dig själv en tjänst och köp ett ordentligt agg om du redan hade ett AX850.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag köper nog ett EVGA kostar 1060:- nu med Sweclockers rabatt så det är väl inte så farligt. Tack för hjälpen!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag köper nog ett EVGA kostar 1060:- nu med Sweclockers rabatt så det är väl inte så farligt. Tack för hjälpen!

Bra val.

Permalänk
Medlem

Jag är själv otroligt nöjd över mitt Superflower Leadex PSU Jag fick då mitt 1000W Platinum semipassiva för under 1000 kr, och de går just nu att få tag på vettiga nätagg från Superflower för 120+ GBP (vilket tyvärr är väldigt mycket dyrare än då jag köpte). Du kan ibland ha tur och hitta dem väldigt billigt på eBay om du är villig att köpa det utomlands Dom har också väldigt fina fanless PSU's bör jag tillägga, för HTPC byggen med mera ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluffarn:

Jag är själv otroligt nöjd över mitt Superflower Leadex PSU Jag fick då mitt 1000W Platinum semipassiva för under 1000 kr, och de går just nu att få tag på vettiga nätagg från Superflower för 120+ GBP (vilket tyvärr är väldigt mycket dyrare än då jag köpte). Du kan ibland ha tur och hitta dem väldigt billigt på eBay om du är villig att köpa det utomlands Dom har också väldigt fina fanless PSU's bör jag tillägga, för HTPC byggen med mera ^^

Majoriteten av EVGAs nätaggregat är tillverkade av Super Flower. Fördelen med EVGA är att dom har dubblat garantiperioden från 5 till 10 år

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag har problem med att mitt Corsair AX850 som har problem sedan länge med kall start eftersom den inte startar ibland därför har CDON sagt att jag ska skicka in den och få pengarna tillbaks eftersom varan inte längre finns i lager. Men nu behöver jag ju ett nätaggregat innan jag skickar in den så att jag kan använda datorn. Vilken nätaggregat ska jag ersätta AX850 med? Jag använder datorn i sign men har ett grafikkort som har gått sönder så jag har bara det ena kvar som har 2 8-pins till strömförsörjning. Tanken är att byta ut grafiken mot ett GTX 970 eller kanske ett GTX980 TI vilket i båda fallen skulle dra mycket mindre ström än jag behövt tidigare. Därför har jag kollat på bland annat Corsair CX600M då den är både billigare och borde ha tillräckligt med ström för att försörja ett GTX 980 Ti. Jag kommer inte köra SLI tanken är att jag bara ska ha ett grafikkort och byta ut PSU så borde datorn hålla sig i förhoppningvis 3 år till. Letar efter bättre tips och åsikter på detta.

Tack på förhand.

Hej Rickard,

Vi kan byta ut ditt nätaggregat ifall det krånglar. Det är 7 års garanti på AX-serien så de ska inte vara några problem.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

2 tummar upp till Corsair!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Rickard,

Vi kan byta ut ditt nätaggregat ifall det krånglar. Det är 7 års garanti på AX-serien så de ska inte vara några problem.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Jo tack jag vet men jag låter CDON ta hand om allt och jag sa även till dem att ni kan skicka ett nytt/reparerat medans man skicka in det gamla. Men tydligen valde de att ge mig pengar tillbaks istället när jag skickar tillbaks AX850. Har redan köpt EVGA pga tips här i tråden istället som också ligger på posten nu. När jag kommer hem ska jag testa om det fungerar sen skickar jag tillbaks det trasiga. Hade hellre kört Corsair då man kör alla tillbehör, minnen osv från Corsair men nu blev det som det blev.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jo tack jag vet men jag låter CDON ta hand om allt och jag sa även till dem att ni kan skicka ett nytt/reparerat medans man skicka in det gamla. Men tydligen valde de att ge mig pengar tillbaks istället när jag skickar tillbaks AX850. Har redan köpt EVGA pga tips här i tråden istället som också ligger på posten nu. När jag kommer hem ska jag testa om det fungerar sen skickar jag tillbaks det trasiga. Hade hellre kört Corsair då man kör alla tillbehör, minnen osv från Corsair men nu blev det som det blev.

Okej, vi hade kunnat hanterat reklamationen direkt via oss så hade du fått det utbytt. Men jag hoppas du blir nöjd med ditt nya nätaggregat.