The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis inte, man vill ju att next gen ska vara något speciellt. Men du kan ju inte sitta och tycka att bilderna från xboxen är finare än pc-bilderna, snarare tvärtom. Det som gör det så tragiskt.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
När jag tittar på bilderna så tänker jag bara...... vad hände med next generation konsoll? Fooled again i guess

Tja, alltså... Xbox360 är inte nextgen. Nextgen blir först när PS3/Revolution kommer.
Så vitt jag vet har inte ens Xbox något spel utannonserat med Unreal3-motorn, vilket PS3 redan har. Som exempel.

Xbox360 blev helt enkelt inte vad utvecklarna hade lovat, vilket gör den till "Xbox 1.5"

Syftar på bakåtkompabilitet, lagringsmedia och prestanda som bristande punkter för att kallas "Nextgen"

1. Den slutgiltiga produkten har 2/3 av den prestanda som först utlovades. Bla så måste en kärna helt ta hand om komprimeringen numera pga dåligt lagringsformat. (se punkt 2)

2. HD-DVD blev inte av, den lanseras med en vanlig DVD-läsare istället. Spelen kommer ligga på 7GB dual-layer.

3. Bakåtkompabilitet blev inte riktigt av, alls. ca 10 spel från förra generationen kommer fungera på "nya" konsollen. Så nu vill Microsoft tvinga Xbox-kunderna att ha 2st stora klossar under TV:n. Tackar så mycket.

Ärligt talat... Microsoft är ett skämt, igen. -_-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av organics
Tja, alltså... Xbox360 är inte nextgen. Nextgen blir först när PS3/Revolution kommer.
Så vitt jag vet har inte ens Xbox något spel utannonserat med Unreal3-motorn, vilket PS3 redan har. Som exempel.

Xbox360 blev helt enkelt inte vad utvecklarna hade lovat, vilket gör den till "Xbox 1.5"

Syftar på bakåtkompabilitet, lagringsmedia och prestanda som bristande punkter för att kallas "Nextgen"

Det finns inga kriterier för vad som är Nextgen. Jämför man prestandan med nuvarande
Xboxen så är den j------t mycket Nextgen. Vad är det som är så dåligt med lagringsmedian?

Från MS-sida
"Microsofts Xbox 360 console is to be backwards compatible. It was thought that technicalities involving the new graphics solution would not allow this. These RUMOURS are untrue..
Microsoft admit now that the xbox 360 will be compatible with all previous games. All the games that were released for the Xbox original will be playable with the Xbox 360 . Of course fasting loading times and improved game “caching”"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av organics
Tja, alltså... Xbox360 är inte nextgen. Nextgen blir först när PS3/Revolution kommer.
Så vitt jag vet har inte ens Xbox något spel utannonserat med Unreal3-motorn, vilket PS3 redan har. Som exempel.

Xbox360 blev helt enkelt inte vad utvecklarna hade lovat, vilket gör den till "Xbox 1.5"

Syftar på bakåtkompabilitet, lagringsmedia och prestanda som bristande punkter för att kallas "Nextgen"

1. Den slutgiltiga produkten har 2/3 av den prestanda som först utlovades. Bla så måste en kärna helt ta hand om komprimeringen numera pga dåligt lagringsformat. (se punkt 2)

2. HD-DVD blev inte av, den lanseras med en vanlig DVD-läsare istället. Spelen kommer ligga på 7GB dual-layer.

3. Bakåtkompabilitet blev inte riktigt av, alls. ca 10 spel från förra generationen kommer fungera på "nya" konsollen. Så nu vill Microsoft tvinga Xbox-kunderna att ha 2st stora klossar under TV:n. Tackar så mycket.

Ärligt talat... Microsoft är ett skämt, igen. -_-

Och när PS3 kommer så kommer en dyr PC kunna dra ut precis lika bra bildkvalitet och framerate

1. Troligen mindre, men det är inte direkt som om PS3 kommer ha 14 terraflops eller vad dom nu sade, hela högen ljuger ju i början, kolla första E3 lixxom, jävligt mkt där som inte för förrenderat. Eller inte.

2. Mm, fan vad synd... inte för att vi riktigt vet hur det kommer påverka, men fett synd att spelen bara blir 7 gig (om dom inte kör spel på flera skivor, iofs).

3. Det verkade den visst göra, men bakotkompabilitet lixxom? Jag fattar verklligen inte varför folk djurar så mycket om det, du har väl redan kört igenom dina XBox spel?

Ärligt talat... Sluta hitta på en massa sånt irrelevant skit, komma och säga att XBox 360 inte är next gen för att den inte är bakåtkompatibel (vilket det visst är?) är ju rent skitsnack, den är next gen helt enkelt för att den är med i nästa 'batch' konsoller, dvs nästa generation av konsoller, huruvida den är kraftfull eller ej hör inte dit.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

OffTopic: Angående bakåt kompabiliteten så måste ni ta med i bilden att xbox använder ett nvidia grafik chip och 360 använder ett ATi chip.
Så vad jag har läst så har det ställt till med stor bekymmer för dom måste emulera ett nvidia chip med ett ATi chip >_<

OnTopic: När kommer spelet?
Jag antar att det kommer efter UT2007 för dom vill nog själva vara först att visa upp motorn?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel... Gears of War är ju UE3, precis som Biowares nya RPG.

Försök iafall hålla er till topic och ta Xbox360vsPS3 snacket i någon av de andra trådarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av organics
Tja, alltså... Xbox360 är inte nextgen. Nextgen blir först när PS3/Revolution kommer.
Så vitt jag vet har inte ens Xbox något spel utannonserat med Unreal3-motorn, vilket PS3 redan har. Som exempel.

Xbox360 blev helt enkelt inte vad utvecklarna hade lovat, vilket gör den till "Xbox 1.5"

Syftar på bakåtkompabilitet, lagringsmedia och prestanda som bristande punkter för att kallas "Nextgen"

1. Den slutgiltiga produkten har 2/3 av den prestanda som först utlovades. Bla så måste en kärna helt ta hand om komprimeringen numera pga dåligt lagringsformat. (se punkt 2)

2. HD-DVD blev inte av, den lanseras med en vanlig DVD-läsare istället. Spelen kommer ligga på 7GB dual-layer.

3. Bakåtkompabilitet blev inte riktigt av, alls. ca 10 spel från förra generationen kommer fungera på "nya" konsollen. Så nu vill Microsoft tvinga Xbox-kunderna att ha 2st stora klossar under TV:n. Tackar så mycket.

Ärligt talat... Microsoft är ett skämt, igen. -_-

Oj, vilken PS3 fanboy vi har här...

1. Om PS3 är Next-Gen så är Xbox 360 det också. Spelutvecklare har sagt att Xbox 360 har ett bättre grafikkort medans PS3 har en bättre men processor, som i sin tur är svårare att utveckla spel till. Det gör att kostnaderna och tillverkningstiden stiger. Och därför har flera tillverkare av framtida PS3 spel hoppat över till Xbox 360.

2. Oj, så PS3 har en 1x HD-DVD? Om jag inte misstar mig så är väl Xbox 360s DVD läsare 12x vilket gör den snabbare. Dock så kan det bli problem med lagringsutrymmet. Men då får de lägga spelet på flera skivor, som Sony gjorde på den gamla goda tiden med PS1... Att byta skivor är inget problem för mig...

3. Enligt vad jag har hört så kommer de flesta stora spel till vanliga Xboxen att gå att spela på Xbox 360, men jag måste erkänna att det var en liten miss av Microsoft. Det här drabbar dock inte mig, då jag aldrig har haft en Xbox utan jag har kört med PS2.

Så, nu ska vi ta upp lite annat om PS3...

4. Förseningen. PS3 kommer ut våren 2006. Tror man, den kan lika gärna komma ut hösten 2006. Det här gör stor skillnad, för att ha en konsoll som kommer ut ett halvår till ett år senare gör att de kommer att förlora många casual-gamers till Microsoft.

5. Priset. Du får en Xbox 360 för 3000kr, medans PS3 kommer att kosta 5000-6000kr. 2000-3000kr är mycket pengar för en liten knatte som ska köpa en konsoll, eller för en förälder som ska köpa en konsoll åt sitt barn.

6. Spelen. Som tidigare sagt så flyttar flera mindre utvecklare över till Xbox 360 pga utvecklingspriset för PS3. Stora utvecklare satsar på säkra kort, alltså uppföljare. Det betyder att PS3 inte får så många innovativa spel, pga att de mindre utvecklarna som inte har kapital att utveckla till PS3 byter till Xbox 360. Dessutom har Sony förlorat en del kontrakt på så kalllade "Playstation Only" spel som GTA-serien och Final Fantasy. De enda riktigt stora korten de har är MGS4 och GT5.

7. Bananen. JA, deras kontroll är (ser, i alla fall) hemsk ut. Läs vilka previews som helst av PS3 och de klagar på kontrollen. Det i kombination med att Microsoft har designat en mindre, mera funktionell kontroll. Varför fortsatte de inte bara med DualShock 2? Den var ju så perfekt...

Och ja, Xbox 360 kommer att få spel med UE3. Bland annat Unreal Tournament 2007, Gears of War, All Points Bulletin och Frame City Killer. Microsoft Game Studios har till och med licensierat UE3.

Jag tycker att Nintendo ska ha en eloge för Revolution. De gör i mitt tycke ett fantastisk drag och satsar inte på prestanda, utan att göra den roligare att spela på. Kontrollen är i mitt tycke otrolig och är vad jag skulle kalla riktig next-gen!

Jag är ingen Xbox fanboy, tvärtom så har jag valde jag PS1 före Nintendo 64 och PS2 före Xbox. Men efter att ha sett hur Sony klantar till det så har jag bytt sida. Ok, jag gillar namnet Playstation och det är det enda som drar mig till PS3, men annars så tar jag hellre Xbox 360 OCH Revolution. För man får ju båda för priset av en PS3.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Kan ni vänligen ta spelkonsol A vs spelkonsol B-debatten någon annanstans än i vår fina Oblivion-tråd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
OnTopic: När kommer spelet?
Jag antar att det kommer efter UT2007 för dom vill nog själva vara först att visa upp motorn?

Spelet kommer i månadsskiftet November-December. Och vad det bekräftar motorn så ska har dom en egen grafik motor och havookfysik motor.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Entusiast

Sando du kallar han en fanboy, men efter att ha läst ditt inlägg kan jag inte annat än skratta, hur du kan kalla han en fanboy sen skriva allt du skrev är ju löjligt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagoth-ur
Spelet kommer i månadsskiftet November-December. Och vad det bekräftar motorn så ska har dom en egen grafik motor och havookfysik motor.

Jaha...jag som var sten säker på att det var UE3 dom använde
Trevligt...bara att vänta ett tag då..hoppas att det inte skuts upp bara.

Föresten, jag har bara spelat Morrowind i serien.
Börjar alla Elder scrolls med att man är en fånge?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Oj, vilken PS3 fanboy vi har här...

1. Om PS3 är Next-Gen så är Xbox 360 det också. Spelutvecklare har sagt att Xbox 360 har ett bättre grafikkort medans PS3 har en bättre men processor, som i sin tur är svårare att utveckla spel till. Det gör att kostnaderna och tillverkningstiden stiger. Och därför har flera tillverkare av framtida PS3 spel hoppat över till Xbox 360.

2. Oj, så PS3 har en 1x HD-DVD? Om jag inte misstar mig så är väl Xbox 360s DVD läsare 12x vilket gör den snabbare. Dock så kan det bli problem med lagringsutrymmet. Men då får de lägga spelet på flera skivor, som Sony gjorde på den gamla goda tiden med PS1... Att byta skivor är inget problem för mig...

3. Enligt vad jag har hört så kommer de flesta stora spel till vanliga Xboxen att gå att spela på Xbox 360, men jag måste erkänna att det var en liten miss av Microsoft. Det här drabbar dock inte mig, då jag aldrig har haft en Xbox utan jag har kört med PS2.

Så, nu ska vi ta upp lite annat om PS3...

4. Förseningen. PS3 kommer ut våren 2006. Tror man, den kan lika gärna komma ut hösten 2006. Det här gör stor skillnad, för att ha en konsoll som kommer ut ett halvår till ett år senare gör att de kommer att förlora många casual-gamers till Microsoft.

5. Priset. Du får en Xbox 360 för 3000kr, medans PS3 kommer att kosta 5000-6000kr. 2000-3000kr är mycket pengar för en liten knatte som ska köpa en konsoll, eller för en förälder som ska köpa en konsoll åt sitt barn.

6. Spelen. Som tidigare sagt så flyttar flera mindre utvecklare över till Xbox 360 pga utvecklingspriset för PS3. Stora utvecklare satsar på säkra kort, alltså uppföljare. Det betyder att PS3 inte får så många innovativa spel, pga att de mindre utvecklarna som inte har kapital att utveckla till PS3 byter till Xbox 360. Dessutom har Sony förlorat en del kontrakt på så kalllade "Playstation Only" spel som GTA-serien och Final Fantasy. De enda riktigt stora korten de har är MGS4 och GT5.

7. Bananen. JA, deras kontroll är (ser, i alla fall) hemsk ut. Läs vilka previews som helst av PS3 och de klagar på kontrollen. Det i kombination med att Microsoft har designat en mindre, mera funktionell kontroll. Varför fortsatte de inte bara med DualShock 2? Den var ju så perfekt...

Och ja, Xbox 360 kommer att få spel med UE3. Bland annat Unreal Tournament 2007, Gears of War, All Points Bulletin och Frame City Killer. Microsoft Game Studios har till och med licensierat UE3.

Jag tycker att Nintendo ska ha en eloge för Revolution. De gör i mitt tycke ett fantastisk drag och satsar inte på prestanda, utan att göra den roligare att spela på. Kontrollen är i mitt tycke otrolig och är vad jag skulle kalla riktig next-gen!

Jag är ingen Xbox fanboy, tvärtom så har jag valde jag PS1 före Nintendo 64 och PS2 före Xbox. Men efter att ha sett hur Sony klantar till det så har jag bytt sida. Ok, jag gillar namnet Playstation och det är det enda som drar mig till PS3, men annars så tar jag hellre Xbox 360 OCH Revolution. För man får ju båda för priset av en PS3.

Måste gå lite OT nu...

Men hur kan du sitta och diskutera för och emot Xbox 360 och PS3, när du absolut inte har någon aning om vad du snackar om? Får väl ta det från början.

1. Visst, många tillverkare har erkänt att XO har bättre grafikkort, och MS har fått sig några nya spelutvecklare, men det är en hel hög som vägrat gå med på att tillverka spel till XO, just för att dom tycker att PS3 är mer att leka med.

2. Här bevisar du verkligen att du inte har läst på någonting, PS3 har ingen HD-DVD, varför skulle dom? Dom har en Blu-Ray, som antagligen hamnar på 3x, alltså nästan exakt lika snabb som XOs DVD-spelare. Nackdelen med att ha en DVD-spelare till denna generation, är som sagt att den bara rymmer 7gig. Visst, spelen kanske är på 1-2 skivor nu, men säkerligen på 4-5 om 3 år.

3. Nej, det kommer bara vara dom "stora titlarna", änsålänge har jag bara hört dom tala om Halo 1 och Halo 2.

4. PS3 försenad? Vad har du fått det ifrån? Dom har sagt "Spring 2006", inte konfirmerat det och inte ändrat det. Och det gör knappast någon skada på Sony, då Sony har fler fanboys än MS har sålda enheter.

5. Hur vet du att PS3 kommer kosta mellan 5000-6000? Dom har inte sagt något pris ännu överhuvudtaget, och det lär antaligen landa på ungefär samma som PS2, alltså ca 4500kr.

6. Sony har redan nu flertalet fler spelutvecklare på sin sida, så det är väl ändå på den sidan som MS har störst problem.

7. Om du hade hållit lite koll så hade du vetat att den inte var final, och att dom håller på att designa om det just nu.

Sorry att det blev så mycket OT, men det var bara så dumt så jag behövde svara.
Inge mer OT från mig nu

Så, när släppt det till pc? Samtidigt som till XO eller? 8 december?

Permalänk
Medlem

Ok, vi ska väl diskutera Oblivion istället. Men jag ska säga några saker först.

Jag är ingen Xbox-fanboy. Jag har både PS1 och PS2 och jag skulle köpa PS3 om det inte vore för ovannämnda orsaker.

Angående HD-DVD och Blu-Ray så klantade jag mig. JAg steg upp 5 min före att jag skrev inlägget och hade massor i huvudet så det blev lite fel. Ursäkta för det

Och angående release-datumet så har jag för mig att det inte har sagts något. Det går massor med rykten och vissa säger att Oblivion kommer ut samtidigt till både PC och Xbox 360 i början av december medans andra säger att det kommer ut till PC i november och till Xbox 360 i början av 2006... Jag skulle inte tro på nåt förrän Bethesda säger något...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Och angående release-datumet så har jag för mig att det inte har sagts något. Det går massor med rykten och vissa säger att Oblivion kommer ut samtidigt till både PC och Xbox 360 i början av december medans andra säger att det kommer ut till PC i november och till Xbox 360 i början av 2006... Jag skulle inte tro på nåt förrän Bethesda säger något...

Hoppas att det kommer ut i november, dom bör väl gå ut med det snart tycker ja

Permalänk

Jag vill ha det nuuu.

