Beställt varor som inte haft release, prisjusteringar?

Permalänk
Medlem

Beställt varor som inte haft release, prisjusteringar?

Hej Inet!

Jag har beställt en hel hög med fläktar från er idag av en modell som förväntas släppas till försäljning i början på juni. Om det är så att priset skulle sjunka fram till lansering, kan man justera ordern då eller måste man makulera och lägga en ny?

Mvh Chris

Permalänk
Avstängd

Om priset går upp ska du betala in mellanskillnaden då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Priset du kommer att få betala är väl det som är aktuellt vid utleverans?

Nej, det är inte alltid säkert. Varan jag köpte är ju betald och när detta skedde så skapades att avtal mellan mig och butiken. Varann mot X kr. Detta gäller ju åt båda hållen däremot, så skulle varan gå ner/upp i pris innan leveransdatum så har jag ju istället betalt för mycket/för lite. Stora skillnaden är ju att om varan går ner i pris, vilket är till min nackdel, så kan jag ju bara ångra ordern och lägga en ny. Den rätten har man ju i 14 dagar från leverans enl distansavtalslagen. Detta är ju ofta ett krångligt sätt att gå tillväga och det smidigaste är ju att justera ordern ifall priset går ner helt enkelt bara.

Permalänk
Medlem

Undantag från ångerrätten

11 § Ångerrätt gäller inte för avtal som
[---]
2. avser en vara eller tjänst vars pris beror på sådana
svängningar på marknaden som näringsidkaren inte kan påverka
och som kan inträffa under ångerfristen,

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pejnar:

Undantag från ångerrätten

11 § Ångerrätt gäller inte för avtal som
[---]
2. avser en vara eller tjänst vars pris beror på sådana
svängningar på marknaden som näringsidkaren inte kan påverka
och som kan inträffa under ångerfristen,

och ångerfristen börjar ticka när?

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

och ångerfristen börjar ticka när?

När han fått prylarna i handen

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pejnar:

När han fått prylarna i handen

Och vid retur så får man betalar returfrakten själv

Permalänk
Inet
Skrivet av Chrisism8:

Hej Inet!

Jag har beställt en hel hög med fläktar från er idag av en modell som förväntas släppas till försäljning i början på juni. Om det är så att priset skulle sjunka fram till lansering, kan man justera ordern då eller måste man makulera och lägga en ny?

Mvh Chris

Hej! Skulle priserna ha sjunkit så hör bara av dig till oss så kan vi manuellt gå in och uppdatera på ordern. Det är inget som sker på automatik.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram