Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Påstår vem?

du skrev ''Att firingsquad sen kanske favoriserar intel, det är en annan sak.''

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cparne
alla som är smarta eftersom intel är skit.. o vem har sagt att man ska köpa en 3000+? e man smart köper man en thoroughbred b 1700+ med luftkylare för ca 700:- o klockar till 2.5 ghz vilket motsvarar 3200+ ungefär..

Luktar lite snålhet,,,
bättre med en Barton 3000+ som man klockar iställe,,,
klockar man är man ute efter prestanda, då ska man väl köpa det värsta och sen klocka om det ska va...

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TYBY
Luktar lite snålhet,,,
bättre med en Barton 3000+ som man klockar iställe,,,
klockar man är man ute efter prestanda, då ska man väl köpa det värsta och sen klocka om det ska va...

varför slösa bort massa pengar i onödan? en 3000+ kan man inte överklocka alls lika mycket som man kan om man har en 1700+ möjligen kan man köpa en barton 2500+ de ska man kunna dra upp en del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cparne
du skrev ''Att firingsquad sen kanske favoriserar intel, det är en annan sak.''

Jaha & det liktyder du med att jag påstår det?

Det var ett svar på ett påstående som Dr.SnuggleZ skrev & han påstår följande [citat]"dom där diagramen är ju ritade av intel själva "[/citat]

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Det va en hel del skitsnack här!! Det e bara att acceptera att Intel är snabbare, sen om man e snål och inte vill köpa det bästa kan man hålla för sig själv... Det va väl det "Tråden" handlade om i början??

Visa signatur

< P4P800 >< P4 Prescott 3.2@3.7GHz, Idle: 39C, Load 60C >< Zalman CNPS7700-Cu >< 2x DiamondMax 250GB 16MB chace RAID0 ><Selectra PC3200 2x1024MB 1:1 230MHz, 2.5,3,3,6 >< Leadtek 6800LE 420/910 >< SB Audigy >< NEC-ND3500A >< MX1000 >< Hyundai L90D+ 19" 8ms>

Permalänk
Medlem

Hahaha, sikken desperation det är i AMD lägret för tillfället...

Nej nej ponkar små.. Det är bara att suga på det sura äpplet o gå vidare.. Kanske den nya AMD processorn kan slå Intels. Jag hoppas iaf det, så att vi vanliga användare får bättre saker till lägre priser.

Fast jag måste säg att Intel har verkligen skärpt sig på pris fronten och att det snart är förlegat att snacka om större pris skillnader. Då jag i en hel del fall har plockat ihop p4 riggar som inte alls är dyrare i någon större mängd, om ens den är det. Än AMD.

Men men, Intel har tronen. Samma som Nvidia också hade sin. Saker förändras. Jag vet iaf att det ser lite löjligt ut att alla AMD fans måste dissa testet. Och ha lite (av vad jag tycker iaf) tunna bortförklaring. Om staplarna är lite långa för ett par poäng, och han som gör testet säger att han har det så för att visa skillnaden (SOM ÄR MARGINELL) bättre. Så får det väll vara så, jag tycker det är bättre att ha det så han gjorde det, hur som helst.

Samt, angående det dära med att köpa o-klockad snabb prolle (3ghz) eller en långsammare och sedan trimma. Det kanske är kul, men skall man vara värst på gatan så köper man det som är snababst och bäst INNAN trimmningen.

Jag menar, det e fan roligare o ha en sprillans ny SAAB 9-3 aero än en gammal volvo 740 som gör 0-90 på 5s. Det är lite mer klass på grejjena

Permalänk
Avstängd

Just nu är Intel snabbast, så enkelt är det.
Men under 3.06 och 3000+ väljer man AMD.
Och jag lovar er att det blir inga gigantiska prestanda hopp med 800MHz FSB till P4. Bara i minnestester där processorn inte gör annat än leker med minnet ger det stor skillnad, annars klarar inte processorn av att dra nytta av så hög buss.

Permalänk
Medlem

Vad som är löjligt det är att diskutera det här testet överhuvudtaget
som måste vara det absolut sämsta TEST!!! jag sett någonsin mellan 2 CPU:er (AMD INTEL system) fattar inte att sweclockers kan posta sådana länkar om inte ............. ja förstås

Visa signatur

"Would the last guy out of 32-bit land, please, turn out the lights. Thanks."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av right
Vad som är löjligt det är att diskutera det här testet överhuvudtaget
som måste vara det absolut sämsta TEST!!! jag sett någonsin mellan 2 CPU:er (AMD INTEL system) fattar inte att sweclockers kan posta sådana länkar om inte ............. ja förstås

Ta det lugnt, andas djupt och tänk innan du skriver.
Jag kanske är lite trög, men det där inlägget var fan inte lätt att tyda.

"som måste vara det absolut sämsta TEST!!! jag sett någonsin mellan 2 CPU:er"

Om du absolut måste ha utropstecken efter test bör du ha det så här test(!!). Annars kan man lätt tro att meningen slutar efter test. Då blir kommande mening " jag sett någonsin mellan 2 CPU:er (AMD INTEL system) fattar inte att sweclockers kan posta sådana länkar om inte ............. ja förstås" lite konstig.

Jag är grinig.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Fan vad alla grinar hela tiden

Är du snorrik köper du intel, är du inte det köper du AMD, det är väl så enkelt det är? AMD har kanske inte det snabbaste nu, men vill man inte betala så mycket är det fan så mycket prisvärdare än något Intel har att erbjuda, såååå... sluta bjäffsa?

Permalänk
Medlem

Hur många är det i praktiken som står inför valet och kvalet att välja mellan en P4 3GHz eller en AMD Barton 3000+ ? ...
Fortfarande är det i trakterna P4 2GHz och AMD XP Thoroughbred-B 1700+ och uppåt som är de mest säljande processorerna.
Och där är det inget snack om saken om vilken som är bäst/prestanda... de processorerna påverkas inte ett dyft i prestanda bara för att Intel råkat klämma ur sina utrustningar lite högre resultat i benchmarksen. Jag tror dessutom att mycket av övertaget som Intel har i de senaste mätningarna beror mer på minne än CPU-arkitektur, och ruskigt snabba minnen är något som AMD inte blivit välsignade med direkt.

Jag har varit Intel-fanatiker ända fram till för några månader sedan, men jag ser inte ett skäl för mig att slänga mer pengar på ett Intelsystem, bara för att de begåvats med tillgång till bättre minnen, då priserna och prestandan hos AMD överträffar dem. Särskilt vad gäller överklockade system. Med en bra stepping får du upp en 1700+ till en 2200-2400+... något som Intel helt enkelt inte kan tävla emot, så tillvida inte köparna har gott om pengar, själv satsar jag nog hellre mellanskillnaden på ett bra grafikkort om jag skulle stå i valet och kvalet, för det är mer eller mindre grafikkorten som gör det yttersta i det vanligaste användningsområdet för datorer numera... (dvs. spel).

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Just nu är Intel snabbast, så enkelt är det.
Men under 3.06 och 3000+ väljer man AMD.
Och jag lovar er att det blir inga gigantiska prestanda hopp med 800MHz FSB till P4. Bara i minnestester där processorn inte gör annat än leker med minnet ger det stor skillnad, annars klarar inte processorn av att dra nytta av så hög buss.

Intel är snabbast just nu och jag kommer att sälja min P4 3,06Ghz nu som jag köpte i november och införskaffa en P4 3,2Ghz 800fsb och ett 875 moderkort. Återkommer med benchmarks när NV35 kommer. Jag har ett GF4 Ti 4600 nu och vill inte köpa ett NV30 kort, den verkar ju vara väldigt högljudd.

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än att hålla med om att det var mig ett jädrans missvisande diagram. Man bör i högsta grad ifrågasätta detta tests trovärdighet. Ett riktigt gammalt och dåligt marknadsföringstrix.

Kan dock inte förneka att AMD har börjat halka efter Intel mer och mer.

Permalänk
Medlem

Saab 9-3 aero? LOL det är ju mer pest eller kolera. iofs är intel och amd hyffsat jämna så det är ju en bra jämförelse...

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004