Inbördeskrig i konsol-land! Aahh!

Permalänk
Medlem

Tidigare har dom sagt att spelet skulle släppas i November till PC och att Xbox360 varianten skulle släppas tidigast vid konsolens relese. Börjar dock kännas som om dom inte kommer kunna hålla det. Har varit alldeles för tyst imo. Drygt en, en och en halv, månad innan dom släppte Morrowind så släppte dom ju en massa filmer på både ingame och editorn. Är ju helt knäpptyst om Oblivian, framförallt till PC...

I have a bad feeling about this one...

Permalänk
Medlem

Bethesda är sämst på att ge sina fans information, det var precis likadant innan Morrowind släpptes, så jävla tråkigt.

Vi kommer nog få reda på att det går guld och släpps om ett par veckor när det är dags, inte tidigare.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Angående PS3 vs XO så säger jag bara att en PS3 är ju ungefär lika bra som en XO, men en PS3 är ju för fan inte lika stor som min tio år gamla video, till skilnad från XO och XBox!
Angående Oblivion, Oblivion är ju fan ett måste för min spelsammling!
Bra spel plus runt 1000 moddar = BRA!!

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Jaha...jag som var sten säker på att det var UE3 dom använde
Trevligt...bara att vänta ett tag då..hoppas att det inte skuts upp bara.

Föresten, jag har bara spelat Morrowind i serien.
Börjar alla Elder scrolls med att man är en fånge?

Jag har bara spelat morrowind och lite daggerfall innan men dom säger att dom börjar som en fånge i alla i början av demon

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk

Här är en interjuv med Gavin Carter hos Elite Bastards :

http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=12316

Verkar som vi kommer att få se en interjuv med ännu mer teknisk fokus nästa vecka på b3d

Permalänk
Medlem

"Elite Bastards: With the Xbox 360's advanced Xenos graphics chip from ATI, are there going to be any graphical differences between Oblivion on the PC compared to MS' new console? What are some of the technologies supported by the Xenos chip Bethesda's programmers are most keen on taking advantage of?

Gavin Carter: The performance of the Xbox 360 GPU is something we’ve been extremely impressed with even going back to the alpha kits. It’s really a beast thanks to innovations like the unified shader architecture. It tears through our longest shaders like a hot knife through butter. As far as differences, if you’ve got a fast PC with a graphics card with full shader model 3.0 support, the differences should be miniscule in nature. "

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Titel temat till Oblivion är släppt.
http://www.bethsoft.com/downloads/music/tes4title.mp3

Inte lika bra som Main Theme till Morrowind. Den börjar väldigt bra, men blir lite sämre på slutet. Får hoppas att resten av musiken blir bra nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med, msiken är viktig. Hoppas på lite mer musik än i morrowind som man trtöttnade på ganska snabbt. Fast jag flyttar nog över min musik-samling från Morrwoind till Oblivion

Permalänk
Medlem

Oblivion ska släppas 1-2 dec , likaså Xbox 360.

Förbokat o klarrt

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Hedersmedlem

Håll er till topic, och håll er i hatten fram till detta (förhoppningsvis) underbara spel lanseras!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

jag gick in här för två månader sen, och nu är tråden fortfarande aktiv?
LoL ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Oblivion ska släppas 1-2 dec , likaså Xbox 360.

Förbokat o klarrt

Källa på det? För den officiella sidan säger bara Holiday 2005...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat så tror jag det blir en märkbar försening.
Spelet är så sjukt komplicerat att det måste vara en mardröm att få fram snabbt.
Jag vet i och för sig inte hur xbox 360 uppgraderingar fungerar. Kan de tex patcha spelen?
I så fall så kan de ju släppa det lite tidigare (med lite läbbiga buggar) och sedan patcha om det.

(xbox 360 är def next gen. Var nog det besynnerligaste uttalande jag hört)
/Andreas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Jag vet i och för sig inte hur xbox 360 uppgraderingar fungerar. Kan de tex patcha spelen?

Har för mig att det kommer att komma patchar till XOs version, ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Bethesda är sämst på att ge sina fans information, det var precis likadant innan Morrowind släpptes, så jävla tråkigt.

Vi kommer nog få reda på att det går guld och släpps om ett par veckor när det är dags, inte tidigare.

Hellre det än att hypea upp spelet totalt, utlova ett datum som inte kan hållas, och sen bli besviken. Ungefär som Valve och Half-Life 2.