Video: Square Enix demar Witch Chapter 0 med DirectX 12

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Shinjed:

Står att det är ett monster med 4 GTX Titan X

Visst, i den här demo varianten. Nu tänkte jag på den färdiga, spelbara versionen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Broken-arrow:

Är inget jämfört med detta
https://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4

Nej jag är inte helt seriös Men får hoppas att Nvidia inte förstör spelet så även dom med AMD kort kan spela det (men är ju så klart inte troligt).

Trots allt snack om magi/scam/blabla kring detta är jag på något vis nyfiken på om de kommer komma ut ur skuggorna någon dag och faktiskt ta hela världen med storm

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Betyder tyvärr inte att de helt plötsligt kommer att börja göra bra spel...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ett blog-inlägg från Microsoft som gör ett DX12-test med UE4. De får bättre prestanda genom att använda GPU och inbyggda grafikdelen i Intel-processorn tillsammans.
http://blogs.msdn.com/b/directx/archive/2015/05/01/directx-12...

Now we're talking!

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Trots allt snack om magi/scam/blabla kring detta är jag på något vis nyfiken på om de kommer komma ut ur skuggorna någon dag och faktiskt ta hela världen med storm

Ja inte helt scam är det inte, men dom har fått gå över till annat som byggnader till byggnadsindustri och liknande.

Tror detta inte är möjligt från vi har riktigt stora hårddiskar, troligen över 1000TB. Det är det som är största svagheten med tekniken.

Annars tror jag det skulle fungera riktigt bra att göra just miljöer, men inte gubbar då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Känns mest meh, ser inte så verkligt ut. Vill faktiskt ha mer effekter och annat smått och gott. Skarpare textures och fler polygoner gör inte mycket längre

Rätta mig om jag har fel, men det som gör det här så trevligt är väl att det är renderat i realtid. Satt och tänkte på en jämförelse med gamla Advent Children-filmen som inte är långt ifrån grafikmässigt med för-renderad grafik.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Bra Square Enix, då kan ni också börja med verklighetstrogna berättelser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Står att det är ett monster med 4 GTX Titan X

Sant men det står inget om hur nödvändigt det var. Tror mest dom använde denna maskin för PR och för att dom "fick" den av DigitalStorm.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Det var ju snyggt, men jag tror inte att jag upplevt att något grafik/teknik demo genom åren levererat det som utlovats. Enligt min erfarenhet blir det alltid fulare när det väl är dags att lansera. Undrar varför?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Hakan (och näsryggen) misslyckades totalt att imponera mig (läs lowpoly). Gör om gör rätt.

Vassa armbågar också. Glöm inte vassa armbågar.

För övrigt är det inte grafiken som är poängen med DX12. Det är hanteringen av stora datamängder och hur hårdvara, API och drivrutiner kommunicerar. Det gör det lättare för utvecklarna att utnyttja hårdvaran optimalt och det är därifrån eventuella grafikförbättringar kommer. Därför blir det också löjligt för slutanvändare (gamers) att försöka bilda sig en uppfattning utifrån grafikdemos. Frågar du utvecklarna tycks alla ha våta drömmar om DX12, och det finns goda anledningar till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Japp det är jag övertygad om !
Min poäng var att skillnaden inte kommer vara stor knappt märkbar, att förvänta sig mer än det tror jag är förgäves.

Du utalar dig dock om något som vi inte kan pröva själva.
Med ett nytt API så kan dom väl göra enorma skillnader, krävs det mindre resurser för att visa något vackrert så kommer dom ju kunna göra det vackra idag ännu vackrare så att säga. Det är väl om något isåfall märkbart?

Jag tror stenhårt på DX12 och ser dom stora förändringarna per spec i jämförelse mot tidigare DirectX.

En bra förutsättning för att kunna göra spelen bättre rent grafiskt är väl att kunna nyttja kraften bättre av vår hårdvara.

Visa signatur

Star Citizen ❤